Stránka 1 z 2

Napsal: čtv 04.06.2015 20:07
od brbla
zdravím,

kamarádka má 116i (2,Ol) 2010 a chtěla by multifunkci na volantu. co sem koukal po netu, je asi menší šance na přípravu než už e81, ale má tempomat, tak by tam příprava na čudlíky být mohla, neporadí někdo jak to zjistit bez sundavání airbagu, toho se trochu bojím:) pak neni třeba už nic dokodav, nebo ano?

Napsal: úte 16.06.2015 13:06
od brbla
nikdo nic? na celém internetu nemůžu najít jasnou odpověď... dle vin kodu sem zkoušel jestli je tam příprava a nepíše to předpřípravu na vůbec nic, což mi příjde divný, protože ani jiný vinka nemaj předpřípravy.. kdo poradí?:)

Napsal: úte 16.06.2015 13:43
od vita11
S jistotou ti to bez shození airbagu asi nikdo neřekne. Na E90 mám tempomat a dešťák, ale příprava na multifunkci tam není.
Pokud kamarádova E87 nemá sportovní volant, tak prvděpodobnost, že by měla přípravu na multifunkci je asi docela malá

Napsal: úte 16.06.2015 18:34
od brbla
přesně takhle vypadá, je to interier dle vin.. píšou že sportovní kožený volant.. je tu šance větší?:)
pokud by tam konektor byl, musí se dokodovat čudlíky, nebo ne? Koukám, že je to nakonec E81 1/2010

Napsal: úte 16.06.2015 21:41
od vita11
jo tady je šance větší, ale taky ne 100% :D kodování bude potřeba asi vždycky

Napsal: čtv 18.06.2015 16:45
od brbla
příští týden odhalím tajemství , tak dám vědět i s případnou montáží:))

Napsal: ned 05.07.2015 14:56
od brbla
tak bohužel, konektor neni :( co je teda potřeba všechno udělat aby šlo zapojet multifci?

Napsal: ned 05.07.2015 17:23
od vita11
v tom případě je potřeba vyměnit kroužek pod volantem a spínací centrum

Napsal: úte 07.07.2015 20:36
od brbla
co je spínací centrum? nějaký kabely natáhnout pod palubovkou někam ??

Napsal: úte 07.07.2015 20:47
od vita11
to je ten bazmek pod volantem, na kterém jsou páčky a zacvakává se do něho kroužek :D

tahat label by nemělo byt potřeba

Napsal: úte 07.07.2015 21:08
od brbla
řiká se tomu slip ring? :D co já sem koukal, tak sou teda páčky na nějakym plastovym kusu hned pod volantem, to se musí vyměnit za stejnej , ale s konektorem na multifunkci a teď mluvíš ještě o nějakém dalším kroužku?? :D nějak nechápu, jak výměna plastovýho bazmeku bez konektoru za stejnej s konektorem může pomoci, když pak je všechno stejný - nepřidává se kabel.. mohl bys mi to prosím nějak víc osvítit? na zahraničních forech nemůžu nic k tomu moc najít :-/

Napsal: úte 07.07.2015 21:36
od vita11
http://www.etk.cc/bmw/EN/search/selectC ... 1/61_3088/
Kroužek je č.3, spínací centrum je č.1 nebo 2. Kroužek je zacvaknutý a přišroubovaný do spínacího centra. Na první pohled to vypadá jako jeden kus, ale někdy to prodávají zvlášť

Napsal: stř 08.07.2015 17:14
od brbla
díky:) bude potřeba diagnostika na zprovoznění MF, tempomat tam užř je.. nešlo by to teda spíš nějak nakombinovat at se nemusí kupovat páčkdy které jsou skoro nové (75tis.km), to mi příjde jako škoda no :(

Napsal: čtv 09.07.2015 11:03
od vita11
je teoretická šance, že ve spínacím centru piny budou, ale moc bych na to nevsázel ... respektive páčky jsou původní z výroby, nebo se tempomat dodělával?

Napsal: ned 12.07.2015 21:50
od brbla
za tempomat se připlácelo

Napsal: ned 12.07.2015 22:12
od vita11
Tak to bude s největší pravděpodobností potřeba i spínací centrum. Mám v autě podobnou situaci ... tempomat i dešťák mám z výroby, ale piny ani v kroužku ani ve spínacím centru nejsou

Napsal: ned 19.07.2015 09:18
od brbla
mě furt nejde do hlavy, jak je to udělaný s kabeláží, když přidám centrum a kroužek + volant s čudlíkama, jak se auto dozví, že to tam je, když nejde ještě nějaký kabel do řj, to je tam nějakej univerzální sběrač dat , či co?

Napsal: ned 19.07.2015 10:00
od matiz
Ve spinacim centru je mikroprocesor a komunikuje po sbernici

Napsal: ned 19.07.2015 17:12
od brbla
aha, díky.

předpokládám že z e9x neni problém se součástkama? přece jen se lépe shání

Napsal: ned 19.07.2015 18:05
od vita11
pokud to bude z E91 a správná verze, tak ano