Stránka 1 z 1
Napsal: úte 22.04.2014 21:44
od Kolafa
Hledal jsem tady nejaky info o automatech, konkretne udrzbe, ale koukal jsem, ze bylo zalozeno tema o automatu v roce 2003, coz uz se neco mohlo zmenit!
V poslednim SM jsou docela zajimavy clanky o automatech. Firma tam pisici radi menit olej v automatu a to finalne docela casto. Zduvodnuje to tim, ze zadny olej neni dozivotni, s cimz bych i souhlasil.
Automat jsem mel v 524TD, silene kopala zpatecka, pak v Octavii 1, ale ta byla nova, takze tam nejake problemy bude mit majitel az ted pripadne (ve Skodovce mi dokonce dali pisemne, ze tam je dozivotni napln) a ted mame X3 z roku 2007, najeto 100 tis a premyslim ... ano / ne.
Nekdo rika radeji do toho nestourat a pripadne to opravit az se pos..e uplne, nekdo rika menit pravidelne.
Jak jste na tom vy?? Menite, nemenite?
Pokud nemenite, tak proc?
Pokud menite tak kdy a kde?
Napsal: úte 22.04.2014 22:05
od Francis
Opravdu jsi o automatech přečetl celou diskusi? Pokud ano, věděl bys, že "lifetime" je míněna ne životnost auta ale životnost leasingu a záruky a z historických důvodů je to +- 100k miles, tedy +- 160 tisíc km. Toto je nejpozdější doba první doporučené výměny kapaliny v převodovce a pak každých dalších 40k km.
Napsal: úte 22.04.2014 22:15
od Joy
A magoři jako já to mění už po 20k
Jak píše Francis. Popsáno je toho tady tuna. A nejen tady.
A "nešťourat" se vyplatí leda tak u auta, který má 300k+ a na převodovku se sralo. Pak už je lepší se k tomu chovat slušně a až to zdechne buď zrepasovat, nebo pořídit rovnou jinou skříň.
Pokud se s tim jezdilo slušně, tak to může vydržet ještě dlouho, ale poznáš to jedině tak, že se s tim svezeš.
Napsal: úte 22.04.2014 22:19
od Kortys
Na X5 jsem měnil ve 120tis na E91 ve 200tis, po koupi. V obou byl olej poměrně čistý, nespálený. Měnili mi to v Praze automatické převodovky, Kolínská ul. Klubáci sleva 10%, plná spokojenost.
Napsal: úte 22.04.2014 22:37
od Kolafa
To mate pravdu, ze je toho popsano hodne, jenomze prave s ruznymi vysledky! Proto me zajima spis ta osobni zkusenost.
Ted mi mi nejak cukal motor okolo 1500 otacek, tak asi zajedu do Inveltu na diagnostiku a schvalne se na to zeptam "odborníků".
O tom servisu v Kolinsky jsem uz slysel .........
Napsal: stř 23.04.2014 07:41
od Birkoff
No moje zkušenost je, že "odborníci" se toho bojí. Rožštípla mě onehdy otázka, a proč to chcete dělat. Takže proběhla výměna u opravdového odborníka a od tý doby měním pravidelně +- 50tis. Takže za mě určitě vyměnit.
Při poslední výměně jsem nepoznával auto, jak krásně a hladce řadí a to to před tím nebylo vůbec špatné. Hlavně tam nalej to co tam patří, to je velká část úspěchu.
Napsal: stř 23.04.2014 08:19
od Kolafa
Tak abych to uzavřel, objednal jsem se na 12/5 na vymenu oleje! Snad se to pak nepodělá
a celkem zajimavy clanek jsem vystrachal zde:
http://www.autanet.cz/autonews-vymena-o ... bo-ne-1121
Napsal: pon 28.04.2014 16:28
od fandik
jak jsi již napsal, to co je napsáno v č.16/2014 Světa motorů je asi nejvýstižnější. Tam je vlastně napsána i odpověď na tvůj dotaz nebo dotazy.
U mé 320i (125 kW)se zhruba po 140 tis.km originální náplně rozsvítila kontrolka převodovky a hodilo se to do nouzového režimu. Před tím to začalo divně řadit, jako by to hledalo správný převod a taky to občas cukalo. Po výměně oleje a filtru bylo vše o.k. a zase to šlapalo jako hodinky a doufám, že to šlape dodnes i novému majiteli.
