Stránka 1 z 2
Napsal: sob 04.10.2014 17:04
od mamaxam
Zdravím a prosím o radu.
Můj motor začal po nastartování strašně kouřit po cca 15 - 30s pak to přestane.
Je velice značný úbytek chladící kapaliny - za cca 2 měsíce ze stavu max na min. Motor neztratil výkon, bezprostředně po startu párkrát jakoby zakucká ale pak bezproblémový běh. První sešlápnutí plynového pedálu je hlučné - jakoby měl motor najeto 500tis. Poté v pořádku a kultivovaný chod.
Chladící kapalina čistá. Víčko oleje a měrka bez emulze. Olej drží hladinu a neztrácí se. Sešlápnutí plynového pedálu nevyvolává bublání v expanzní nádobě chladící kapaliny a není problém jí mít ucpanou rukou při sešlápnutém plynu - netlakuje se.
Děkuji za Vaše názory a jsem s pozdravem
Milan
Napsal: ned 05.10.2014 22:41
od gsicbr
ahoj nechci tě strašit, ale u N47 je blok z hořčíkové slitiny, a u nich byl problém s praskáním bloku. Kámoš ho má ve 320d 2008 a hodně mě od něj odrazoval. Měl podobné problémy jako ty. Zjistili mu prasklý blok. Tak držím palce, aby to bylo něco jiného.
Jsem rád, že jsem se rozhodl pro M47.
Napsal: pon 06.10.2014 08:50
od mamaxam
Ahoj a díky za odpověď.
Můj dvorní mechanik mi bohužel řekl to samé - s největší pravděpodobností prasklý blok motoru mezi třetím a čtvrtým válcem
Tady je o tom celý článek:
https://www.google.cz/url?sa=t&rct=j&q= ... 2529,d.ZWU

Napsal: pon 06.10.2014 09:02
od Cisi
Když je tu o tom řeč, trpí tímto problémem i N52?
Napsal: pon 06.10.2014 11:15
od mamaxam
Příští týden půjde hlava dolů, tak potom napíšu co to je a pak postup opravy + ceny jednotlivých oprav

Napsal: pon 06.10.2014 12:14
od mamaxam
gsicbr píše:ahoj nechci tě strašit, ale u N47 je blok z hořčíkové slitiny, a u nich byl problém s praskáním bloku. Kámoš ho má ve 320d 2008 a hodně mě od něj odrazoval. Měl podobné problémy jako ty. Zjistili mu prasklý blok. Tak držím palce, aby to bylo něco jiného.
Jsem rád, že jsem se rozhodl pro M47.
Nevíš jak to řešil kamarád? Výměna celého motoru, nebo jen někde sehnal postarší blok? a kolik ho ta oprava stála?
Napsal: pon 06.10.2014 21:25
od gsicbr
Cisi píše:Když je tu o tom řeč, trpí tímto problémem i N52?
Nejlepší bude když si to přečteš, protože s N52 zkušenost nemám. Měl jsem N62 a ten dost trpěl na netěsnost motoru, ale to je Včko. Jinak super a ten zvuk.
