Stránka 1 z 2
Napsal: stř 01.05.2013 17:27
od JirkaH
Manželka ztratila klíč. Používám tedy náhradní a nemám již žádný v záloze... nový klíč je za 3500 Kč, což se mi zdá moc.
Co myslíte nešlo by to řešit touto cestou - nemáte někdo zkušenosti?
http://viewitem.eim.ebay.cz/BMW-3-BUTTO ... 30357/item
Napsal: stř 01.05.2013 17:36
od BMWALPINE
Napiš členovi Fx ten ti poradí
Napsal: stř 01.05.2013 17:55
od Lucifer
3500Kč není moc, napřu francouzů platíš za nový klíč u dealera kolem 12 000Kč

Napsal: stř 01.05.2013 17:55
od Fx
Jestli se ti zdá 3500 Kč moc, tak ti nepomůže ani svěcená voda. Vyhodit 500 Kč za kus plastu, v kterém není žádná elektronika a není ani co programovat, aby auto mohlo nastartovat, nemluvě o dálkovém ovládání, to bys udělal. Pak bys zjistil, že je to na houno a stejně bys šel koupit nový klíč. Nebyl bys první ani poslední, kdo chtěl ušetřit a nakonec zaplatil o dost víc.
Jinak Fx tyhle klíče nedělá (zatím), protože není taková poptávka (zatím). Pokud máš možnost ten klíč koupit za 3500 Kč, tak to udělej. Je to výborná cena. Naposledy když jsem řešil takový klíč pro E92 s Comfort Access, tak originál v BMW vycházel na 5500 Kč.
Napsal: stř 01.05.2013 20:58
od Nmare
Já mám podobný problém, teda jeden klíč ještě mám, ale chci se zeptat, pokud bych koupil dejme tomu sadu klíčů z nějakého vraku na ND, je možné je překódovat aby chodily s mojim autem (je mi jasné že ta planžeta sedět nebude), ale jde mi o funkci imobilizeru a dálkového ovládání.
díky
Napsal: stř 01.05.2013 21:01
od Fx
Podle toho, o jaké auto jde. Většinou není problém mechanika nebo dálkové ovládání (auta před systémem CAS), ale především imobilizér. Každopádně lidí, co jsou schopni to udělat tak, aby auto pak ještě jezdilo, je velmi málo.
Napsal: stř 01.05.2013 22:01
od Nmare
mám e91 2006 bez comfort accesu. prostě klasika klíček do slotu, 3 tlačítka a planžeta pro případ průseru zastrčena v klíči. hmm takže to není jen tak jo? resp pokud bych koupil nový čistý klíč tak je to jednoduché a pokud už je ten klíč použitý, tak je to problém, jestli to chápu.. díky
Napsal: stř 01.05.2013 22:12
od Fx
Údajně jde přizpůsobit i použitý klíč. Osobní zkušenost nemám. Problém bude především v tom - sehnat "čistý klíč" a někoho, kdo to bude schopný naprogramovat. Není to jen tak. Nejjednodušší a nejjistější je nový klíč přímo v BMW.
Napsal: pát 03.05.2013 15:44
od JirkaH
díky za info..
já měl kdysi mazdu a duplikát klíč byl za 800 Kč. Poroto mi ta cena nesedí... ale budiž.
Jinak k čemu mi je ten plastová planžeta bez futrálu??? Je to kopie, kter slouží jako podklad k výrobě duplikátu?
Napsal: pát 03.05.2013 15:46
od Fx
Slouží k tomu, že si můžeš starý ojebaný klíč dostat do stavu vzhledově nového, případně pokud starý rozkucháš kvůli výměně baterie (je lepený a baterie je pájená, nabíjecí), abys měl potom klíč zas dobrý.
Napsal: pát 03.05.2013 15:55
od Vlasta
JirkaH píše:díky za info..
já měl kdysi mazdu a duplikát klíč byl za 800 Kč. Poroto mi ta cena nesedí... ale budiž.
Jinak k čemu mi je ten plastová planžeta bez futrálu??? Je to kopie, kter slouží jako podklad k výrobě duplikátu?
Futrál na ten plastovej klíč je v odkládací přihrádce, do něj strčíš ten plastovej a můžeš to použít normálně do slotu
Napsal: pát 03.05.2013 15:57
od Fx
Jo, pardon, přehlídl jsem slovo planžeta. Ano, na tu je futrál v kastlíku.
