Stránka 1 z 1

Napsal: stř 10.10.2012 14:47
od radokrno
Zdravim,potřeboval bych vědít jak a kdy funguje klapka v pravé části laufu za tlumičem,to jest kd je zavřená kdy se otvírá?děkuji
dnes jsem sundaval koncovky na očistění a ta klapka byla otevřená-studený motor vypnutý,ale i po startu byla klapka stále otevřená,je fakt ,že jsem ji musel trochu rozpohybo vat páč se nechtěla ani hnout a mmt jde rukou zavřít při vypnutém motoru a hned se otevře,ale za chodu nevim zda-li chodí,nevim jak by měla chodit.díky moc

Napsal: stř 10.10.2012 15:33
od radokrno
http://e46.bmwklub.cz/viewtopic.php?f=8 ... 3&start=20 našel jsem totok.kdyby někdo chtěl...

Napsal: stř 10.10.2012 17:35
od stavca
nechcu kecat a momentalne nemam auto doma, ale na moji E36 328 je klapa myslim zavrena a otevre se az pri urcitych otackach...hadam, ze to bude slouzit k regulaci tlaku ve vyfuku ;)

Napsal: stř 10.10.2012 18:08
od radokrno
je to důležitý?páč podle toho co čtu tak si ji každý spíš demontuje - zvuk,bordel,výpal výfuku...
zdruhé strany prý- slabší krouták od začátku do 3000 Ozm...ale prý to někdo zkoušel a rozdíl tam neni,problém v měření emisí v rozmezzí 2200-2500 Ozm... taky se to prý nemusí naměřit.
většina lidí jezdí se seklou klapkou,která byla i u mne ,ale já ji rozpohyboval jen se mi při zavření vrací do polohy otevřeno???bez běhu motoru.a po nastartování se neuzavře,,zkusim jí až bude zas chvilka po nastartování pomoct a tím se ujistit ,že problém neni v podtlaku,upadlá hadicčka,špatný elktroventil,ale stále v přituhnutí pohybu klapky...
ale je taky možný ,že je to upravený schváůlně předešlým majitelem pře diagnostiku,chci vědít má cenu pokud to bude schválně, sprovoznovat ji?? možná bych jen rád zjistil v čem je problém a bud ho řešil nebo o nom věděl a třeba ho zprovoznil,kdyby k tomu byl pádný důvod. :D

Napsal: stř 10.10.2012 18:51
od radokrno
a když si někdo kupuje vytuněnej zadní díl tak klapka tam asi taky už neni ,nebo nevim nikdy jsem si žádnej nekoupil??

Napsal: čtv 11.10.2012 15:28
od radokrno
mohl by mi někdo z vás říci na 120%,že klapka výfuku se dá diagnostikou vyřadit,předpokládám hodit switch do stavu off,nebo tak něco.páč já mám vše zapojeno jak má být a po nastartování je klapka stále otevřená a když ji pomůžu zavřít-zvuk se teda razantně utlumý-tak se hned otvírá,jakoby nefungoval podtlak???
jde mi momentálně o to ,že pokud je odpojená předešlým majitelem diagnosticky,a ničím jiným,budu spokojenej.
Ale pokud ne,tak nevim kde bych měl hledat zádrhel.
Po pravdě řečeno nechci ho ani dávat do stavu ON,jen chci vědít proč tomu tak momentálně je.Chci o tom prostě vědít,a ne že jezdit a řikat si,,no co no prostě je otevřená,ale nevim proč. :?
a pokud to lze přes diagnostiku,nechtěl by sde mi někdo na to připíchnout a kouknout konkrétně a jen na toto?Z Vysočiny,H.Brod,Humpolec,Pelhřimov,Jihlava atd... vim o někom kdo ji má ,ale rád bych někoho jiného,kdo by si jen tak udělal chvilku napíchnul to a s cigárkem řek jo je to vyřazený ,nebo ne neni to vyřazený.
díky moc za připomínku jakoukoli...

