Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 26.01.2012 13:12
od ondraHHH
Z důvodu výměny startéru mám teď rozhozené sání (325i E90) a tím pádem přístup k separátoru (odlučovači) oleje... všude tady čtu, že je třeba jej měnit... i když mi přijde že se to týká hlavně dieslu... zkuste mi někdo stručně jasně napsat jeho funkci a proč ho měnit - mam ho originál, lehce zanesen emulzí, najeto 180tisíc, auto nekouří, nežere nadměrně olej (dolití max. 1litr na 10000km), v sání ani ve výfuku není patrná nějaká známka po oleji... jak se tedy vadný separátor projevuje? u e90 je to kompletní baňka s vyhříváním pod parohy sání... cena cca 2-3 tisíce tak zvažuju proč je jen tak preventivně (zbytečně) investovat. Díky
Napsal: čtv 26.01.2012 13:14
od ondraHHH
ještě mě napadá jestli lze funkčnost nějak vyzkoušet ověřit a jestli má smysl ho od té emulze čistit a případně čím a jak
Napsal: čtv 26.01.2012 13:20
od matiz
muzes mi rict za jak dlouho jsi to mel rozebrane ?
Napsal: čtv 26.01.2012 14:28
od ondraHHH
komplet sání tak ať se dostaneš ke startéru případně odlučovači oleje - cca 3 hodiny pečlivé práce (kochal jsem se), kdybych spěchal tak to mám tak za dvě... a kdybych to u tohoto typu nedělal poprvé ale věděl přesně co a jak tak cca 1,5 hodiny
Napsal: čtv 26.01.2012 15:35
od xSAFA
Měnit tento separátor oleje se podle mého vyplatí především u starších motorů, které mají větší nájezd, dejme tomu 250tis+. Funkce separátoru je jednoduchá, funguje na principu cyklonu a separuje olejovou mlhu z plynů vyfukujících z ventilového víka. V případě, že je separátor zanesen nebo z nějakého důvodu již plní svou funkci jen částečně, dostává se olejová mlha zpět do sání což samozřejmě není dobře (nadměrný karbon na sacích ventilech apod). V případě, že je separátor po letech zcela ucpaný může to mít za následek i kolísání otáček a auto nejede tak jak má. Vyhřívaný je proto aby v zimě nezamrzl. Jinak více se bude zasírat u aut, které jezdí na kratší vzdálenosti a tvoří se v něm emulze která ho může po letech zcela ucpat. U tvého auta bych jej zatím pouze propláchl třeba benzínem.
Napsal: čtv 26.01.2012 16:08
od Lada Zuzjak
ondraHHH píše:komplet sání tak ať se dostaneš ke startéru případně odlučovači oleje - cca 3 hodiny pečlivé práce (kochal jsem se), kdybych spěchal tak to mám tak za dvě... a kdybych to u tohoto typu nedělal poprvé ale věděl přesně co a jak tak cca 1,5 hodiny
Ja to u sveho m54 taky menil ve 190tis. nevypadal spatne,ale rozpadly se mi trubky v ruce. Takze i proto. Jo a podivej se za klapku sani, zda tam neni cerno.
Napsal: čtv 26.01.2012 19:22
od ondraHHH
xSAFA píše:Měnit tento separátor oleje se podle mého vyplatí především u starších motorů, které mají větší nájezd, dejme tomu 250tis+. Funkce separátoru je jednoduchá, funguje na principu cyklonu a separuje olejovou mlhu z plynů vyfukujících z ventilového víka. V případě, že je separátor zanesen nebo z nějakého důvodu již plní svou funkci jen částečně, dostává se olejová mlha zpět do sání což samozřejmě není dobře (nadměrný karbon na sacích ventilech apod). V případě, že je separátor po letech zcela ucpaný může to mít za následek i kolísání otáček a auto nejede tak jak má. Vyhřívaný je proto aby v zimě nezamrzl. Jinak více se bude zasírat u aut, které jezdí na kratší vzdálenosti a tvoří se v něm emulze která ho může po letech zcela ucpat. U tvého auta bych jej zatím pouze propláchl třeba benzínem.
Super odpověď. Děkuji. Vzhledem k tomu, že auto funguje jak má, sání čisté... tak ho jen propláchnu tím benzínem a zatím nechám tak...