Není to sice uplně levné, ale určitě se výměna oleje vyplatí. Jak jsem se někde dočetl, první výměnu dělat tak kolem 100tkm+- a pak intervaly snižovat. Já měnil v 320d(120kW) vloni včetně filtru(resp.víka převodovky), a jak jsem zjistil, tak již podruhé. Poprvé to bylo měněno někdy v 90tkm a teď cca ve 170tkm.
Napsal: pon 05.05.2014 20:08
od SkejT
je potreba jeste rict co kdo mysly pod slovem "vymena", neni vymena jako vymena, napr. vylej a nalej atd...
Napsal: pát 09.05.2014 16:32
od fandik
SkejT píše:je potreba jeste rict co kdo mysly pod slovem "vymena", neni vymena jako vymena, napr. vylej a nalej atd...
myslím si, že každý, kdo tomu alespoň trochu rozumí, se ztotožňuje s obsahem článku v SM č.16/14 a ví, že výměna skutečně není o tom, vypustit olej a nalít nový. Pokud není převodovka vymontována z vozidla, nikdy se nedá vypustit celý její obsah.
Mně například olej nejprve vypustili, nalili nový a šli vozidlo projet asi na 15 km. Pak olej znovu vypustili, sundali víko i s filtrem, dali nové i s filtrem a pak doplnili zase nový olej.
Napsal: sob 10.05.2014 12:15
od SkejT
fandik píše:pokud není převodovka vymontována z vozidla, nikdy se nedá vypustit celý její obsah
ale jde dostat uplne vsechen olej,musis na to mit odpovidajici vybaveni.Pokud to vymenujes cyklickou cirkulaci v celem okruhu,tak dostanes vse ven
(viz. c) varianta)
A) SAMODOMO vymena oleje v automatu "DOLITIM" (postup: vypusteni oleje,demontaz vany,vymena filtru,doplneni oleje pres kontrolni otvor do doby nez zacne vytekat)
+ LEVNE (neplatim za praci,spotreba malo oleje)
- VYLEJU TAK 40% OLEJE Z CELEHO OBVODU (spatny olej zustane stejne)
- NUTNA VYMENA OLEJE VCETNE FILTRU ZNOVU cca. po 500-1000km
http://www.youtube.com/watch?v=5ZbA-OqoPJQ
http://www.youtube.com/watch?v=vOQ3Bp-RDBY
B) SAMODOMO vymena oleje v automatu "PRIBLIZENI CIRKULACE nebo-li PROPLACH" (postup: vypusteni oleje,demontaz vany,vymena filtru,doplneni oleje pres kontrolni otvor do doby nez zacne vytekat,odpojeni hadic (privod i zpatecka)k olejovemu chladici prevodovky,prepad bude trcet do nejake nadoby,nastartovat a vypnout tehdy jak nebude otikat cerny olej,do privodni hadice je dobre tlacit novy olej tak aby doslo k obmnene stareho za novy)
+ LEVNE (neplatim za praci)
+ DOSTANU Z OKRUHO 80-90% STAREHO OLEJE
- NEPATRNE MNOZSTVI STAREHO OLEJE ZUSTANE (spatny olej zustane stejne)
- POUSTIM DO OBEHU STUDENY NEZAHRATY OLEJ (nenastane dostatecny proplach necistot)
http://www.youtube.com/watch?v=MsdPAadc9fY
C) CIRKULACNI vymena oleje v automatu "TEPLY PROPLACH OLEJE" (postup: vypusteni oleje,demontaz vany,vymena filtru,doplneni oleje pres kontrolni otvor do doby nez zacne vytekat,odpojeni hadic (privod i zpatecka)k olejovemu chladici prevodovky se napoji na cirkulacni stanici ktera pousti impulsni davky ohrateho oleje do okruhu a tim dochazi k proplachovani zahratym novym olejem celeho okruhu)
+ DOSTANU Z OKRUHO 100% STAREHO OLEJE
+ CIRKULACE BY MELA TVRVAT MIN. 15min.
+ POUSTIM DO OBEHU ZAHRATY OLEJ (dostatecny proplach necistot)
- DRAZSI (platis za praci + masinu)
http://www.youtube.com/watch?v=8QcpnVOv ... =endscreen
- spravne varianta C) je sice nejdrazsi ale nejlepsi zpusob vymeny oleje v automatech
- o tom jakym zpusobem to dela at si udela zaver kazdy sam, slo me jen o nazorne porovnani variant vymen oleju aby bylo hned jasne proc se porad hromadi temata typu neradi me automat