Stránka 1 z 3

Napsal: pát 09.11.2012 12:35
od omnitek
Zdarvím všechny,

vlastním 320D 100kw r.v. 2001 combi.

S přituhující teplotou jsem si asi měsíc zpátky začal všímat zhoršené kvality startů po ránu až to samozřejmně jednoho dne nechytlo vubec...baterka je necelý rok stará...v manuálu se píše že výrobce doporučeje 80 Amph..mám tam pouze 74 Amph,ale téměř celý rok šlapala bez problému.

Vím že problém pochází od napájení,ale nevím přesně kde.Baterku stačilo dobít a zase vše na pár dní chodilo a asi 5-tý den..ráno zase NIC....zkusil sem hned změřit baterku a měla asi 12.28V..bohužel to asi nestačilo...baterku sem proto zkusil v benzínovém berlingu..a s ní jsem nastartoval berlingo na poprvé.Po asi 8 hodinách na nabíječce sem zase dal do auta a pár dní to frčelo a pak zase nic...tak sem jsi pujčil od známeho ze servisu 90 AmpH Vartu...a sní to byla ta samá pohádka...Měřil sem baterku v zátěži při startu a se světly a topením dávala asi 14.5V..nevím zda sou tyto hodnoty v pořádku.

Nejsem moc zběhlej v elektrice...a nevím jak nejlepe s mými možnosti vyzkoušet jestli startér nebere moc proudu....

usoudil sem že baterkou to asi nebude..startér nevím jak vyloučit jelikož s čerstvou baterkou chytnu na brnknutí...a pak mě už jen napadlo že je to kombinace chladivého počasí(před zimou bez problému) a ježdění krátkých tras...Ujedu denně 15-20 km..nevim jestli to dostatek km k dobití baterky na puvodní hodnotu ...pokud by měl někdo nějáký tip či radu..budu rád..Díky

Napsal: pát 09.11.2012 13:28
od Lucifer
Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli

Napsal: pát 09.11.2012 13:46
od omnitek
Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?

Napsal: pát 09.11.2012 13:47
od xSAFA
A kontroloval si dobíjení? Kolik ti to dává při nastartovaném autě u baterie? Mělo by tam být minimálně 13,8 až 14,2 V. 12,28 V na baterce je na startování nafťáka už docela málo. Podle mě ti to hůře dobíjí a baterku jednoduše vymlátíš a pak nenastartuješ. Nejjednodušší je zajet někde k odborníkům, kde ti změří dobíjení a zároveň otestují baterii.

Napsal: pát 09.11.2012 13:50
od xSAFA
omnitek píše:
Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?


On myslí jakoby ukostřit motor ještě kabelem a vyloučit tak špatnou kostru motoru.

Napsal: pát 09.11.2012 13:55
od omnitek
dobíjení v plné zatěži bylo okolo 14V u baterky..takže asi v pořádku...s tou kostrou to není špatný nápad jinak to ale vypadá že se mi baterka opravdu nestíhá na tu vzdálenost dobíjet.

Napsal: pát 09.11.2012 13:57
od omnitek
xSAFA píše:
omnitek píše:
Lucifer píše:Zkus připojit startovací kabel na kovovou část motoru a druhej konec na - pol baterky nebo na kastli


ted nevím jestli tomu dobře rozumím,ale nepujde to takhle do zkratu?


On myslí jakoby ukostřit motor ještě kabelem a vyloučit tak špatnou kostru motoru.


jasný..už chápu...chtěl sem jen nějáké tipy co mužu zkusit sám jelikož to do pondělka nikam nedostanu..pokud nevyrešim,nezbyde než někam zajet...

Napsal: pát 09.11.2012 18:16
od tom955i
jestli ti motor toci a nechce to chytit tak to neni v baterce

Napsal: pát 09.11.2012 19:00
od omnitek
tom955i píše:jestli ti motor toci a nechce to chytit tak to neni v baterce


sice točí ale tak 3x a pak už prostě nemá štávu a pak se starter jen jednou dost unaveně převalí a už jen maximálně cvaká a probliká palubka že námá z čeho brát proud..navíc když tam dám baterku z nabíječky tak to hned chytí,žeby byl v autě stálej odběr proudu?

ve starým bávu (318TDS) mi jednou odešel "ježek" - součást topení,to pak stačilo mít zaplé foukání 2 minuty a baterka se během té chvíle téměř vymlátila..nebo mít to zaplé při startu tak se jen převalil a nic,ale ted si nejsem vědom nějáké chyby..vše vypadá v pořádku..kostru sem kontroloval před chvílí a je taky OK.

Napsal: pát 09.11.2012 19:32
od omnitek
jinak sem měřil napětí na baterce při startu a hodnota z nějakých 13,28V(což měla baterka čerstvě po do dobití) v době startu klesla na cca 9,46 V ..co sem se tak porůznu dočetl,tak by to mělo být taky v pořádku...o víkendu ještě trochu zalaboruju a snad na něco přijdu..zatím dík všem za názor.

