Stránka 1 z 1
Napsal: stř 05.08.2015 15:17
od Racebrainer
Prosím o radu a názor.
V hadici č.11 a v šestiklapce jsem po sundání sáni objevil olej, ne mnoho ale něco přece...vadný odlučovač nebo něco jiného?
Dík
Dan
Napsal: stř 05.08.2015 17:09
od LiborM
Tohle je úplně normální, než jsem měl externí odlučovač oleje, tak jsem po návštěvě okruhu musel sundat sání a olej vylít a vytřít ho.
Pokud to máš jen takto nepatrně, tak to vůbec neřeš...
Na fotce je vidět odlučovač v horním levém rohu.
Napsal: stř 05.08.2015 18:46
od MattyX
Jak píše Libor, standardní věc u M3... na okruhu to do sání nafluše klidně i půl litru.
Někdo ten separátor trochu pootočí, aby se do něj olej nedostával tak lehko, ale nevím o kolik to pomůže. Externí nádobka na odvětrání klikovky je jistotka

Napsal: stř 05.08.2015 19:04
od Racebrainer
Ok, díky chlapi

Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: ned 13.08.2017 20:19
od PetrM
Oživím tohle téma - začal jsem mít stejný problém po jízdě na okruhu.
Tak vás chci požádat o zkušenosti s tímhle problémem a hlavně s jeho řešením. Stačí tedy jenom hadici od odlučovače místo do sání zavést do jiné nádobky nebo je potřeba nějaké jiné složitější řešení? Díky.
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: ned 13.08.2017 23:18
od MattyX
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: ned 03.09.2017 20:19
od JaraX
k čemu je to dobrý? min to pak maže?
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: ned 03.09.2017 22:22
od MattyX
údajně se pak nezaplavuje hlava zbytečně olejem a pak to nenafluše do odvětrávání... je to originální bmw motorsport GruppeN řešení.
3,2 už má toto řešeno už zase jinak ...
Kamarád to má na 3,0 nainstalované už nějakej rok a i na okruhu v catchtanku je sucho, takže to asi funguje

Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: pon 04.09.2017 06:17
od JaraX
ale tak aby to mazalo.
Dannymu u svojí M3 to šíleně fluše, tuším že řikal že i pul litru na 3-4km, ale nechci kecat.
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: pon 04.09.2017 11:27
od Shaolin
tohle je proste problém s50b30 (na b32 vyřešeno) pokud ji clovek drzí pod krkem dlouho v točkách a ještě používá ještě hodně krátkej final převod (což je na kopec normál) tak se to násobí oproti origo převodu. Todle nema s mazáním nic společného tlak je tam pořád stejný, tendle restrictor slouží akorát na to ,že to spomalí odtok z hlavy zpet do vany kterej vede přes odlučovač kterej nestíhá díky tomu ,že vstup je velkej a zněho vede do vany 8/10mm hadice nebo kolikátka to je.
Mám na aute 3,73 převod, omezovač origo, používám restrictor v hlavě , origo separátor s odtokem do vany a odvětrání jde do catch tanku kterej má zase odvod do vany ,výpary hážu do luftu , sání zaslepeno takže se tam nic nedostane. I v tomdle setupu se na okruhu stane ,že oba odlučovače nestačí odtíkat a mívám zaprskané auto u vývodu do luftu.
Takže po tědle zkušenostech bych to vyděl tak, že bych dal restrictor do hlavy z které by to slo do samodomo catch tanku se správně zvolenejma přepážkama (0,5-1l) z kterého by byl odtok do vany aspon 18mm hadicí aby to stíhalo odtíkat zpet ( origo zavít převrtat a navařit trn pro hadici nebo fiting), výpary do luftu , sání zaslepit.
A nebo tam jebnout b32 hlavu.
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: pon 04.09.2017 20:31
od PetrM
tak restriktor mám objednaný a teď řeším ten catch tank, teda spíš jak ho zapojit. Jestli se vsadí do hadice mezi origo separátor a sání nebo přímo na ten vývod z hlavy? Nejradši bych to udělal tak aby do sání nešlo nic a zaslepil ho ale zas si řikám jestli ten podtlak sání v tom odvětrání není potřeba.
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: pon 04.09.2017 20:48
od JaraX
podtlak v odvětrání není potřeba, stačí "atmosféra" prostě at má kam odejít přetlak
Re: M3 E36 olej v sání
Napsal: pon 04.09.2017 21:22
od MattyX
No, atmosféra sice stačí, ale podtlak v odvětrání je vždy lepší - nemáš potom odpor na pístech prostě

Pokud to necháš volně dýchat, čekáš, než to písty přetlakují tak, aby to prostě vypadlo ven... když se to odsaje, je to lepší vždy
Restriktor, separátor, catch a normálně do sání a nic to žrát nebude

ono v tom catchi se potom už bude sbírat maximálně emulze a potom to už jenom bude dýchat jak má...
U techdle starých motorů naštěstí ještě nejsou žádný PCV ventily apod. takže se to řeší dobře
