Stránka 1 z 1

Napsal: sob 02.05.2015 09:58
od joe25
Zdravím všechny majitele tohoto bezesporu netuctového vozu.Po přečtení všech dostupných i nedostupných článků a názorů zde na foru i mimo ně - rozhodl jsem se požádat o radu nejpovolanější to je ty kteří tím autem jezdí.Zvažuji koupi vozu vyrobeného po faceliftu v roce 2011 tzn. je mi jedno zda benzím nebo diesel důležitá je spolehlivost.Vzhledem ke zmatku v motorizaci se dost dobře neorientuji ktery agregát je ve spolehlivosti na tom lépe či hůře.Názor že když bmw1 tak třílitrový šestiválec mi připadá tak trochu přehnaný.Chápu že se nemusel každý motor povézd ale aby se člověk dočetl že dieslům praskají bloky a benzínům odcházejí rozvody a to ne po 500tk ale po 20tk tak to je trochu silný tabák.Najedu tak 15tk ročně normální jízdy do práce a kolem komína asi 2krát ročně delší trasa chorvatsko atd.Takže vlastně úplná normálka kolem 100kw spotřeba tak nějak normální.Věřím že se dá něco vybrat co nebude dělat značce bmw ostudu.Předem děkuji za každou radu.

Napsal: úte 05.05.2015 11:09
od FreeMaroStyle
Ohledně benzínu moc nevím, ale myslím že pokud chceš rok 2011, tak 118i by mohla být dobrá volba bez problémů a vyhoví tvým požadavkům, po naftě, ikdyž jí vlastním a nemůžu říct půl křivého slova na 118d předFL. Tak bych šel stejně už do benzínu, díky zvuku, zimním startům a taky kvůli tomu že už najezdím jen kolem 20t ročně. Volil bych 118i/120i

Napsal: čtv 07.05.2015 08:39
od joe25
Pro upřesnění jedná se motory montované po září 2011 to znamená třeba N13B16 pokud by měl někdo zkušenost pak klidně i jiný benzín či diesel.

Napsal: pát 08.05.2015 15:13
od creck
Me tento motor odesel zhruba v 40 000 Km, novy uz je r.v 2013 a podle vyjadreni BMW uz tam tyto problemy nehrozi. Jestli je to pravda zjistim, ale az tak za 5 - 6 let :D

Napsal: pát 08.05.2015 20:02
od joe25
Prosím co odešlo rozvody?a u toho benzínu co tam uvádím tzn.N13B16? nebo tam byl jiný problém?

Napsal: ned 10.05.2015 01:56
od creck
joe25 píše:Prosím co odešlo rozvody?a u toho benzínu co tam uvádím tzn.N13B16? nebo tam byl jiný problém?


Odesla lista z umele hmoty rozvodu, neslo to ani poznat. Az motor zacal divne klepat a nemel zadny tah. V BMW Cartech me cekal sok ze motor je po smrti. Umela hmota ucpala vsechny kanalky kudma tece olej, kde tekl olej tam se dostala umela hmota. Mel sem to v zaruce, novy motor to vyresil. Ale samozrejme nejake kacky to stalo, BMW kdyz das pajdu, tak je to zadarmo :D

Napsal: ned 10.05.2015 10:15
od joe25
Tak pak už nevím kdyby se aspon vědělo od kterého roku je problém řešen nějakou úpravou - at mi nikdo neříká že o tom v bmw nevědí - původní úvaha byla že koupím ojeté tak 5let staré najeto do 100000 udělám zakl. údržbu a v klidu najezdím dalších x tisíc pak někdy rozvody no vcelku nic hrozného ale zjištuju že u bmw takový motor není nebo se to nikde nepíše všude čtu jaké problémy a to i brutální motory bmw mají.Tak ted zvažuju jestli nebude rozumnější pořídit si jízdní kolo nebo jízdního osla případně škodu 120l tam na 100procent takové problémy nejsou.Každopádně děkuji ještě otázka máš 75kw nebo 100kw motor?

Napsal: čtv 21.05.2015 08:59
od PeqpeK
do benzinu by som nesiel ani keby mi za to zaplatili

dovody: komplikovanejsie na opravy a zlozitejsie ako diesel, karbonizacia, commonrail...

Napsal: čtv 21.05.2015 09:33
od joe25
Toto mě mate ještě více myslel jsem že na opravy je co se týče náročnosti na tom hůř diesel a vzhledem k nájezdu bude asi lepší benzín. Vždyt třeba motor N47 tady na foru se píše že je náchylný na rozvody a při výměně musí motor ven - oprava cca 60 tisíc.Bohužel nikde se nemohu dočíst jak je na tom třeba motor N43 2000cm3 na který jsem si tak asi myslel.Jestli musí taky při rozvodech ven z auta a vlastně jak je tato oprava finančně náročná?Prý je taky u tohoto motou tzn.N43 problém s rozvody.Po přečtení snad všeho jsem dospěl k názoru že benzín - ted je jen otázka zda dvou litrový atmosferický 90kw nebo 16 turbo 100kw.Ten první se motoval do E87 do roku 2013 druhý se montuje do F20 dodnes.Děkuji všem.