Napsal: čtv 26.01.2012 22:45
od Huska
ondraHHH píše:[qu
Super odpověď. Děkuji. Vzhledem k tomu, že auto funguje jak má, sání čisté... tak ho jen propláchnu tím benzínem a zatím nechám tak...
u benzínových motorů ( i u některých dieslových, kde je řešen labyrintem) stačí vyčistit tak jak píšeš + kontrola spojů a stavu hadiček, které rády praskají tak jak je psáno výše
Napsal: pát 27.01.2012 09:04
od Hanz
specialne u m54 je problematicka trubka do vany s merkou oleje (stare-puvodni provedeni za cca 30$ ma dvojplast spodni cast a ta se zasira emulzi a zbytky, nove za cca 200$ tu vnitrni trubku nema, tot cely rozdil)... resenim je trubku vytahnout a prolejt ji benzinem, cisticem na brzdy a pod, aby byla opet pruchozi (resp ta mezera)...
pro zmateni je na ccv (separtoru) pripojka, ktera je zaslepena botkou u m54 a u m52 je z ni veden podtlak do regulatoru tlaku benzinu na konci listy paliva...
Napsal: čtv 30.08.2012 20:15
od radokrno
Zdravim,v rámci prevence a stavu kilometrů,mám zálusk na odlučovač oleje na M54, LPG ,2002 ... 183 000km,5W50,a 1 litr na 5000km.
věc neni drahá a dle témat docela důležitá v rámci udržby a chodu motoru.Otázka je zda-li se to dá v klidu zvládnout doma a zda-li se před výměnou na něco zaměřit či při samotné výměně zaměřit rovnou na něco okolo.Plánuji výměnu na zimu a podle obrázků je to docela vrtanice.Nerad bych něco dojebal,navíc mám plyn a s motorem s plynem jsem se neseznámil natolik abych věděl jaká je prevence při údržbě.Nenašel jsem ani příslušnější téma k olejovému separátoru a jeho výměně u M54,takže pokud někdo o nějakém víte budu rád..předem děkuji.
a pokud někdo ví o někom kdo má vše potřebné pro výměnu separátoru,myslím samotný separátor plus další věci,které je lepší při té příležitosto vyměnit,za lepší ceny,tak i za tuto informaci budu velice rád.děkuji
Napsal: pát 31.08.2012 10:12
od radokrno
dá se nějak ověřit správná funkce separátoru,nebo dá se zjistit špatná funkce separátoru.?
http://www.youtube.com/watch?v=Nbp5GkGAwLw z tohohle videa nejsem moc zdravej nevim jestli je to zvuk pro špatný separátor či správný chod separátoru.
Napsal: pát 31.08.2012 18:58
od JirkaH
já mám také 325i ro5 2006 135 000 km, ale žeremi to olej - 1 litr na 2000 km. Tady v diskuzi ale padl názor, že to je normální stav.... 1 litr oleje na 10 000 km to ti musím závidět...
Napsal: sob 01.09.2012 22:52
od radokrno
podlemýhoseparátor nepracuje dostatečně a tlačí olej spolu s výparama v drobné míře zpět do sání a spaluje ho...separátor bude podstatná věc ve spotřebě oleje,ale nevěřim ,že se zbavím toho,ženebudu muset dolívat mezi inspekcí..nijak mi to extra nevadí,ale jednou se přepad zanese komplet a motor utopim olejem a to bxch fakt nechtěl M54 udělat,toho motoru by byla škoda... mne zajímá zda-li postup u výměny je stejný jak u pouze benzínu tak i zástavbě LPG..motor nijak nehonim ,ale vydržet nešlápnout si někdy někde jen tak pro pocit a připomenutí ,že mám ten motor,neni možné.po zajetí si minimálně jednou do týdne toto vše připomenu....mám se do toho pouštět když mám LPG nebo ne???kdybych neměl LPG tak se tak pitomě neptám a rovnou jdu k věci.děkuji za pochopení
Napsal: sob 01.09.2012 22:55
od radokrno
chtěl bych ověřit jeho funkci,pokud pracuje problém může být v přepadových,,zpětných hadicích,pouze,ne v samotném separátoru.
Napsal: ned 02.09.2012 12:22
od radokrno
tak LPG systému se ani nedotknu a navíc mám dojem ,že je i jinak udělané vedení hadic separátoru ,kvůli rozdělovací liště vstřikování LPG.
Napsal: ned 02.09.2012 12:55
od norespect
panove , mam rocnik 92 motor m50 non vanos.. je mozny aby tam ten separator nebyl ?

ja ho tam nemam

Napsal: ned 02.09.2012 16:24
od radokrno
M50 bez vanos nemá separátor.
Napsal: ned 02.09.2012 16:29
od darklord
A je problem s nejakym nabastlenim separatoru na M50?
Napsal: ned 02.09.2012 20:49
od radokrno
podle mě to nemá význam,i kdyby to bylo sebelépe uděláno...nejsem si jist jeho přesnou funkcí,ale řekl bych ohřev nasávaného vzduchu,který i tak je lepší chladnější.je to asi k vůli zimnímu období...spíš mne zajímá pokud je to opravdu jen k vůli ohřátému vzduchu do sání v chladném období,,zda-li je nutný separátor nebo ne.???
Napsal: ned 02.09.2012 20:52
od radokrno
bavím se o motorech se separátory,a především M54-b30 .děkuji