Napsal: úte 27.05.2014 09:28
od Unlimited
Sice trošku pozdě, ale také otázka k tématu. Má smysl si na okna nechat pískovat/leptat VIN kvůli ochraně před odcizením, nebo je to blbost a naopak to napomáhá tomu, že někdo si může podle VIN nakódovat nový klíč a nerušeně odjet? Přeci jen, normálně VIN vidět není...
Jde mi o klíč do slotu pro E90 r.v. 2009. Díky..
Napsal: úte 27.05.2014 10:12
od Miguel
Tak myslim, že sis celkem odpověděl sám

Napsal: úte 27.05.2014 10:20
od Fx
Větší smysl dává update jednotky CAS a ideálně k tomu přepinovat zásuvku OBD2 a k ní vyrobit redukci, aby šlo auto zdiagnostikovat.
Rozdíl v časech pro nakódování klíče do slotu je enormní -> bez update trvá nakódování klíče 15 vteřin od otevření diagnostické zásuvky, s updatem trvá 8 minut. Když je zásuvka přepinovaná, nejde to vůbec a v takovém případě si zloděj raději vyhlédne jiné auto než aby to zkoumal, řekl bych.
Stoprocentní jistota není nikdy, ale dá se udělat dost technických překážek, aby se to zlodějům co nejvíc znepříjemnilo.
Napsal: úte 27.05.2014 13:44
od Unlimited
Fx: jestli tomu tedy dobře rozumím, tak VIN s tím nemá co dělat?
Chápu to s tím přepinováním + redukce, to zní hodně dobře...
Ještě se zeptám - ten Update jednotky CAS znamená přesně co? Že se překóduje klíček s autem od továrního nastavení, tak že VIN je k ničemu?
Asi hloupej dotaz, ale fakt nevím o co jde...
Fakt díky!
Napsal: úte 27.05.2014 15:40
od Fx
Možnosti získání klíče jsou v zásadě dvě:
a) u dealera BMW na základě velkého TP a občanky (tady pro paranoiky nastupuje možnost někoho přímo v BMW napojeného na skupinu zlodějů). Tam na základě objednávky lze získat klíč už vyříznutý, pasující do zámku a nakódovaný jak pro dálkové ovládání (týká se pouze aut s imobilizérem CAS) a pro imobilizér. To jest pro nastartování.
b) Nakódováním přímo v autě.
Kvůli aférám ohledně krádeží vozů BMW především s klíčem do slotu došlo k vytvoření updatovaného softwaru pro jednotku CAS, který tento problém měl vyřešit. Vzhledem k tomu, že tyto fabrické systémy jsou vždycky trochu pozadu za vývojem, problém byl vyřešen pouze na chvíli. Nicméně o hodně se prodloužila doba nakódování nového klíče - osm minut je pro zloděje už dost. Tudíž updatovaný software je zdrží natolik, že to ve spoustě případů zabrání krádeži.
Vzhledem k tomu, že nakódování klíče u BMW s CAS systémem probíhá v případě těchto rychlých krádeží přes OBD2 zásuvku, nejlepší je ji přepinovat a kvůli případné diagnostice mít redukci, která diagnostiku umožní. Tím se zabrání možnosti vyčtení kódů potřebných pro klíč standardní cestou, zloděj nebude mít čas to rozebírat a hledat, co je kde jinak.
Samozřejmě to neřeší krádež odtažením, kde následně mají zloději dostatek času najít zaměněné piny v zásuvce či vyčtou CAS jiným způsobem, třeba programátorem na stole.
Napsal: úte 27.05.2014 16:04
od Unlimited
Chápu. Díky za odpovědi. Snad se ještě zeptám - onen update CAS je vhodný pro všechny r.v. (tedy ty které CAS mají) nebo je u některých mladších ročníků/modelů již součástí z fabriky?
To přepinování je asi nejjednodušší, do toho se pustím... a s VIN na skla asi nic nezkazím.
Samozřejmě asi nic na světě nezabrání odtažení vozidla, spíše mi šlo zamezit těm jednoduchým trikům, kterýma se na netu straší...
Napsal: úte 27.05.2014 17:29
od matiz
Samozrejme ze pro vsechny.
Napsal: úte 27.05.2014 19:46
od Unlimited
Ještě mě napadá... kde mi onen CAS update udělají? U BMW? A cena cca?