Stránka 1 z 1

Napsal: ned 28.10.2012 01:48
od matej525
Přesné typové označení vozidla: BMW E39 525 tds (DG71 / M51)
Druh karoserie: Touring (kombik)
Obsah: 2497
Rok výroby: 7/1997
Výkon: 105 kW
Druh paliva: Nafta
Převodovka: manuál pětikvalt
Barva: Oxfordgrün metalik - tmavozelená metla
Počet najetých kilometrů: 284 tis.
Stav vozidla: odpovídá stáří
Platnost STK: 2/2014 (legálně udělaná)
Cena: 40 tis. Kč, ekodaň je zaplacená
Část VIN pro ETK:bw79562
Původ: Německo
Spotřeba cca: 10 v Praze, 8 dálky
Historie vlastníků: nejdřív krátce jeden němec a jeden čech (možná převozce), pak hodně dlouho jedna češka a poslední 2,5 roku já. předchozí majitelka vzala pravý bok a já taky

Popis výbavy: 4x Airbag, elektricky stavitelné přední sedačky s dofukem (komfortsitze), automatická digitální dvojzónová klimatizace, el. přední i zadní okna, 16'' alu kola se zimákama na dojetí, el. dovírání kufru, světýlka na čtení i pro zadní cestující, dvojitý imobilizér (v klíčku a ještě krabička navíc kterou je potřeba mít k tomu), dvojitá termoskla (krom dveří spolujezdce, tam je sklo normální, kdysi zřejmě někdo vymlátil)... jinak základní výbava e39, nic moc extra navíc

Popis provedených oprav: Nové tlumiče (všechny), nová spojka, DIY oprava zrezlých dveří kufru a zrezlého plechu pod autobaterií, DIY nová barva a lak (je třeba doladit), DIY oprava pravého boku, výměna viskospojky, výměna ježka v klimatizaci, doplnění klimatizace, nové gufero na klice, hadičky na vstřikách, přetěsnění vstřikovacího čerpadla, výměna zadního stěrače, nové brzdy, nové silentbloky zadní nápravy a silenbloky na motoru, nová ručka(bubny/pakny) - ale stejně furt v kopci pořádně nebrzdí, zřejmě bude chtít vyměnit/zkrátit/dotáhnout lanko, nové ramena a stabilizátory na přední nápravě, výměna čidla zavřených předních dveří

Popis nutných oprav, nebo nedostatků: koroze pravého prahu, stahovačka pravého zadního okýnka, krytka pravého zpětného zrcátka, rozleštit lak a nalakovat lištičky, doinstalovat žaluzie k vrtuli, zprovoznit vyhřívání sedaček (instaloval jsem je tam sám a chyběl mi jeden faston k sedačce řidiče, který jsem tam už nikdy nestihl dát), vyměnit zadní držák na pití, přetěsnit motor (teče vana a různá těsnění vepředu) a klimatizaci (trochu utíká, ale plnil jsem jí loni v létě a chladila ještě i letos), občas cejtim i smrad nafty, takže možná ještě něco okolo čerpadla/vedení nafty, ale čerpadlo jsem přetěsňoval, tak nevím kde, přetržená hadička k zadnímu ostřikovači, diagnostika hlásí chybu airbagů a brzdového obložení (chybí čidlo sjetosti), promáčklina na levém předním blatníku, dodělat konektor od ostřikovačů světel, doladit ruční brzdu, vyměnit napínák (při chcípnutí hvízdne řemen), opětovné zapojení houkačky alarmu (jen bliká blinkrama, nehouká, zřejmě odpojila předchozí majitelka když jí zlobilo čidlo předních dveří)

Ještě je potřeba doladit světla - dal jsem tam zbytky vykuchanejch xenonu s kroužkama co byly v te 530d co jsem si teď koupil. Chybí tam naklápění světel a nejsou správně osazený žárovky. Můžu k tomu dodat klasickej starej předek s nexenon čočkama bez kroužků co mi zbyl když jsem měnil zašlý přední "sklo" za novější nezašlý.

Některé opravy bych při vážném a seriozním zájmu mohl zkusit doladit, třeba právě to čerpadlo, věřím, že se toho někdo může bát, vím jak na to, jen nemám vlastní garáž a nemám čas, proto jsem to doteď neudělal...

