Stránka 1 z 2
Napsal: úte 05.11.2013 15:45
od PEchi
Zdar,
mám takovej dotázek .... nedávno sem koupil E36 320i M52B20 ..
je to muj první takovejhle šestivál tak to v podstatě nemám s čim porovnat ale když jedu i ve vysokejch .. respektive hlavně ve vysokejch ... tak mi ten tah příde takovej že jo/ne/jo/ne ... jakože chvíli by jel a chvíli ne .... jakoby mu něco vadilo nebo tak něco ... fakt nevim jak nebo k čmeu to přirovnat .. v nízkejch se mi tu a tam stane že jedu a najednou to jakoby vynechá jakobych pustil plyn (to stává za tapla - za studena to nedělá).... startuje ale hezky hnedka a bez problémů, na volnoběch tichounkej .. nic v něm necvaká, nehulí to... olej nemizí ... mám s nim zasebou i jízdu třeba 200km na jeden zátah a normálně bez problémů .... tak nevim co tomu je nebo neni .. budu rád za jakoukoliv užitečnou radu...
díkec !!
Napsal: úte 05.11.2013 15:51
od bmwe36fans
svičky vaha vzduchu palivovy filtr prvně omrkni to zakladni
Napsal: úte 05.11.2013 15:53
od PEchi
svíčky mam nový boschky, palivovej filtr taky novej ... u váhy vzduchu poznám jak že je špatná ? vypadá že už tam nějakou dobu je
Napsal: úte 05.11.2013 17:01
od fizzer
... přidám kostru motoru, můžeš proměřit potenciometr škrtící klapky jestli neni vychozenej
Napsal: úte 05.11.2013 17:02
od fizzer
PEchi píše:svíčky mam nový boschky, palivovej filtr taky novej ... u váhy vzduchu poznám jak že je špatná ? vypadá že už tam nějakou dobu je
... no, říká se že když ji odpojíš a pojede to líp, je špatná... ale uplně bych na to nespoléhal
Napsal: úte 05.11.2013 19:31
od PEchi
hmmm tak mi to nově začalo za tepla chcípat .... za studena dobrý ale za tepla na volnoběh běží jako hodiny a zničeho nic umře .. a nee jako že by se dusil ale prostě jako bych otočil klíčkem ... a startování pak je takový ... jako nechce se mu ale chytne ... ale zas pak chcípne když necham na volno ....
Napsal: úte 05.11.2013 20:11
od Money
Přibližně tohle mi dělalo ted to moje taky M52B20 a je to volnoběžnej ventil, když si zjistíš podle VINka přesný číslo dílu a bude stejnej co mám, tak ti ho můžu prodat, případně ho můžeš jenom vyzkoušet. Je to original z BMW. Origo tenhle stál 8800, nechal bych ti ho za 6000Kč. Je třípinovej a já potřebuju dvou bohužel a nejde vrátit.

Napsal: úte 05.11.2013 20:17
od Money
Ještě je dobrý vyměnit hadice kolem sání, kvůli tlakům, pokud to ještě nikdo nedělal.
Napsal: úte 05.11.2013 20:57
od Tompo
Tohle mi dělal vychozenej Vanos,přesně tyhle příznaky.
Napsal: úte 05.11.2013 21:14
od PEchi
Money:
dík za info ... zkusim pozistit podívat prohlídnout najít ak dyžtak se ti ozvu ... taky ti to chcíplo jakože i za jízdy na nízkých otáčkách ?
Tompo:
Jakože vanos jenom smaotnej vanos ? že se buď vymění nebo opraví . to je ta "boule" vepředu na motoru že ... vzhledem k tomu že vim co VANOS je, k čemu slouží a jak pracuje to docela dává smysl ....
mrknu na to uvidim co dál ... budu zde informovat budu rád za cokoliv dalšho co kdokoli přidá .. sem fakt rád že tohle forum funguje nevim kde jinde bych tohle info získával.. sem rád že pomáháte .. cennim !!!
Napsal: úte 05.11.2013 22:10
od Foldas
jestli ti motor teplý chcipne a pak to dlouho trva než naskočí a nema potom vykon tak mas cidlo kliky v prdeli. Proto je v takovem pripade nejlepsi co? diagnostika
Napsal: úte 05.11.2013 22:35
od Tompo
Foldas píše:jestli ti motor teplý chcipne a pak to dlouho trva než naskočí a nema potom vykon tak mas cidlo kliky v prdeli. Proto je v takovem pripade nejlepsi co? diagnostika
Jasně, určitě diagnostika pomůže... ALE, pravděpodobně tam bude snímač vačky, přesně tak jsem to měl já... Ale kolem a kolem nebylo stejně od věci Vanos přetěsnit a nastavit Diag, tak jsme se do toho vrhli prvotně. Výsledek - po cca 300km má motor úplně jiný charakter a hlavně zmizel problém s leností a zhášením..
Napsal: úte 05.11.2013 22:46
od Money
Me to sebralo vykon, az do uplnyho zastaveni a chcipnuti motoru, uplne se udusil. Odtahl jsem to do servisu, tam to nastartovat slo, ale vubec to neslo za plynem, dusilo se. Vymenil jsem vahu vzduchu, vlnovec a pak to bylo lepsi, jenom to slo blbe startovat a obcas se zadusilo, ale bylo to z 90ti procent lepsi ale ne jako driv. Nakonec jsem to dal do jinyho servisu, kde maj lepsi diagnostiku a ti prisli na spatnej volnobeznej ventil a menily se hadice sani, ktery chod motoru o dost zlepsily. Momentalne shanim volnobeznej ventil, kterej by byl k dostani k dotani hned. Az budu vedet 100% verdikt, dam vedet. Ale uz bych nerad resil treba vanos, to bych se zblaznil, uz ted me to stalo mnohem vic nez je hodnota auta.