Napsal: čtv 11.10.2012 23:12
od radokrno
problém zřejmě vyřešen,klapka byla jen opravdu seklá a pomohlo jí rozhýbání a promazání všech souvisejích částí,a zavře se po studeném startu až po sytiči...proto se mi hned dnes nezavřela..ted už zavírá a zkusimtedy test na otvíránís papírovým vějířem...
ale i takmne zajímá zda-li je možné skrz diagnostiku vypnout klapku z důvodu nezasahování do mechanické části vozu.to mne stále zajímá...

Napsal: pát 12.10.2012 00:14
od Bufik36
Stále otevřená má lepší zvuk 8)

Napsal: pát 12.10.2012 00:35
od radokrno
nezlob :D

Napsal: pát 12.10.2012 12:15
od xSAFA
Nečetl jsem celé téma, tak budu možná opakovat již řečené...Předpokládám, totožný princip jako na e36 328i. Přívěra výfuku je ovládaná podtlakem ze sání. Má vliv na zvukový projev a údajně i na průběh kroutícího momentu. V klidovém stavu je klapka otevřená, zavírá se po nastartování a od určitých otáček přeruší ventil podtlak v hadičce a klapka se otevře. Nejjednodušší způsob vyřazení je odpojení hadičky a zaslepení, tak aby si sání nebralo falešný vzduch. Osobně jsem ji odpojil a nepocítil žádnou změnu v chování auta, čili jsem ji zase zapojil pro klid duše. Vyřazení funkce přívěry na diagnostice si myslím nepůjde nebo by to snad zvládl nějaký diagnostický nadšenec, to ale jistě netuším, spíš bych řekl že ne.

Napsal: pát 12.10.2012 12:35
od radokrno
ajemožný ,žese klapka po vypnutí motoru nevrátí dostavu otevřeno,ale zvostane zavřená?A po následném startu je porád zavřená až do určitých otáček kdy se otevře a pak zas zavře a po vypnutí zase zůstane zavřená?Nebo se vždy po vypnutí motoru musívrátit dostavu otevřeno a zavřít se až po nastartování??ptám se jak debil,omlouvám se jen že s ní tedlaboruji tak mne to zajímá.. :) díky

Napsal: pát 12.10.2012 14:28
od xSAFA
Vždy po vypnutí motoru by se měla otevřít

Napsal: pát 12.10.2012 14:46
od radokrno
a při běhu motoru,stání na místě ,otáčky cca800max vždy zavřená?mne se tak neděje.ted jsem ji pořádně promazal,rozpohyboval že ji i malíčkem zavřu,ale i při zapnutém motoru a stání na místě otáčky cca 800max,je otevřená,,Ale klapka funguje ,,protože jednu hranu klapky jsem si označil barvou tak,aby se následný dotek klapky o stěnu laufu otiskl.A otiskl... :idea:
mám takový dojem ,že mi chpodí takto http://www.youtube.com/watch?v=8ffV8AOi ... ature=plcp

Napsal: pát 12.10.2012 17:37
od radokrno

Napsal: pát 12.10.2012 17:39
od radokrno
Můj klapka by zůstat otevřený na volnoběh, pak těsně pod low-túrovat zrychlení, pak znovu otevřít během high-rev zrychlení. Mám coupe ZSP, bych předpokládat, že váš sedan ZSP funguje stejným způsobem. Jste si jistý, že se nezavírá při nízkých otáčkách zrychlení?


Pokud jde o rozdíl pro sedan / kupé, nejsem si 100% jistý. Ale našel jsem oficiální slovo od BMW. BMW uvádí, že silniční rychlost> 3 km / h, je nutné uzavřít klapku:





Pro dosažení aktivního tlumič systém byl výfukový systém předmětem chráněného elektro-pneumaticky výfukového klapka na výfuku hlavního tlumiče. Výfukový klapka je otevřena (síla pružiny) v klidovém prostředí, se provzdušňuje vakuová jednotka.

