Stránka 1 z 3
Napsal: pát 08.08.2014 13:27
od FenixCZE-INT04
Cau,
nemate nekdo zkusenost s klepanim v podvozku (u kola) pri prejezdu nerovnosti na E70? Ramena, cepy, tlumice ... vse ok. Podezreni je na ten el. stabilizator z adaptive drive. Nevite, jak moc tohle muze ovlivnovat prave on?
Popr. nejaky tipy -diky

Napsal: sob 09.08.2014 23:09
od mitocross
Ahoj, prave riesim rovnaky problem. U mna sa to prejavuje najviac pri 30-50 km/h na malych nerovnostiach v meste. Okrem toho aj male lupnitie/puknutie pri drobnej zmene smeru.
Zatial navsteva 4 servisov, aby som si vypocul rozdielne nazory (BMW, BMW garazmajster, autoservis, pneuservis).
Ramena nove, tycky stabilizatora nove, ostatne komponenty podvozku po 4 hodinach skusanie v servise konstatovane v poriadku. Tzn. zatial som menil zbytocne. Zaroven nebolo mozne na zdvihaku nasimulovat presne ten zvuk! Po dohode na skusku (aby sa nemusel hned novy stabilizator) boli vymenene gumove ulozenia/gumove loziska/drziaky aktivneho stabilizatora. Vysledok nula - ziadna zmena!!! aj ked boli povodne ulozena stabilizatora dost v zlom stave. Zvuk sa nijako nezmenil a ani ho nove gumy nijako nestlmili, tzn. ze stabilizator to "pravdepodobne" nebude. Drzi totiz len na tych gumovych loziskach a "plechovy" zvuk sa ako keby prenasal priamo do karoserie. Stabilizator je navonok v poriadku - ziaden unik kvapaliny - to je charakteristicke pri poruche. Dalsie podozrenie je na riadenie. Malu volu okolo stredovej polohy tam citim, ale razy do riadenia pocas jazdy nie, takze teraz som si neni isty ako dalej - okrem toho minimalne aj nutnost kupy ineho aktivneho riadenia z vrakaca/bazaru na skusku. Vymena/repas riadenie znamena dost velky ukon s neistym vysledkom. Budem hladat dalsie servisy, pokial sa nepodari presne izolovat ten zvuk.
Este dalsie podozrenie je na silentbloky motora - ale neviem postup na diagnostiku/vylucenie tejto moznosti.
Prosim prispej sem ked budes mat dalsie spravy ohladom tvojej situacie. Mozno to pomoze aj mne.
Napsal: sob 09.08.2014 23:32
od FenixCZE-INT04
Jasne. Popis problemu mas v podstate identickej jako ja.
Jak se neco dozvim, nebo ty. Dame si nejak vedet. Cetl sem podobnej problem na jinym klubu ale tam se mi odpovedi jak to bylo vyreseno zatim nedostalo.
Napsal: ned 10.08.2014 08:31
od Renda1966
Ja resim stejny problem na E53 a uz jsem vymenil skoro vse. S vyjimkou tlumicu. Take nikdonevi proc. Malou vuli v hrebenu rizeni mam take ale to se mi nezda ono.
Napsal: ned 10.08.2014 19:07
od MildaX5
Měl jsem stejný problém na E53,vše v pořádku a při přejezdu nerovností se ozvalo takové kovové cvaknutí.
Dal bych ruku do ohně za to že to bylo od kol. Byli to páté dveře,stačito obalit izolačkou kovovou tyčinku zámku co je v dolních dveřích a světe div se - byl klid

Napsal: ned 10.08.2014 19:19
od Renda1966
MildaX5 píše:Měl jsem stejný problém na E53,vše v pořádku a při přejezdu nerovností se ozvalo takové kovové cvaknutí.
Dal bych ruku do ohně za to že to bylo od kol. Byli to páté dveře,stačito obalit izolačkou kovovou tyčinku zámku co je v dolních dveřích a světe div se - byl klid

