Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.
E36 318is - náhlý pád otáček
Ahoj klubáci, potřebuju radu.
Před nějakým časem mi moje coupátko začalo zlobit, popsal bych to asi tak, že mi prostě při prudké akceleraci (kvalt 1, nebo 2 většinou) někde mezi 3.000 - 5.000 ot/min a sešlápnutém pedálu na podlahu (nebo třeba na 70%) auto jakoby škubne a přestane jít do tahu, výkon se ztratí, auto přestane zrychlovat, ale nezpomaluje, podle mě si auto myslí v tu chvíli, že tam mají být volnoběžné otáčky, takže sedím jak trubka, nohu na plynu a asi po 2-3 vteřinách mu zase dojde že bych chtěl jakože asi jet, výkon motoru nárazem stoupne a auto akceleruje dál.. Stává se to při studeném, i už zahřátém motoru. Podle mě co jsem vypozoroval na to teplota oleje nemá moc vliv.
Zkusil jsem první měnit benzínové čerpadlo v nádrži, problém přetrval.
Trochu mi bzučí motorek volnoběhu, ten zas dělá houpání otáček při studeném motoru, ale to dělá už dlouho stejně.
Pak mě ještě napadl senzor otevření klapky (hned vedle motorku volnoběhu), ten se mi na mulťáku choval tak jak by se potenciometr chovat měl, ale nenašel jsem nikde jeho originální hodnoty, takže těžko říct.
U váhy vzduchu jsem zkoušel přiškrtit průtok kusem kruhově vyříznutého kartonu, problém přetrvává.
Někdo nějaký nápad?
Před nějakým časem mi moje coupátko začalo zlobit, popsal bych to asi tak, že mi prostě při prudké akceleraci (kvalt 1, nebo 2 většinou) někde mezi 3.000 - 5.000 ot/min a sešlápnutém pedálu na podlahu (nebo třeba na 70%) auto jakoby škubne a přestane jít do tahu, výkon se ztratí, auto přestane zrychlovat, ale nezpomaluje, podle mě si auto myslí v tu chvíli, že tam mají být volnoběžné otáčky, takže sedím jak trubka, nohu na plynu a asi po 2-3 vteřinách mu zase dojde že bych chtěl jakože asi jet, výkon motoru nárazem stoupne a auto akceleruje dál.. Stává se to při studeném, i už zahřátém motoru. Podle mě co jsem vypozoroval na to teplota oleje nemá moc vliv.
Zkusil jsem první měnit benzínové čerpadlo v nádrži, problém přetrval.
Trochu mi bzučí motorek volnoběhu, ten zas dělá houpání otáček při studeném motoru, ale to dělá už dlouho stejně.
Pak mě ještě napadl senzor otevření klapky (hned vedle motorku volnoběhu), ten se mi na mulťáku choval tak jak by se potenciometr chovat měl, ale nenašel jsem nikde jeho originální hodnoty, takže těžko říct.
U váhy vzduchu jsem zkoušel přiškrtit průtok kusem kruhově vyříznutého kartonu, problém přetrvává.
Někdo nějaký nápad?
-
- Registrovaný
- Příspěvky: 422
- Registrován: pon 22.10.2012 00:00
Tak nové poznatky, odpojil jsem snimac polohy škrtící klapky a při zařazené rychlosti na volnobeh i z kopce auto jemnĕ cuká (otáčky houpou), moje chyba se mi neprojevila. Svícky jsou listopadové NGK, vyměněny spolu s civkou, která odešla. Vadná cívka se mi chovala trochu jinak, to vynechaval 1 - 2 válce.. Vstriky muzu procistit aditivy. Lambda jde nějak testnout? Btw nebude lepší vzít to rovnou nekam na diagnostiku?
Kdysi jsem měl problém, že jsem musel plynem neustále ubírat nebo přidávat (jak při jízdě tak ikdyž auto stálo), jak jsem držel plyn v jedný poloze, tak po zahřáti nad 40°C vody mi otáčky padaly na volnoběh až to chcíplo. Na vině byla špatná lambda. Testoval jsem ji pouze multimetrem. Připoj to na šedej a černej drát a musí ti to ukazovat bez nastartování cca 0,42V. Po nastartování to musí lítat v rozmezí 0,4-1,1V , Pak je "cajk" . Mě to ukazovalo 0 a po nastartování stále 1,2V a zahřátím to rostlo ža na 1,25, ale ty změny byly v minutách. Nejpřesnější je samozřejmě osciloskop...
Pokud máš rv96 a vejš , tak na diagnostiku a přečíst live data na lambdě....
Pokud máš rv96 a vejš , tak na diagnostiku a přečíst live data na lambdě....
Mohl by to být regulátor volnoběhu http://bmwfans.info/parts/catalog/E36/Coupe/Europe/318is-M42/LHD/M/1992/may/browse/fuel_preparation_system/volume_air_flow_sensor/ položka č.7.
Je potřeba regulátor vyčistit a rozpohybovat. Já jsem to dělal tak že jsem ho vyndal nalil do něj brzdovou kapalinu (je tam malá dírka asi 1 mm) a potom nechat vykapat. Pak jsem to rozpohyboval připojováním na baterku. Až se volně pohyboval vrátil jsem ho zpět. Fungoval tak další cca 2 roky než se zase zanesl prachem ze sání.
Je potřeba regulátor vyčistit a rozpohybovat. Já jsem to dělal tak že jsem ho vyndal nalil do něj brzdovou kapalinu (je tam malá dírka asi 1 mm) a potom nechat vykapat. Pak jsem to rozpohyboval připojováním na baterku. Až se volně pohyboval vrátil jsem ho zpět. Fungoval tak další cca 2 roky než se zase zanesl prachem ze sání.
Tak nové info, včera přijel kamarád s diagnostikou a krásně se nám nespojila s autem, takže hledám někoho dalšího
Lambdu zkusím, je to dost možné. Každopádně regulátor volnoběhu to nejspíš nebude, protože jsem jezdil s odpojeným a chovalo se to stejně.
Vůbec jsem zkoušel mít odpojený regulátor volnoběhu, pak senzor polohy klapky, váhu vzduchu a vždy se to chovalo stejně, takže postoupíme k lambdě. Váhu vzduchu jsem včera vyčistil od bordelu tech. lihem a ejhle, auto líp drží volnoběžný otáčky při studeném motoru. Ten týpek, co to měl přede mnou, jezdil dlouho bez vzduch. filtru, takže byla pěkně znečištěná.
Dnes zkusím tu lambdu a uvidím, díky za tip.

Lambdu zkusím, je to dost možné. Každopádně regulátor volnoběhu to nejspíš nebude, protože jsem jezdil s odpojeným a chovalo se to stejně.
Vůbec jsem zkoušel mít odpojený regulátor volnoběhu, pak senzor polohy klapky, váhu vzduchu a vždy se to chovalo stejně, takže postoupíme k lambdě. Váhu vzduchu jsem včera vyčistil od bordelu tech. lihem a ejhle, auto líp drží volnoběžný otáčky při studeném motoru. Ten týpek, co to měl přede mnou, jezdil dlouho bez vzduch. filtru, takže byla pěkně znečištěná.
Dnes zkusím tu lambdu a uvidím, díky za tip.