Napsal: stř 06.11.2013 08:06
od PEchi
Foldas píše:jestli ti motor teplý chcipne a pak to dlouho trva než naskočí a nema potom vykon tak mas cidlo kliky v prdeli. Proto je v takovem pripade nejlepsi co? diagnostika
na diagnostice sem to měl a jediná závada kterou to hlásí sou ventily ABS .... to řešim taky už sme vyměnil jak krabičku tak přímo jednotku ... teď shánim relátka...
Napsal: stř 06.11.2013 08:10
od PEchi
Money píše:Me to sebralo vykon, az do uplnyho zastaveni a chcipnuti motoru, uplne se udusil. Odtahl jsem to do servisu, tam to nastartovat slo, ale vubec to neslo za plynem, dusilo se. Vymenil jsem vahu vzduchu, vlnovec a pak to bylo lepsi, jenom to slo blbe startovat a obcas se zadusilo, ale bylo to z 90ti procent lepsi ale ne jako driv. Nakonec jsem to dal do jinyho servisu, kde maj lepsi diagnostiku a ti prisli na spatnej volnobeznej ventil a menily se hadice sani, ktery chod motoru o dost zlepsily. Momentalne shanim volnobeznej ventil, kterej by byl k dostani k dotani hned. Az budu vedet 100% verdikt, dam vedet. Ale uz bych nerad resil treba vanos, to bych se zblaznil, uz ted me to stalo mnohem vic nez je hodnota auta.

To mě se to nedusí jakože by to lapalo po dechu když to chcípne tak to chcípne najednou jako bych otočil klíčkem .... to neni že jedu a on spomaluje spomaluje dusí dusí a smrt ... to jede jede jede jede a najednou off .... ten výkon mi celkově příde o maličko chudší než by měl být ... dneska du za mechanikem ještě s jinou diagnostikou tak třeba se dozvíme něco víc .. přetlumočim mu všechno co ste mi tu poradily .. nejpodobnější je to tomu co řiká Tompo .... ale uvidíme ... pak řeknu !
Napsal: stř 06.11.2013 20:06
od mentuli
Chlapi .. symptomy odpovídají všemu možnému.. můj horký tip je váha vzduchu (přesně kolísající tah motoru mi to dělalo už několikrát, nicméně pokud diag nenapráší, tak znalé oko ví, jaké má dávat na diag hodnoty).. může to být i čidlo kliky na odchodu (diagnostika ovšem ráda nahlásí).. čidlo vačky ani tolik ne (bez něho sice motor jede na hovno a za studena se trochu třepe, ale diagnostika ho taky hned okamžitě napráší). A špatná funkce VANOSu si myslím, že to ovlivní minimálně (špatný tah konstantně, ne trhavě a vysoká spotřeba - to ovšem diagnostika taky s radostí vykecá).. Takže závěr? Nepolemizovat, diagnostikovat okamžitě!!! Ale ne nějakým Boschem nebo Carsoftem, ale originál BMW diagnostikou jedině (INPA, DIS, ISTA/D, apod.)
Napsal: stř 06.11.2013 23:02
od Foldas
přesně tak jak píše mentuli a u diagnostiky nečumět do vypisu zavad ale čumět na live data
Napsal: čtv 07.11.2013 23:43
od PEchi
tak new diagnostika nám ukázala snímač/čidlo otáček motoru ... vyměníme a uvidíme ...
Napsal: pát 08.11.2013 19:46
od PEchi
nový čidlo otáček motoru je doma zejtra vyměnim a dam vědět ... taky sme si všiml že mě to dneska když sem se znovu přesvěčovfal o slabšim výkonu za ohřátýho motoru samozřejmě mě to pustilo do červenýho přitom v tomhle by měl být omezovač ne ?
je to 1997 E36 Sedan Saloon ... M52B20 ... v tý max výbavě .. všechno eletrika šíbr klimatronic vzádu nemá stěrač má to zevnitř ofuk ...
to by mělo mít omezovač ne ?
Napsal: pát 08.11.2013 20:14
od fereros2
sorry za OT, ale v životě jsem neviděl e36 v sedanu se zadním stěračem...ofuk jsem taky nikdy neviděl, jen mřížku nad 3. brzdovým světlem...jinak omezovač tam má být, ale v kolika netuším, mám pocit že kolem 7400 nebo 6800...fakt nevím, někde bych to doma možná našel v Jak na to.