Stránka 1 z 1

Napsal: pát 17.06.2016 22:59
od foot
Ahoj všem příznivců BMW.
Stojím krátce před koupí nového vozidla pro zábavu a přál bych si aby to bylo BMW M3 E46 Cabrio SMG, velmi mě ale od koupě odrazují četné komentáře o enormních nákladech na údžbu a servis tohoto auta. Může mi nějaký majitel M3 E46 napsat kolik cca. investuje např. za 5let do údžby. S autem se bude jezdit velmi klidně (žádné okruhy, závody, tuning, zbytečné vytáčí motoru, atd...) očekávám nájezd do 10000km/rok (vše jen okresky a dálnice v Rakousku). Vybírám auto v zahraničí a snažím se kontaktovat vždy jen privátní osoby (první majitele, ideálně ve věku 50+), rok 2002-2005, do 150000km - prostě v co nejlepším stavu (servisovane), klidně s vyžší cenovkou. Moc by mi pomohla odpověd např. mám M3 E46 a za pět let jsem měnil olej 5x, brzdy komplet 2x, 1x GO diferenciálu, nějaký řemeny, relé, silenbloky..., a stálo to tolik a tolik (ceny klidně rozepsat jednotlivě). Budeme předpokládat, GO motoru a převodovky se mi vyhne (nebo napsat zase co tam nejvíc odchází a cenu, popř. kdo to dělal). Nechci teď dát 600000 za auto a v příštích 5ti letech 300000 za servis (nebo to chci aspoň vedět už teď). To bych asi raději šel do 330Ci, kterou také všichni chválí a náklady na opravy se pohybují v naprosto běžných relacích (v podstatě se rohoduji mezi M3 a 330Ci a ten servis to asi rozhodne). Není potřeba psát, že to záleží na tom jak s tím kdo jezdí a jak se stará, stačí nějaký průměr, nebo mohou ty servisní náklady být staženy na to jak jezdíte vy. S tím servisem souvisí ještě jedna věc a to sice, že vůbec nevím komu bych mohl M3 SMG v okolí Plzně svěřit do péče. Se samotnou koupí pak souvisí můj další dotaz: zda někdo se zkušenostmi z M3kou by byl schopen a ochoten (ne zadarmo) se mnou ject do SRN a zkouknou na místě ono auto po technické stránce (diagnostika, zkušební jízda, motor, podvozek...), nějaké kontakty už jsem v diskuzi sice posbíral, ale nechci tam tahat někoho přes celou republiku a třeba tam i někdo z Vás bude mít cestu... sám nemám problém lecos odhalit, ale M3 je přeci jenom něco extra (diagnostiku nemám vůbec)
Předem děkuji za jakoukoli odpověď.
Primárně se mi tedy teď jedná o ty náklady na servis za 5let M3 (vs.330Ci).

Napsal: sob 18.06.2016 06:47
od Hanz
Jednoznačně koupit nejlepší/nejzachovalejší 330i a
http://esstuning.com/m54b30-twin-screw-stage-2-ts2/
plus 40tis za nový samosvor s kratším převodem plus cca 40tis do výfuku, stabilizatorů, pružin a desek...

Napsal: sob 18.06.2016 08:21
od Anton
Z popisu mi není jasný jestli to bude jako druhý auto nebo ne. V případě, že na denní couračky po městě bys měl druhý auto, tak řikám 100% m3, kór když se nebojíš si připlatit za lepší kus. Když to nebudeš rvát na okruhu a nebudeš mít vyloženě smůlu, tak ta údržba není zas tak nic hroznýho. Není to tedy jako felicie, ale zas to není Ferrari :)
Klasickej servis řešim u boleváku. Když jsem řešil dif, tak s tím jsem jel do Jablonce za p. Ulmanem(na zdejší doporučení a já ho mohu taky určitě doporučit) tam bych asi i řešil, až nechám obnovit spodek motoru.
330i je auto bez emocí a 170kW, který to už stejně nemá... v dnešní době mají kombíky v naftě. Ono i m3 už na dnešní dobu není žádná střela, nicméně ty emoce tam jsou.
Kdyžtak se můžem domluvit, že bych tě v m3 svezl, troufám si říct, že mám motor v kondici (najeto 93KKm) a smg řadí, jak má(ťuk, ťuk). Aspoň bys měl porovnání, až budeš vybírat.

Napsal: sob 18.06.2016 13:40
od foot
to Hanz: 330i se mi taky líbí a zachovalý a pěkný kus najít a zaplatit není takový problém jaku u M3ky, ale chtěl bych auto v originálním stavu a tak ho také i uchovat. Výkon je to jediné co mi na 330citce chybí mít o 30kw víc tak to vůbec neřeším a jdu do toho rovnou. I když dnes už necelých 170KW by mi mělo pro normální ježdění stačit i tak, jen mám obavu jestli s tím bude taková zábava (v zatáčkách) jakou si přestavuji.

to Anton: Bude to druhý auto, ale tak, že z jedním budu jezdit od října do května (neustále) a s tímhle od června do září (taky neustále - 20% města 40% dálnice 40% okresky). Určitě bych využil možnost se s M3 svézt, protože jsem v ní ještě ani nikdy neseděl, tak pokud by to šlo rád bych se někdy o víkendu zastavil na krátký pokec (ideálně 2. a 3. 7. mám volno).

Napsal: úte 28.06.2016 12:41
od stellaM3
Ahoj pokud budeš chtít přímý porovnání mužem se domluvit jak jsi psal s Antonem pokud bude pro.Za mě mužů přivézt zachovalou původní 330Ci 84tis.km a budou obě auta na porovnání.
Mužem pokecat a třeba i kousek pojezdit ať máš jasno hned.

Napsal: úte 28.06.2016 20:11
od Anton
Já jsem pro. Snad nebudu odjíždět s pocitem, že by mi stačila 330Ci :D

Napsal: úte 28.06.2016 20:33
od stellaM3
Anton píše:Já jsem pro. Snad nebudu odjíždět s pocitem, že by mi stačila 330Ci :D


Tak jo mužem pokecat. Ostatne dlouho jsme se neviděli...naposledy když jsem prodával m5 e39....No a 330ci Te stačit rozhodne nebude jsi už zmlsanej nejlepším motorem co kdy BMW udělalo, ciste Můj názor :) tak to chce aby se ještě vyjádřil ten třetí kdy má čas

Napsal: čtv 30.06.2016 22:23
od Delta65
mel jsem m3 s smg, jelo to jak das, oproti 330 (kterou jsem nevlastnil, ale jezdil), je to uplne jiny auto, m3 je proste pila, podvozek a nastaveni uplne jiny, takze zalezi, co od auta ocekavas. Pokud s tim chces jezdit jako deda, tak neni duvod mit m3. Co me teda sralo, bylo SMG, tak sla. Ted mam z3 coupe 3.0 a jsem nejspokojenejsi, spojily se nizky naklady na provoz a zabava :)

Napsal: pát 01.07.2016 11:31
od Rades-R1
Pro zkrácení dlouhé chvíle.
https://www.youtube.com/watch?v=HvK21TrRZoA

Napsal: pát 01.07.2016 23:46
od Spajky
jen sem to rychle projel, ale ty sterilní ksichty ve 330tce a vysmátý ksichty v emku mluví za vše :lol: