Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 05.09.2013 22:15
od lukepostulka
Pokud auto přes noc stojí a ráno ho nastartuju otáčky vyskočí na 1500-2000 a pak klesnou na 900-1000 - klasika. A po chvíli (cca 5 sekund) začnou klesat, auto se začne třepat, někdy jsem si všiml že se držely pár sekund i na 400 ot. /min než jsem tomu pomohl s plynem.

Jakmile se rozjedu a ujedu půl kiláků a zastavím tak si to auto už volnoběh drží, a od té doby mám pokoj. Dělá to jen za studena, nikdy to neudělalo za tepla. Za tepla se volnoběh drží ukázkově, motor šlape hladce jak hodinky.

Všiml jsem si, že má vliv na délku starování / držení volnoběhu i venkovní teplota. Když byly vedra 35 ve stínu tak to nedělalo skoro vůbec, teď bylo jedno ráno 12 st. a auto zase zápasilo...

Po výměně: svíčky, zapalovací kabely, cívky, nový olej, všechny filtry nové, nic nepomohlo. Mám tam vyměněný (origo) výfuk z druhé ruky, není možné že by kladl jiný odpor než jaký má?

Ještě dodám že když to začlo dělat poprvé tak si řj pomáhala tak že si "sama šlápla na plyn" a otáčky vyletěly z 400 na 1500 například. Ale poslední dobou nějak ztratila snahu, prostě to nechá spadnout...

Už z toho lezu po stropě

Přidávám i video, pokud někdo uslyšíte něco podrzřelého ale pochybuju
http://www.screenr.com/RKnH

Napsal: pát 06.09.2013 00:12
od Foldas
zkus volnoběžný ventil

Napsal: pát 06.09.2013 09:46
od lukepostulka
Foldas píše:zkus volnoběžný ventil
Měl jsem ho venku, nezkoušel jsem ho na 12V ale jinak byl celkem čistý, navíc by to dělalo i za tepla ne?

Napsal: pát 06.09.2013 12:53
od MotoMoto
Prijde mi to jaka nejaka podlakova hadice. Za studena se to projevi, ale jak se to ohreje, drzi. Prolez veskere hadice vcetne palivovych.

Napsal: pát 06.09.2013 13:06
od lukepostulka
Tady video z dnešního rána, dneska to nebylo tak drastické ale jde tam vidět vo co go. Upozorňuju že jsem nešlapal na plyn, jen nastartoval a pozoroval, jde tam vidět jak se motor třepe..

http://www.youtube.com/watch?v=DmrMv6DXxUo

Napsal: pát 06.09.2013 13:15
od fereros2
hele nevím jestli to tak je zrovna u ISa, ale setkal jsem se s podobným problémem u jiného auta a tam to bylo teplotní čidlo :wink:

edit konkrétně teplotní čidlo motoru pro řj, nebo taky čidlo teploty vzduch :twisted:

Napsal: pát 06.09.2013 13:29
od lukepostulka
fereros2 píše:hele nevím jestli to tak je zrovna u ISa, ale setkal jsem se s podobným problémem u jiného auta a tam to bylo teplotní čidlo :wink:

edit konkrétně teplotní čidlo motoru pro řj, nebo taky čidlo teploty vzduch :twisted:
Na tom něco bude, dá se nějak zjistit jeho funkčnost?

Napsal: pát 06.09.2013 13:59
od MotoMoto
Zkus cidlo odpojit a sleduj rozdil. Pak totez s druhym....je to dost mozne ze je nektere ko. Na start muze mit vliv i vaha vzduchu.

Napsal: pát 06.09.2013 14:11
od fereros2
přesně když ho odpojíš, tak by se měli otáčky ustálit na nějaké hodnotě dejme tomu třeba 1000 otáček...zkus to a uvidíš :wink:

Napsal: pát 06.09.2013 15:05
od pepa318is
Ehm kluci kde to cidlo najdu?

Napsal: pát 06.09.2013 15:07
od lukepostulka
V náfuku na brzdy ze spolujezdcovy strany. Tak čidlo jsem odpojil a zkusím to nakopnout zítra ráno až zase vychladne...

Napsal: pát 06.09.2013 15:24
od Cuky
no čidlo teploty motoru které to většinou dělá není určitě v náfuku na brzdy to je čidlo venkovní teploty. Čidlo teploty motoru je na bloku motoru teď si nejsem jistý přesně ale u ISa je pod sáním a jsou dvě. Jedno pro budík jedno pro ŘJ. A pokud jej odpojíš tak by to mělo přestat protože ŘJ bude hodnotit motor jako zcela studený a obohatí směs

Napsal: pát 06.09.2013 15:39
od lukepostulka
Cuky píše:no čidlo teploty motoru které to většinou dělá není určitě v náfuku na brzdy to je čidlo venkovní teploty. Čidlo teploty motoru je na bloku motoru teď si nejsem jistý přesně ale u ISa je pod sáním a jsou dvě. Jedno pro budík jedno pro ŘJ. A pokud jej odpojíš tak by to mělo přestat protože ŘJ bude hodnotit motor jako zcela studený a obohatí směs
Aha já jsem myslel že myslíte čidlo venkovní teploty :D hádám že je to tohle http://i179.photobucket.com/albums/w288 ... sesors.jpg neví někdo jestli se tam dá dostat rukou? Moc se mi nechce shazovat sání kvůli tomuhle

