Stránka 1 z 5

Napsal: sob 23.02.2013 19:19
od EdyBoyS
Chtěl bych se zeptat, jak je možné, že když mi samosvor s poměrem 3,15 a svorností 20% nikde neteče ani nehučí, za sucha i za mokra je svornost naprosto super, tak proč mi na sněhu hrabe jen jedno kolo??

Když hodím auto na zvedák a zatočím jedním kolem, točí se na stejnou stranu i druhé a když někdo to druhé brzdí, tak je to poznat na kole, kterým otáčím... takže tam samosvor je určitě...

Když si auto půjčoval jeden známý, který umí jezdit dobře smykem, tak za mokra i za sucha objede kruháč dokola několikrát a dělá to čáry od obou kol, ale na sněhu když jsem zapadl, tak byla vyhrabaná čára akorát od jednoho kola...

Nemá na to vliv procentuální svornost?? a jak se dá zvýšit svornost třeba na 50%??

Napsal: sob 23.02.2013 19:56
od Rade520
Origo svornost by měla být 25%, ale lamely se opotřebávají,když budeš,
hledat tak repase a zvýšení svornosti se tady nedávno řešilo.
Já mám taky 328 a na volnoběch a při nízkých otáčkách mě hrabe jenom jedno kolo,
až když tomu náložím tak se chytne druhé a teprve pak vyjedu od baráku.:-)

Napsal: ned 24.02.2013 00:01
od onlybimmers
kup novy lamely...

Napsal: ned 24.02.2013 00:08
od EdyBoyS
onlybimmers píše:kup novy lamely...


a kde je sezenu?? a za kolik??

Napsal: ned 24.02.2013 04:54
od EdyBoyS

Napsal: ned 24.02.2013 14:21
od pragdejf
to je LSDhanz tady z fora, normalne mu napis sz. kdyz uz to bude rozkuchany, tak bych vymenil i loziska a gufera, at to ma kulturu.

Napsal: ned 24.02.2013 14:34
od onlybimmers
pragdejf píše:to je LSDhanz tady z fora, normalne mu napis sz. kdyz uz to bude rozkuchany, tak bych vymenil i loziska a gufera, at to ma kulturu.


presne tak! do toho rovnou kup olej, zrovna ted tu totiz je na foru k mani za bezkonkurencni cenu...

a nezapomen po par poradnejch koblihach vymenit olej :D

Napsal: ned 24.02.2013 16:05
od noname
přítlak na lamely ve svoru je právě tak velký, jak je velký vstupní točivý moment, čím větší zátěž, tím vice sevře, na hladkém povrchu to nebude tolik, ale když by byl dobrý bude fungovat

Napsal: ned 24.02.2013 16:09
od EdyBoyS
noname píše:přítlak na lamely ve svoru je právě tak velký, jak je velký vstupní točivý moment, čím větší zátěž, tím vice sevře, na hladkém povrchu to nebude tolik, ale když by byl dobrý bude fungovat


Kdysi jsme se tu spolu bavili o poměru otáček kol, že by jsi dovedl přeskládat diff...

Dovedl bys mi i zvýšit svornost třeba na 40% nebo 50% ??
a na kolik vyjdou ty lamely a olej?

Napsal: ned 24.02.2013 20:21
od MattyX
lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou :P

zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry ;) tlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...

fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase :lol:

Napsal: pon 25.02.2013 07:45
od EdyBoyS
MattyX píše:lamely se daji sehnat i origo BMW , stoji asi 1800 s nejakou mensi slevou :P

zvyseni svornosti se dela nabrousenim uhlu kamenu... z pravidla kdyz se to nabrousi a vytvrdi stejne to nikdy nevydrzelo. Da se to sehnat i jako origo motorsport z jinyho matroše ale stoji to asi 700E, a nebo pak za 2000E Drexlera a tam ti to nabrousi z výroby na požadovaný paramatry ;) tlustějším nastřikem u lamel se to da zvysit tak max o deset procent, pak se už spálijou...

fakt na zaver : není potřeba víc jako zminovaných seriových 25 procent, až zažiješ špéru ve stoprocentním stavu, tak to lítá jako prase :lol:


Takže říkáš, že když vyměním gufera, olej, ložiska i lamely, tak bude výsledek opravdu znát??

Jako když pálím pneu na suchu nebo na mokrym asfaltu, tak se chytají obě kola pořád, nikdy se mi nestalo, že by rozepla... ale na sněhu se jí vubec nechce a na autě ji mám už cca rok a najeto celkově kolem těch 10 tis. takže je asi ten pravej čas ji rozlousknout, co?

Napsal: stř 27.02.2013 23:07
od wibra
a jak poznam ve je diff v haji? bude vydavat nejaky pazvuky nebo tak neco??

Napsal: pát 01.03.2013 00:20
od EdyBoyS
wibra píše:a jak poznam ve je diff v haji? bude vydavat nejaky pazvuky nebo tak neco??


většinou je k.o. ložisko a když někde driftuješ, tak začne hučet... to poznáš, že když jedeš, tak to hučí, jak kdyby ti něco někde drhlo nebo tak něco...
a případně pokud máš sjeté lamely, tak bude rozepínat, že pojedeš driftem a najednou se přestanou točit obě kola ale jen jedno a je to pak o držku...
hlavně za mokra to dělá.

zrepasovaná špéra, by měla fungovat stejně na sněhu, na písku, na mokrym asfaltu i na suchym... prostě když dáš otáčky 5 a více, tak musí hrabat obě kola, vždy

Napsal: sob 16.03.2013 03:02
od EdyBoyS
Tak jsem se konečně dostal ke svému samosvoru... už začíná být K.O. (když se chci na místě otočit o 180° tak nesevírá jako při koupi...)

Máte někdo nějakej návod nebo postup, jak ho správně rozebrat, abych tam nic nedojebal??
Nebo je to jednoduché a nejsou tam žádné pružinky, které by vyskočily ven a cely se to rozsypalo??

Napsal: sob 16.03.2013 03:12
od Jamall

Napsal: čtv 21.03.2013 16:08
od DaweTDS
Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

Napsal: čtv 21.03.2013 19:03
od Rade520
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?

Napsal: pát 22.03.2013 00:16
od DaweTDS
Rade520 píše:
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)

která omega má svornost 45% ??
to slyším poprvé ,možná tak omega od Lotusu nebo mv6?


Néé všechny omegy co měli samosvor měli svornost 45% dokonce i ten Lotus http://www.opel-infos.de/getriebe/ha_diff.html

Napsal: pát 22.03.2013 00:47
od EdyBoyS
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)


Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...

Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou

Napsal: pát 22.03.2013 00:49
od EdyBoyS
DaweTDS píše:Opel Omega má originál svornost 45% a když jsem byl jedním kolem na ledu a druhým na asfaltu,tak jsem se nerozjel... a to byl funkční.BMW má "jen" 25% ,ale jak už jsem někde psal,i to stačí 8)


Otázka je, co znamená pojem "funkční"
moje špéra je taky funkční, na mokru i na suchu mi to jde urvat do driftu a objet kruháč bokem, ale když stojím třeba na místě a chci se otočit o 180° tak už se to nechová jako dřív...
Když byla ta špéra nová, tak se prdel sklouzla jako po másle, teď už to není ono a když nejedu sám, ale třeba ve 3 nebo 4 lidech, tak hrabe spiš vic jedno kolo než druhy...

Takže možná proto ses nerozjel... Kdyby byly lamely ve 100% stavu a byl tam novej olej, tak se musíš rozjet za každou cenu i se 25% špérou