Stránka 1 z 5

Napsal: sob 26.05.2012 20:27
od raff007
Zdarec panove,

vlastnim e90 a akorat se zacinam poohlizet po zimnim obuti - tedka se bude dat slusne koupit (nejspis 16´´ na zimu budou asi idealni). Zacal jsem pomalu shanet a tak me napadlo jak je to vlastne s tema runflatama? Vim ze e90 ma kontrolu tlaku v pneu (ve vybave neni klic ani hever - tudiz ani rezerva - nebo ja je tam aspon nemam :D) auto jsem koupil na 17´´ letnich RFT. Takze budu kupovat celou sadu zimnich 16´´. Mate nekdo zkusenosti jestli mam jit do RFT, popripade kdyz koupim neRFT co potrebuju dokoupit - staci jen ta sada na lepeni s kompresorem(tusim ze je to kolem 2k??) nebo musim mit i klic a hever??

diky za vsechny poznatky..

Napsal: sob 26.05.2012 20:41
od BudVlad
To nejlepší co uděláš pro auto je když se zbavíš runfletů. Já vozím v kufru bombičku s lepením a kompresor. Sadu jsem koupil na eBay a není to tak drahé.

Napsal: sob 26.05.2012 21:02
od raff007
takze kdyz budu mit neRFT tak staci pouze sada na lepeni a kompresor?? (klic ani hever neni treba ikdyz jsem to cetl v povinny vybave)??....je pravda ze na runflatech je to docela tvrdy...a to mam jen 17´´

Napsal: sob 26.05.2012 21:26
od BudVlad
M3 má jen sadu na lepení a žádný hever a klíč. Runflety jsou tvrdé a jízdní vlastnosti stoji za howno.

Napsal: ned 27.05.2012 10:23
od Lada Zuzjak
BudVlad píše:M3 má jen sadu na lepení a žádný hever a klíč. Runflety jsou tvrdé a jízdní vlastnosti stoji za howno.


Tak tak, na ceske silnice jsou uplne na .. Mam 205/50/r17 na zimu a tesim se az je ojedu. Hod lepici sadu do auta a pripadne dojezdovku kdyz poejdes nekam hooodne daleko pro klid duse a je to.

Napsal: ned 27.05.2012 13:19
od BudVlad
Jsou na na všechny silnice, proto je na M3 nedávají. Já zkušenosti s runflety nemám, ale poučil jsem se z webu a sundal jsem je hned z nového auta.

Napsal: ned 27.05.2012 17:35
od pavproch
a já zase jsem zastáncem RFT.... :twisted:

jezdím v zimě 225/45 R17 RFT Michelin Primacy Alpin a v létě 225/45 R17 vepředu a 255/40 R17 vzadu, aktuálně Pirelli P-zero RFT (sou nahovno, ale ne quli RFT), brzo tam půjdou Bridgestone Potenza RE 050 A RFT.

Obrovská výhoda RFT při profilovým čísle 45 resp. 40je, že výrazně chrání ráfe před "nakopnutím" na těch našich českých tankodromech...

RFT nemá na jízdní vlastnosti až takový vliv (jezdil sem e90 330i na non-RFT 17" myslím Michelin Sport, a bylo to v zatáčkách tové "žvýkavé"), důležité je správně hustit a hlavně (u letních) co nejnižší číslo "treadwear" - proto píšu, že ty aktuální P-zera sou na guvno, bo treadwear 220 a při troše sportovnější jízdě - vedení auta pod plynem/brzdama v zatáčce na hranici adheze - jsou velmi nejisté/nervózní a pískají.... v podstatě jsem s treadwear 220 asi o 20-30km/hod v zatáčkách pomalejší než jsem byl na Bridřích s treadwear 140... proto tam ty bridže půjdou zas...

akorát, že těch mých 272 kobyl ty bridže "sežralo až na plátno" už během necelých 17kkm... ale mi to neva, důležité pro mně jsou jiné vlasnosti než výdrž gum....

