Stránka 1 z 1
Napsal: pon 14.01.2013 18:47
od Zloune
Zdravím.
Rád bych se po boku bratra zařadil mezi hrdé vlastníky vozu BMW. Je to vysněná značka. Samozřejmě, že rozpočet je omezený a auto bude plnit úkol rodinného - jedno malé dítě.
Bohužel jsem nikde nenašel moc informací a skutečné životnosti rozvodovky - spojky x-drive. Někde píšou, že 150.000 km to vydží i v tahu s vlekem a mělo by prý vydržet víc, ale je to prý dle sdělení servisu BMW individuální. To samé s vysokotlakým čerpadlem paliva a vstřikovači. Všechno jsou to vysoké pořizovací částky. Mnoho majitelů, resp. praktických informací jsem k tomuto vozu nenašel.
Jedná se mi momentálně konkrétně o tento kousek:
http://www.sauto.cz/osobni/detail/bmw/r ... oFrom=list
Trošku sociální výbava, ale interiér bych komplet vyměnil za sportovní alcantaru a více nepotřebuji. Koukal jsem, že v Polsku komplet kolem 15.000 Kč + časem M volant, nebo stávající přešít.
Děkuji za jakékoli informace o tomto modelu. Bazary obecně, jako celý trh s ojetými auty nemá dobrou pověst a nechci naletět. Finančně by nás to mohlo rujnovat, pokud by došlo na výše uvedené skupiny. Kupuji zase auto na cca 7-10 let.
Díky
Napsal: pon 14.01.2013 20:10
od smepet
Tam bude už motor n53 a přímý vstřik. Kolik vydrží nevím, ale já MaM 2007 a n52 motor a rozvodovka 170 000 je v pohode musí to přes 200000 najet. I 250 000 jsem četl ze mají nalitano když se vymění olej. A v pohode.
Napsal: pon 14.01.2013 20:21
od pavproch
mám neošizený N53 (200kW) a x-drive, ale nalítáno prozatím jenom asi 70kkm, takže se životností taky nemůžu sloužit.... věřím, že obojí (při řádném servisu) 300tis km by dát mohlo... mám známýho (530xDA), který má nalítáno přes 300tis km a x-drive naprosto v poho (netahá ale přívěsy, to je fakt).
jinak, co sem slyšel o 325ix e91 je, že je to takový baworský Grýnlajn, má to strašně, ale strašně moc dlouhé převody (trojka až šestka) takže je to lenochod... proto sem při konfiguraci auta vůbec neuvažoval o čemkoli jiném než 330xi, která sice taky nemá ty převody nejkratší, ale díky většímu krouťáku to není takový lenochod jako 325ix
Napsal: pon 14.01.2013 21:25
od smepet
pavproch píše:mám neošizený N53 (200kW) a x-drive, ale nalítáno prozatím jenom asi 70kkm, takže se životností taky nemůžu sloužit.... věřím, že obojí (při řádném servisu) 300tis km by dát mohlo... mám známýho (530xDA), který má nalítáno přes 300tis km a x-drive naprosto v poho (netahá ale přívěsy, to je fakt).
jinak, co sem slyšel o 325ix e91 je, že je to takový baworský Grýnlajn, má to strašně, ale strašně moc dlouhé převody (trojka až šestka) takže je to lenochod... proto sem při konfiguraci auta vůbec neuvažoval o čemkoli jiném než 330xi, která sice taky nemá ty převody nejkratší, ale díky většímu krouťáku to není takový lenochod jako 325ix
Tak já musím říct ze 325 s 160kw je v pohode a lenochod to určitě není . Ve vyšších otáčkách je velmi příjemný a plynuly zatah
Napsal: pon 14.01.2013 21:28
od smepet
Dlouhe převody to nemá proti Octavii 1.2 tsi cca o 400 výš ve 130km/h
Napsal: pon 14.01.2013 21:55
od pavproch
mno....
moje 330ixT MR2011 točí na šestku ve 140 tacho 3050toček
(což už samo o sobě je dost "dlouhá" šestka)
známý měl 325ix (myslím, že MR2007 nebo 8) a ve 140 tacho mu to točilo sotva 2900toček....
Napsal: pon 14.01.2013 22:25
od Zloune
Díky moc chlapi.
Je pravda, že je tam jiný převod než u plnotučné 330i, přesně nevím a vzhledem k systému xdrive to nepůjde jednoduše na diferenciálu vzadu jako u klasiky změnit. Taky ale jedinný rozdíl mezi motorama, tedy výkony, je jiná příruba sání, delší otevření ventilů sání a software. Nic zásadního. I kdyby to bylo trochu na převodech línější, tak to až tak neřeším. Možná je to i výhoda na dálku a na sportovní jízdu prostě vždy o kvalt níž. Na a sací příruba není až tak cenově náročná a soft by někdo nahrál. Ventilly, to už asi výměna vačky. Nějaký výkon by to ale asi přidalo a jde to malinko "čipnout".
S tím xdrivem jste mě potěšili. Nový stojí 56.000 a to nevím, jestli je s DPH. Taky vídám auta s najetýma sty km, ale to člověk neví, co se vše měnilo. Tohle vyhlédlé auto závěs nemá. Naštěstí a i bohužel, protože ho potřebuju. Jezdím 10.000 km ročně, maximálně, takže pokud to vydrží 250.000 km, je to v poho.
