Stránka 1 z 2
Napsal: pát 06.12.2013 22:53
od oldk
Zdar chlapi, mam takovej problém

mam tohle BMW prvni zimu, tak se chci zeptat, jestli je normalni spotřeba cca 8l? V létě jsem se vešel do pěti litru, kdyz jsem jel hodně pohodu a ted na plnou nádrž najedu cca 550-600km, takze v tom čuju nejakej problém, nevite kde bych měl začít hledat? Popř. Jestli na diagnostiku? Jinak jsem po repasu turba. Všechny filtry vyměněny, žhavici svíčky taky. A netankuju jinde nez u Agipu
Napsal: sob 07.12.2013 10:59
od FiliposII
Jaké trasy jezdíš, od toho se vše odvíjí.
Jinak ona začala zima, motor je po ránu studenější, delší dobu se ohřívá .... Je normální, že to začne více žrát. Zvýšená spotřeba o 2l může být celkem normální. Moje 325D také začala více papat z cca 6.1 l jsem nyní na 7.5l na stejných trasách. Ale za závadu to nepovažuji.
U tebe by to možná mohlo dělat i to repasované turbo, které by nemuselo pracovat tak jak má (je tu hodně témat o problémech s nastavením Mitsubishi turb, které 20d používají ..... ).
Napsal: sob 07.12.2013 19:07
od vita11
Já bych nevyloučil ani ten Agip

jednou jsem na Agipu natankoval hodně špatnou naftu ... vůbec to nejelo a žralo to o 2-3 litry víc. Od té doby se všem Agipům vyhýbám abloukem
Napsal: ned 08.12.2013 11:38
od FiliposII
Předpokládám, že tankoval i v létě u AGIPu, takže tím to být nemusí. Já u AGIPu tankuji téměř výhradně také a problém s tím nemám.
Napsal: ned 08.12.2013 12:32
od _milan_
začla zima a mě leze spotřeba na 3,0d rapidně dolů....
Napsal: ned 08.12.2013 13:56
od Zvolda
Já jsem na tom podobně. 320d a v zimě nárůst na 7l. na stejné trase a tankuji stále u benziny. Myslíte, že by mělo smysl zakrýt ledvinky. Prodávají se nějaké originál kryty?
Napsal: ned 08.12.2013 16:55
od rostak
Pokud mas v poradku termostaty tak zakryvani chladice nema smysl. Zkontroluj na kolik se ti zahriva motor. Jinak ja jsem se ted vratil z vyletu cca 300 km prumerna rychlost neco pres 70km/h a spotreba 6.2l. V lete ta sama trasa byla kolem 5,5.
Napsal: ned 08.12.2013 17:46
od Aegis
A neni to náhodou kolama, jinej rozměr, jinej dezén, jinej valivej odpor... V mém případě na 330D a 19" spotřeba 7,5l v zimě a na 17" 6,5l
Napsal: ned 08.12.2013 18:41
od Zvolda
Zahřívání bych zkontroloval, ale nemám v autě kontrolku zahřívání

a kola mám 16" a navíc úplně nové gumy pirelli, takže tím by to také nemělo být.
Napsal: ned 08.12.2013 18:52
od rostak
Musis si v BC vyvolat skryte menu. Postup najdes tady
http://e90.wikifoundry.com/page/BC+hidden+menus
Je to polozka 07
Napsal: ned 08.12.2013 22:28
od Filozof
Hodně dělá délka trasy. i mě šla spotřeba u všech aut nahoru ale cca 1litr v průměru nahoru.
Hodně pomůže webasto které ohřeje motor i kabinu za cenu cca 2dcl-3dcl nafty a auto pak už startuje teplý a jede vyhřáté s malou spotřebou.
Např já ve městě mám kolem 20l spotřebu první 3km.
Pak to letí dolu na 15litru/100km cca po 8-10km cesta z města ven ... no a pak to spadne na 9,5-10,3litru po 40km když dojedu do práce ...
Auto 525i.
V létě a při teplém motoru stejnou jízdou mám na konci kolem 8,5-8,2litru.
Pneu taky hrají roli a to zda sněží nebo prší taky určitě valivej odpor dělá své ... kvalita paliva a zda turbo pracuje jak má, no a vstřiky zda jsou v pořádku a dávkují palivo v normě zda nepotřebují čištění atd.
Napsal: pon 09.12.2013 08:13
od JonyM
Řekl bych, že je to normální, že spotřeba jde v zimě nahoru...
Mě se děje to samé a mám stejnou motorizaci jako tazatel, v létě cca 6,5 na 225/40/R18 a v zimě stejné trasy, ač menší kola, tak mi to papá 7,5-8 a mám 205/55/R16 je pravda, že spotřebu ale moc neřeším, dá se jezdit o 0,5-1l míň. Jsou to ty studené starty, mnohem větší nutnost a s větší intenzitou ofukování předního okna, vyhřívání zadního okna, vyhřívání sedaček atd...Taky hraje roli stav vozovky, po ránu jsou teď dost často mrazíky a náledí, což samozřejmě nepříznivě ovlivňuje spotřebu a o sněhu už vůbec nemluvím...
Napsal: pon 09.12.2013 09:23
od oldk
Tak jsem rad, ze je to normální jev

