Stránka 1 z 1

Napsal: stř 03.12.2014 23:10
od Pedro_DB
Mám BMW X5 E70 2008 3,0sd - 210 kw, v 181 000 km se přetrhl rozvodový řetěz. Zjistil jsem, že v servisu kde nechávám servisovat nakonec všechna firemní auta ví o další 3 BMW - motor 535 d nebo 3,0sd 35d s přetrženým rozvodovým řetězem. Nechal jsem udělat I znalecký posudek dvou řetězů z dvou aut a výsledek stejný - postupné protažení řetězu až došlo k přeskočení řetězu, následně se potkaly všechny ventily s písty a došlo k rozlomení "koníků" které drží vačkovou hřídel - tím k rozsypání jehličkových ložisek po motoru a vzniklým rázem k přetržení řetězu. Řetěz dokonce obsahuje ve výbrusu a metalurgickém rozboru nekovové částice. Protože to bylo na výměnu hlavy, včetně vačkových hřídelí ložiska všude v kanálech motoru, žádné info o stavu klikovky a čepů na pístech, rozhodl jsem o výměně za nový motor a požadavku proplacení z BMW koncernu. V BMW se k tomu stavěli zády a výmluvy, že se nejednalo o značkový servis ( zaprvé bylo auto po záruce, zadruhé pro BMW take platí bloková výjimka - legislativní úprava Evropské komise č. 461-2010 - kde I nové vozidlo můžu nechat servisovat v neznačkovém servisu a nepřijít o záruku. Nakonec byl mezinárodním soudem v Berlíně vydán platební rozkaz, proti kterému se soudruzi v poslední den odvolali. Teď se čeká na stanovení příslušnosti soudu. Můj dotaz na členy klubu - mate někdo zkušenosti s uplatněním opravy motoru na základě přetrženého některého z rozvodových řetězů, víte o někom kdo by se případně přidal k žalobě, znáte nějaký precedens z Německa nebo od nás kdy BMW uznalo tuto výrobní vadu ( důležité je to, že vím minimálně o další třech autech podobně starých se stejným problem s nájezdem - od 150 - 190 tis. Km, servis nepředepisuje ani nedoporučuje výměnu rozvodů ( jako je tomu u jiných aut s řemeny :-) ) a ostatně soudruzi z NDR se stejně staví k olejové náplni převodovky - dle servisů trvalá celoživotní náplň - pak by měli napsat že životnost jejich aut je 150 - 200 tis. km protože pak vám odejde převodovka, rozvody nebo turbo. Díky za reakce a hlavně pokud má někdo podobné zkušenosti - odkazy na stejné případy nebo kontakty na již vyřešenou a uznanou výrobní vadu řetezu

Napsal: čtv 04.12.2014 16:16
od vlastnemec
Někoho jsem už tady zaregistroval komu praskl, nicméně hodně štěstí, tak nějak si myslím že přímo v německu němci by to uznali, ale češi nebo čechovi určitě ne, v f modelec motory mění v rámci záruky, jelikož vědí že je na piču, tady taky ví že poddimenzovali.

Všechny problémy nových aut pramení ze sasrané evropské unie a jejich zkurvených požadavků na emise, potom se všude ubírá váha a tím i kvalita použitých materiálů, motory turbujeme a dáváme jim jiné píčoviny co krátí životnost. Teď jsem se bavil s kámošem co dělá převodovky, nové převodovky od audi zvedne jeden člověk celkem bez problémů narvané lehkýma kovama, akorát životnost cca 40-80tis.

Napsal: ned 14.12.2014 18:54
od hopiondra
Trochu nechápu co řešíš? Auto jsi si nechal opravit v neautorizovaném servisu a s fakturou jsi šel na BMW? Servisovat samozřejmě můžeš i v jiných servisech pokud dodrží postupy a kvalitu materiálu, ale na záruční popřípadě kulanční opravu musíš do autorizovaného servisu, ten stanovuje postup opravy u dražších oprav společně se zastoupením, obzvlášt u vozidel mimo zákonou záruku. Existují případy kdy řádně servisovaný vůz v BMW dostane například díly na opravu v rámci dobré vůle třeba i po 4-5 letech. V tvém případě pochybuji. Určitě je to nepříjemná závada, která by se dít neměla obzvlášt u BMW, ale co vím, tak se to boužel v dnešní době děje i u jiných značek a to i premiových. Nicméné jde to opravit a cena je cca 30-40% oproti novému motoru.

