Stránka 1 z 1
Napsal: stř 02.03.2016 15:25
od pindak1
Zdravím klubáci. Budu dělat výměnu oleje v motoru a uvažuji o výměně i v převodovce,ale nikde jsem nedohledal jestli je nutné ho měnit a při jakém nájezdu km které auto má.
Dále jsem se dočetl že se na M motorech preventivně mění cca po každých 100tkm šály na klice.
Nejsem automechanik tak mě prosím někdo poučte z jakého důvodu se mění a jak se pozná že jsou špatné. Auto mi jezdí v pohodě jenom mě to zajímá

Napsal: stř 02.03.2016 16:35
od de-nitro
kdyz se jezdi hardcore tak se to meni i po 50tkm.vsechny M motory to maj takhle,ty lagry maj malou treci plochu kvuli vysokejm otackam.
Napsal: stř 02.03.2016 18:38
od Hanz
Pokud jezdil motor většinu času v normálním pásmu otáček, tzn. do 6,5tis ot/min, reálně kolem 2-4tis, vydrží klidně 300tis... když to někdo držel 5+, udělal bych je preventivně po těch 100tis... Poznáš to špatně, v konečném stádiu na vyšší teplotě oleje, ale to už bývá pozdě... Takže pokud máš pochybnosti, vyměň, ale jsou tam 2 ALE - cena dílů/práce a kdo bude skládat... Nicméně lepší než ojnice skrz blok...
Napsal: stř 02.03.2016 21:49
od pindak1
Takže jestli to správně chápu tak se jedná o ložiskové pánve co jsou vyobrazeny na přiloženém obrázku ?
http://cz.bmwfans.info/parts-catalog/E3 ... ng_shells/
Jestli to měnil někdo předemnou bohužel nezjistím.Auto je ze Švýcar a nejsou tam u BMW dvakrát vstřícní aby mi vyjeli komplet servisní úkony co kdy všechno na autě dělal,protože už není v jejich registru.

Napsal: stř 02.03.2016 23:39
od MattyX
Bez toho, aniž by se to rozdělalo, tak se to nemusí zjistit ... jde to poznat trochu na tlaku oleje, a při ostřejším nasazení leze teplota přes 110" cca
Pokud budou OK, tak tě to bude stát sadu ojničních šroubů, těsnění pod vanu a práci 1,5 dne člověka co musí sundat nápravnici s nápravou
Pokud už je to v této fázi:
https://scontent-fra3-1.xx.fbcdn.net/hphotos-xlf1/v/t1.0-9/12800167_10153275049686105_6604258052509097395_n.jpg?oh=1a3c641e3b280ccab0e6351e24207ac1&oe=575B17DB
Na foto S65B40
tak už to bude dražší o nějakej materiál a kontrolní měření.
potom je ta nejhorší fáze, kdy už klika má mírnou ovalitu - ale to je už katastrofický scénář
Přeji pevné nervy a ojnice (občas je to fakt těžký na to nemyslet, když je motor v redline

)
Napsal: čtv 03.03.2016 10:57
od pindak1
Díky za ojasnění,ale zatím ty šály řešit nebudu a myslím že tady nejsu jediný. Auto jezdí v pohodě a výkyvy teploty oleje jsem prozatím co to mám nezaznamenal. Kromě rychlejší jízdy na okruhu nejezdím ani nijak neprasím je to jen rodinná víkendovka. Pokud bych časem dělal rozvody tak udělám vše. Díky
Napsal: čtv 03.03.2016 14:11
od MattyX
Ty o to samozřejmě můžeš pečovat s nejlepším vědomím a svědomím... To ale nemusí nutně platit o tech před tebou. Proto se to často dělá jen z preventivního hlediska, protože riziko je do jisté míry velké a potom to statisíce neřeší

Napsal: čtv 03.03.2016 15:15
od surfis
Po koupi ///M je velice rozumné šálky zkontrolovat. Aspoň pro klid duše. To bych udělal jako jednu z prvních věcí, protože ten motor nekoupíš za pár švestek...