Stránka 1 z 1

Napsal: stř 08.01.2014 22:06
od SZDC
Zdravim,mám problém. Za jízdy mi dost světla svítí do země. Vím že tam jsou nějaký plastový tyčky ale ty když prasknou tak se světla ani nehnou...nebo ne? Mě se stává že když je auto z kopce nebo opačně tak tak se naklápí. Jízda po rovině hrůza...vidím pár metrů před auto.
Prosím hoďte nějakou radu. jj třeba abych nejezdil za tmy :D

Napsal: stř 08.01.2014 22:12
od Tompo
Mě tohle dělala zatuhlá tyčka náklonu na přední nápravě, stačilo rozhýbat a namazat, promazal jsem zrovna i zadní...

Napsal: stř 08.01.2014 22:22
od SZDC
Bez odpojení s tím asi nepohnu co? Když jsem byl pod autem tak jsem na ně koukal ale nezkoušel je. Zítra zkusím a uvidíme. Je to o průser jak nevidím.
Ještě že jsou dálkový....

Napsal: čtv 09.01.2014 00:36
od EdyBoyS
Pokud jsou ty tyčky ulomené, tak po zapnutí světel xenony probliknou, světla popojedou trošku nahoru a potom zpět dolů... a při jízdě svítí do země a když přejedeš díru, tak je vidět, že se hýbou paraboly... stačí otevřít kapotu a zahýbat za kabel co vede ke xenonu a když se bude třepat parabola, tak je to jasné....

mám je taky zlomené, tak jezdím pořád na dálkové, ale co nevidět to snad budu řešit

Napsal: pon 13.01.2014 09:54
od Birkoff
Nemíchat !!! tyčky ve světlech s náklonovými čidly. Taky mi svítily do země a měl jsem vytrženou tyčku na zadním čidle (oboje na pravé straně). Ulámané tyčky se poznají poskakující parabolou. Motorky lze vyzkoušet jednoduše, při zapnutí parkovaček (nebo světel) popojedou a pak se vracejí.

Napsal: pon 13.01.2014 10:01
od Batler
Tohle video jsem pořídil když jsem prodával svoje stará světla od Helly. E39
Jako důkaz že motorky fungují, i když jsem měl rozlámané štelovací tyčky. Tyčky jsou popraskané nahoře ale náklon světla drží na takovém čůru které nepraská a drží na spodní části paraboly :)

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=fGz0E5VwfuY[/youtube]

Napsal: úte 14.01.2014 18:31
od SZDC
Takže jsem vyndal jedno světlo a je jasno...vidím uvnitř prasklou tyčku od naklápění. Na druhé straně bude to samé. Jdu shánět nové a pak ten porod je vyměnit. Škoda že tu není někdo poblíž Litoměřic kdo to dělal,že by mi pomohl.

Napsal: stř 05.02.2014 22:20
od martinvsetin
Zdravím,mam ten samej problem,byl jsem na stk a nesla mi nastaveni vysky svetel,mam xenony,kdyz jsem to napichl na pocitac,tak to psalo spatne cidlo naklapeni svetlometu,nekde u praveho predniho kola,ted nevim,jestli koupit nove cidlo nebo ne,nechci vyhazovat penize,kdyz to tim nebude.Neni tu nekdo pobliz Vsetina,kdo by poradil ,pripadne pomohl s opravou?nevim co s tim a mam uz po stk,diky vsem za rady

Re: naklápění xenonů

Napsal: sob 25.03.2017 13:55
od m.deejay
U mé E60 je nefunkční levé přední naklápění světla. Po napíchnutí na diag to psalo něco o odpojení cívky. Kámoš vyndal motorek, který proměřil a zdá se mu v pohodě. Když jsem k němu přijel na dílnu, tak po zapnutí světel bylo vidět, že naklápí jen pravá strana. Po namontování motorku zpět to po zapnutí světel nenaklápělo vůbec - mají se po zapnutí světel a klíčku vždy xenony mírně zvednout a pak zase zpět do výchozí polohy? Nicméně tu závadu to hlásí pořád. Vadný motorek nebo je v cestě nějaká jednotka, která to řídí? Díky za radu

Re: naklápění xenonů

Napsal: stř 27.02.2019 08:20
od m4zzy
Hoj,
asi mám dost podobný problém. Sice mám E91 ale zeptám se tady, ať nedělám nové téma.