Napsal: pon 23.12.2013 19:35
od prochySBK
no, pokud se vešel v létě do 5 litrů a teď má 8 - to mi nepřijde normální. Pokud jezdíš stejné trasy, tak rozhodně nárůst o 1-1,5 litru a to maximálně. Pokud je auto v pohodě, resp. motor, tak se ohřeje o pár minut déle, to rozhodně neudělá vyšší spotřebu o 3 litry... . To pak jaksi postrádá nafta smysl při spotřebě 8. Takže za mě, prokousat se do skrytého menu a zjistit zda nejezdíš se studenym motorem. Měl jsem to na 330d e90 a i se špatnýma termostaty jsem jezdil za 7 litrů...potom za 6,5...
Napsal: pát 27.12.2013 21:05
od Docthor
No já jezdím léto zima stále 6,3 podle palubáku, ale podle pistole spíše 6,6, je jedno jestli je zima nebo léto, v létě jede zase klima naplno a v zimě se to déle zahřívá, ale 8 je spíše moc, taky to vidím na špatné seřízení...jo jinak 320D 130kw
Napsal: čtv 02.01.2014 12:29
od Davyd
V létě jsem šel nejdřív na 6,5 - trochu jsem se uklidnil na 6,2 a v zimě, kdy se zahřívá pomaleji a podle toho mu i nakládám mi momentálně klesla spotřeba na 6,1 (ve skutečnosti musím jezdit za mnohem míň, protože těch 6,2 byl průměr za 5 tis. km od posledního vynulování, takže stáhnout to byť o deci znamená jezdit pod 6). Jezdím dost krátké trasy (do 20 km) a motor se nestihne zahřát, takže skoro nikdy nejdu nad 2 tis. otáček.
Mám 320d e91 130kw, původní rozměr gum, tj. 205/55/R16. Se spotřebou 8 by mě jeblo a rozhodně bych to řešil aspoň píchnutím na diagnostiku.
Napsal: čtv 02.01.2014 15:23
od lulu991
Davyd píše:V létě jsem šel nejdřív na 6,5 - trochu jsem se uklidnil na 6,2 a v zimě, kdy se zahřívá pomaleji a podle toho mu i nakládám mi momentálně klesla spotřeba na 6,1 (ve skutečnosti musím jezdit za mnohem míň, protože těch 6,2 byl průměr za 5 tis. km od posledního vynulování, takže stáhnout to byť o deci znamená jezdit pod 6). Jezdím dost krátké trasy (do 20 km) a motor se nestihne zahřát, takže skoro nikdy nejdu nad 2 tis. otáček.
Mám 320d e91 130kw, původní rozměr gum, tj. 205/55/R16. Se spotřebou 8 by mě jeblo a rozhodně bych to řešil aspoň píchnutím na diagnostiku.
Myslim, ze by si mal raz za cas motor pretiahnut aj na viac ako 2000rpm, kedze mas turbo s natacacimi lopatkami a tie sa natacaju az vo vyssich otackach a zvyknu sa kvoli neaktivite spinit a zasekavat - potom az repas turba

Napsal: pon 06.01.2014 20:46
od Davyd
No to víš že čas od času se podívám i nad 3000
Ale musel jsem být hodný, mám nové rozvody vč. klikovky, takže jsem 5000 km jezdil slušně a pak přišla zima.
Napsal: úte 07.01.2014 15:18
od tanner540i
Proc si musel jezdit slusne? Aby se ty nove dily dostaly postupne do formy?

Napsal: pát 10.01.2014 11:55
od Davyd
Ano, protože mám motor po výměně klikovky a pár dalších věcí okolo. V servisu mi řekli, že bych se k tomu prvních 1500 km měl chovat jako k novém motoru v záběhu a netlačit to výrazně přes 2000 otáček. Příjde ti to jako nesmysl???