Stránka 1 z 1
Napsal: čtv 17.03.2016 11:51
od JayFader
Zdar, rád bych se zeptal, jak a jestli vůbec čistíte motorový prostor. Vím, že je to kravina, jde jen o estetickou záležitost. Předpokládám ale, že většina z vás jste fajnšmekři a máte své auto rádi komplet v rychtiku.
Mám to pod kapotou celkem zasviněné. Sledoval jsem na YT nějaké návody, kdy to borec z vesela oplachoval wapkou bez nějakého krytí. Zdá se mi to jako ideální a jednoduchý způsob, pokud navíc použiju nějaký saponát.
Máte s tím někdo zkušenosti? Nemůžu ten motor nějak dojebat? Díky.
Napsal: čtv 17.03.2016 19:44
od Mir3k
Normálně bez obav vapkou

Nejdřív postříkat nějakým čistícím sajratem a pak vapka
Napsal: čtv 17.03.2016 19:52
od Sweden
Kdyz uz myt motor tak aspon v lete kdyz je teplo a slunecno,prikryt aspon alternator at to do nej neperes naplno.Nacakat poradnou chemii,oplachnout a nechat na slunicku pekne vysusit,popr.vezmes kompresor a vzduchem jeste vse poctive vyfoukas.Tak to delam ja 2x rocne a nikdy zadny problem.
Napsal: čtv 17.03.2016 19:56
od Mir3k
Od motoru je teplo

Napsal: pát 18.03.2016 23:36
od DonSalieri77
Taky oplachuju vapkou, nic nepřikrývám ani nevyfoukávám a vše je bez problémů

Napsal: pát 20.05.2016 16:29
od Polish
Spíš takovej pokus omyl

2/3 aut už pak nešly

shodou okolností ochcávky, takže spíš nedoporučuju

nevíš kam to zateče, přecejenom je to tlak.. radši oddeklovat a otřít jen hadříkem než tam valit litry vody a nějakej sráč....
Napsal: pát 20.05.2016 17:59
od blesk666
vacsinou nejdu nastartovat auta ktore su na tom v nejakom smere technicky spatne (napr spatne zapalovacie kable okolo ktorych zatecie do sviecok).
Ja pouzivam Autoglym Machine Cleaner pri jazdenkach po kupe, oplachujem mechanickym rozorasovacom alebo z 30cm wapkou. Nic nezakryvam.
Nasledne po oplachu este ked je to mokre dam Autoglym ruber and care. Nasledne vsetko dokladne poutieram- cim sa rozotre aj ten pripravok na gumy a plasty. Nasledne to uz len pri kazdom umyvani pod kapotou len poutieram vlhkou mikro utierkou. Tym sa nikdy nestihne uz motor znivu zaspinit tak aby ho bolo treba znovu umyvat namokro a wapkovat. U niveho auta to takto robim pri kazdom umyti a motor nikdy netreba umyvat tiez Wapkou
Napsal: sob 21.05.2016 19:57
od tigerbou
No jako radši utřu jen vnějšek motorového prostoru vlhým hadrem a taky to vypadá dost dobře