A co vysokotlaké čerpadlo a vstřikovače? Je nějaká zkušenost se životností, případně cenou opravy čerpadla? Vstřikovače jsou kus za 2800. I tady na fóru a dalších píšou o poruchovosti oproti předchozímu systému. Ptal jsem se u BMW, tak trochu potvrdili, ale mlžili. Poruchy prý od najetých 40.000 km stejně jako u mnohem vyšších. Prý kus od kusu. Je to stejný jako u 330i a 335i.
Podivná je akorát ta cena auta. Nějaká nízká.
Moc díky.
Zdar.
Napsal: pon 14.01.2013 23:19
od smepet
O benzin není zájem navíc je leden. A pokud budeš pentlich tak do toho nasypes za všechny oleje a filtry....
Napsal: pon 14.01.2013 23:52
od Zloune
Asi to bude tím.
No a puntíčkář jsem. Auto ať je špinavé, nevyluxované, ale oleje, kapaliny, brzdy to musí mít OK. Tedy ne, že bych byl prase a jezdil ve špinavém.
Nemáte někdo zkušenost ohledně předělávky motoru N53 na bioethanol E85? Jde to, resp. zvládá to motor - systém vstřiků?
Jedno vlákno tu sice je, ale žádný motor N53. Tedy možná ano, nevím přesně co je to za motorizaci, ale ty výsledky nejsou, co jsem četl, ani z daleka dobré.
Zatím se mi zdá, že by koupě snad chyba být neměla. Problém je s mou polovičkou. "Třílitr, ty ses zbláznil!" Jde jí o spotřebu. No, musím jí zpracovat. Potřebuju jezdil celoročně a po zkušenosti s 328i e46 kupé, to na zasněženou silnici opravdu s klasikou moc není.
Zdar
Napsal: úte 15.01.2013 08:44
od pavproch
v návodu k mému autu i na víčku nádrže je VÝSLOVNĚ NAPSÁNO MAX 10% ETANOLU.... popravdě řečeno, když už chcu benzínovej R6, tak by mně v životě nenapadlo takový zázrak techniky prznit čímkoli horším (jiným) než je BA98NA nebo lépe 100 oct Maxx či Verva
Napsal: úte 15.01.2013 08:52
od pavproch
jo a "zasněženou silnici": bydlím v horách, proto je brambor čtyřkolka (+ mám možnost srovnání/občas jezdím s: panda 4x4, oct. scout 4x4, tiguan 4x4) a.... nejlepší "rolba" v hlubokém sněhu je jednoznačně pandice, na kluzké zimní cestě ale má nejlepší jízdní vlastnosti brambor (zřejmě quli rozdělení 40/60 narozdíl od konzernového 90/10 a benevolentněji nastavenému ESP - kecá do řízení mnohem později a méně než u VW/škody, tj. s autem je mnohem větší "sranda"
ref třílitr. za loňský rok asi 36tis km s průměrem prakticky přesně 11 na sto .... a to se tím rozhodně nemazlím, povětšinou proháním celé stádo 272 baworských hřebců pod kapotou... klidná dálka po dálnici (předpisově, 4 lidi vevnitř, velká velryba na střeše) = 9
Napsal: úte 15.01.2013 13:46
od Zloune
Dík za postřehy.
S tím E85 to byl jen nápad. Googlil jsem a nic moc kladného jsem nenašel. Tedy zejména kvůli technologii vstřikování. Obecně, pokud by to fungovalo, nejsem proti jinému alternativnímu palivu. Benzín za 40 za litr tam ale lít nehodlám. On je ten E85 i v normálním benzínu.
Jinak jsem vyzjistil, že vysokotlaké čerpadlo benzínu je za necelých 7.000 Kč, vstřik 2.800 Kč/ks, celá skříň xdrive za 54.000 Kč a logika s převodem a servem k xdrive za 10.000 Kč.
A 12ti bodová prohlídka auta včetně diagnostiky v BMW Hradci Králové - 1,5 hodiny za 2.900 Kč.
Zdar
Napsal: úte 15.01.2013 13:51
od pavproch
Zloune píše: On je ten E85 i v normálním benzínu.
proto tam liju jen Maxx Motion 100 resp. Vervu, kde žádná euro-eko-bio- sračka není, je tam poctivé ETBE....

Napsal: pát 18.01.2013 19:13
od Dominik
Já jsem ho projížděl taky a byl jsem zklmaný, na tu spotřebu a objem to zase tak moc nejede. prvně to potestuj.
Rozhodně ale v trotina auto BMW 325xi s průměrem 20tis/rok... mě to nakonec donutilo si zajet do D sám, sice to nebylo tak "výhodné", zato vím, co mám.
Napsal: ned 20.01.2013 13:06
od Koubes
Zloune píše:Díky moc chlapi.
Je pravda, že je tam jiný převod než u plnotučné 330i, přesně nevím a vzhledem k systému xdrive to nepůjde jednoduše na diferenciálu vzadu jako u klasiky změnit. Taky ale jedinný rozdíl mezi motorama, tedy výkony, je jiná příruba sání, delší otevření ventilů sání a software. Nic zásadního. I kdyby to bylo trochu na převodech línější, tak to až tak neřeším. Možná je to i výhoda na dálku a na sportovní jízdu prostě vždy o kvalt níž. Na a sací příruba není až tak cenově náročná a soft by někdo nahrál. Ventilly, to už asi výměna vačky. Nějaký výkon by to ale asi přidalo a jde to malinko "čipnout".
Zdar.
Nechci být za skupinu těch, co říkají, že 325i moc nejede, ale je to pravda. Fakt to má ukrtuně dlouhý převody. Už dvojka točí tacho max cca. 110. Zas tak svižný to auto není. Mám v plánu určitě měni difec za automatovej, kterej je výrazně kratší.