Stránka 1 z 1

Napsal: sob 19.04.2014 15:44
od KnOx
Zdravim
Jsem tu novy, tak omluvte moje jednoduche dotazy.

Mam celkem dobrou nabidku na e87 118d rv 01/05 motor M47N2 najeto cca 135000km (serviska vedena do 90tisic, do konce roku 2010)
Byl jsem si ho prohlidnout a vypada velice zachovale, i jizda me celkem presvedcila o tom, ze bych ho chtel. Motoricky je snad taky OK, ale radeji
bych se chtel zeptat na co si dat pozor pripadne jak zjistit ze je neco z motorem v neporadku??

Jak je to z DPF mely ho vsechny 118d nebo byla i varka bez nich?
A co rozvody?? nekde jsem cetl ze jsou bezudrzbove, ale to se mi moc nechce verit po kolika je doporuceno je menit?
A co olejovy separator? Cetl jsem pokud je tam obyc, tak se meni co treti vymenu oleje, jak poznat ze je tam bezudrzbovy?

Diky moc vsem

Napsal: úte 22.04.2014 12:47
od Tom_120i
Chceš názor, tady máš můj:

Že je to stočený o nějakých 100tis km, asi bereš v potaz a nevadí ti to. Ale třeba má prodávající nějaký faktury, kterýma je schopen doložit nájezd. Jestli nemá nic, tak zkus aspoň protokoly z STK. Málokdo stáčí každý dva roky:-)
I když se najdou lidi, kteří ti budou tvrdit, že 12k/rok je pro nafťáka běžný. Ale věř že není a u BMW už vůbec ne. Báwo chce každej v benálu, pokud to nemá firemní nebo nejezdí fakt gardu kiláků za rok.

Opravdu jezdíš tolik km, že potřebuješ naftu a jestli ano, myslíš si, že je dobrý nápad koupit si skoro 10 let starýho nafťáka? Do jedničky?

Ale jsou to tvoje hrachy, a pokud trváš na naftě je určitě tahle z prvních let výroby lepší než poFL N-ková verze. Ojetej nafťák potřebuje řádnou údržbu a hlavní díly co bude potřeba dříve či později měnit nebo repasovat jsou docela mastné.
DPF měly všechny 1er, nový stojí nějakých 42.500,- nebo repase za 24.000,-
Dále zkontroluj stav vstřikovačů, turba, setrvačníku a dvouhmoty. To bude chtít asi taky poměnit. V novotě je každá věc kolem 35tis, repase za polovic.

Rozvody - dle prodejců bezúdržbová věc, designovaná na celou životnost auta, ale životnost auta dle výrobce je nějakých 250tis km. Když nemáš auto od novoty, nikdy nezjistíš na 100% kolik už má motor namotaný, takže se doporučuje preventivně měnit vždy, když koupíš ojetinu. U řetězu (případ 118d) lze částečně vypozorovat po sluchu, ale není to 100%

Olejový separátor - Nevím.

Já bych tak starýho nafťáka nebral a už vůbec ne do jedničky. Ale poslechni si i názory ostatních. Mechanický věci zkontroluješ pod autem, ale výše popsané příslušenství moc ne a to je ta největší zrada.

Já mám dlouhodobě názor že do 1er a 3er nafta nepatří.

Napsal: stř 23.04.2014 18:23
od dali_b
Stočený to bejt samozřejmě nemusí. Představa, že každej nafťák natočí 50tis/rok. je úsměvná. Ale je dobrý nechat auto pořádně prohlídnout a prověřit veškerými dostupnými prostředky.

DPF neměly všechny 1er, ze začátku výroby to byla položka na přání i v Německu. Podle VIN je možný zjistit jestli byl v příplatkový výbavě. Pohledově se DPF a KAT liší, ale musí se vlést pod auto.
Rozvody jsou u M47 trvanlivý, řeší se až si chrastěním řeknou.
Olejový separátor bych vyměnil hned po koupi.

Napsal: stř 23.04.2014 22:23
od Tom_120i
Asi stejně úsměvné jako že si někdo koupí do pidi jedničky naftu a najede s ní 13tis za rok. Při 50tis za rok by to mělo teď 500tis km, což nikdo netvrdí.

Napsal: čtv 24.04.2014 09:35
od blackwhit
Tom_120i píše:Asi stejně úsměvné jako že si někdo koupí do pidi jedničky naftu a najede s ní 13tis za rok. Při 50tis za rok by to mělo teď 500tis km, což nikdo netvrdí.


na slovenskym bmw klubu je typek,co koupil 120d sve manželce, co najede 1000km ročně... :-) prostě jsou takové případy.

já najedu +- 17000 a mám taky 118d...;-)

Napsal: čtv 24.04.2014 13:10
od Tom_120i
Dějí se různé věci :-)

Napsal: čtv 24.04.2014 15:45
od fishmaker
manželka má 120d...ročník 2004...kupovala zánovní...a teď tam máme 103tis km...když je víc aut v rodině...tak to skáče pomalejc ;)