Stránka 1 z 2
Napsal: pon 29.06.2015 21:37
od Romanis
Kluci neporadíte?Všímám si v posledních dnech že mi ještě po nastartování 3x zabliká kontrolka oleje.Nikdy předtím jsem si toho nevšimnul a myslel si že má shasnout ihned po nastartování.Olej tam je, jen nevím jestli mi v servisu nedali trošku nad.Předem dík Roman
Napsal: pon 29.06.2015 22:39
od MattyX
a dělá to za tepla i za studena ?

Napsal: pon 29.06.2015 23:23
od Romanis
Jejda tak to sem nevypozoroval ale zkusím to zítra.
Jinak teď jsem byl v garáži mrknout na stav oleje a samozřejmě kluci šikovní přelili olej 2-3mm nad horní rysku, takže zkusím zítra odsát.
Vím asi kam jsi to otázkou mířil ale to problíkání vypadá že nemá ovlivněné tlakem oleje protože to má přesně daný interval 3x zabliknutí, spíš mi to připadá jako něco informativního jestli to nemá něco společného s tím přelitím.
Napsal: pon 29.06.2015 23:26
od MattyX
2-3mm nad maximem ničemu nevadí, já jezdím i 0,5cm - kvůli odlévaní oleje, aby byla vyšší hladinka.
Pokud to je kontrolka mazání, tak to má spojitost jedině s tlakem oleje a to, že to po startu má problém namazat těch 0,5-0,7bar co tady ten policajt zobrazuje...
Změř si pro jistotu tlak oleje, ať ut pak v sekci "díly-koupě" není potávka po motoru

Napsal: pon 29.06.2015 23:38
od Romanis
MattyX píše:2-3mm nad maximem ničemu nevadí, já jezdím i 0,5cm - kvůli odlévaní oleje, aby byla vyšší hladinka.
Pokud to je kontrolka mazání, tak to má spojitost jedině s tlakem oleje a to, že to po startu má problém namazat těch 0,5-0,7bar co tady ten policajt zobrazuje...
Změř si pro jistotu tlak oleje, ať ut pak v sekci "díly-koupě" není potávka po motoru

Určitě tlak změřím,dík za reakci.
Já bych ten tlak klidně pochopil kdyby to po startu permanentně svítilo třeba 3 vteřiny a pak zhaslo ale mě to v pevně daném intervalu 3 x zabliká proto mi to přišlo jako něco informativního.Ještě jsem si všiml že mám další olejový senzor přímo ve vaně ale ten nevím proč tam je?
Napsal: pon 29.06.2015 23:42
od Romanis
Matty tohle by pro orientační změření mohlo stačit?
http://www.mojedilna.cz/Tester-tlaku-mo ... s-d318.htm
Chápu správně že se to namontuje místo čidla tlaku oleje?
Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?
Napsal: pon 29.06.2015 23:46
od Romanis
Teď jsem koukal do ETK a u toho snímače ve vaně píšou že je to senzor množství oleje myslíš že by to nebylo tak chytré že by to bylo schopno rozpoznat že je tam víc oleje a jen to upozorňuje?
Napsal: úte 30.06.2015 07:23
od Anton
Kouknul jsem na zahraniční fóra a tam píšou, že to dělá vadný čidlo.
A prej když to bliká žlutě, tak to je hladina oleje a když červeně, tak tlak.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=539221
Napsal: úte 30.06.2015 07:30
od MattyX
Svatá pravda, ale to je u E46 ne ?

Napsal: úte 30.06.2015 07:45
od Danny
Romanis píše:Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?
Poznáš, ale už je většinou pozdě.
Napsal: úte 30.06.2015 08:51
od LiborM
Danny píše:Romanis píše:Podle tlaku ale stejně chycený ojniční ložiska nepoznám že?
Poznáš, ale už je většinou pozdě.
Ámen.....
Napsal: úte 30.06.2015 10:34
od Anton
MattyX píše:Svatá pravda, ale to je u E46 ne ?