Jo, jo, diky za tip. Izolacku tam uz mam. Me to pripada jak volny spodni kulovy cep ale jsou nove. Kdyz jedu tak mi prijde ze jede na rovnem useku neklidne a stale jako kdyz neco citim v podlaze a na volantu. Jemne vibrace nebo neco co kazdou chvili zarezonuje ale neni to jak nevyvazene kolo. Ty mam navic nove vyvyzene. Jak se projevuje tlumic? Mam vzduch vpredu i vzadu.
Napsal: ned 10.08.2014 20:59
od FenixCZE-INT04
Jako na ty paty dvere by se dalo podivat (nevim, jestli to plati i pro E70) kazdopadne od toho, co to zaclo klepat je to daleko min stabilni na nerovnostech a prijde mi, ze to trochu klape. Ale nevim, na kolik jsem si to vsugeroval...
Napsal: ned 10.08.2014 21:38
od mitocross
No snad nie som uplne hluchy, ale ten zvuk ide jednoznacne zpredu od kolies. Oboch rovnako.
Keby to bolo cudzie auto na prvej jazde, povedal by som, ze je to ucebnicovy priklad zvuku vadnych tyciek stabilizatora alebo horneho ulozenia tlmicov...
Napsal: pon 11.08.2014 16:55
od FenixCZE-INT04
Dneska jsem si pripsal dalsi poznatek. Kdyz sem auto vezl k mechanikovi, prave kvuli tomuhle problemu. Tak jsem pri rychlosti kolem 50km/h (na rovne silnici) zkousel takovy to houpani ze strany na stranu, jako kdyz si motorkari zahrivaji pneumatiky. A zjistil sem, ze kdyz tenhle manevr delam relativne rychle, tak me to taky klepe.
Uvidime, jestli tahle informace k necemu bude. Kazdopadne dela Vam to taky?
Napsal: pon 11.08.2014 21:22
od mitocross
Ano, rovnako aj mne. A este dodam, ze to obcas lupne pri zmene smeru aj na parkovisku pri 10 km/h.
Aky mas rok vyroby? Do 04/2008 montovali starsi typ akt.stabilizatoru. Ja taky nam.
Skuste s mechanikom odpojit tycky stabilizatora a jazdit, ci to bude stale robit zvuky.
Alebo pri nastartovanom motore na zdvihaku dvaja robit rychle kontry so stabilizatorom.
Napsal: pon 11.08.2014 21:31
od FenixCZE-INT04
Konec roku 06, taky ten starsi stabilizator. No to zkouseni uz nechavam na nem, ono jich je tam na to nekolik, tak se do toho nepletu - jenom ocekavam vysledek. Kterej se v podstate vzdycky dostavil