Napsal: ned 11.11.2012 21:38
od c4mel
no mám tedkom stejný problém :-( nová varta 85ah a po cca 5dní se mi skoro nerozsvítily kontrolky a to auto každý den jezdí akorát tedkom stálo 2 dny

Napsal: pon 12.11.2012 06:57
od omnitek
c4mel píše:no mám tedkom stejný problém :-( nová varta 85ah a po cca 5dní se mi skoro nerozsvítily kontrolky a to auto každý den jezdí akorát tedkom stálo 2 dny


a kolik toho cca najezdíš??..mě auto stojí většinou dva dny v týdnu,což je zpravidla o víkendu a ještě před měsícem sem neměl problém chytit...já provedl o víkendu pár testu a vše vypadá v pořádku..starter sem měl venku,na něm žádná viditelná chyba..altík dle hodnot dobíjí taky dobře a baterka je též v pořádku..ovšem teorii a kratkých trasách a malé době dobíjení mi zatím nikdo nepotrvdil..ale i tak upravim svuj jizdní režim a uvidim jestli se problém vrátí...cpát někomu prachy v servisu aby mi tam hledal duchy zatím nevidim jako nutnost.

Napsal: pon 12.11.2012 08:07
od Lucifer
Tak já teď jezdil jen ve městě mám nafťáka v něm 90Ah origo BMW je 2 roky stará. Zrovna v sobotu jsem přes noc nechal svítit osvětlení interiéru, všechny 3 světla v autě. Ráno jsem nastartoval jako nic. Na to aby mi altík alespoň trochu dobil baterku stačilo pár minut.

Napsal: pon 12.11.2012 08:29
od djmicho
Takže pánové vzít ampérmetr a změřit si kolik auto žere když je všechno vypnutý :wink: pokud tam budou lítat ampéry, tak někde problém v elektrice (první co bych kontroloval tak dodatečné zástavby zesilovačů, audia, couvacích nesmyslů atd.. po chcípnutí bych se taky zaposlouchal jak dlouho pracuje "ježek" protože když je v řiti, tak umí dobře papat elektřinu :) ) když na první pohled na nic nepřijdete, tak nechat ampermetr na baterce a postupně vytahovat pojistky dokud spotřeba nepoklesne na přijatelné mA.. pokud jste manuální nemehla jako my všichni tady, tak servis :D

Napsal: pon 12.11.2012 08:58
od omnitek
djmicho píše:Takže pánové vzít ampérmetr a změřit si kolik auto žere když je všechno vypnutý :wink: pokud tam budou lítat ampéry, tak někde problém v elektrice (první co bych kontroloval tak dodatečné zástavby zesilovačů, audia, couvacích nesmyslů atd.. po chcípnutí bych se taky zaposlouchal jak dlouho pracuje "ježek" protože když je v řiti, tak umí dobře papat elektřinu :) ) když na první pohled na nic nepřijdete, tak nechat ampermetr na baterce a postupně vytahovat pojistky dokud spotřeba nepoklesne na přijatelné mA.. pokud jste manuální nemehla jako my všichni tady, tak servis :D


jj..díky za tip..o víkendu jsem vyzkoušel i tohle..test sem prováděl asi až hodinu po vypnutí auta..prý některé jednotky pracuji i hodinu po vytáhnutí klíčku a odběr byl takřka nulový..takže u mě i tahle možnost vyloučena...hluk v kabině zmizí cca po 5 minutách pak už slyšitelné nic není...přídavné věci,audio,osvětlení,apod..nemám..vše mám origo...s ježkem mohu jen potvrdit,jak už píšu o něco výše..dokáže to být pěknej neřád :-)

Napsal: pon 12.11.2012 09:10
od c4mel
no ježka mám nového rok tak ten snad bude vklidu... s kámošem sme tedkom udělali vypínač na radio aby nic nežralo měřili sme to a odběr 0 takže radio to taky nevybíjí...
no jezdím každý den do práce 10km tam a 10 zpátky... v sobotu sem plně nabil baterku ( nová varta 85ah ) a v neděli sme zapojovali radio které jak sme pak zjistili nešlo :D ale nechal sem ho v autě ve středu auto už chytlo až na potřetí tak sme na radiu udělali ten vypínač páč sem si myslel že to bude tím radiem od pátku od večera auto stálo až do včerejška takže 2 dny stálo ale v sobotu večer sem pouštěl asi na 10minut v autě radio a všechno vklidu a včera večer sednu do auta pootočím klíčkem a svítila asi půlka kontrolek a startér se ani netočil takže uplně mrtvé... nejhorší je to že celý rok nic a tedkom najednou kdy sem chtěl jít na technickou se to začne všechno srát a to eště musím zaplatit pojistku to je fakt na mašli :D

Napsal: pon 12.11.2012 09:12
od omnitek
Lucifer píše:Tak já teď jezdil jen ve městě mám nafťáka v něm 90Ah origo BMW je 2 roky stará. Zrovna v sobotu jsem přes noc nechal svítit osvětlení interiéru, všechny 3 světla v autě. Ráno jsem nastartoval jako nic. Na to aby mi altík alespoň trochu dobil baterku stačilo pár minut.