Řídicí jednotka ovládá DME elektronický spínač přepouštěcí ventil, který dodává podtlak na vakuovou jednotkou. Pokud řídicí jednotka DME vyžaduje, aby výfukové klapka je uzavřena, řídící jednotka výstupy "země" a elektrické přepínací ventil je aktivován. Vakuová z vakuové akumulátoru je aplikován na vakuové jednotky a výfukového klapka je uzavřen.

Minimální vakuum cca. 200 mbar je povinen uzavřít výfuku klapku. Úhel klapky pohybu je cca. 70 °. Elektrická aktivace se provádí pomocí ovládacího motoru DME jednotky po vyhodnocení různé vstupní proměnné:

• Road signál otáček> 3 km / h

• Otáčky motoru signál

• Zatížení motoru signál

• Teplota motoru

Vakuum nádrž je nutné jako M52 B28, M54 B30 a B25 M56 motory mají jen velmi nízký podtlak v sacím potrubí při plném zatížení. Objem vakuové nádrže je nastaven tak, že 5 sepnutí výfukového klapky může být provedeno v sobě s klapkou v plné síle. To je dostatečný pro normální provoz motoru, jak podtlaku se vytváří v podtlakové nádrže v každé dočasného částečného zatížení nastavením škrticí ventil.

Napsal: sob 13.10.2012 00:44
od radokrno
radokrno píše:Můj klapka by zůstat otevřený na volnoběh, pak těsně pod low-túrovat zrychlení, pak znovu otevřít během high-rev zrychlení. Mám coupe ZSP, bych předpokládat, že váš sedan ZSP funguje stejným způsobem. Jste si jistý, že se nezavírá při nízkých otáčkách zrychlení?


Pokud jde o rozdíl pro sedan / kupé, nejsem si 100% jistý. Ale našel jsem oficiální slovo od BMW. BMW uvádí, že silniční rychlost> 3 km / h, je nutné uzavřít klapku:





Pro dosažení aktivního tlumič systém byl výfukový systém předmětem chráněného elektro-pneumaticky výfukového klapka na výfuku hlavního tlumiče. Výfukový klapka je otevřena (síla pružiny) v klidovém prostředí, se provzdušňuje vakuová jednotka.

Řídicí jednotka ovládá DME elektronický spínač přepouštěcí ventil, který dodává podtlak na vakuovou jednotkou. Pokud řídicí jednotka DME vyžaduje, aby výfukové klapka je uzavřena, řídící jednotka výstupy "země" a elektrické přepínací ventil je aktivován. Vakuová z vakuové akumulátoru je aplikován na vakuové jednotky a výfukového klapka je uzavřen.

Minimální vakuum cca. 200 mbar je povinen uzavřít výfuku klapku. Úhel klapky pohybu je cca. 70 °. Elektrická aktivace se provádí pomocí ovládacího motoru DME jednotky po vyhodnocení různé vstupní proměnné:

• Road signál otáček> 3 km / h

• Otáčky motoru signál

• Zatížení motoru signál

• Teplota motoru

Vakuum nádrž je nutné jako M52 B28, M54 B30 a B25 M56 motory mají jen velmi nízký podtlak v sacím potrubí při plném zatížení. Objem vakuové nádrže je nastaven tak, že 5 sepnutí výfukového klapky může být provedeno v sobě s klapkou v plné síle. To je dostatečný pro normální provoz motoru, jak podtlaku se vytváří v podtlakové nádrže v každé dočasného částečného zatížení nastavením škrticí ventil.
dle slov BMW mi pracuje klapka zřejmě takto jak je psáno,,ted jsem prováděl test s barvičkou na hraně a stěna byla otlačená od barvičky :D tedy na volnoběh otevříno :wink: