Napsal: stř 03.12.2014 23:10
Mám BMW X5 E70 2008 3,0sd - 210 kw, v 181 000 km se přetrhl rozvodový řetěz. Zjistil jsem, že v servisu kde nechávám servisovat nakonec všechna firemní auta ví o další 3 BMW - motor 535 d nebo 3,0sd 35d s přetrženým rozvodovým řetězem. Nechal jsem udělat I znalecký posudek dvou řetězů z dvou aut a výsledek stejný - postupné protažení řetězu až došlo k přeskočení řetězu, následně se potkaly všechny ventily s písty a došlo k rozlomení "koníků" které drží vačkovou hřídel - tím k rozsypání jehličkových ložisek po motoru a vzniklým rázem k přetržení řetězu. Řetěz dokonce obsahuje ve výbrusu a metalurgickém rozboru nekovové částice. Protože to bylo na výměnu hlavy, včetně vačkových hřídelí ložiska všude v kanálech motoru, žádné info o stavu klikovky a čepů na pístech, rozhodl jsem o výměně za nový motor a požadavku proplacení z BMW koncernu. V BMW se k tomu stavěli zády a výmluvy, že se nejednalo o značkový servis ( zaprvé bylo auto po záruce, zadruhé pro BMW take platí bloková výjimka - legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010 - kde I nové vozidlo můžu nechat servisovat v neznačkovém servisu a nepřijít o záruku. Nakonec byl mezinárodním soudem v Berlíně vydán platební rozkaz, proti kterému se soudruzi v poslední den odvolali. Teď se čeká na stanovení příslušnosti soudu. Můj dotaz na členy klubu - mate někdo zkušenosti s uplatněním opravy motoru na základě přetrženého některého z rozvodových řetězů, víte o někom kdo by se případně přidal k žalobě, znáte nějaký precedens z Německa nebo od nás kdy BMW uznalo tuto výrobní vadu ( důležité je to, že vím minimálně o další třech autech podobně starých se stejným problem s nájezdem - od 150 - 190 tis. Km, servis nepředepisuje ani nedoporučuje výměnu rozvodů ( jako je tomu u jiných aut s řemeny
) a ostatně soudruzi z NDR se stejně staví k olejové náplni převodovky - dle servisů trvalá celoživotní náplň - pak by měli napsat že životnost jejich aut je 150 - 200 tis. km protože pak vám odejde převodovka, rozvody nebo turbo. Díky za reakce a hlavně pokud má někdo podobné zkušenosti - odkazy na stejné případy nebo kontakty na již vyřešenou a uznanou výrobní vadu řetezu