Napsal: pát 06.09.2013 16:31
od MotoMoto
Zkus se tam dostat rukou. Ted si nejsem jistej, jestli to bliz k cujaku neni pro ukazatel na palubce a druhy hloubeji pod sanim pro Rj. Zkusis to snadno. Za vlazneho motoru to jedno kam se dostanes odpoj a uvidis. Pokud ti rucka ukazatele teploty v palubce bude lezet, je to pro palubak a to nema vliv. Tudiz musis odpojit to druhe a to je pro rj. Ja mam Is M44 a ten ma cidlo pouze jedno. Ma 4piny a slouzi pro oboje. Ty mas ale motor m42a mas mozna v haji to, pro rj. Rozhodne bych ale kdyz to pujde napichnul na diagnostiku a videly by se realne hodnoty, popripade chyby ulozene v rj.

Napsal: pát 06.09.2013 18:08
od lukepostulka
Tak jsem to čidlo odpojil ručně (to modré co je blíž je na řj). Po odpojení jsem nastartoval, otáčky klesaly z 2000 na cca 700 a tam se držely, nebylo to to pravé ořechové šlo vidět že se mu to nelíbí ale aspoň se držely. Nicméně po přidání plynu (i lehce) se to totálně udusilo. Musel jsem přidávat jen pozvolna aby se to nedusilo... Podobný scénář byl i po zapojení čidla a odpojení váhy vzduchu, taky se to dusilo.

Napsal: pát 06.09.2013 18:21
od mitch17
Takhle ho otestuj..:
Teplotni čidlo pro DME (je vpředu-modré):
Tep. čidlo teploty vody (odpoj konektor) při 20+-3°C má být odpor: 2,2-2,7 kOhm, při tep. vody 80+-3°C má být 0,30-0,36 kOhm...

Napětí na svorce tep čidla-pin1/kostra...4.95 V...

Ještě mužeš zkusit link mezi tep čidlem-svorka pin2 (je to na něm napsaný, když sundáš gumičku) a potenciometrem. škr klapky-pin3 (je to pro váhu vzduchu co má myslím 6 vyvodu, novější má jen 4 piny, je to dle ročniku, zase sundej šprcku... )
Pak dej vědět cos naměřil...

Napsal: pát 06.09.2013 18:26
od MotoMoto
A jak dlouho jsi to drzel nastartovane s odpojenymi cidly?. Je fakt, ze rj trva cca 10-20vterin nez si nacte nove hodnoty. Ale pokud se po odpojeni to i toho dusi, bude nejspis vada jinde. Dalsi moznost jsou posunute referencni hodnoty. Ze to zkratka funguje jen v urcitem spektru a ne plnem rozsahu. Nejlepsi bude diagnostika. Dost ti napovi. Napriklad ja jsem u sveho vozu resil jednu dobu x problemu a jezdit na diagnostiku s kazdou zavadou by bylo casove i financne narocne. Koupil jsem si bezdratovy modul obd2,ELM 327 ,redukci z 20pin.kulate diag zasuvky na obd2 konektor, ktery komunikuje s autem pomoci aplikace v telefonu (torque pro) a funguje to perfektne. Odhalilo mi to vadne cidlo vacky (delsi starty a nepravidrlny chod), maf senzor , zapalovani na druhem valci atd. Perfektni vec. Tento problem vyresi urcite diagnostika, a pokud ani ta ne, tak zkouset pokus omyl, coz je bez prisunu dilu na zapujcku dost financne narocne. Zkus tu diag.

Napsal: pát 06.09.2013 18:27
od mitch17
A jak je na tom lambda...??
Zkusil si aspon multákem změřit jak ti lítaj volty..?? Připoj ho na černej a šedivej drát, nastartuj a musí ti lítat hodnoty od 0,4 až 1, 1 Voltu... Ale musej se fakt měnit během sekundy několikrát. Pokud stagnujou na nějaký hodnotě, tak je lambda v háji.. A měř to na teplým motoru- od 40°C (ručička za modrým polem)
Nebo to dej na diagnostiku a změř Live data......

Napsal: pát 06.09.2013 18:45
od Koto
Stejné symptomy jsem měl kdysi na iS taky. Problém byl ve ventilu odvětrávání klikové hřídele (PCV). Stářím přestal zespodu těsnit (je tam takovej malej gumovej kroužek). Vyměněno a od té doby šlape jak hodinky.

Napsal: pát 06.09.2013 18:55
od lukepostulka
Koto píše:Stejné symptomy jsem měl kdysi na iS taky. Problém byl ve ventilu odvětrávání klikové hřídele (PCV). Stářím přestal zespodu těsnit (je tam takovej malej gumovej kroužek). Vyměněno a od té doby šlape jak hodinky.
Jestli je to ta hadice co vede z víka ventilu do sání tak ta už vypadá že už je před hrobem