Důvod prodeje: koupil jsem si 530d s tažným - opravuju chalupu a potřebuju vozit vozejk, navíc mě lákala výhodná nabídka týhle silnější a modernější motorizace... myslím, že auto je vhodné pro kutila co má prostor si auto doladit a nebo někoho hodně šikovnýho kdo to postupem času udělá. navíc na tyhle auta jsou dnes levně hromady náhradních dílů i okolo motoru a tak, kdyby něco do budoucna.

Jinak fajn auto který mám rád a vydrželo mi zatím nejdýl ze všech aut a vlastně první který prodávám dřív než jsem ho rozstřelil. myslím, že si přede mnou zažilo jednu menší bouračku, jezdil jsem s ním spíš delší trasy, po městě výjímečně, bez problému dával cesty na východní Slovensko a do Holandska, dál jsem s ním nebyl, v Německu na dálnici nebyl problém držet se celou cestu 180km/h (jezdit rychlejc se bojim:) auto pěkně sedí na silnici tak jak má. Před půlrokem jsem nechal vytepovat celý interiér, ale jak je to světlý tak se nám to zas podařilo docela zaprasit.

Veškeré závady přiznávám možná až přehnaně otevřeně a podrobně a na co jsem si zrovna nevzpomněl případně průběžně dopíšu, doporučuju se zastavit, prohlídnout a projet. Myslim, že když někdo kupuje auto, měl by o něm vědět všechno a mám rád férový jednání, takže klidně poskytnu třeba měsíc záruku na skrytý závady.

cena podle mě odpovídá stavu a tý spoustě novejch dílů na autě.

Při rychlým a bezproblémovým jednání přidám zadáčo vykuchanou retro 4:3 navi/tv z jiného auta co jsem si tam chtěl dodělat ale neměl čas - včetně modulů a kabeláže. Ale je to o tom hrabat se v tom den dva v garaži, na což nemám ani čas, ani tu garáž...

Aktualizace: při odběru ještě tento týden přidám zdarma náhradní vstřikovací čerpadlo bosch z mojí předchozí e34 tds :) nevím jestli do toho bude pasovat ale minimálně s nějakýma úpravama snad jo.

Kontakt: matej/zavinac/spoje/tecka/net, Tel: 605/242275
Foto: http://bmw.pratelstvi.net/

Napsal: ned 28.10.2012 09:23
od gelty
takhle si představuju inzerát :wink:

Napsal: ned 28.10.2012 13:33
od matej525
dík za pochválení, sral jsem se tím asi 2 hodiny :) než si člověk na všechno vzpomene tak to docela trvá.

přidal jsem tam drobnou aktualizaaci - náhradní vstřikovací čerpadlo zdarma, sice z předchozí generací, ale mělo by být alespoň částečně kompatibilní. případně ho někdo v případě potřeby může pak s nějakým kšeftařem vyměnit za ten správný typ :)

Napsal: ned 28.10.2012 23:05
od Plechus
Koukám, jsme asi sousedé :-) Už ji potkávám stát v okolí poměrně dlouho a říkal jsem si, jestli je to někdo odsud. Přeji rychlý prodej ;)

Napsal: stř 07.11.2012 00:51
od matej525
o vikendu jsem to projel, dolil naftu a provedl nasledujici opravy:

+ seridil jsem hlavu cerpadla - uz tedy neni problem s presycovanim naftou, zmizel nepravidelnej chod motoru na volnobeh
+ dokoupil stahovacku na zadni pravy okynku, pripadnymu zajemci pred prodejem namontuju
+ prezul kola na trochu hezci, muzu dodat aktualni foto
- odebral mu cd changer a prehodil do svoji aktualni e39 :)

jeste bych rad dodal ze jsem pred casem opravoval dvere kufru - nekvetou tedy tak jak to bejva u e39 tohoto stari za tyhle prachy zvykem :)

stale nikdo nema zajem? mozna dohoda, je mi trapny zabirat tady dve mista v ulici kde i tak uz neni kde moc parkovat....

Napsal: pon 03.12.2012 13:37
od matej525
nandal jsem na auto listy a zlevnuju na 38 tis. auto je ready k odvezeni + spousta nahradnich dilu. dobre jede, dobre sedi.