Stránka 1 z 2

Napsal: pon 04.03.2013 09:18
od Smasher
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu ohledně tuhého řízení u e46 330xi (vin: PF08321)...

V podstatě ze dne na den se mi stalo, že ztuhlo řízení. Posilovač nějak posiluje, protože to není tuhý tak moc jako třeba bez nastarotvání. Když se snažím vytočit kola do maximálních poloh tak to jede jakoby trhaně (lepší, horší, lepší, horší...) navíc i ty polohy kdy volant nejvíce tuhne se mění (posouvají)... Jezdím tak už asi měsíc. Jezdit se tak dá, ale je to opruz, zvláště proto, že se nevrací volant a člověk musí pamatovat na pomalý, plynulý ruční vracení volantu. Tohle bylo trochu nebezpečný při sněhových kalamitách.. člověk na to musel pamatovat a dávat si pozor...

Auto jsem měl v servise:
Jako první věc mi řekli, že jse snížená účinnost posilovače. I mě, jako laikovi, to přišlo celkem logický, že problém bude právě v čerpadle posilovače. Bohužel výměna čerpadla nepomohla. Ještě mi pak zkusili dát další, ale bylo to pořád stejné.
Při těchto výměnách mi vždy 2x vyměnili olej, takže bych ho teď měl mít už čistý. Původní, byl prý strašně špinavý.
Závěr ze servisu je takový:
- čerpadlo je v pořádku (2x měněno)
- nějaký ten ventil co řídí dynamické posilování je taky v pořádku
- prokluz na rozvodu není
- údajně mám, ale vůli na hřebenu řízení a prý problém je tam. Jelikož při řízení žádnou vůli nepociťuji a každý sebemenší pohyb volantem se okamžitě projevuje na vozovce... a navíc porucha přišla ze dne na den... tak se mi to moc nezdá (hlavně výměna by byla strašně nákladná a nejsem si jist výsledkem)....
- jo a ještě jedna věc od návštěvy servisu mám pocit, že to řízení se o malinko (ne moc) zlepší při zahřátí.. to předtím nědělalo, ale to zlepšení je zanedbatelné a taky to může být náhoda... takže babo raď

Nějaké nápady? Rady tipy, triky?
Budu moc vděčen za pomoc... :(

Napsal: pon 18.03.2013 21:34
od rejvn
no zdravím, ja už to řeším asi půl roku.. také u E46, 330Xd pro změnu, tuhé řízení... volal jsem dokonce i do bmw jestli tyhlety typy netrpi na servo, v servisu mi nic neřekli.. vyměnil jsem taky olej, ale bohužel bez pomoci.. nikdo nevi co by tomu mohlo byt :).. jak jsem akorat projižděl YTB.. tak jsem našel toto
http://www.youtube.com/watch?v=AKie4V1mtNE
taky bych to konečne rád pořešil

Napsal: úte 19.03.2013 11:14
od bruttus13
na rizeni je sroub, tusim vymezuje vuli...skus ho povolit...ale kdyz to neni servem, tak pak uz asi jedine fakt komplet rizeni....

Napsal: úte 19.03.2013 11:19
od rejvn
no bylo mi receno, ze pokud odejde servo.. tak automaticky tece.. coz nedela, kapalina menena ale zadny unik nikde neni...kompletne vymenit rizeni? to vypada nakladne :evil:

Napsal: úte 19.03.2013 11:41
od bruttus13
no hreben akurat...kvalitni repas tusim 7, ja bych bral nejaky dobry z bouracky tak za 2-3....

Napsal: úte 19.03.2013 14:39
od rejvn

Napsal: úte 19.03.2013 14:48
od rejvn
akorat mam strach aby to konec koncu nebyla ta pumpa na rozvodech jak jsem tady uz postoval to video z YTB :/ ?

Napsal: úte 19.03.2013 18:40
od bruttus13
jojo, to je hreben, pumpu myslis cerpadlo, kterou ste preci 2x testli a tim to nebylo, nebo?

