Stránka 1 z 1

Napsal: sob 02.11.2013 20:24
od TrojanHorse1
Ahoj kluci, přečetl jsem si tu spoustu materiálu a dozvěděl se spoustu věcí, ale přeci jen by jsem měl ještě doplňující otázku.

V případě, že budu měnit těsnění pod hlavou (jako že určo budu), kvůli úniku chladic. kapaliny, tak budu musete samozřejmě rozebrat motor až k tomuto těsnění. Chtěl by jsem se zeptat, co vše je možné či se musí a to i v rámci prevence vyměnit v této rozebrané části bloku motoru (mám na mysli předevěím těsnění)? Těsnění pod víkem a pod šrouby již měněny jsou. Vyměněn i termostat (resp. těsnění) Napadá vás ještě něco kromě již zmiňovaných věcí a věcí uvedených níže?

Autokelly:
1) Filtr olejový FILTRON (FI OM523) 132 Kč
2) Těsnění hlavy válců VICTOR REINZ 1,75mm (VR 61-27215-10) 690 Kč
NEBO
3) Těsnění hlavy válců VICTOR REINZ 2,05mm (VR 61-27215-20) 1 221 Kč
4) Sada těsnění dříku ventilu VICTOR REINZ (VR 12-26058-02) 177 Kč
5) Sada těsnění, skříň rozvodového ústrojí - FEBI (FB 22570) 1 565 Kč
6) Castrol Magnatec 10W-40 A3/B4 5 lt (CA 192360100) 1 000 Kč
7) Chladící kapalina SHELL GLYCO 4L (SHL GLC 01L) 555 Kč

Budu moc rád za každou věcnou radu. Můžete klíďo psát i na co si dát třeba pozor nebo co je potřeba zabrousit, vybrousit, pročistit atd. Opravdu moc díky.

Napsal: sob 02.11.2013 20:42
od honzabiker1
Kdyz se sundava hlava, mely by se vzdy menit srouby..

Napsal: sob 02.11.2013 22:15
od TrojanHorse1
Děkuji za postřeh, takže ještě tedy toto (měly by se vyměnit i šrouby u víka?):

8 ) Sada šroubu pro hlavy válců FEBI (FB 04082) 518 Kč

Napsal: ned 03.11.2013 10:41
od beny-maser
šrouby u víka se němění,halvu nech srovnat, někde kde opravujou hlavy

Napsal: úte 05.11.2013 10:53
od carda111
Cus chlape tohle jsem dělal na mé bývalé 316i ale mi praskla hlava. Určitě kup nové šrouby, taky kup nový olej a olejový filtr. Když sundáš hlavu, tak ji pošli někomu kdo hlavy dělá. Mě vyšla g.o. hlavy i s vařením na 2200kč. Těsnění rozvodového víka jsem raději lepil ještě na silikon, protože to tamtudma rádo teče, tak jsem to dal na silikon. Tloušťka těsnění to uvidíš podle toho o kolik tu hlavu bude rovnat (brousit). Já jsem si tu mojí nechal sundat o 0,7mm a nechal jsem tam to tenší těsnění victor reinz a vše jsem složil a vše bez problémů. Taky si pak skontroluj hydroštely.

Napsal: úte 05.11.2013 22:45
od TrojanHorse1
Zatím moc díky všem za vaše poznámky, připomínky či rady. Tenhle víkend nebo spíše ten další se na to se švárou chystáme. Proto chci zjistit o této problematice co nejvíce informací.

Na co přesně si u hydroštelů dát pozor nebo na co se zaměřit při jejich kontrole?

Napsal: stř 06.11.2013 00:23
od Dabler
zdali nejsou zakarbonovane od oleje, neplni pak svou funkci jak by mely

Napsal: čtv 07.11.2013 11:03
od carda111
Nezapomeň si vše poznačit. polohu vačky když ji budeš davat, polohu kliky. A když tu vačku dáš dolů, tak ji tam dej uplně stejně jak jsi ji sundal, jinak ti to nebude sedět :D Ale to snad zvládneš. Kdyžtak si někde na netu sežeň servisní manuál a pročti si to to. Je tam krok po kroku :!: Pokud si hydroštely nepoznačíš, tak z nich potom vymačkej olej tím že je ztlačíš. já je lehce mačkal ve svěráku. Až byly prázné tak jsem je tam usadil, dal zdvihátka vačku a montoval jsem hlavu. Jo a bacha na ty čidla na hlavě. Dost často se na nich serou závity, teda pokud je budeš sundávat, tak opatrně. Hodně štěstí :)

Napsal: čtv 07.11.2013 23:42
od TrojanHorse1
Zase opravdu moc velké díky všem. Nejen za mě, ale za všechny, kdo se s tímto budou v budoucnu patlat a najdou odpověď či radu zde. Podobné poznatky či tipy jsou samozřejmě rozházené i zde po celém fóru, ale nejsou tak ucelené, proto jsem mimo jiné také založil toto téma. Až to budeme rozebírat, tak sem můžu nahodit i nějaké foto... Mám příručku "Jak na to", tak snad i zde naleznu nějakou tu radu (po pravdě jsem se ještě ani nekouknul co vše by jsem tam k tomuto našel :oops: )