Napsal: pon 04.03.2013 09:18
Ahoj,
chtěl bych poprosit o radu ohledně tuhého řízení u e46 330xi (vin: PF08321)...
V podstatě ze dne na den se mi stalo, že ztuhlo řízení. Posilovač nějak posiluje, protože to není tuhý tak moc jako třeba bez nastarotvání. Když se snažím vytočit kola do maximálních poloh tak to jede jakoby trhaně (lepší, horší, lepší, horší...) navíc i ty polohy kdy volant nejvíce tuhne se mění (posouvají)... Jezdím tak už asi měsíc. Jezdit se tak dá, ale je to opruz, zvláště proto, že se nevrací volant a člověk musí pamatovat na pomalý, plynulý ruční vracení volantu. Tohle bylo trochu nebezpečný při sněhových kalamitách.. člověk na to musel pamatovat a dávat si pozor...
Auto jsem měl v servise:
Jako první věc mi řekli, že jse snížená účinnost posilovače. I mě, jako laikovi, to přišlo celkem logický, že problém bude právě v čerpadle posilovače. Bohužel výměna čerpadla nepomohla. Ještě mi pak zkusili dát další, ale bylo to pořád stejné.
Při těchto výměnách mi vždy 2x vyměnili olej, takže bych ho teď měl mít už čistý. Původní, byl prý strašně špinavý.
Závěr ze servisu je takový:
- čerpadlo je v pořádku (2x měněno)
- nějaký ten ventil co řídí dynamické posilování je taky v pořádku
- prokluz na rozvodu není
- údajně mám, ale vůli na hřebenu řízení a prý problém je tam. Jelikož při řízení žádnou vůli nepociťuji a každý sebemenší pohyb volantem se okamžitě projevuje na vozovce... a navíc porucha přišla ze dne na den... tak se mi to moc nezdá (hlavně výměna by byla strašně nákladná a nejsem si jist výsledkem)....
- jo a ještě jedna věc od návštěvy servisu mám pocit, že to řízení se o malinko (ne moc) zlepší při zahřátí.. to předtím nědělalo, ale to zlepšení je zanedbatelné a taky to může být náhoda... takže babo raď
Nějaké nápady? Rady tipy, triky?
Budu moc vděčen za pomoc...
chtěl bych poprosit o radu ohledně tuhého řízení u e46 330xi (vin: PF08321)...
V podstatě ze dne na den se mi stalo, že ztuhlo řízení. Posilovač nějak posiluje, protože to není tuhý tak moc jako třeba bez nastarotvání. Když se snažím vytočit kola do maximálních poloh tak to jede jakoby trhaně (lepší, horší, lepší, horší...) navíc i ty polohy kdy volant nejvíce tuhne se mění (posouvají)... Jezdím tak už asi měsíc. Jezdit se tak dá, ale je to opruz, zvláště proto, že se nevrací volant a člověk musí pamatovat na pomalý, plynulý ruční vracení volantu. Tohle bylo trochu nebezpečný při sněhových kalamitách.. člověk na to musel pamatovat a dávat si pozor...
Auto jsem měl v servise:
Jako první věc mi řekli, že jse snížená účinnost posilovače. I mě, jako laikovi, to přišlo celkem logický, že problém bude právě v čerpadle posilovače. Bohužel výměna čerpadla nepomohla. Ještě mi pak zkusili dát další, ale bylo to pořád stejné.
Při těchto výměnách mi vždy 2x vyměnili olej, takže bych ho teď měl mít už čistý. Původní, byl prý strašně špinavý.
Závěr ze servisu je takový:
- čerpadlo je v pořádku (2x měněno)
- nějaký ten ventil co řídí dynamické posilování je taky v pořádku
- prokluz na rozvodu není
- údajně mám, ale vůli na hřebenu řízení a prý problém je tam. Jelikož při řízení žádnou vůli nepociťuji a každý sebemenší pohyb volantem se okamžitě projevuje na vozovce... a navíc porucha přišla ze dne na den... tak se mi to moc nezdá (hlavně výměna by byla strašně nákladná a nejsem si jist výsledkem)....
- jo a ještě jedna věc od návštěvy servisu mám pocit, že to řízení se o malinko (ne moc) zlepší při zahřátí.. to předtím nědělalo, ale to zlepšení je zanedbatelné a taky to může být náhoda... takže babo raď
Nějaké nápady? Rady tipy, triky?
Budu moc vděčen za pomoc...