Napsal: ned 27.05.2012 17:44
od xyron
zdar,

měl jsem RFT R17 na Z4 a byla to tragédie (jak tvrdostí na "tankodromu" tak tím že auto na tom odskakovalo a pořádně nesedělo na silnici)... zahodil jsem je a ted si na R18 lebedím jakej je to komfort...

V kufru mám pouze lepící sadu... hever nemám a policajti ho vidět nechtěli když mi dělali kontrolu a zkoumali i žárovky etc..

Napsal: ned 27.05.2012 19:46
od raff007
sice je to zase jinej dotaz ale nechci zakladat dalsi vlakno:
Nevite jak je to u e90 konkretne u 16" disku s ET. V technicaku mam 7Jx16 et 34. Pri stejnym rozmeru muzu dat jiny ET spis nizsi nebo s tim budou problemy?

Napsal: ned 27.05.2012 19:54
od Schilby
Já si včera přivezl novou 320d 135kw 11 090 km s letními 16" RFT. Zatím jsem to nepoznal, jede to super. Ale letní sháním 18" bmw a ty budou asi bez RFT, tak ti pak řeknu, jak to pojede. Ty 16" přezuji na zimní a budu mít dvě sady.

Napsal: ned 27.05.2012 19:57
od raff007
Schilby píše:Já si včera přivezl novou 320d 135kw 11 090 km s letními 16" RFT. Zatím jsem to nepoznal, jede to super. Ale letní sháním 18" bmw a ty budou asi bez RFT, tak ti pak řeknu, jak to pojede. Ty 16" přezuji na zimní a budu mít dvě sady.


tak to gratuluju.. a e90 nebo 91? ....ja mam letni 17 rft a prave nic moc...zimaky shanim 16´´ - myslim ze to je na zimu ideal..

Napsal: ned 27.05.2012 20:09
od raff007
raff007 píše:sice je to zase jinej dotaz ale nechci zakladat dalsi vlakno:
Nevite jak je to u e90 konkretne u 16" disku s ET. V technicaku mam 7Jx16 et 34. Pri stejnym rozmeru muzu dat jiny ET spis nizsi nebo s tim budou problemy?


konkretne by me zajimalo treba jestli tam dam tyhle, maji pouze vyssi et jinak rozmer stejny
http://felgenkatalog.auto-treff.com/ STYLING 136

nebo tyhle maji jinou sirku 7,5 (ikdyz nevim jestli jit do replik)
http://makocar.cz/index.php?action=1010 ... menu=12&vl[freeKat06][25]=1176&vl[freeKat09][69]=%25&vl[freeKat01][1]=421&hledej_produkt=VYHLEDAT

Napsal: ned 27.05.2012 20:18
od BudVlad
Když jsem objednával auto zvolil jsem 17”, sundal jsem RFT a dal jsem na to zimní gumy. Letní jsem dal Yokohama Parada na 18” . Teď mám Yokohama Advan Neova AD08 235/40 a 265/35. Výborné gumy.

Obrázek

Obrázek

Napsal: ned 27.05.2012 20:32
od pavproch
jak se ty advany chovají při jízdě "na hraně"? (a jakej mají treadwear?)

Napsal: ned 27.05.2012 20:35
od raff007
[quote="BudVlad"]Když jsem objednával auto zvolil jsem 17”, sundal jsem RFT a dal jsem na to zimní gumy. Letní jsem dal Yokohama Parada na 18” . Teď mám Yokohama Advan Neova AD08 235/40 a 265/35. Výborné gumy.



a 17 na zimu jsou ok?? porad nad tim premyslim...mam tedka jednu sadu 17 styling 194...a nevim jestli mam koupit zimaky 16 a nebo jestli mam nechat tyhle 17 na zimu...a na leto koupit 18 celou sadu i s pneu...trosku se ale bojim tech 18...protoze uz jsem je jednou mel sice na volvu S80 ale bylo to nic moc, navic nejcasteji jezdim prahu centrum 8O

Napsal: ned 27.05.2012 20:41
od BudVlad
pavproch píše:jak se ty advany chovají při jízdě "na hraně"? (a jakej mají treadwear?)


