Stránka 1 z 1

Napsal: stř 06.03.2013 19:17
od Szimi
Zdravím pánové,

mám E36 325i (M50B25 vanos) coupé z roku 1994. Dnes při cestě z práce mi začala haprovat elektrika, nikdy předtím se nic takového nedělo. Při sešlápnutí brzdového pedálu najednou CHECK control u velkého BC začal ukazovat >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung slabší baterka), to mě už trochu vyděsilo. A najednou všechno v pohodě. Zabrzdím, před hlavní cestou a zase blikání na BC >Bremslicht elektrikBetriebsanleitung<. Jel jsem dál, pak mi začalo svítit ABS, později se vypnulo rádio, začaly pohasínat všechny další přístroje, i světla, dojel jsem domů a baterka mrtvá, nic se ani nehlo. Vypnu klíček, otočím, všechny kontrolky se rozsvítily, zaplo rádio, všechno jak má být. Nešlo startovat, baterka vyšťavená. Sešlápnu brzdu, světla svítí, ale všechno zase zhaslo a stejný problém.

A tak mě napadlo, mohl by to být spínač brzdových světel pod pedálem? Je možné, aby takhle "vyzkratoval" všechno ostatní? Nebo je to něco daleko vážnějšího? Díky za jakoukoli pomoc.

Napsal: stř 06.03.2013 19:32
od roman320
Tohle udelal spis pokles napeti, projdi kontakty na baterce, kostru motoru a ten tlustsi + drat na altiku..

Napsal: stř 06.03.2013 21:31
od Szimi
Děkuji za radu, kabely jsem prošel, všechno vypadá v pořádku. A co víc, po tom, co jsem dobil baterku, zase všechno v normálu, žádná chyba, žádná kontrolka nesvítí. Zkusil jsem několikrát vypnout motor a znovu nastartovat, projet se, v pořádku. Tak nevím. Leda, že by altík nedobíjel tak moc, jak má a baterka už byla slabá, ale to by pak nevysvětlovalo to náhlé rychlé vybití, ale zas tak tomu nerozumím, abych o tom takhle špekuloval :)

Napsal: čtv 07.03.2013 17:26
od roman320
Zmer si nejlip primo na altiku kolik dava s nastartovanym motorem, zaplejma svetlama, vetrakem atd.. melo by tam byt kolem 14v

Napsal: čtv 07.03.2013 21:59
od Szimi
Vyzkouším, díky :wink:

Napsal: čtv 07.03.2013 22:33
od stenlie
Taky vsadím na mrtvý uhlíky v altíku měl jsem to velmi velmi podobné na E30 akorád s tím rozdílem že já už domů na té baterce nedojel . Ale celkem bych koukal ,že tuhle chybu dobíjení vypíše BC.

Napsal: pát 08.03.2013 20:42
od Szimi
Takže problém pokračuje a je to horší. Tentokrát se nezobrazila žádná chyba na CHECK controlu, ale rovnou se všechno vybilo, a to dost rychle, až nakonec nejel ani motor... Když už auto skoro chcíplo, objevilo se zase >Bremslicht elektrik< a konec. Ale symptom se zdá být jasnější, na motoru jsem našel čerstvé stopy od zvířete, asi od kuny :-/ takže pořádně prolezu kabely, takhle na první pohled vypadají všechny v poho. Na které bych se měl zaměřit? Díky pánové.

Napsal: pát 08.03.2013 23:55
od Szimi
Zkusil jsem nastartovat s dobitou baterkou, nechat chvíli běžet, altík by prý samotný motor měl po odpojení baterky udržet, odpojil jsem ji a okamžitě chcípl. Takže asi altík, ale nesvítí mi kontrolka dobíjení, a to mi nejde do hlavy...

Napsal: sob 09.03.2013 00:49
od paveld
Po otočení klíčku do poslední polohy ti nesvítí kontrolka dobíjení? Pokud to myslíš takhle, tak ti jen nejde nabuzení altíku nebo jak se tomu řiká, je to tenkej kabel vedoucí k altíku. Bez toho nabuzení nezačne altík dobíjet. Když píšeš o kuně, tak by to dávalo rozum, že ho mohla překousat ona...

Napsal: sob 09.03.2013 11:17
od Szimi
Chlape, asi jsi na to kápl. Myslel jsem teda původně, že nesvítí za jízdy jako varování, že alternátor nedobíjí, ale po tom, co jsi to napsal jsem zjistil, že nesvítí ani při otočení kličku do druhé polohy, to by teda mohlo být ono... Anebo je to obojí, drát i altík. Teď nemám možnost to změřit, ale hned v pondělí to zjistím.

Napsal: sob 09.03.2013 12:18
od paveld
To by byl druhý problém, že by odešel i altík (myslim přestal dobíjet), ale možný je všechno... koukni první na ten kablík a uvidíš, snad tomu nic víc nebude.
Mě se tohle kdysi stalo po myčce, někudy se tam muselo dostat trochu vody a to jsem motor nemyl, jen auto zvenku a zoxidovalo to ten kontakt. Nejdřív to na střídačku dobíjelo/nedobíjelo a pak už to ztratilo kontakt uplně a přestalo uplně dobíjet...

Napsal: pon 11.03.2013 16:08
od Szimi
Takže po změření dával altík sotva 12V, dnes jsem jej teda vytáhl a odvezl na repasi, snad už pak bude pokoj :-) děkuji za pomoc pánové.

Napsal: pon 11.03.2013 16:49
od roman320
Opravils pred tim to buzeni? jestli ne tak dobijet ani nezacne = nameris napeti baterky, jestli to predtim normalne fungovalo a po tom zvirecim zasahu ne tak hledej chybu jenom tam.. Repas mu urcite prospeje, ale problem ti to nevyresi:)

Napsal: pon 11.03.2013 22:12
od Szimi
Já ti nevím, ten tenký kabel byl v pořádku. A když jsme zkoušeli napětí, při startování kontrolka (nabuzení) fungovala jak má. Podle mě tam paseku bude dělat právě špatný altík. Když jsem rozebral tu rouru pro chlazení alternátoru, bylo tam tolik bordelu, že jsem se divil, že ještě doteď fungoval. Tak uvidíme :-)

Napsal: úte 12.03.2013 00:23
od paveld
Pokud ta kontrolka svítí tak by mělo být vše v pořádku a jen nech zrepasovat altík :-).

Napsal: stř 13.03.2013 23:06
od Szimi
Alternátor zrepasován a zpátky v autě, dává teď 14.2V, buzení funguje normálně, Schwarz zase jezdí jako za mlada :-D takže ještě jednou díky za pomoc. A mimochodem, bylo třeba v altíku vyměnit rotor, uhlíky i kroužky... ještě, že pána dlouho znám, tak mě to nestálo raketu :-D

Napsal: pát 07.11.2014 23:35
od Tobin
Nějak to nechápu! Když bylo potřeba vyměnit rotor, tak proč se na něm měnily kroužky? Pokud vím, tak na novém rotoru kroužky už jsou!
Kroužky se mění kvůli tomu že jsou vydřené a rotor při tom zůstává původní. Většinou stačí vyměnit ubroušené uhlíky, když je to potřeba
i ložiska.