Napsal: sob 10.08.2013 23:52
Zdravim klub,
plánuju koupi svýho prvního BMW a rád bych se zeptal na pár dotazů. Měl jsem do teď jen koncern a většinou naftu. Naposledy Ochcávku 1.8T a ta mě dost bavila, ale ten předohrab je děsná nuda. Z toho důvodu i pro to, že dehet z druhý ruky mi přijde riskantní koupě, zvažuju benzínovej motor. Mám vyhlídnutou E46 330xi, ale nevím jestli mi nepostačí 320xi/i. Najezdím ročně tak 5tis km (70:30 město:mimo). Od přištího roku se to možná zvedne tak na 10tis (50:50 město:mimo). Ježdění je pro mě koníčkem, takže si klidně přihodim nějakou kačku za km, když si cestu pořádně užiju;)
1. Od všech koncernářů poslouchám, že mě servis finančně sežere. Je opravdu servis BMW o tolik dražší než u jiných značek? Nejsou díly sice dražší, ale kvalitnější a trvanlivější?
2. Spotřeba toho 3litru nebude nejmenší, ale pomůžu si když sáhnu po 325 / 320? Nebudu jezdit o litr míň, ale s polovičním zážitkem?;)
3. Jezdím přes zimu hodně na hory, ale nebál bych se jezdit zadohrabem. Vyplatí se 4kolka s ohledem na zvýšení hmotnosti a provozních a servisních nákladů? Plus je údajně osazena o něco vyšším a měkčím podvozkem než zadohrab.
4. Mám vyhlídnutý E46 330xi rv2000 v manuálu s pětikvaltem. Ale koukal jsem, že od roku 2004 se tam dával 6ti stupňovej manuál. Vyplatí se připlatit a sáhnout raději po této variantě? Vůz má nalítáno 220tis km. To ještě není pro tenhle motor smrtelná hranice ne? Žiju v tom, že tyhle motory jsou nesmrtelný:)
5. Neznám nikoho v Karlových Varech kdo dělá BMW. Můžete mi někoho doporučit?
6. Auto mám vyhlídnutý u Mladý Boleslavy. Byl by nějakej odborník z klubu někde z okolí ochotnej se za úplatu zajet na auto podívat a zkontrolovat ho? Nebo je lepší vůz zavést do autorizovanýho servisu BMW někdo v okolí bazaru? Na co si dát u tohoto modelu pozor při koupi?
7. Vůz je dovezen ze Švýcarska a jeden kamarád mě varoval, že pokud je přímo pro Švýcarský trh, mohl by mít jiné díly než německá auta. Jak tohle zkontrolovat?
8. Pokud by mě ten třílitr začal moc vysávat z pěněz, začal bych řešit přestavbu na LPG. Je u tohoto motoru nějaké omezení, či jiný problém který by mohl vyvstanout? Pro případnou přestavbu je určitě vhodnější větší obsah.. tedy 330, že?
Předem moc děkuju za rady a tipy.
plánuju koupi svýho prvního BMW a rád bych se zeptal na pár dotazů. Měl jsem do teď jen koncern a většinou naftu. Naposledy Ochcávku 1.8T a ta mě dost bavila, ale ten předohrab je děsná nuda. Z toho důvodu i pro to, že dehet z druhý ruky mi přijde riskantní koupě, zvažuju benzínovej motor. Mám vyhlídnutou E46 330xi, ale nevím jestli mi nepostačí 320xi/i. Najezdím ročně tak 5tis km (70:30 město:mimo). Od přištího roku se to možná zvedne tak na 10tis (50:50 město:mimo). Ježdění je pro mě koníčkem, takže si klidně přihodim nějakou kačku za km, když si cestu pořádně užiju;)
1. Od všech koncernářů poslouchám, že mě servis finančně sežere. Je opravdu servis BMW o tolik dražší než u jiných značek? Nejsou díly sice dražší, ale kvalitnější a trvanlivější?
2. Spotřeba toho 3litru nebude nejmenší, ale pomůžu si když sáhnu po 325 / 320? Nebudu jezdit o litr míň, ale s polovičním zážitkem?;)
3. Jezdím přes zimu hodně na hory, ale nebál bych se jezdit zadohrabem. Vyplatí se 4kolka s ohledem na zvýšení hmotnosti a provozních a servisních nákladů? Plus je údajně osazena o něco vyšším a měkčím podvozkem než zadohrab.
4. Mám vyhlídnutý E46 330xi rv2000 v manuálu s pětikvaltem. Ale koukal jsem, že od roku 2004 se tam dával 6ti stupňovej manuál. Vyplatí se připlatit a sáhnout raději po této variantě? Vůz má nalítáno 220tis km. To ještě není pro tenhle motor smrtelná hranice ne? Žiju v tom, že tyhle motory jsou nesmrtelný:)
5. Neznám nikoho v Karlových Varech kdo dělá BMW. Můžete mi někoho doporučit?
6. Auto mám vyhlídnutý u Mladý Boleslavy. Byl by nějakej odborník z klubu někde z okolí ochotnej se za úplatu zajet na auto podívat a zkontrolovat ho? Nebo je lepší vůz zavést do autorizovanýho servisu BMW někdo v okolí bazaru? Na co si dát u tohoto modelu pozor při koupi?
7. Vůz je dovezen ze Švýcarska a jeden kamarád mě varoval, že pokud je přímo pro Švýcarský trh, mohl by mít jiné díly než německá auta. Jak tohle zkontrolovat?
8. Pokud by mě ten třílitr začal moc vysávat z pěněz, začal bych řešit přestavbu na LPG. Je u tohoto motoru nějaké omezení, či jiný problém který by mohl vyvstanout? Pro případnou přestavbu je určitě vhodnější větší obsah.. tedy 330, že?
Předem moc děkuju za rady a tipy.