Chovají se výborně, jsou high performance a na opotřebení jsou také doíbré. Koupil jsem je na doporučení z časopisu Road & Track.

Napsal: ned 27.05.2012 20:46
od BudVlad
raff007 píše:a 17 na zimu jsou ok?? porad nad tim premyslim...mam tedka jednu sadu 17 styling 194...a nevim jestli mam koupit zimaky 16 a nebo jestli mam nechat tyhle 17 na zimu...a na leto koupit 18 celou sadu i s pneu...trosku se ale bojim tech 18...protoze uz jsem je jednou mel sice na volvu S80 ale bylo to nic moc, navic nejcasteji jezdim prahu centrum 8O


Na zimu mám 225/45 x 17 a jsem s tím spokojen.

Napsal: ned 27.05.2012 20:57
od pavproch
já do 17" zimních šel z "donucení" (na 330i díky průměru kotoučů menší kola než 17" nejdou dát) a sem taky spokojen, jak píšu profil 45 v kombinaci s tužší bočnicí RFT je na naše zimní tankodromy dostatečný...

@budvlad: kuju za info o těch advanech

Napsal: pon 28.05.2012 10:44
od bmwfan18
Abych taky neco pridal, na jare jsem koupil e92 330i a letni kola jsou 19ky na runflatech Pirelli p-zero. Pirelli jsou dost tvrde jako takove a RFT tomu davaji korunu. Takze ted resim jestli nasadit Continental nebo Michelin bez RFT, nebo koupit 18ky. Rozhodne uz RFT nechci... Auto je opravdu prilis tvrde a zatacky ve vyssich rychlostech na RFT taky nic moc :-(

Napsal: pon 28.05.2012 23:19
od mike-ee
Tak přispěji svoji troškou do mlýna.

Je to těžká volba, já si třeba díky RFT už několikrát ušetřil jakéhokoliv řešení ohledně defektu, 2x byl větší, jednou to jen tak utíkalo pomaličku. Je pravda že na tohle mám asi štěstí :-D

já teď mám kombinaci letní RFT Conti SC2 (225/45 a 255/40) a zimní Conti 830P nonRFT(225/45) v 17"(+lepící sada) Je pravda že jistý rozdíl v komfortu tam je, ale zase výrobci pneu už jsou dneska dost daleko a i tahle technologie není vždy jen na obtíž v komfortu. Nicméně výrobců RFT pneu v daném rozměru není moc a tak je to pak těžká volba pneu. Já osobně už bych na léto znovu Conti nechtěl, mají pro mně trošku divné chování. Jezdil jsem předtím Bridge RE050A přímo co mi tam nechali od BMW a i když byly RFT, tak ty gumy mi vyhovovaly hodně (ikdyž slabší zase oproti Conti na vodě), hlavně chováním v zatáčkách kdy jsem věděl že guma drží, u Conti se musí jakoby zahryznout a má to takový měkký přechod do toho kde to drží, úplně mi Conti svými vysokými ale měkkými vzorky nesedí.

Mám na RFT gumách i projetou prezentaci BMW když se RFT uváděly a dělal se tam třeba losí test na prázdných zadních pneu, nebo slalom, ostré kroužení a brzdění a poznal jsem, že tahle technologie je hodně vyspělá a svým způsobem zvyšuje bezpečnost. Já osobně neshledávám při stejném rozměru pneu, stejném tlaku a pneu s a bez tak markantní rozdíl v komfortu abych se RFT v budoucnu úplně vzdal, dokud budou tedy zásoby pneu....