Stránka 1 z 2

Napsal: úte 05.02.2013 15:22
od omaro1
Ahoj,
na BMW e90 mám origo Mpaket kola přední 8jx18 ET 34 pneu 225/40 a zadní 8.5jx18 ET 37 pneu 255/35, ale zdají se mi hrozně utopené v podběhu ( teda hlavně ty zadní ).
Uvažuju o rozšiřovacích podložkách H&R, prej maji i schválení pro provoz

http://www.sportovniautodoplnky.cz/h-r- ... 1-e92-e93/

Ale k věci, chci se vás zeptat, jestli jste to někdo už řešil a víte o kolik se to dá rozšířit, aby se kolo ještě vešlo za blatník ( budu i snižovat ).
Je to 330xi, ale na tom asi stejně nezáleží...
Moc děkuju

Napsal: úte 05.02.2013 17:21
od macek69
No tak zadny podlozky schvaleni nemaj:-)) ale to je fuk pac kdyby na stk delali problem tak je sundas a je to
Ja ma ve predu 1,5cm a vzadu 2,5cm a pohoda

Napsal: úte 05.02.2013 17:35
od matiz
Jo a pak do mne trefis z moji viny, a ja reknu poldum sice jsem mu nedal prednost, ale to auto neni zpusobile k provozu, oslnil mne tema dobastlenyma xenonama, nema predepsane pneu, et, podlozky a proto to neubrzdil.. A ms pomerne slusne zadelano na problem. Nedej boze ze se neco stane a pojistovna z techto duvodu nebude plnit, nebo bude jen castecne... Taky mne to sere, kola by mohly byt trochu ven, ale mam dost obavy abych se mi to nevymstilo...

Napsal: úte 05.02.2013 17:53
od omaro1
Takže i když je na tom webu co sem uváděl v původním příspěvku uvedeno, že ty podložky maji certifikaci TÜV, tak je na auto dát nesmim?
Certifikace TÜV teda neni to samý jako schválení pro provoz?
To by mě docela zajímalo, protože z případnejch tahanic s pojišťovnou mam taky docela strach. :cry:

Napsal: úte 05.02.2013 21:48
od kawazx6r01
TUV to muze mit, ale ten plati jen v D a ne u nas....pokud se nemylim:)

Napsal: úte 05.02.2013 22:59
od omaro1
kawazx6r01 píše:TUV to muze mit, ale ten plati jen v D a ne u nas....pokud se nemylim:)


Aha, a co to teda musí mít za certifikaci, aby to šlo legálně použít v ČR? Jestli TUV nestačí, tak to je docela prů*er.
To si pak v ČR nemůžem dát na auto skoro nic, ani sportovní podvozky a tak...

Napsal: stř 06.02.2013 03:52
od set_
podlozky H&R jsou jedine podlozky ktere maji certifikaci TUV a jsou schvalene pro silnicni provoz i v CR.Jinak mam take m-packetove 18" a daval jsem do zadu podlozky H&R DRM o sirce 20mm a je to idealni,kola nelezou ven a nikde nedrou . Mam v planu take snizovat

Napsal: stř 06.02.2013 08:32
od ELiLOBO
Mám i snížení 35/20 i podložky vzadu 10-15mm, sedne to parádně.

Napsal: stř 06.02.2013 11:48
od Totic
konečně na to někdo kápnul, E90 má ty blatníky vzadu fakt hluboký, řek bych tak až na nějakej 10,5J ráfek :)
Na podložky se to měří pořád stejně jako kdykoliv předtím. Přiložíš na pneu metr a pohledem z vrchu porovnáte s blatníkem, kolik je to utopený. Vetšinou 15-25mm podložky.

Napsal: stř 06.02.2013 12:30
od Lukas1
Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D

Napsal: stř 06.02.2013 12:41
od DKx
Chlapi, buďte v klidu, až dojde na pojišťovnu, ona si najde další hromadu jiných důvodů, proč vás odrbat.

Napsal: stř 06.02.2013 14:14
od pear
Lukas1 píše:Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D


Nechci být hnidopich ale kola z E60 asi taky nesplňujou ET pro E90. Teda jestli tam máš ET20 když víc tak jo. :) Ale sám mám taky kola s ET20 :)

Napsal: stř 06.02.2013 14:55
od Lukas1
pear píše:
Lukas1 píše:Na E90 320d jsem měl kola R18x8J ET40, snížení HR 35/20 a podložky vepředu 20mm a vzadu HR 25mm na každé straně, ale na novém autě už je nechci - možný problém na STK, s PČR s pojišťovnou a v nejhorším případě představa že se něco utrhne při prudkém brždění ve 150. Měl jsem podložky HR které mají TUV ale ten v ČR neplatí! Vyřešil jsem to koupí kol s odpovídajícím ET a mám klid - kola z BMW5 E60 splňují úplně ideálně. :D


Nechci být hnidopich ale kola z E60 asi taky nesplňujou ET pro E90. Teda jestli tam máš ET20 když víc tak jo. :) Ale sám mám taky kola s ET20 :)


Řešil jsem, že nikdo nepozná jestli ty kola jsou více nebo méně utopená než maj bejt (není to Škodovka kterou zná každý), ale podložek si každý všimne a pochybuju, že někdo bude kontrolovat ET které je vyraženo z vnitřní strany disku. :wink:

Napsal: stř 06.02.2013 15:15
od pear
Ja proti tomu nic nemám sám mám taky ET 20, a uvažoval jsem stejně , jen pro info ostatním. :) je pravda zě to co tam je předepsáno ja zalezlí moc pod auto.

Napsal: stř 06.02.2013 15:51
od Lukas1
Přesně jak říkáš - nechápu proč jsou origo kola tak utopený.

Napsal: stř 06.02.2013 21:24
od Jardafm
Chlapi máte fotku jak to vypadá s ET20?Plánuji kola na letošní sezonu a právě taky uvažji kola s ET20 at to vapadá jako auto.Ještě uvažuji mezi 18" a 19" máte nějaké doporučení nebo vyvracení?Děkuji

Napsal: stř 06.02.2013 21:36
od omaro1
Ty podlozky jsou videt na prvni pohled? Ja je nikdy na zadnym aute nemel, takze nevim.
Takze jediny legalni reseni je koupit kola s jinym et s tuv certifikatem pro e90 a nechat je zapsat do tp. Podlozky predpokladam nikdo do tp nezapise? Ale ty origo kola sou zapadly fakt nechutne, takze to nejak resit asi budu...

Napsal: stř 06.02.2013 21:55
od pear
Fotku bych musel chvíli hledat :) kola s ET20 má většina E60tek ty nemusí mýt nějakou certifikaci jsou normálně schválená jen né na E90 až na individuální vyjímky, ale na první pohled to pozná málo kdo.
Ale kola s ET 20 se běžně dají sehnat

Napsal: stř 06.02.2013 22:07
od Jardafm
To ET 20 máš v předu i v zadu? jj to mi je jasne to bych neřešil libi se mi právě 2 styly kol s E60 takže by to bylo super.Nikdo nikde mi moc není schopen říct, že těch ET 20 bude ok.diky

Napsal: stř 06.02.2013 22:08
od JaraX
akorat si ti tím klucí zvětšujete paku na napravu, vše se bude víc kurvit, to je jedna věc, ale hlavně to změní geometrii celyho auta, takže to bude blbě sjíždět gumy apod.