)
Napsal: pon 11.08.2014 21:40
od Renda1966
mitocross píše:Ano, rovnako aj mne. A este dodam, ze to obcas lupne pri zmene smeru aj na parkovisku pri 10 km/h.
Aky mas rok vyroby? Do 04/2008 montovali starsi typ akt.stabilizatoru. Ja taky nam.
Skuste s mechanikom odpojit tycky stabilizatora a jazdit, ci to bude stale robit zvuky.
Alebo pri nastartovanom motore na zdvihaku dvaja robit rychle kontry so stabilizatorom.
Me to take obcas lupne pri parkovani v supermarketu. Myslim ale ze to delaji poloosy tedy vnejsi kloub.
Napsal: pon 11.08.2014 21:46
od mitocross
No ty mas E53, nie? Povedal by som, ze je tam rozdiel. Tam nie je aktivny stabik a myslim, ze zvuky pri zatacani mozu byt aj homokineticky klb.
FenixCZE-INT04: Na ten starsi typ stabiku su od BMW dva servisne bulletiny. Jeden hovori v podstate to, ze pri problemoch treba hned menit cely stabilizator. To je ale v dnesnej dobe draha a narocna robota - nutnost demontaze napravy a dalsich celkov. Druhy bulletin vydany o par mesiacov neskor (pocas roku 2008) hovori o moznosti vymeny len tej expanzky/ventilov, alebo (ako druhu moznost) pruzinoveho mechanizmu ovladania "niecoho". Problem je, ze oba kity na opravu sa uz nedodavaju a aj tak stali cca 200 EUR kazdy. Vyhodou je moznost opravy priamo na namontovanom stabilizatore. Ale aj tak je to spominane v suvislosti s unikom kvapaliny zo stabilizatora a to ja nemam...
Rozmyslam nad moznostou kupy ojazdeneho stabilizatora z Allegro.pl, na skusku.
Ten novsi stabik ma zrusenu expanzku kvapaliny. Ale je zamenitelny za stary.
Napsal: úte 12.08.2014 08:03
od Gore
Zdar boys, řešil jsem také. Já měl dva druhy zvuků:-)
1) lehké kovové cinknutí při vytočení kola skoro na max: nějaký třmínek od brzdy, v originále si s tím prej na začátku často lámali hlavu a nakonec toto, tudíž neřešit...
2)to co zde popisujete: jedná se první verze stabilizátorů: jediná možnost výměna za nový. Mám za to, že mi tenkrát řekli, že snad po faceliftu 2010 to již nedělá. Nemá to na nic vliv, tak že pokud někomu ten zvuk vadí, tak za 30tis už ho to stresovat nebude:-)
čus
Napsal: úte 12.08.2014 08:04
od Gore
...jo a jedná se o E70
Napsal: úte 12.08.2014 09:10
od mitocross
Diky za info!
Len by ma zaujimalo, ako sa to jednoznacne da identifikovat, ze je to stabilizator a nie nieco ine - servisny postup.
Ako som pisal,da sa zohnat mierne ojazdeny stabik novsieho typu na Allegro.pl za ceny okolo 200 EUR. Bohuzial vymena je narocna praca + treba nanovo nakodovat Adaptive Drive.
Napsal: úte 12.08.2014 12:17
od FenixCZE-INT04
Za 200 eur? Ja sem hledal v nemecku na ebay a tam za hodne malo jezdenej chteji kolem 500eur. To sou v tom Polsku chlapci nejaci levni

. Kazdopadne jak pises, je to draha sranda na to, aby se to zkouselo stylem pokus/omyl.
Napsal: úte 12.08.2014 16:32
od mitocross
Zistil nieco tvoj mechanik?
Napsal: úte 12.08.2014 20:32
od FenixCZE-INT04
Pred chvilkou jsem se od nej vratil. Rekl mi, ze je to na 99% ten stabilizator. Ze zkousel vsechno mozny a nic. Mel odpojenej a problem zmizel. Kazdopadne mi rekl, ze je normalne funkcni, takze by ho zbytecne nemenil jenom kvuli klepani.
Napsal: stř 13.08.2014 10:02
od mitocross
Myslim ze je to jasne.
Pojdes do toho?
Mne to buchanie po meste uz dost lezie na nervy.
Cislo vylepseneho stablizatora je 37116783037.
Moznost 1.:
Nasiel som servisny postup (je to cislo 37 11 010) pre vymenu predneho akt. stabilizatora. Pre ilustaciu - je treba demontovat:
- predne kolesa + spodne kryty podvozka
- prednu cast praveho podblatnika
- drziak s ventilatorom
- predne privody vzduchu k chladicu
- privody vzduchu k brzdam s ich drziakmi
- povolit vymennik tepla a priviazat nahor
- tycky stabilizatora
- nosnik chladica spolu s chaldicom povolit a vyklopit dopredu nahor - podopriet stojanom.
Az potom je mozne demontovat stabilizator a samozrejme vyprazdnit hydraulicky system, odpojit hadicky,...
Moznost 2.:
Je mozne vymenit len "pruzinovy externy akumulator" - to je ta vec ktora je na novom stabilizatore uz zrusena a zvycajne robi problemy (je na to bulletin SIB 370107 a 370307). Je to diel 37113783314 za cca 200 EUR.
Neni treba demontovat stabilizator.
Ale ak to nepomoze, tak su to vyhodene prachy.