Stránka 1 z 1

Napsal: stř 05.08.2015 15:17
od Racebrainer
Prosím o radu a názor.

V hadici č.11 a v šestiklapce jsem po sundání sáni objevil olej, ne mnoho ale něco přece...vadný odlučovač nebo něco jiného?

Dík

Dan

Napsal: stř 05.08.2015 17:09
od LiborM
Tohle je úplně normální, než jsem měl externí odlučovač oleje, tak jsem po návštěvě okruhu musel sundat sání a olej vylít a vytřít ho.
Pokud to máš jen takto nepatrně, tak to vůbec neřeš...

Na fotce je vidět odlučovač v horním levém rohu.

Napsal: stř 05.08.2015 18:46
od MattyX
Jak píše Libor, standardní věc u M3... na okruhu to do sání nafluše klidně i půl litru.
Někdo ten separátor trochu pootočí, aby se do něj olej nedostával tak lehko, ale nevím o kolik to pomůže. Externí nádobka na odvětrání klikovky je jistotka ;)

Napsal: stř 05.08.2015 19:04
od Racebrainer
Ok, díky chlapi :-D

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: ned 13.08.2017 20:19
od PetrM
Oživím tohle téma - začal jsem mít stejný problém po jízdě na okruhu.
Tak vás chci požádat o zkušenosti s tímhle problémem a hlavně s jeho řešením. Stačí tedy jenom hadici od odlučovače místo do sání zavést do jiné nádobky nebo je potřeba nějaké jiné složitější řešení? Díky.

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: ned 13.08.2017 23:18
od MattyX

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: ned 03.09.2017 20:19
od JaraX
k čemu je to dobrý? min to pak maže?

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: ned 03.09.2017 22:22
od MattyX
údajně se pak nezaplavuje hlava zbytečně olejem a pak to nenafluše do odvětrávání... je to originální bmw motorsport GruppeN řešení.
3,2 už má toto řešeno už zase jinak ...

Kamarád to má na 3,0 nainstalované už nějakej rok a i na okruhu v catchtanku je sucho, takže to asi funguje :)

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: pon 04.09.2017 06:17
od JaraX
ale tak aby to mazalo.
Dannymu u svojí M3 to šíleně fluše, tuším že řikal že i pul litru na 3-4km, ale nechci kecat.

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: pon 04.09.2017 11:27
od Shaolin
tohle je proste problém s50b30 (na b32 vyřešeno) pokud ji clovek drzí pod krkem dlouho v točkách a ještě používá ještě hodně krátkej final převod (což je na kopec normál) tak se to násobí oproti origo převodu. Todle nema s mazáním nic společného tlak je tam pořád stejný, tendle restrictor slouží akorát na to ,že to spomalí odtok z hlavy zpet do vany kterej vede přes odlučovač kterej nestíhá díky tomu ,že vstup je velkej a zněho vede do vany 8/10mm hadice nebo kolikátka to je.
Mám na aute 3,73 převod, omezovač origo, používám restrictor v hlavě , origo separátor s odtokem do vany a odvětrání jde do catch tanku kterej má zase odvod do vany ,výpary hážu do luftu , sání zaslepeno takže se tam nic nedostane. I v tomdle setupu se na okruhu stane ,že oba odlučovače nestačí odtíkat a mívám zaprskané auto u vývodu do luftu.
Takže po tědle zkušenostech bych to vyděl tak, že bych dal restrictor do hlavy z které by to slo do samodomo catch tanku se správně zvolenejma přepážkama (0,5-1l) z kterého by byl odtok do vany aspon 18mm hadicí aby to stíhalo odtíkat zpet ( origo zavít převrtat a navařit trn pro hadici nebo fiting), výpary do luftu , sání zaslepit.
A nebo tam jebnout b32 hlavu.

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: pon 04.09.2017 20:31
od PetrM
tak restriktor mám objednaný a teď řeším ten catch tank, teda spíš jak ho zapojit. Jestli se vsadí do hadice mezi origo separátor a sání nebo přímo na ten vývod z hlavy? Nejradši bych to udělal tak aby do sání nešlo nic a zaslepil ho ale zas si řikám jestli ten podtlak sání v tom odvětrání není potřeba.

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: pon 04.09.2017 20:48
od JaraX
podtlak v odvětrání není potřeba, stačí "atmosféra" prostě at má kam odejít přetlak

Re: M3 E36 olej v sání

Napsal: pon 04.09.2017 21:22
od MattyX
No, atmosféra sice stačí, ale podtlak v odvětrání je vždy lepší - nemáš potom odpor na pístech prostě :)
Pokud to necháš volně dýchat, čekáš, než to písty přetlakují tak, aby to prostě vypadlo ven... když se to odsaje, je to lepší vždy ;)

Restriktor, separátor, catch a normálně do sání a nic to žrát nebude ;) ono v tom catchi se potom už bude sbírat maximálně emulze a potom to už jenom bude dýchat jak má...
U techdle starých motorů naštěstí ještě nejsou žádný PCV ventily apod. takže se to řeší dobře :)