Jednou při příjezdu domů jsem si všiml, že mi svítí světla do země. Druhý den ráno jedu do práce takže startuju, světla udělají tu referenci (nahoru, dolů a doprostřed). Tak vyjedu a všímám si, že pořád svítí do země. Ale po chvíli jsem si všiml, že už svítí zase dobře a už zůstaly v pohodě.

Další den to samé, světla dolů a při jízdě po dost rozbité silinici jsem fakt viděl, jak to s autem trochu drncalo, že světla postupně vyjela zase nahoru a pka zase pohoda.

Dneska situace prvního charakteru, světla dole, ujedu tak 10km do další dědiny, a pak na rovné silinici světla zase svítí v pohodě.

Takže podle mě všechno funguje v pořádku a mám se dívat nejspíše na čidla naklápeění?

Re: naklápění xenonů

Napsal: stř 27.02.2019 13:09
od hansm5
zkontroluj pripojky a kabelaz k cidlum,ono kdyz prestane cidlo fungovat,tak se sklopi dolu,aby jsi neoslnoval...

Re: naklápění xenonů

Napsal: ned 03.03.2019 22:44
od kelnsi
mě xenoxy svítí pořád do země, taky jezdím furt na dálkový, xenoxy se při startu ani nikdy jindy vůbec nepohnou, na diag. to píše: snímač světlé výšky světel vpředu vadný.

Re: naklápění xenonů

Napsal: stř 06.03.2019 01:14
od kelnsi
Neměnili jste to někdo už ? Nevíte případnou cenu?

Re: naklápění xenonů

Napsal: stř 06.03.2019 07:12
od m4zzy
Já jsem se v servisu a tamní diagnostikou nedastali k čidlů,m ale zadní je prý porezlý a asi už napuchlý od vody. Takže půjde na výměnu. A díval jsem se na druhovýrobu a pohybuje se to kolem 1200-1500Kč za kus (na e91). Někdo ví jakou značku vzít?

Re: naklápění xenonů

Napsal: stř 06.03.2019 23:11
od Michal-E39
Nápravové čidlo stojí zhruba 1400Kč, výměna je snadná. Pozor, přední a zadní se liší, nedají se zaměnit ikdyž na první pohled vypadají stejně.
Pokud začíná být špatné, stačí jen smazat chybu a naklápění dočasně funguje dál. Velmi otravné je, že stačí aby se napětí čidla dostalo jen na okamžik mimo rozsah a jednotka naklápění od té doby svítí do země, ikdyž čidlo opět funguje. Až do smazání chyby. Nestačí vypnout a zapnout.

Problém těch čidel je, že nevydrží. To přední měním jednou ročně. Už mě naštvalo natolik, že jsem ho při poslední výměně odmontoval a i s kabelem schoval do motorového prostoru. Pokud někdo ví, jak E39/2 downgradovat na naklápění kolečkem u řidiče (na palubovce je záslepka) tak sem s tím.


V případě prasklých tyček ve světle se to snaží naklápět, ale moc to neúčinkuje. Prasklou tyčku poznáte tím, že jde hejbat parabolou při uchopení za patici výbojky.
U novějšího nerozlepitelného světla je výměna gynekologický výkon, u kterého si několikrát zopakujete všechna sprostá slova, co znáte. Narozdíl od těch čidel to ale po výměně vydrží mnoho let.

Re: naklápění xenonů

Napsal: čtv 07.03.2019 15:12
od kelnsi
A kde to vůbec je někde ve světle? Popr kde vzadu a kde vpředu