N52, která se už začala podezřele hodně lišit od staré M54. Blok motoru byl z horčíkové slitiny s nikasilovou vložkou, sání dostalo dvě variabilní klapky DISA a především dostal systém Valvetronic, který nahrazoval škrtící klapku. Nenechte se zmást. Z bezpečnostních důvodů mají N52 motory stále škrtící klapku a při normálním běhu motoru funguje jen pár sekund po startu. Po malé chvíli je otevřena naplno a „škrcení“ probíhá pak přes variabilní zdvih ventilů. Jak Valvetronic funguje je znázorněno zde. Zajistit se měl efektivnější přísun vzduchu, kdy škrtící klapka nezpůsobuje žádné zbytečné ztráty na průtoku vzduchu a briskní reakce na plyn. Hezky se to četlo, ale bohužel reakce na plyn jsou takové jalové a místama velice divně ovladatelné. Podřazování s meziplynem chce u N52 hodně zvyku, protože dosáhnout požadovaných otáček je hodně obtížné. Mám i podezření, že Valvetronic jako takový způsobuje i jiný zvuk motoru, protože narozdíl od svých předchůdců prostě zní úplně jinak. Problémem taky bylo, že tyto motory jsou extrémně točivé. Neberte to jako výtku. Točivost N52 je velice návyková, v 7mi tísících otáčkách mají opravdu nádherný pilovitý zvuk. Problém je ale v použití dle mého názoru nevhodných olejů. I pro tyto motory BMW doporučovalo long-life oleje specifikace 0W-30 nebo 5W-30 a s intervalem kolem 25 tisíc km. Vážení čtenáři, dovolím si říct, že u těchto typů motorů jsou tato doporučení naprosto vedle a pokud už takový motor někdo máte, vylijte long-life, nalijte 5W-40 nebo nejlépe 5W-50 a měnte každých 12-15 tisíc km. Proč? Právě kvůli točivosti a tepelné náročnosti. U dieselů mějte klidně long-life, ten moc nehřeje, ani moc netočí, ale u těchto motorů prostě nikdy! Na dílně mám jako odstrašující případ uskladněno odstraněné plastové víko ventilů z motoru N52. Přímo tento kousek jezdil long-life olej a měl najeto asi 160 tisíc km. Pak se začala projevovat závada v odvětrání klikové skříně a kolísání otáček motoru – po sundání víka jsem se zděsil. Tolik karbonu a přepečeného oleje jsem v životě neviděl. Motor v tuto chvíli podstupuje sérii dekarbonizací a úpřímně mu držím palce, aby se z toho dostal.
Napsal: pon 06.10.2014 21:27
od gsicbr
[/quote]Nevíš jak to řešil kamarád? Výměna celého motoru, nebo jen někde sehnal postarší blok? a kolik ho ta oprava stála?[/quote]
Nevím přesně, ale zavolám mu a zjistím ti to. Taky mě zajímá ta cena.
Napsal: úte 04.11.2014 13:42
od mamaxam
Nevím přesně, ale zavolám mu a zjistím ti to. Taky mě zajímá ta cena.
Ahoj, zjistil si něco? Já nakonec hlavu prozatím nesundával. Zkušelo se vyndat vstřiky, natlakovat vodovodní potrubí a minikamerou koukat do válců jestli něco nepoteče, ale nic tam neteklo. Možná málo tlaku, možná špatný způsob zjišťování závady.. Ale aspoň nějaký. Zatím s autem jezdím pořád dál. na 1000km spotřeba cca 2dl chladící kapaliny a po nastartování kolísání otáček cca 5 sekund a dýmovnice z výfuku. Po chvilce jízdy vše OK. Budu asi jezdit dokud se to úplně nepo.... a pak se uvidí co s tím dál :-/ Jinak koukám že si z Jihlavy - já jezdím do Jihlavy každý den, takže až uvidíš zahulenou jedničku - jsem to já

Jinak jsem v kontaktu s jedním mechanikem z Prahy a ten má teď na opravu motor N47 právě s prasklinou mezi válci. Motor má aktuálně nějaký motorář a pokouší se to dát dohromdy. Asi nějak opravit prasklinu a převložkování. Dám zase vedět až na něco přijdu. Milan. Zde přidávám video mé dýmovnice
https://www.youtube.com/watch?v=p0lCayMUgvs&feature=youtu.be
Napsal: úte 04.11.2014 20:12
od inspi1981
A co takhle vadnej EGR chladič
Napsal: úte 04.11.2014 22:55
od starML
Přesně - než ten motor rozpůlíš, podívej se na chladič EGRu, jak píše inspi.
http://www.realoem.com/bmw/showparts.do ... g=11&fg=50
Napsal: stř 05.11.2014 12:40
od gsicbr
jj každá rada, která tě zachrání o půlení je nad zlato. Jinak ten kámoš to měl na firmu a on to dál neřešil. Já jsem ho od té doby neviděl, ale bavil jsem se s jeho kolegou a ten říkal, že mu dali jiný auto a tím to skončilo.
