Stránka 1 z 3

Napsal: ned 08.02.2015 18:11
od FilipMontoya
Zdravim, mám E87 rv 12/2005 120kW s automatickou převodovkou. Mam problém s vysokou spotřebou 7,5-8 l/100km, na dálku se občas dostanu i na 7,0 l/100km. Ale míň to nejde, ať dělam co dělam. Taky se mi zdá, že do 2000 otáček to skoro vůbec netáhne. Od 2000 už to pak jede celkem slušně. Jenom dodám, že v říjnu údajně mělo být měněný turbo za nový (auto jsem kupoval v listopadu).
Napadá někoho na co se zaměřit, nebo kde by mohl být nějakej problém?
Díky

Napsal: ned 08.03.2015 10:02
od mr_nitroz
Videl bych to na diagnostiku, kontrolu hodnot na DPF, termostatu a turba. Tim bych zacal.

Napsal: stř 11.03.2015 17:07
od kakin
Popíšu ti svoji zkušenost, která mě nakonec stála něco okolo 50K ...
dovezl jsem auto z německa a po cca měsící byl stejný problém jak u tebe, auto žralo něco okolo 8-9l/100km ... začal jsem od DPFka, které bylo zanešeno ze 70% ... udělal jsem tedy odstranění DPF (jak fyzicky tak soft.) .. Najdnou šla spotřeba dolů a vše bylo v normě .. turbo startovalo 1600ot. ... za měsíc se mu rozletělo turbo .. a teď to začalo -> proč se rozlítlo turbo? Vše začalo u termostatů, které byly špatné .. následně od termostatů, kdy se auto nebylo schopné zahřát na provozní teplotu, odešlo DPF .. od špatného DPF dostávalo turbo zabrat a rozlítlo se ..

Napsal: čtv 12.03.2015 11:39
od FilipMontoya
Díky moc za tvojí zkušenost. Hned včera po cestě z práce jsem si ve skrytym menu nastavil teplotu motoru. Sledoval jsem jí celou cestu (cca 75km) a teplota se nedostala nad 63°C, většinou byla pod 60°C. Takže velmi pravděpodobně mám stejný problém a hned termostat vyměním. DPF pak asi také necham rovnou odstranit a budu doufat, že to turbo, který je tam cca 5 měsíců a 10.000km nový, bude ještě OK.
Až bude hotovo, doplnim informace o aktuálním stavu, třeba taky někomu pomůžou.

Napsal: čtv 12.03.2015 16:20
od FreeMaroStyle
Stejně je to kravina že v novějších autech už nikde není ukazatel teploty, přitom je to pro mě důležitější údaj než že nemám naftu :D Jelikož jsem ohleduplný k turbu a za studena nejdu přes 2000ot./min. a cvakat se do skrytého menu je celkem taky obtížné, když máte unlock kód 38 :D ale měnil jsem termostat při 85°C, oba dva, jak EGR, tak hlavní termostat.

Napsal: pát 13.03.2015 11:42
od FilipMontoya
S tim musím uplně souhlasit. Teplota motoru je přece hodně důležitej údaj, abych věděl, kdy je auto zahřátý na provozní teplotu...

Napsal: pát 13.03.2015 13:51
od spasell
Přesně tak, chybí to tam! Už to tu někdo psal, že se to prej dá dostat z toho skrytého menu do klasického BC. Neví někdo??

Napsal: pát 13.03.2015 14:08
od FilipMontoya
Tak za to bych se taky přimlouval, pokud by to šlo.

Ještě dotaz: ten termostat motoru je lepší v plastovym nebo hliníkovym pouzdru?

Napsal: pát 13.03.2015 16:14
od FreeMaroStyle
Origo je plast, v hliníku jsem zatím neviděl ani neměl na výběr z dostupných dílů. Kdo to vyrábí v hliníku?

Napsal: pát 13.03.2015 19:52
od FilipMontoya
Hlinikovy dela Stahlgruber. Ale rikam si, ze kdyz original je plast, tak bych dal klidne radsi plast. Cenove vychazi stejne...

Napsal: ned 15.03.2015 12:39
od FilipMontoya
Ještě bych měl jeden dotaz ohledně těch termostatů. Hledal jsem ve foru, ale nenašel jsem.

Nemáte někdo nějakej návod na výměnu těch dvou termostatů? Co jsem se tak dočetl, nemuselo by to být nijak složitý, ale nevim jak na to přesně, tak abych něco neudělal blbě... Díky

Napsal: ned 15.03.2015 21:26
od gsicbr
tohle je na výměník
https://www.youtube.com/watch?v=ZhtfKliAkiU
a na hlavní nemůžu najít, ale vím, že tam je taky. Musíš hledat.

Napsal: pon 16.03.2015 08:42
od FreeMaroStyle

Napsal: úte 17.03.2015 10:26
od kakin
S tou teplotou taky souhlasím a budu to řešit tímto způsobem :) .. budu tam dávat také dva budíky .. tlak turba a teplotu ... kdo nepotřebuje popelník, doporučuji s tím, že si tam zachovám zapalování(nabíječku na telefon :) ) .. jak bude hotovo, dám sem fotonávod. :)

Napsal: úte 17.03.2015 10:59
od FilipMontoya
to je zajímavý řešení. Těšim se na návod!

Napsal: úte 17.03.2015 12:58
od gsicbr
nevidím v tich budíkách využití, když teplota ve skrytém menu je otázka 20s klidně i za jízdy.

Napsal: stř 18.03.2015 11:55
od FreeMaroStyle
Řešení je taky si koupit WiFi Diagnostický modul a na mobilu spustit aplikaci, kde uvidíš všechny potřebné údaje :)

Napsal: stř 18.03.2015 11:56
od FilipMontoya
Přesně tohle zrovna řešim a hledam ten OBD2 bluetooth modul. Máte s tím někdo zkušenosti? A zda to funguje i s aplikací na iOS v iPhonu? Všude se totiž píše, že to pracuje s Androidem, ale Appstore má tu aplikaci taky. Tak nevim.

Napsal: stř 18.03.2015 12:46
od vita11
Pro iOS je potřeba OBD2 modul s WiFi.

Napsal: stř 18.03.2015 20:10
od FilipMontoya
Díky za info.

Termostaty vyměněny. Teplota naroste až na správných 90°C, ale při jízdě z kopce (necelej km) mi klesla až na 72°C. Napadá, prosim, někoho proč?