Napsal: čtv 25.06.2015 11:58
od JaraX
samozřejmě že benzín je mnohem jednodušší jak na servis, tak celkově, kdo tvrdí že ne o tom moc neví. bohužel 4 válce nejsou žádné spohlivé, jak naftové, tak benzínové. N47 bych se vyloženě vyhl, 116i,118i, 120i je mnohem spolehlivější, ale všechny čtyřvalce od roku 2008 mají velké problémy s rozvody, je třeba to hlídat, nebo koupit starší model do roku 2008 který je spolehlivější.

Napsal: pát 26.06.2015 20:39
od joe25
Děkuji za odpověd tedy podle toho benzínové dvoulitry jsou sice náchylné na rozvody ale dá se to ustát.Ted už jen co stojí ta výměna případně jak často nebo po jakém nájezdu přibližně se dá očekávat problém.Asi si každý řekne že jsem se zbláznil ale kolega má ojetého golfa tsi - neskutečné problémy s rozvody a neřešitelné asi tak že to vypadá co 20-30 tkm.Nerad bych dopad podobně.Děkuji.

Napsal: pát 26.06.2015 21:34
od JaraX
tak 100tkm ty benzíny najednou bez problému, nejlepší by bylo volit 6ti válcový benzín ,ale vůbec nevím jak je taková motorizace cenově dostupná, asi budou dost drahé,
rozvody na benzínu nebudou žádná hruza, cca 20k?? odhadem, musel bych to přesně spočítat.

Napsal: sob 27.06.2015 15:55
od joe25
Děkuji ještě jednou.Názor že když tak třílitr je popsán snad vždy když se mluví o jedničce jenže moje možnosti nejsou neomezené a taky sporřeba nebude zrovna nízká takže uvažuji o benzínovém čtyřválci 118i,120i i když 116i se taky vyráběla s dvoulitrovým motorem prakticky s všechny mají označení N43B20 píšeš že tak 100tkm to je normální bál jsem se že to je mnohem horší.Pokud se vyznáš tak prosím napiš který ten benzín by byl podle tebe nejlepší volba.Děkuji.

Napsal: sob 27.06.2015 16:05
od JaraX
jednička je auto s nejhoršíma motorama co se BMW palety týče, prostě na jedne straně je sedma, ta má ty nejlepší motory, V8, V12, (teda krom N63),stejně tak sou to vlastně nejdražší motory, když si jdeš koupit jedničku, jdeš si koupit vlastně to nejvíc lowend auto od BMW, tomu odpovídaj i motory, u jedničky neexistuje motor co by bezproblému najel 400tkm a jako jinde zde platí, čím větší motor tím větší spolehlivost, tzn že když si koupíš 6tiválec, tak ti jeho životnost vyváží jeho spotřebu a ještě ti zbude, ale pořiízení šestiválce v jedničce je finanční sebevražda.
ještě jsi nepsal kolik najezdíš a kde, ale předpokládám že kdybys najezdil 60tkm ročně tak si asi jedničku nekoupíš.
při nájezdu do 30tkm ročně bych s přehledem volil nějakou 118i, 120i, kterou bych idealně dovezl z německa, volil bych auto s co nejmenším nájezdem atd.
mrkni se na mobile.de jeslti tam není něco co ti nevyhovuje,

Napsal: ned 28.06.2015 17:19
od joe25
Díky za názor - nájezd je tak kolem 10 - 15 tkm ročně hlavně do práce a kolem komína no a jednou dvakrát ročně delší trasa chorvatsko a tak.Iproto se zajímám o benzín.Na mobile de jsem se samozdřejmě díval některé jsou pěkné se zajímavou cenou ovšem je to podle fotek neví nikdo jaká by pak byla realita na místě.Uvažuji o oslovení některého dovozce aut aby se mi po něčem podíval.Na našem trhu není téměř nic všechno jsou to 116i a většinou 1.6 obsah a to není dobrá volba.Každopádně děkuji velice za názory.Aještě bych se na vozy po faceliftu v roce 2011 tzn. f20 a motory N13B16, jsou to motor PSA peugeot citroen. Je možno uvažovat o této motorizaci nebo je to zase past? Výše popisuje jeden majitel naprostou destrukci motoru a následnou výměnu po40 tkm - otázka je jestli se jedná o náhodu nebo je to zase past.Dík.

Napsal: ned 28.06.2015 17:37
od JaraX
no ten novější je ještě horší, čím koupíš novější auto, tím bude méně spolehlivé, pokud si koupíš rok 2006 tak to bude bezproblémové auto