Napiš jak si dopadl. Držím palce.
Napsal: čtv 06.11.2014 09:14
od mamaxam
Děkuji Vám pánové za rady. Existuje nějaký test (například tlakový) na ten EGR chladič? Dá se dočasně odpojit? Nebo koupit, vyměnit a vyzkoušet? Tady jsem to našel do 1000,-
http://bazar.automedik.cz/AMD2203794174/bmw/1-e87 tak aby pak ty testy nebyly ještě dražší než výměna kus za kus... Mohla by závada tohoto dílu způsobovat kolísání otáček po startu? Rozumím kouři - to by ten EGR mohl být, ale ty otáčky? Pokud Vás něco napadne, budu rád za užitečné odpověďi. Milan
Napsal: čtv 06.11.2014 09:25
od mamaxam
Ještě k tomu EGR. Abych si o tom udělal představu tak jsem našel video na youtube:
https://www.youtube.com/watch?v=K0QAvF2PLsY Pokud to chápu správně, pak by při nezatíženém motoru (při nastartování?) by mohl být tento ventil uzavřený (bypass). Tzn. že by to po startu asi nekouřilo. Na tom videu je pěkně vidět i přepínání toho ByPassu - to mě přivádí k myšlence zdali by opravdu z toho nešel vycvaknout kabel a bypass by v tu chvílí byl trvalý. Díky za příspěvky. Milan
Napsal: čtv 20.11.2014 11:12
od neresim
proc hned praskly blok, muze byt jen tesneni pod hlavou , pokud je to kolem 150-180tkm najezd ....
Napsal: pát 21.11.2014 22:48
od gsicbr
protože N47ka je tím nechvalně známá
Napsal: pon 24.11.2014 10:12
od mamaxam
neresim píše:proc hned praskly blok, muze byt jen tesneni pod hlavou , pokud je to kolem 150-180tkm najezd ....
Bohužel je to u motorů N47 častá závada.
Napsal: pon 24.11.2014 13:57
od Dan td
Zkus zkontrolovat okruh žhavení. U nových dieselů by měly žhavičky hřát ještě chvíli po studeném startu, i když kontrolka už samozřejmě nesvítí. Odpovídá tomu to, že po startu to chvíli dělá psí kusy + hulí a pak je vše ok. Já to teď řešil na jiném non-BMW autě, už jsem chtěl tahat vstřiky, a nakonec to byly zoxidované kontakty na relé žhavení, které prostě nepřenesly ten proud a žhavilo to míň. Stačilo opucovat kontakty, chytá to na drc a ani nezačoudí. Akorát musíš okruh žhavení projít celý, pokud zkontroluješ nebo vyměníš jen svíčky a spokojíš se s tím, že kontrolka svítí, na takovouhle závadu nepřijdeš.
Napsal: pon 24.11.2014 14:09
od Vlasta
Řekl bych, že u jedničky to bude jako už u všech novějších BMW. Já viděl svítit kontrolku žhavení asi 3x, když jsem parkoval venku a bylo -15 stupňů. Jinak bacha při zkoušení, žhavičky jsou na 5V, takže připojení na 12V je dokáže okamžitě zničit
Napsal: úte 25.11.2014 14:55
od mamaxam
Díky za názory. Kontrolku žhavení jsem ještě neměl příležitost vidět. Diagnostika nehlásí závady. Žhavičky vyměněny před cca 6 měsícema - řídící jednotka hlásila s nimi problém. Děkuji za radu s 5V. Vůbec by mě to nenapadlo. Nicméně doufám že na 5 let starém autě nebudou kontakty relé zoxidované. Zítra to jde zase do servisu kde se pokusí závadu najít. Pak napíšu...