Stránka 1 z 1

Napsal: čtv 17.02.2011 19:44
od Varan
Rebríček luxusných top značiek ovládol „bavorák“
Značky ako BMW, Louis Vuitton či Mercedes Benz by mali vyjsť z krízy takmer bez ujmy. Vyplýva to z prieskumu prestížneho amerického magazínu Forbes.

Rebríček z tridsiatich najluxusnejších značiek na svete určil, koľko by dokázali zarobiť na minime investovaného kapitálu a ako veľmi by v priemere za tri roky vedeli znásobiť hodnotu vlastnej značky. "Prečo sa luxusným značkám darí? Pretože sa nemusia ospravedlňovať za to, že zvyšujú ceny výrobkov. Zákazníci inak chápu tovar
, ak už teraz vedia, že o pár týždňov môže byť o štvrtinu lacnejší,“ hovoria
tvorcovia prieskumu.

Zlatú medailu od Forbesu získala nemecká automobilka BMW. Jej hovorkyňa Agnes Weiss-Tar pre HN potvrdila, že v súčasnosti chystajú viacero investícií za niekoľko miliárd eur.

Aj napriek tomu, že výrobcovia
áut boli krízou poznačení takmer najviac
, okrem BMW sa v top
desiatke objavili aj ďalšie dve nemecké automobilky, už spomínaný Mercedes Benz (3. miesto) a Porsche (10. miesto). "Prémiové značky áut si pohoršili najmä kvôli šrotovnému, pretože sa na ňom ,nezúčastnili‘,“ podotýka pre HN riaditeľ portfólia značiek v Milward Brown Peter Walshe.

ADRESA:
http://hnonline.sk/slovensko/c1-4332939 ... ol-bavorak