Pamatuji asi 2 měsíce zpátky..ta samá situace..nechal sem pootevřené kufrové dveře...mám tam dohromady 4 žárovky..celou noc samozřejmě do syta svítily...ráno v pohodě nastartoval...takže fakt nevím,ale jak říkám,změnil sem současně práci a autem jezdím cca 3 měsíce opravdu jen těch 15 km denně..v tomhle režimu to provozuju už delší dobu a baterku sem až do prvních problému dodatečně nedobíjel..a až s ochlazením sem si všiml těch horších startu a pak už prostě nic....Je to fakt trochu duchařina...baterku sem opět dobil..vše vyčistil,proměřil a překontroloval a vypadá to že je vše naprosto OK..takže babo raď !! :-) .když se problém ukáže znovu,nebudu spekulovat a povezu to k místnímu elektrikáři...

Napsal: pon 12.11.2012 09:23
od omnitek
c4mel píše:no ježka mám nového rok tak ten snad bude vklidu... s kámošem sme tedkom udělali vypínač na radio aby nic nežralo měřili sme to a odběr 0 takže radio to taky nevybíjí...
no jezdím každý den do práce 10km tam a 10 zpátky... v sobotu sem plně nabil baterku ( nová varta 85ah ) a v neděli sme zapojovali radio které jak sme pak zjistili nešlo :D ale nechal sem ho v autě ve středu auto už chytlo až na potřetí tak sme na radiu udělali ten vypínač páč sem si myslel že to bude tím radiem od pátku od večera auto stálo až do včerejška takže 2 dny stálo ale v sobotu večer sem pouštěl asi na 10minut v autě radio a všechno vklidu a včera večer sednu do auta pootočím klíčkem a svítila asi půlka kontrolek a startér se ani netočil takže uplně mrtvé... nejhorší je to že celý rok nic a tedkom najednou kdy sem chtěl jít na technickou se to začne všechno srát a to eště musím zaplatit pojistku to je fakt na mašli :D


jo pojistka mě ted taky čeká..sou to občas opravdu radosti jak se to sejde...s radiem sem taky jednou pochybil...zapojil sem ho tak divně že mi panel na palubce stále ukazoval počet ujetých km..je to opravdu malý číselný ukazatel (všichni znáte) a ani mi nedošlo že svítit vlastně nemá.. všiml sem si toho až po delší době..na vině byla špatná redukce zapojení k radiu co sem dostal...třeba se ti stalo něco podobného

Napsal: pon 12.11.2012 09:40
od c4mel
no mě se stalo to že mi radio hrálo nej s pootočeným klíčkem tam sme to chtěli upravit no ale pak sme zjistili že sme přestřihli špatné dráty a do radia nešel proud :D takže sme všechno spravili radio už hraje i při vypnutém autě a + eště ten vypínač aby radio nic nežralo... lucifer mi tedkom poslal návod jak si změřit co to může žrát ( na tohle sem strašně tupej takže to musel být podrobný návod :D ) a zachvilku to pudu zkusit poměřit tak uvidím zkusím povytahovat ty pojistky a když na to nepřidu tak to taky asi dám nějakému autoelektrikáři

Napsal: pon 12.11.2012 09:48
od omnitek
c4mel píše:no mě se stalo to že mi radio hrálo nej s pootočeným klíčkem tam sme to chtěli upravit no ale pak sme zjistili že sme přestřihli špatné dráty a do radia nešel proud :D takže sme všechno spravili radio už hraje i při vypnutém autě a + eště ten vypínač aby radio nic nežralo... lucifer mi tedkom poslal návod jak si změřit co to může žrát ( na tohle sem strašně tupej takže to musel být podrobný návod :D ) a zachvilku to pudu zkusit poměřit tak uvidím zkusím povytahovat ty pojistky a když na to nepřidu tak to taky asi dám nějakému autoelektrikáři

sice tě chápu,ale radši už si rádio nechávám normálně na klíček...což má v origánálu snad většina aut..v době kdy sem hojně jezdil na projíždky atd..tak sem měl radio taky solo...Ale mám ověřené že pokud vytáhneš jen s radia panel tak do do něj minimum proudu jen na uchování pamětí..víc stejně žere displej s hodinami..takže mě tehdá stačilo jen vyndavat přední panel a auto i po týdením stání normálně chytlo...ten návod mě zajímá..muže tě poprosit a přeposlání?