Napsal: stř 20.03.2013 08:03
od rejvn
to menil Smasher.. zakladatel topicu .. kazdopadne teda zacnu si shanet hreben .) diky moc za info, doufam ze to bude tim

Napsal: stř 20.03.2013 09:58
od bruttus13
jo ahaaa...no ale u tebe to muze byt klidne i servo :)

Napsal: stř 20.03.2013 15:11
od rejvn
no jo, ale bylo mi řečeno ze pokud odejde servo, tak servo teče.. ja tak jezdim uz asi pul roku a je to porad bez jakehokoliv uniku :)

Napsal: stř 20.03.2013 19:47
od roman320
Zkus jinej servis, nemusi tect aby bylo spatny:)

Napsal: čtv 21.03.2013 08:39
od Smasher
No, porucha serva, je podle mě, ta nejlepší možná porucha na řízení. Nové sice stojí kolem 6.500,- (originál tuším 9-10tis), ale zase je to jednoznačná porucha, vyměníš a jezdíš....
Já jsem teď ve stavu, že nevím jestli jít do výměny hřebenu nebo ne, protože ta investice není levná a hlavně si nejsem jistý tím, že by to pomohlo. Vzhledem k tomu, že řízení jde tak nějak "trhaně" (v určitým úseku to jde dobře, ale otočím volantem o pár stupňů víc a najednou jako by to servo tam nebylo a pak zase to kousek jde lehce... není to prostě tuhý pořád) tak se začínám smiřovat s variantou, že budu muset ten hřeben řešit:(
Rád bych si to však s někým tady potvrdil než zainvestuji...

Jinak to video je super, ale můj případ to zrovna nebude... já měl v autě dvě nový serva a žádný výsledek :(

Napsal: pát 22.03.2013 14:08
od Smasher
Chlapy, tak změna... včera jsem přišel, nastartoval a řízení normálně funguje :o
Po 2 měsících nefunkčnosti se najednou rozjelo.... může mi to prosím někdo vysvětlit? 8O

Napsal: čtv 28.03.2013 08:24
od Smasher
Tak a už to zase nefunguje... :(
Není tam někde nějaký konektor nebo nějaké čidlo? ...prostě něco kvůli čemu to zničeho nic najede pak zase ze dne na den zmizí?
Hřebenem to asi určitě nebude....

Napsal: čtv 28.03.2013 14:31
od bruttus13
hmmm nemas bordel v soustave? zeby se tam neco uvolnilo, pak zase zacpalo...atd...nejak profoknout trubky...i ty vysokotlakove na hrebenu...

Napsal: ned 31.03.2013 14:25
od Smasher
No taky mě to napadlo, ale když jsem se na to ptal tak na mě koukali jako na vola, že prý tam sou takový tlaky, že není možný, aby se tam někde něco usadilo a ucpalo to trubky:(

Napsal: úte 02.04.2013 18:06
od bruttus13
a jak to dopadlo?

Napsal: stř 03.04.2013 14:59
od Smasher
No na základě jejich vysvětlení jsem si vyloženě čistit trubky celé posilovací soustavy nenechával... jejich vysvětlení jsem bral jako logické (servo musí vytvořit asi pěkný tlak když musí posilovat řízení pod 6-ti válcem:)).
Vzhledem k tomu, že to zničeho nic začne fungovat a pak zase přestane tak mi to přijde jako nějaké čidlo, snímač, konektor... prostě nějaký bordel v elektrice. Každopádně auto nic nehlásí takže těžko říct:(

Napsal: pon 15.04.2013 07:41
od Smasher
Ještě mě napadla jedna věc... všiml jsem si, že na řízení je umístěno čidlo pro snímání natočení volantu. Čidlo je primárně spřaženo s DSC, ale nemohlo by mít náhodou vliv i na posilování?
U Servotriniku má vliv na správnou funkci posilovače třeba tachometr nebo ABS čidla, atd.... já sice Servitronik nemám, ale říkám si jestli by to náhodou nemohlo mís spojitost, když závada občas zmizí a pak se zase vrátí. Navíc volant jde tak nějak trhaně, jako by překonával odbor jen v určitých bodech natočení, které se ovšem mění (posouvají). tzn. že když otočím víckrát volantem tak ty tuhý body jsou jinde než byly předtím... mezi těmito body jde posilovač lehce.
co vy na to?