Vítejte na novém fóru BMW Auto klubu České Republiky! Aktualizovali jsme a nyní jsme dostupní i z mobilu.

Kódování E89 + Retrofity

Vše o Z1 E30, Z3 E36, Z4 E85/E86/E89, Z8 E52
Odpovědět
Zpráva
Autor
Centr
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: pon 19.05.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#1 Příspěvek od Centr »

Zdravím Vás pánové, tak jsem se rozhodl, založit zde vlákno na téma kódování E89 a retrofity našich miláčků :-) Zde na bmwklubu je obecně málo informací co se kódování a doplnění výbavy týče..... slovenský bmwklub je na tom o poznání lépe. Pravdou je fakt, že hodně majitelů E89 je se svou výbavou spokojena, nebo je ani nenapadne něco doplnit či nakódovat.

Moravská větev a vůbec všichni příznivci BMW přišli před krátkou dobou o nesmírně šikovného odborníka na SW, kódování, aktualizace ŘJ, atd.... Radka Jalového alias Mentuli z Uhersko Hradišťska :-( Byl jsem s Radkem domluven na menších úpravách vozu, což už bohužel nevyšlo. Následovalo pár telefonátů kódovacím odborníkům zde na Moravě s vždy nejasnou odpovědí typu... asi by to nějak šlo. Chápu, každý se víceméně vyzná ve voze který vlastní. Nezbylo nic jiného než se do toho pustit sám...

Technicky a sw to není zase takový problém, stačí obyč K+D CAN kábl za pár stokorun + diagnostický a kódovací sw, což už je celkem oříšek, protože př. originální BMW ISTA/P má něco kolem 100GB. Nevýhodou pro člověka kerý pracuje na Macu, je nutnost instalace Woken, ale je celkem sranda si pustit WIN10 v okně :-) :-)

Byl bych rád, kdyby se nám zde podařilo dát dohormady seznam co všechno lze na E89 a případně jak..

Doplnění AirBag OFF vypínače spolujezdce:
Zatím jsem řešil prkotinu a tím bylo přidání Airbag OFF kniplu do palubovky kvůli prckovi. Postup - výměna stropního panelu s kontrolkou vypnutého Bagu spolujezdce, vyřezání a osazení samotného vypínače do boku palubovky, natažení 3 drátů do ŘJ Airbagu, nakódování. Pro majitele E85 nabízí BMW tuto funkci jako retrofit (postup je stejný), ale pro E89 již v nabídce BMW není. Isofix držáky dětské sedačky jsem neřešil, ale udělat to jde. V mém případě cena úpravy cca 2500,-.

Kódování funkcí E89:

Otevření střechy na dálku klíčkem
Kódoval ještě Radek, funguje v pořádku. Stačí držet tlačítko k odemčení vozu.
Zavření střechy na dálku klíčkem
Zde bohužel ... je třeba mít v autě Comfort Access. Jako retrofit téměř nemožné, ideální řešit smartTOPem
Otevření a zavření oken na dálku klíčkem
Kódoval ještě Radek, funguje v pořádku. Zde pouze bojuji s drobným problémem, pokud chci otevřít pouze okna a podržím tlačítko déle, dojde k otevírání střechy.
Manipulace se střechou za jízdy
Podařilo se mi nakódovat otevírání a zavírání střechy do 40km/h, vyzkoušeno - funguje. (z výroby bylo odhaduji 18km/h)
Sklápění el. zrcátek na dálku klíčkem
Mělo by jít nakódovat - nemám jak vyzkoušet.
Zobrazení rychosti digitálně na palubovce
Funguje v pořádku + je možná korekce rychlosti.
Intenzita svitu předních H8 kroužků - předface
Nezkoušel jsem. Nefunguje u LED markerů.
CIC Odblokování obrazu za jízdy
Mělo by jít nakódovat - nemám jak vyzkoušet.

mnoho a mnoho dalších.. jak budu mít chvíli, přidám sem další. Honza
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#2 Příspěvek od Curo »

Tak to jsem netušil. Až teď po přečtení tohoto příspěvku jsem si vyhledal jeho jméno zde ve fóru. :-(

Ohledně toho, kdo tedy dokáže některé věci nakódovat, nic známo není? Resp. U KOHO? #brno #UH #zlin
Chtěl bych odblokovat DVD za jízdy, auto-zatahování zpětných zrcátek by se také hodilo...

Jinak co např. dále lze měl Radek v zásadě na webu http://www.bmwdiag.cz/z4codes.html.
Uživatelský avatar
pavproch
Registrovaný
Příspěvky: 3886
Registrován: úte 15.02.2011 01:00
Bydliště: m4Zlik + 3er, oba N52B30

#3 Příspěvek od pavproch »

Retrofity:

- ač mám první ročník výroby (2009), tak bezproblému a nutnosti cokoli dopasovávat sem vyměnil boční blinkry za LCI provedení (jediná úprava byla odstřihnout jeden malinký plastový čůdl, který jde u LCI do rírky v blatníku, kterou pre-LCI nemá)

- bez problému sem rovněž nainstaloval dashboard trim "Alu Carbon" (u kterého ETK psala "od 2010")

- rovněž sem snadno předělal obyčejné provedení na m-paket (volant, dveřní lišty, řadička, př+z nárazník)


Kódování:

- nic z výše uvedeného mi v autě nechybí (snad jen nad tím zobrazením rychlosti na BC by se dalo uvažovat...)

- co by se mi líbilo:

a) nastavení Sport+ jako základního/výchozího modu po nastartování

b) deaktivace automatického otevření displeje navi a grafického zobrazení PDC při zařazení zpátečky

c) deaktivace automatického otevření displeje navi při nastartování
Rades-R1
Registrovaný
Příspěvky: 39
Registrován: pon 15.09.2014 00:00

#4 Příspěvek od Rades-R1 »

také by se mi někdo kdo umí kódovat hodil. Nejlépe okolí Olomouce.
Centr
Registrovaný
Příspěvky: 126
Registrován: pon 19.05.2003 00:00
Bydliště: Zlín
Kontaktovat uživatele:

#5 Příspěvek od Centr »

Curo píše:Tak to jsem netušil. Až teď po přečtení tohoto příspěvku jsem si vyhledal jeho jméno zde ve fóru. :-(

Ohledně toho, kdo tedy dokáže některé věci nakódovat, nic známo není? Resp. U KOHO? #brno #UH #zlin
Chtěl bych odblokovat DVD za jízdy, auto-zatahování zpětných zrcátek by se také hodilo...

Jinak co např. dále lze měl Radek v zásadě na webu http://www.bmwdiag.cz/z4codes.html.


Ano a zde ještě odkaz na jeho výborně napsaný článek: http://dfens-cz.com/bavorske-motory-z-vrcholu-primo-do-propasti/

Já našel tady na klubu člověka z Olomouce mám pocit a pak z Opavy, ale po rozhovorech jsem volil cestu vlastní ... na změny v datech u E89 se moc netvářili. Pokud by jsi něco základního potřeboval, můžu to udělat i já, ale jsem opravdu zatím ve fázi zkoumání, takže nechci nic nabízet nebo tvrdit že tomu rozumím...
Curo
Registrovaný
Příspěvky: 41
Registrován: pát 08.05.2015 00:00
Bydliště: Brno

#6 Příspěvek od Curo »

Borci a nevíte, jestli jde zobrazit hlasitost (stupeň hlasitosti) někde na displeji? V manuálu je psané, že se ukazuje, ale mě se prostě neukazuje nikde :D
Odpovědět