..než řešit, že ti tam zateče někde pod konektor atd..nemusí se to stát hned, ale časem se to určitě projeví..tak jen to mýjte wapkou..zbytečnost a motoru to tedy vůbec nepomůže ba naopak
Napsal: ned 22.05.2016 10:31
od Hanz
Za mě tlakovou vodu v motorovém prostoru jen na chladič a to zevnitř ven, aby se vyplavil bordel z voštin, pak to vyfoukám vzduchem... jinak hadr/houba, beztak wapka neumeje vsechny "nánosy"...
Napsal: ned 22.05.2016 11:36
od soukupadam
Ne asi kdo to kdy viděl cákat vodu na motor.
Napsal: ned 22.05.2016 22:01
od blesk666
ja to robim raz po kupe jazdenky potom uz nie. Auto co mam od nova nie. ked sa to pri kazdom umyti poutiera navlhko tak to nikdy netreba
Napsal: pon 23.05.2016 09:02
od JayFader
No když už jste tu diskuzi obnovili...
Koupil jsem tohle
http://www.sonax.cz/eshop-autokosmetiky ... etail.html
Za teplého počasí na sluníčku jsem si připravil wapku. Alternátor jsem pro jistotu přikryl igelitem. Wapkou jsem teplý motor lehce namočil a nastříkal na celý prostor ten sráč od Sonaxu. Počkal jsem asi pět minut a pak jsem to wapkou opatrně opláchl. Pár minut jsem nechal vodu okapat a nastartoval jsem. Vše bez prolémů. Motor jsem nechal běžet čtvrt hodiny, během toho jsem plasty otřel mikrovláknovou utěrkou. Díky teplu, vibracím od motoru a sluníčku se to osušilo za chvilku.
Výsledek super, vše čisté, motor na pohled jako nový

Napsal: pon 30.05.2016 20:45
od JaraX
BMW není škodovka, prakticky všechny konektory v motorem prostoru sou vodotěsné a vše se dá mýt wapkou
jen je třeba dle následujícho postupu
vždy myjeme horký motor (ne rozpálený) tzn projedem auto cca 10km, zastavíme, zdechem, počkáme 15min až vychladnout svody a další díly co mají nad 100 stupnu, otevřem kapotu, nastříkáme čistič, např supermafrasol, motor nstartujeme, wapkujeme a pak po skončení wapkování cca 20-30km projedeme, voda z horkého motoru se rychle odpaří a pak při projíždce ještě vyschne, hlavně nikdy nemít stytem, auto vytáhnu z garáže, umeju motor a dám zase do garáže.
Napsal: pon 30.05.2016 22:49
od MattyX
JaraX píše:BMW není škodovka
Pokud nemeješ M10,20 nebo 30

Napsal: úte 31.05.2016 00:02
od paveld
Já bych s tim, že konektory jsou vodotěsný, byl dost opatrný... vodotěsný byly nový, ale u 10ti letýho auto už tomu nejde moc věřit. Mě 2x při mytí motoru odešel snímač kliky - první měl nějaký roky za sebou a to mu neberu, ale odešel mi i rok starý, který měl izolaci na pohled OK.
Stříkat wapkou pod kapotu bych si znovu dost rozmyslel... nic ostřejšího než zahradní hadici už radši nepoužívám

.
Napsal: úte 31.05.2016 06:45
od JaraX
no já nevím ale my už 60-70 motorů umyli určitě, většinou se jedná teda o E46, e53, e60, e65, e63, prostě s tím přijedu na myčku kde je dovoleny mýt motory , nastříkam mafrasol, oflákám wapkou a jedu, a nikdy nebyl problém, ani jednou.
M10,M20, jsem neumýval, kdysi dávno svoji M30 ale věřím že tyto motory vodu nemusí.
jak říkám, horkej motor vyschne rychle.
samozřejmě je to vždy trošku riziko, ale pravděpodobnost je malá, kdysi jsem si umyl svoji E38 740i tak že jsem ju owapkoval a nechal stát, druhej den jsem potřebovla někam jet a nic, cívky plný vody.
Napsal: úte 31.05.2016 10:24
od Misanek
já jsem tedy mytí motoru u m57 absolvoval taky (a to jsem z toho moc dobrý pocit neměl

). Dokonce jsem měl sundané sání , jelikož jsem měl pod ním poblitý blok od nafty protože byly popraskané přepadové hadice od cr čerpadla, takže jsem akorát přelepil páskou vstupy k ventilům na hlavě a pohoda. I když jsem to wapoval velmi střídmě

Zatím pohoda, funguje
Napsal: úte 31.05.2016 22:08
od 4am
ja umyl M30 horkou párou/vodou na Harfě před pár lety... najel sem na jižní spojku , začalo to cukat a málem měl smetl náklaďák, přestalo to po 2 měsících.
Ale už by potřebovala potvora zas
