Stránka 1 z 2
Napsal: pon 04.02.2013 12:44
od Tomulinek
Ahoj, chtěl jsem se zeptat...pokud je v lete větší teplo, tak moje ISo při nastartování ma nízké otacky, mnohdy i chcípne a po přidání plynu se dusi. Po urcite chvíli je pak vse ok. Naopak při zimních, nízkých teplotách autu při startu za studena vylitnou otacky na cca 1200 o/m... Za cca 5 minut se zhoupnou do normálu. Ovšem parkrat za zimu, když auto nastartuji, tak otacky samovolne stoupají až k hranici 3000 o/m !! Když v tomto případe auto chcipnu, tak nejde minimalne pul dne nastartovat. Jakoby bylo "uchcane". Pokud vás napadá, jak vyřešit tento problém budu velice rad a ocenil kazdou radu. Děkuji...!
Jinak když s autem jedu a mám ten problém, když točí těch 3000 o/m tak to není jen na neutral, ale auto jede prakticky samo při zařazeni kvaltu.
Bmw e36 1.8 IS r.v. 93.
Napsal: pon 04.02.2013 13:36
od fabledwarrior
Co mě napadá když vidím ty otáčky na 3000 rmp, tak jsem kdysi slyšel, že v zimě si IS přidává samo běžně a že za to může čidlo polohy škrtící klapky. Tak se na něj zkus podívat, dá se i proměřit.
Teoreticky by to možná řešilo i to stím "uchcáním motoru". Když máš škrtící klapku zavřenou a čidlo hlásí že je otevřená a vstřiky stříkaj palivo ale když je zavřená škrtící klapka tak se nemůže spálit...
Napsal: pon 04.02.2013 13:49
od Tomulinek
Děkuji za odpověd, určitě to proverim. Podezříval jsem volnobezny ventil...
Napsal: pon 04.02.2013 13:57
od fabledwarrior
I ten v tom může mít nějakou roli, ale že by on sám tohle zvládnul se mi nezdá.
Napsal: pon 04.02.2013 14:04
od Tomulinek
Je fakt, ze by asi nereagoval tolik na tu venkovní teplotu... To čidlo je asi na to citlivější.
Napsal: pon 04.02.2013 14:06
od fabledwarrior
Prý ano.. já mám taky IS z 93 ale ještě se mi to nestalo. Ale prý to dělá když je dost pod nulou a dokonce prý to vytočí až do omezovače a nechce to přestat, takže docela nepříjemné.
Napsal: pon 04.02.2013 14:10
od Tomulinek
Aha, to je zajimavé. A myslíš, ze bude stačit ho procistit, nebo se mám už poohlizet po novém?
Napsal: pon 04.02.2013 14:14
od fabledwarrior
Tohle čidlo nepročistíš... to je prakticky jen potenciometr naraženej na osičku, která vede ze škrtící klapky... když se otočí klapka v sání tak tím otočíš i poťákem a ten dá signál řídící jednotce... je dost možné, že prostě už na tom poťáku něco odešlo.. nejlépe to poznáš tak, že odpojíš konektor a vezmeš voltmetr.. nastavíš na měření odporu myslím.. teď si nejsem jistej jestli jsou tam 2 nebo 3 piny... dáš to prostě na ty uplně krajní a budeš koukat.. ve výchozí poloze by to mělo mít nějakej odpor a když budeš jakoby přidávat na škrtící klapce, tak by se to mělo snižovat až skoro k nule.. a nesmíš mít 0 nebo nějakou jinou volovinu kdekoli po cestě.. 0 musí bejt až na konci.
Napsal: pon 04.02.2013 14:17
od fabledwarrior
Jinak ty hodnoty by se měly snižovat postupně takže nějaký velká skoky z třeva 4,7 na 2 ohmy a podobně to už je chyba.. odečítá se to po desetinách nebo setinách a leze to až na tu 0
Napsal: pon 04.02.2013 14:21
od Tomulinek
Myslel jsem procistit ten ventil... Ty jo opravdu moc děkuji za popisek toho postupu, pozítří to vezu do dílny, tak aspoň budeme vědet, na co se zaměřit

Napsal: pon 04.02.2013 14:23
od fabledwarrior
Jooo volnoběžnej ventil klidně pročisti, tím nikdy nic nezkazíš. Hele dokonce i ten se dá změřit.. je to tu někde napsané, já jsem toho na mém autě právě měřil hromadu takhle a ty postupy mi už vypadly.. hlavně tedy hodnoty jaké to mám mít no=/
Napsal: pon 04.02.2013 14:29
od Tomulinek
Super, tak snad to bude jedna z těchto dvou věci, aspoň by se nejednalo o nic dramatického

ještě jednou děkuji za ochotu! Až to dam do pořádku, tak nápisu, o jaky se jednalo problém.
Napsal: úte 05.02.2013 13:29
od mitch17
Tady je link, kde sem udal par mereni. Je tam i popis pro potenciometr na skrtici klapce.....projdi si to...
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... highlight=
A jeste bych zmeril teplotni cidlo pro DME...kolik ukazuje pri urcity teplote.....
Napsal: úte 05.02.2013 21:36
od Tomulinek
Dekuji za další radu! Zítra to zkusím dat na diagnostiku a ve čtvrtek jde do servisu, tak dam vědet, jak to dopadlo.
Napsal: úte 05.02.2013 21:46
od Tomulinek
Ještě mám takový poznatek, když vyradim a auto jede z kopce, tak se volnobeh s přibývající rychlosti zvysuje, jakoby víc vzduchu, větší otacky...
Napsal: úte 05.02.2013 22:27
od shade741
pokud se nepletu je to normální a mělo by to být tak schválně

pokud se to nezvětšuje pořád až do bůh ví kolika

Napsal: úte 05.02.2013 22:44
od Tomulinek
Nn, jen zlehka

Napsal: čtv 07.02.2013 23:05
od Tomulinek
Tak auto bylo u známého na opravě kvůli výše uvedenému problému. Procistil se volnobezny ventil, skrtici klapka a vse nasvědčovalo tomu, ze vse bude ok. Auto jsem nastartoval, opět se zvedly otacky cca na 1200... Říkám, ze to je v pořádku, je to studené. Ujel jsem cca 3 km a auto zhasnu. Když jsem ho chtěl znova nastartovat, tak chytlo, otacky byly chvilicku tak 400 a pak auto samo chciplo. Když jsem ho chtěl znova nahodit, tak nechtělo chytnou. Musel jsem ho až roztlacit. Takže problém se mi zhoršil... Přijde mi, ze se proste uchlasta. Nemůže byt tedy na vině lambdasomda? Předem děkuji za nazory a odpovědi.
Napsal: čtv 07.02.2013 23:21
od Foldas
může zkus ji odpojit a uvidíš
Napsal: čtv 07.02.2013 23:23
od Tomulinek
Na druhou stranu je divne, ze se problém po procisteni zhoršil...:-/