Stránka 1 z 2

Napsal: ned 03.02.2013 11:46
od Fox3
Spojka mi zabirala ke konci,tak jsem nechal vymnenit spojkovou sadu.Stále zabira ke konci.Do toho mi po výměně při zahřátí cuká pri jedničce a zpátečce.Hledal jsem to a pořádný vysvětlení jsem nenašel.To mi neřikejte,že tady nejsou nějaký borci co to uměj.Je to na M50. 8)

Napsal: ned 03.02.2013 12:55
od aigo
muze byt ko spojkove lanko

Napsal: ned 03.02.2013 13:17
od icecold
až na to že e36 žádné lanko nevede...zkus třeba odvzdušnit spojkový válec :wink:

Napsal: ned 03.02.2013 13:25
od MattyX
icecold píše:až na to že e36 žádné lanko nevede...zkus třeba odvzdušnit spojkový válec :wink:


si jedině poslední možnost ;)

aigo píše:muze byt ko spojkove lanko
:respect:

Napsal: ned 03.02.2013 13:38
od Fox3
My jsme ho právě odvzdušňovali.Proto je mi divný,že to zabírá stále na konci.Jestli je nějak v pytli spojkovej váleček,nebo jestli jsme to odvzdušnili nějak blbě.To je stejný jak u brzd ne?

Napsal: ned 03.02.2013 13:56
od MattyX
No spojku kolikrat nez se podari ovzdusnit tak je to taky operace na nejakou hodinu... zpusobu je vic, ale je klidne mozny ze ti ve valecku zustala bublinka (zalezi esi jsi valecek vubec pri vymene spojky povoloval) Pokud ne, tak situace je stejna jako pred vymenou spojky (ono trebas u m52 jsem se setkal že i fungl nová spojka stejně brala až víc navrchu) ja mam v autě už třetí spojku (:lol:) a každá byla LUK, a pokaždé byla chováním jinde ;)

Napsal: ned 03.02.2013 14:30
od Fox3
Tak to zkusim ještě jednou a pořádně odvzdušnit,abych měl jistotu,že tam nic neni.Před výměnou jsme to nepovolovaly až po.Mě spíš trápí to cukání při rozjezdu.Může to bejt tim,že málo zabírá?Doufám,že to neni setrvák...:(

Napsal: ned 03.02.2013 14:35
od martas11
Jestli jsi neměnil setrvák,tak je to pravděpodobné :-)

Napsal: ned 03.02.2013 16:14
od Fox3
Ok.Tak to cukání by teda mohl bejt ten setrvák a ta spojka tim odvzdušněnim jo.Zkusíme.

Napsal: úte 14.05.2013 10:42
od Jirka_Turnov14
Jak to dopadlo, mám stejný problém - dělá to tak 3x z 5ti rozjezdů. Auto cuká (spojka). :roll: někdy to jde zase hladce. Pomohlo odvzdušnění? Jak se to vůbec dělá?

Napsal: úte 14.05.2013 11:34
od Totic
Hoše, tadyk jsem našel snad přínosný povídání o spojkách / setrváku na MJauto.
http://www.mjauto.cz/html/zavady_spojky.html
http://www.mjauto.cz/html/dvouhmotovy_setrvacnik.html

Mohl by to způsobovat problém, že nová spojka nedolíhá s ojetým setrvákem.

Napsal: čtv 16.05.2013 11:32
od Jirka_Turnov14
Jirka_Turnov14 píše:Jak to dopadlo, mám stejný problém - dělá to tak 3x z 5ti rozjezdů. Auto cuká (spojka). :roll: někdy to jde zase hladce. Pomohlo odvzdušnění? Jak se to vůbec dělá?


Další poznatek, když parkuji z kopce zadkem dolů a auto je na kvaltu, potom spojka OK. Když stojím na rovině, tak při rozjezdu cuká. Nechápu.

Napsal: sob 18.05.2013 00:15
od Honza325
To poslední co píšeš mi připomíná hardyspojku..

Napsal: sob 01.06.2013 19:59
od mequi
MattyX píše:No spojku kolikrat nez se podari ovzdusnit tak je to taky operace na nejakou hodinu... zpusobu je vic, ale je klidne mozny ze ti ve valecku zustala bublinka (zalezi esi jsi valecek vubec pri vymene spojky povoloval) Pokud ne, tak situace je stejna jako pred vymenou spojky (ono trebas u m52 jsem se setkal že i fungl nová spojka stejně brala až víc navrchu) ja mam v autě už třetí spojku (:lol:) a každá byla LUK, a pokaždé byla chováním jinde ;)


MattyX, mohl bys přesně popsat, co bych měl dělat s valečkem spojky, když chci dosáhnout, aby mi spojka zabírala víc veprostřed? Samozřejmě po výměně za novou spojkovou sadu. Teď mi zabírá nahoře.
A je vůbec nutné něco dělat se spojkovým válečkem po výměně? Díky.

EDIT: kdokoliv, kdo umí odpovědět, tak může :D

Napsal: sob 01.06.2013 21:52
od Kalasnikov
Vzduch ve spojkovém okruhu, může způsobit pouze to že bude spojka zabírat níž ne výš. Protože pořádně nevypne, a samozřejmě se to projeví gumovým pocitem v pedálu protože místo aby jsme tlačili proti nestlačitelné kapalině tak nejdřív stlačujeme vzduch a tím nám vzniká mrtvý chod.

Tenhle režim provozu je samozřejmě špatný pro synchrony.

To kde spojka zabírá se nastavit nijak nedá. To je dáno hlavně tím jak jsou udělána péra v přítlačáku a pak také třením lamela vs setrvačník/přítlačák.

Takže pokud je vše nové, odmaštěné a spojka vypíná a neprokluzuje tak bych neřešil to kde vypíná.

Napsal: úte 04.06.2013 17:19
od mequi
Ahoj. Je tady někdo, kdo má v pc fotku přítlačného talíře pro dvouhmotový setrvák? Teď mi přišla sada, ale má odpruženou lamelu a ani ten přítlačák nesedí.

Napsal: čtv 06.06.2013 01:52
od Kalasnikov
v pc ne musel bych to vyhrabat z kovošrotu a nafotit. V etk to vidět nejde?

Napsal: čtv 06.06.2013 09:38
od Francis
Přítlačák pro dvouhmotu je "mělčí", méně hluboký, neb "odpružená" lamela je vyšší o druhý díl a pružiny.

Napsal: čtv 06.06.2013 11:21
od fabledwarrior
Chtěl bych se zeptat, jak se chovat k odcházející spojce, když potřebuju, aby mi ještě chvíli vydržela? Samozřejmě, že se vyvaruju nějakým burnoutům na semaforech a podobně:D Ale jestli spíš při přeřazení pouštět co nejrychleji nebo co nejpomaleji, aby to nebylo cejtit.. brzdit motorem asi taky není dobré ne? Já vůbec nevím... já jsem si objednal novou spojku, ale ta mi přijde asi až příští týden a do té doby potřebuji jezdit do práce a podobně, tak nechci někde zůstat stát na křižovatce...

Spojka mi dělá skoro to samé co je zde popsané... jen když ji pouštím, tak to rozklepe celý auto.. takový vibrace + zřetelně slyším při zmáčknutí spojky jak tam něco o sebe dře..

Napsal: pát 07.06.2013 12:08
od mequi
Tak spojka vyměněna. Jenom pro info ostatním, ne všechny 6-válce mají dvouhmotu, (já tomu věřil). Já tam mám jednohmotu. Je pravda, že nemám klimu. rv.91