Stránka 1 z 1
Napsal: sob 03.10.2015 18:57
od haarosh
Ahoj všem,
řeším trochu zapeklitý problém na své x5 e70 4.8 rok 2007 a sice že mi začala svítit žlutá kontrolka motoru. Diag. píše chybový kód - 2A8C- VANOS výfuk adaptace boku vačky, vál. 1 - 4 - přerušovaný. Projevuje se to asi takto, za studeného motoru no problem, motor běží sametově, jde krásně do otáček, prostě pila

Problém nastává při opakovaném startu s teplým motorem, konkrétně otáčky vyskočí na cca 1300, pak padnou na cca. 500 zahoupou, motor se trochu dusí a následně si přidá a už je volnoběh v pořádku. Toto celé zhruba tak do třech vteřin. V tuto chvíli se rozsvítí žlutá kontrolka motoru Pak už zase jede v pohodě. Takhle to bylo asi 14 dní a momentálně se mi do toho ještě přidalo, bohužel jen někdy, že mi během jízdy (přechod mezi studeným a zahřátým motorem, po ujetí tak 5-7km) vysadí pár válců a nastane kanonáda. Zastavím (napoprvé jsem se přebalil a pomodlil

) a po opětovném nastartování vše naprosto v pořádku. Tohle se mi za 14 dní stalo dvakrát. Diag. opět kromě vypadnutí pár válců hlásí stále stejný problém a sice 2A8C- VANOS výfuk adaptace boku vačky, vál. 1 - 4 - přerušovaný Jinak auto mám chvíli cca. 3 měsíce, najeto 120 000 (ověřených) servis autorizák takže olej celou dobu 5w-30 (teď 5w-40) a je zhruba před 15 000 přestavěno na LPG, které na to nemá vliv, dělá to i na benzín. Takže další diag. a sice měření hodnot vanosu při běžícím motoru a všechny vanosy kromě právě výfukového na válcích 1-4 mají proměné hodnoty úhlů nastavení ale u toho jednoho stabilní hodnota. Po konzultaci s JaraXem jsem vyměnil magnetický ventil za nový ale naprosto bez efektu. Vanos jakoby stále stál. Co dál? Napadá mě ještě čidlo polohy vačky, zkusmo jsem zkusil odpojit čidlo u vstupní vačky a v tu chvíli má také stabilní hodnotu úhlu nastavení. Každopádně se hned objeví chybová hláška, že je odpojené. Pořád si říkám, že kdyby byl v hajzlu mechanicky právě samotný vanos, tak by ale stejně alespoň nějaké nastavení úhlu prováděl, nebo se mýlím? A poznal bych to na jízdě? Já předpokládám, že jo. Ví někdo jak dál? Díky moc všem.
Napsal: pon 05.10.2015 10:44
od JaraX
vanosy se daj otestovat přes istu jeslti fungují jak mají
vyměnil si spravný ventil?
byl tam někde karbon?
čidlo vačky to nebude.
zkus pro jistotu přehodit oba ventily z jedné strany motoru na druhej, tím vyloučíš chybu ventilu.
Napsal: pon 05.10.2015 11:21
od haarosh
Ventil jsem dal novej na správnou vacku, následně přehodil oba dva na druhou stranu, bez efektu. Ventily byly bez karbonu jako nové ani žádný bordel na sitkach. Takže tím si myslím jsou ventily vyloučeny. Ten test tou "istou" myslíš inpou? Ptám se jako debil ale pojem inpa mi něco říká, ista nikoliv tak jestli to není překlep. Dík
Napsal: pon 05.10.2015 13:25
od JaraX
inpa prakticky žádný neumí,
ista je diagnostika co používá BMW a obsahuje spoustu testů a následně opicím v origo servisu vyhodí co maj vyměnit
Napsal: pon 05.10.2015 14:36
od haarosh
OK, jsem zase chytřejší, díky

Teď ještě sehnat někoho, kdo ji má a umí s ní.
Napsal: sob 17.10.2015 11:47
od haarosh
Tak auto přeléčeno u Snejka. Tímto mu chci poděkovat a vzdát hold jeho umění. Problém identifikoval už po telefonu a následně potvrdil diagnostikou a sice vytahané rozvody a rozhozené časování. Následovala výměna a vzhledem k tomu, že musel motor ven, tak rovnou vyřešení všech dalších možných problémů do budoucna, vodní trubka, přetěsnění atd. Celá tato akce proběhla během týdne a včera jsem si pro auto jel. Jako bonus dokódování a úprava všech otravných hlášek a doladění rádia (US verze) a nakonec mi ještě dodal na kapotu nový znak (ukradený cca. před měsícem)bez kterého mě nechtěl nechat odjet.

To celé v dešti a pár hodin před odletem na dovolenou. Takže ještě jednou díky moc Jaromíre!
Jinak takto se dělají rozvody u Snejka:

Napsal: sob 06.02.2016 19:55
od haarosh
Oživuju svoje téma. Momentálně me trápí LPG, v podstatě stejný problém, který jsem měl před děláním rozvodů a sice, že mi při automatickém přepnutí na LPG (pouze když je auto studené) začnou vynechávat válce (vždy válec 1 - 4). Zastavím, znovu nastartuju a vše OK. Takto se mi to stávalo pouze občas a vždy pomohlo zastavení a znovunastartování. Momentálně už musím toto "oživení" absolvovat třeba třikrát, než se to chytne. Problém je pouze v LPG systému (MAGIC), vždy se vypne a hlásí diodama chybu, na benzín vše maká, jak má. Problém nastává pouze někdy, cca každou třetí jízdu a to ještě pouze pokud jedu rovnou mimo město, když jedu nejdříve couračku po městě, tak se to v klidu přepne a maká jak má. To samé pokud nechám zahřát na místě, přepnout na LPG a pak vyjedu. Řešil jsem to v Praze s Vaňkem, což by měl být dle referencí renomovaný plynař a nic. Jeho diagnostika nic nehlásí, vše odladěno, jak má být. Nechal jsem mu to tam i přes noc, aby bylo pořádně vychladlé a nic, samozřejmě zákon schválnosti. Podle něho to mohly být vstřikovače, tak jsem je nechal preventivně vyměnit a problém trvá. Jo a ještě se mi vždy po ujetých cca. 50 km rozsvítí žlutá kontrolka (ponorka), dle diag. bohatá směs na katalyzátoru, válce 1 - 4. Věděl by někdo, co by to mohlo být dále? Motor přelečenej Snejkem a dle jeho diag v pořádku. Svíce origo, co mají být, najeto cca. 6000 Km
Napsal: sob 06.02.2016 20:50
od JaraX
to je takovy naprd když je mechanik někdo jinej než plynař,
kolik máš nastavenou přepínací teplotu? v tom bych viděl zásadní problem
máš zaplý předehřev vstřikovačů?
co filtry? jak je to zapojeno?
je tam zapojená vyrovnávací smyčka?
EDIT:
když se na tom zamyslím tak to prostě nemuže být nic jinyho než nastavená nízka přepínací teplota na LPG,
prostě LPG se zplynuje v reduktoru, ten potřebuje ke zplynování teplotu, čím víc teploty, tím větší výkon je schopen zplynovat, v praxi např pokud jedeš 50 a využíváš jen třeba 50kw výkonu tak stačí třeba 20 C reduktor, pokud jedeš 100 a využíváš třeba 100kW výkonu tak už reduktor potřebuje třeba 35C, pokud máš přepínací teplotu příliš nizko, dojde ke ztrátě tlaku na reduktor, ta způsobí chudou směs a vyhodí válec,
Napsal: sob 06.02.2016 22:10
od Killingman
Tohle mi dělalo přesně na X5 taky po původní skvělé a "bezchybné" instalaci LPG v okolí Olomóca...
Reduktor byl zapojený blbě na vodu, po ohřátí prvního okruhu vody se přeplo na LPG ale pak se otevřel ventil s vodou a do reduktoru mi vlítla znovu studená voda a tím se to celý rozjebó. Rozblikala se kontrolka na ovladači LPG a hotovo.
Ovšem je DOST divný, že kdyby to bylo tohle banální tak by na to Vaněk nepřišel.
Napsal: ned 07.02.2016 00:55
od vlastnemec
Taky bych to viděl na nízkou teplotu, to stejné se mi taky stávalo když jsem měl naladěnou přepínací teplotu na 25 teď jsme zkusili dát 30 a zatím dobrý. Jinak každopádně se ta chyba zapíše do jednotky plynu a pokud jsi tam žádnou jinou neměl tak je to jasné.
Napsal: ned 07.02.2016 08:23
od haarosh
Díky chlapi za rady, ta teplota by mohla být ono. Každopádně na otázky JaraXe neumím odpovědět, plynu vůbec nerozumím, je to moje první auto s LPG a nenechal jsem ho ani dělat já. Jediné co vím je, že to dělali HL Propan v Ostravě. Jinak dnes ráno změna, normálně se mi to přeplo a po ujetí asi tak dalších 8 Km mi to vypadlo a opět kanonáda. Zkusím po neděli opět Vaňka v Praze ale vzhledem k tomu, jakou má pověst, tak pochybuju, že by ho tohle nenapadlo. Podle jeho diag. tam žádné chyby v LPG nejsou. Ta řídící jednotka plynu umí také ukládat chyby? Případně budu muset zkusit jiného plynaře. Jo a ještě si vzpomínám, když mi dělal Snejk motor, tak on mi tvrdil, že je to LPG udělaný prasácky, připojené mimo jiné na podtlak, kterým už tento motor ovládaný není a že mi "teče" reduktor a poslal mě právě za Vaňkem, který mi to vyladí. Vaněk mi ale tvrdí, že je vše OK, připojení na podtlak nevadí a reduktor je údajně takto OK. Takže nevím, uvidíme.
Napsal: ned 07.02.2016 09:18
od JaraX
podtlak se připojuje i u VVT motorů, sice s ním ta jednotka moc nepracuje, ale plynař ovšem ví že VVT pracuje a muže seřizovat, když mu podtlak naběhne zpět tak hned vidíš že VVT nejde.
kdybys jel někdy přes Olomouc tak se stav a mrknu se ti na to.
v HL propanu dělají "funkční montáž" neřeší se aby to bylo hezký atd, ze strany šéfa jsou prostě ti kluci nuceni to udělat co nejrychlějš at mužou dělat další auto.
Napsal: ned 07.02.2016 13:19
od haarosh
No tak nějak se vyjadřoval i Snejk, bylo to natahané třikrát kolem motoru, jak se jim to asi nejrychleji dělalo. Víte někdo, zda má ta řídící jednotka LPG také paměť na závady? Protože by tam muselo být určitě něco uložené, když mi to hlásí chybu LPG a vypne se. Jinak k JaraXovi to mám krapet z ruky, jsem od Ústí nad Labem...

ale dík za nabídku
Napsal: ned 07.02.2016 13:43
od JaraX
samozřejmě že má pamět závad,
přes ustí často jezdím do DE, třeba se někdy stavím
Napsal: čtv 10.03.2016 21:43
od JohnyFo
Ahoj, úplně stejnej problém jsem řešil po montáži plynu do mé X5 4.8i v HL-Propanu v Praze. Po cca roce zkoumání a různého přenastavovaní kde kým, jsem zjistil že je špatně napojená voda. Jedna hadice musí být napojena na zpátečku topení (když koukáš zepředu na auto, je to ta vlevo (měl bys tam mít tři) a druhá hadice musí být napojena mezi "vodním ventilem" a pomocným čerpadlem - ta hadice má cca 15cm a je pod expanzní nádobou. Od té doby vše OK. Bydlím kousek od Lovosic, klidně ti to můžu ukázat.

Napsal: pát 11.03.2016 14:14
od haarosh
Díky za nabídku ale uz to mam vyřešené. Byl jsem u Snejka a ten mi projel auto diagnostikou a zjistil, že při jízdě na plyn hází lambdy šílené hodnoty. No a natočil to na mobil a následně zaintervenoval u Vaňka, aby už se na to konečně podíval pořádně a najednou to šlo. Takže byl pridreny reduktor, systému byl napojen na podtlak a pak provedeno zvednuti přepínací teploty a předpokládám i softwarove doladění. Teď už to konečně maká jak má.