Já jsem ráno četl e46 se zalepenýma očima

Napsal: úte 30.06.2015 22:15
od Romanis
Tak nějaká aktualizace.Dnes sem byl u svýho mechanika a zkontroloval hkadinu oleje a řekl že to nějaké hovado přelilo.Odpustil mi z toho 0,9l a jsem těsně pod horní rysku (myslím si že v servisu neznají baworácká měrky a mysleli si že měří v celé sploštělé části ale přitom by měl být olej vždycky mezi dvěma jedinýma ryskama-zářezama které na měrce jsou pokud chápu správně?). No než jsem si to uvědomil tak olej byl zahřátý a když jsem zkusil několikrát nastartovat tak po startu už nic nezablikalo takže si myslím že to mělo spojitost se snímačem množství oleje ve vaně (protože horní kontrolka na tlak oleje se po startu nerosvítí to jen ta spodní na množství hladiny kterou bere s čidla ve vaně).Zkusím to ještě zítra za studena a uvidím. Jen už jsem z toho tak vyplašený že nevím jestli mi vždy 9x zablikala kontrolka hladiny oleje (před startem za studena i za tepla) na spodním řádku budíku která právě signalizuej hladinu oleje.Nemohl by se vyjádřit někdo kdo 3,2 má jestli by na to po otočení klíčku nemohl kouknout?
Ještě otázka na Dannyho :chycený ložiska poznám na tlaku oleje že dává málo-samozřejmě kromě vadnýho olejovýho čerpadla?Kolik by to mělo pro 3,2 být a v jakém režimu?Pokud ale tlak bude dobrej (o víkendu pro jistotu budu měřit) tak to asi nutně neznamená že ložiska jsou ok?
všem dík kluci
Napsal: úte 30.06.2015 22:30
od Romanis
Že by měl bejt ten olej umístěný mezi dvěma ryskama jsem myslel rysky viz první obrázek v odkazu.
http://www.bimmerfest.com/forums/showth ... p?t=254340
Napsal: úte 30.06.2015 22:30
od MattyX
většinou Ti to neodejde na čerpadle, ale právě na těch ložiskách
Na horkém oleji 90-100 by to mělo na volnoběh (750ot) udržet cca 1bar, pokud máš nějak zvýšený volnoběh (1000ot.) tak by jsi měl mít stabilně nad jeden bar... a potom od 3,5-4tis ot. by jsi měl mazat plnej tlak cca 5,5 - 6bar (záleží v jakém stavu je přetlaková pružinka). s každým přibývajícím tisicem otáček od volnoběhu by ti tlak měl stoupat o cca 1,5 bar až na těch cca 5,5-6.
Studenej motor ani neměř, tam na volnoběh máš bez problému 6bar i na zadřené mrdce

Napsal: úte 30.06.2015 22:51
od Romanis
MattyX píše:většinou Ti to neodejde na čerpadle, ale právě na těch ložiskách

Na horkém oleji 90-100 by to mělo na volnoběh (750ot) udržet cca 1bar, pokud máš nějak zvýšený volnoběh (1000ot.) tak by jsi měl mít stabilně nad jeden bar... a potom od 3,5-4tis ot. by jsi měl mazat plnej tlak cca 5,5 - 6bar (záleží v jakém stavu je přetlaková pružinka). s každým přibývajícím tisicem otáček od volnoběhu by ti tlak měl stoupat o cca 1,5 bar až na těch cca 5,5-6.
Studenej motor ani neměř, tam na volnoběh máš bez problému 6bar i na zadřené mrdce

Super Matty dík a za ty hodnoty 2x dík! Takže pokud tlak oleje bude v toleranci je "jakaz takaz" jistota že ložiska jsou OK nebo ani tak se to nedá brát?Auto mám od podzimu a poˇřád přemýšlím jestli je nezkontrolovat?
Jak jsem psal za tepla mi už žádna kontrloka po nastartování ani během jízdy neblikne.To množství oleje mezi těma ryskama z odkazu je správně?
To kontrolní zablikání kontrolky hladiny oleje před startem je normální nevíš?Omluva za tolik otázek kdyby mi nehrálo rádio tak neřeším ale zrovna ten olej bych nechtěl podcenit.díky
Napsal: úte 30.06.2015 23:04
od MattyX
Vždy u horní rysky na měrce co máš v odkazu..
Z pravidla tím tlakem zjistíš, že to maže cca jak má, kdyby ty vůle byly špatný, tak to poznáš, že ten maximální tlak bude až v opravdu vysokých otáčkách (čerpadlo je už hodně roztočený). Kdyby dávalo málo čerpadlo, tak by to znamenalo, že je vydřený - tím pádem se ty špony dostaly i na lágry a stejně budou v loji :-/ Někdy se to dá vysledovat i na teplotě... kolikrát na videjích z YT borci jedou 0-250 a udělají tam na oleji za chvilku 120 jak nic, tak to je už za pět dvanáct a ojnice se už ptá... kdo tam ?

Napsal: úte 30.06.2015 23:36
od Romanis
Super opět dík objasnil si mi tak nějak všechno.Ještě počkám jestli se někdo s 3,2 a s čidlem ve vaně (možná to mají všechny/3,0 vím že to nemají) nevyjádří k tomu blikání kontrolky před startem.Jěště jednou dík a dobrou noc.
Napsal: úte 30.06.2015 23:47
od Romanis
Tady je právě ukázaný to blikání levé spodní kontrolky množství oleje před startem kdy mu to právě dělá i chvilku po startu:
https://www.youtube.com/watch?v=_Hn6aA1wj6A
Napsal: stř 01.07.2015 09:43
od Spajky
Nevim kolikrat to blika...zalezi jak dlouho pockas, kdyz nastartujes hned, tak blika I po nastartovani, kdyz pockas 5-10s a pak nastartujes, tak neblika