Napsal: úte 16.12.2014 21:09
od Pedro_DB
Jednoduché co řeším - pokud by BMW napsalo, že je nutné po 120 tis. Km vyměnit rozvody pak OK - ale ani doporučení a to same platí pro převodovku. Vozidlo bylo po záruce servisované v jiném, než autorizovaném servisu, ale byly používány originální díly. Upřímně během rozebírání po přetržení řetězu jsme zjistili, že v rámci prodloužené záruky ( kterou jsem si zaplatil u dealera v Německu) měnili v Inveltu dva vstřiky ( diagnostika na začátku hlásila jeden a navíc jsem s tím jel od Dráždan do Prahy- jednotka by nepustila dva vadné vstřiky, ale mávl jsem rukou jako každý z nás - nakonec co, platí to pojišťovna) a při počátečné snaze nejdříve motor zkusit opravit jsme zjistili, že dva měněné vstřiky č.5 a 6 jsou rezavé a horší než ostatní stávající. Takže značkový servis za peníze německé pojišťovny podvádí a krade. Vyjel jsem tenkrát ze servisu a zjistil jsem, že je motor přeplněn olejem, zastavil jsem, sundal víčko a čichem jsem zjistil, že v oleji je nafta. Jel jsem zpět a ve "značkovém Inveltu" mi řekli, že dostali z fabriky špatné vstřiky a jak to zkoušeli s nefunkčními vstřiky, tak postupně natlačili naftu do oleje :-). Řekl jsem jim, že by určitě bylo dobré vyměnit olej, protože pokud je v něm nafta ( svým způsobem rozpouštědlo a odmašťovadlo ) tak pořádně nemaže a proč mě na to neupozornili. Oni, že si toho nevšimli ( při účtování finální kontroly a kontrolní jízdy :-))a že se to samozřejmě musí vyměnit. Olej vyměnili a chtěli to všechno zaplatit - tak jsem nakonec vyměknul a zaplatil jim práci - olej dodali v rámci své režie. Vyjel jsem znova a zahlásil mi chybu filtr tuhých části - tak zase zpět - joóó to se asi stalo jak jsme zkoušeli špatné vstřiky - natlačili nespálené palivo do filtru ( za 50 tis. Kč), " my Vám nastavíme regenerační programa snad se to spraví - jen musít jet troche v otáčkách cca 100 km - a tak jsem si udělal výlet do Rokycan a zpět. Filtr se regeneroval - jen nemám pocit, že toto je přístup značkového servisu za 1900,-Kč/hod bez DPH ???? Můžu pokračovat s výměnou zadních světel na 5-tých dveřích - jóóó tam bylo špatný těsnění teďka je už to vyřešené ( po každé myčce jsme měl kolébajícíse hladinu v zadních světlech - dokud neodešla - včetně nového vyměněného. Nová obě světla mi pak dělali v neznačkovém servisu a domluvil jsem se na "kutilském dopňku silikonem" a hle světla už dva roky fungijí naprosto v pohodě a nikdy se už tam neobjevila voda.
Takže to je drobná ukázka funkce "značkových servisů" u BMW made in Invelt - upřímně ani vyměnit žárovku zadarmo.
Ještě k poznámce opravy za cca 30% - to bylo to první jak jsem to chtěl řešit, ale pokud postupně člověk zjistí, že se potkalo všech 6 válců s ventily, 2 koníci přes vačkovou hřídel se rozlomili a jehličková ložiska jsou všude po motoru, je to na výměnu celé hlavy a nevím jakou nálož dostala klikovka a jak jsou na tom čepy pístů, ojnice .. a jen s novou hlavou, včetně vaček je to cca 150 tis s prací a nevíš co můžeš očekávat dál že se projeví, tak jsem se rozhodl pro nový motor.
Rozhodl jsem se proto, že věci nerad vzdávám a auto mi vyhovuje motorem a podvozkem :D.
Toť vše, ale jsem znechucen značkovým servisem BMW - alespoň firmou Invelt

Napsal: stř 17.12.2014 07:27
od Crazy23
To je dobrej bordel teda 8O

Napsal: pon 13.07.2015 16:13
od Pedro_DB
Ahoj všichni uživatelé BMW s motorem 535, nebo 35d, - různá označení pro 3,0 d bi turbo motor, ale I ostatní 3,0d motory v X5, X6 a 530d - chtěl jsem požádat o pomoc - pokud někdo z Vás měl problem a v poslední době, ale I před 3 - 4 roky se mu přetrhl nějaký rozvodový řetěz - prosím o krátké info o autě - postačí I jméno, VIN auta, stáří auta a stav tachometru při vzniku závady . Moc by mi to pomohlo - viz předchozí příspěvek ve fóru.
Děkuji Petr 602377695

Napsal: sob 01.08.2015 17:10
od lp
Kolik kč příjde výměna rozvodů na e70 3.0d 173kw 2007?