Stránka 1 z 1

Napsal: sob 10.08.2013 23:52
od DAW1d
Zdravim klub,
plánuju koupi svýho prvního BMW a rád bych se zeptal na pár dotazů. Měl jsem do teď jen koncern a většinou naftu. Naposledy Ochcávku 1.8T a ta mě dost bavila, ale ten předohrab je děsná nuda. Z toho důvodu i pro to, že dehet z druhý ruky mi přijde riskantní koupě, zvažuju benzínovej motor. Mám vyhlídnutou E46 330xi, ale nevím jestli mi nepostačí 320xi/i. Najezdím ročně tak 5tis km (70:30 město:mimo). Od přištího roku se to možná zvedne tak na 10tis (50:50 město:mimo). Ježdění je pro mě koníčkem, takže si klidně přihodim nějakou kačku za km, když si cestu pořádně užiju;)

1. Od všech koncernářů poslouchám, že mě servis finančně sežere. Je opravdu servis BMW o tolik dražší než u jiných značek? Nejsou díly sice dražší, ale kvalitnější a trvanlivější?

2. Spotřeba toho 3litru nebude nejmenší, ale pomůžu si když sáhnu po 325 / 320? Nebudu jezdit o litr míň, ale s polovičním zážitkem?;)

3. Jezdím přes zimu hodně na hory, ale nebál bych se jezdit zadohrabem. Vyplatí se 4kolka s ohledem na zvýšení hmotnosti a provozních a servisních nákladů? Plus je údajně osazena o něco vyšším a měkčím podvozkem než zadohrab.

4. Mám vyhlídnutý E46 330xi rv2000 v manuálu s pětikvaltem. Ale koukal jsem, že od roku 2004 se tam dával 6ti stupňovej manuál. Vyplatí se připlatit a sáhnout raději po této variantě? Vůz má nalítáno 220tis km. To ještě není pro tenhle motor smrtelná hranice ne? Žiju v tom, že tyhle motory jsou nesmrtelný:)

5. Neznám nikoho v Karlových Varech kdo dělá BMW. Můžete mi někoho doporučit?

6. Auto mám vyhlídnutý u Mladý Boleslavy. Byl by nějakej odborník z klubu někde z okolí ochotnej se za úplatu zajet na auto podívat a zkontrolovat ho? Nebo je lepší vůz zavést do autorizovanýho servisu BMW někdo v okolí bazaru? Na co si dát u tohoto modelu pozor při koupi?

7. Vůz je dovezen ze Švýcarska a jeden kamarád mě varoval, že pokud je přímo pro Švýcarský trh, mohl by mít jiné díly než německá auta. Jak tohle zkontrolovat?

8. Pokud by mě ten třílitr začal moc vysávat z pěněz, začal bych řešit přestavbu na LPG. Je u tohoto motoru nějaké omezení, či jiný problém který by mohl vyvstanout? Pro případnou přestavbu je určitě vhodnější větší obsah.. tedy 330, že?

Předem moc děkuju za rady a tipy.

Napsal: ned 11.08.2013 09:27
od ROBi
Prvně bych se podíval na e46.bmwklub.cz a tam většinu odpovědí na tvoje dotazy najdeš. Je tam přímo i topic o koupi E46ky a dost zkušeností.

Napsal: ned 11.08.2013 15:57
od creck
Tak hlavne je to o tom ze koncernove auto ti tady opravi kazdy garazovy mrdal za par kacek, BMW ne.
(odpoved na otazku c.1)

Napsal: ned 11.08.2013 18:17
od Lennox
Servis tě nesežere, teda pokud s tím nebudeš jezdit do autorizáku. Díly se daj sehnat za rozumné ceny, takže toho bych se nebál. Určitě 330i do menšího objemu nemá cenu chodit, když spotřeba je totožná a pokud si chceš jízdu užít tak je to jasný. A pokud bys pak chtěl auto přestavět na LPG, tak určitě nebudeš mít žádné omezení, teda krom toho, že budeš mít mín místa v kufru, ale to nestojí za řeč. :)

Napsal: ned 11.08.2013 20:46
od Toci
DAW1d: zajímavý protimluv, když píšeš, že octávka tě dost bavila, ale je to děsná nuda :lol:

Napsal: ned 11.08.2013 21:13
od DAW1d
fugass1 píše:DAW1d: zajímavý protimluv, když píšeš, že octávka tě dost bavila, ale je to děsná nuda :lol:

Bavil mě ten benzinovej motor, průběh výkonu, lehkost auta atp. Podvozek a náhon už tak ne.

Napsal: pon 12.08.2013 13:01
od honzabiker1
1. pokud nekoupis nejaky vylitany vrak, tak bych se servisu urcite nebal. U 3er neni o nic narocnejsi nez u koncernu, spis naopak. Dily se daji sehnat v druhovyrobe, neautorizovanych servisu specializujicich se na BMW taky myslim neni malo (zkusenost s tim moc nemam, servis si delam sam).

2. Vseobecne plati, ze sestivalce od 2l do 3l maji cca stejnou spotrebu, takze se vyplati koupit ten nejsilnejsi (porizovaci cena ale byva vyssi)

3. iX verzi bych se urcite vyhnul. Zhorsuje jizdni vlastnosti a navic se muze dost prodrazit pri servisu (krome samotnych komponentu nahonu 4x4 jsou take jine nektere podvozkove dily, takze je problem je sehnat v druhovyrobe). Se zadnim nahonem se s trochou cviku a citu da vyject to same jako s predokolkou (v nejhorsim pomohou retezy, ale za 2 zimy v BMW jsem je nandaval jednou..).

4. Jak uz jsem psal vyse, iX bych se vyhnul.. 220kkm na ten motor neni moc, ale zalezi samozrejme jak s nim kdo jezdil, jak casto menil olej, atd.. M54 (325i, 330i) motory maji casto vetsi spotrebu oleje (kvuli snaze u novych motoru snizit treni mezi pisty a valci).

7. Myslim, ze neni moc pravdepodobne, aby byly v aute pro kazdy trh jine dily, ale zamennost dilu se da overit podle VIN na realoem.com

8. Na LPG je ten motor myslim idealni, jenom doporucuji pri pripadne prestavbe dobre vybirat servis, ktery bude LPG montovat. Mel by mit zkusenosti s konkretnim typem auta a motoru. Nedoporucuji kupovat uz prestavene auto.