Stránka 1 z 1

Napsal: úte 29.07.2014 17:37
od kabyr01
Ahoj klubáci - tak mě potkala nepříjemná věc - přestal mi úplně foukat ventilátor. Nefouká ani klima, ani topeni, prostě nic.

Už mě to potkalo před cca 2 měsíci a asi po pěti dnech to zase šlo. Teď už je to delší dobu a nevypadá to, že by se to chtělo rozjet.

Pár poznatků:

Když jedu na dálnici třeba 160-170km/h, tak z výdechů cítím chladnej vzduch, akorát to prostě nemá sílu.

Diagnostiku jsem zkoušel a jediné relevantní mi to našlo chybku na nějaké přídavné vodní pumpě, jestli jsem to dobře pochopil.

A taky občas sleduju pod autem malé loužičky - můj odhad byl na O-kroužek, může to mít nějakou spojitost?

Díky předem za všechny rady :wink:

Napsal: úte 29.07.2014 22:20
od vita11
nevim přesně jak je to u E65, takže spíš obecně, ale asi to bude platit aj tady

ten průvan z výdechů na dálnic je náporový z venku
loužičky pod autem může být klidně i kondenz z klimatizace ... má to nějakou barvu? chuť? vůni?

první bych se podíval na pojistky (jestli to chvílu funguje a chvílu ne, tak to tím asi nebude, ale je to nejlevnější varianta)
asi ti umřel ventilátor, nebo jeho regulátor (kdysi zvaný ježek). napoj ventilátor napřímo na nějaký zdroj 12V a uvidíš na čem jsi

Napsal: stř 30.07.2014 08:38
od kabyr01
Ahoj,

děkuju za odpověď. Pojistky jsem samozřejmě zkoušel jako první - všechny v pohodě. Zkusím tedy připojit větrákna zdroj a uvidíme :wink:

Napsal: stř 30.07.2014 08:38
od hurvajs77
kabyr01 píše:A taky občas sleduju pod autem malé loužičky - můj odhad byl na O-kroužek, může to mít nějakou spojitost?
také bych to viděl na vodu z klimy. Stačí se podívat v létě na parkoviště, kolik aut má pod sebou loužičky. Já chladím poměrně dost a mám je v podstatě skoro furt - cca v prostřed auta za motorem, prostě v místě kde je klima.

Měl jsem za to, že pokud umře ježek, tak to spíše stále topí. Osobně bych zkusil vyndat ventilátor.

Napsal: stř 30.07.2014 08:39
od kabyr01
No ale když mi ted auto neklimuje? Tak by to ani nemelo kondenzovat ne?

Napsal: stř 30.07.2014 08:41
od hurvajs77
a jak víš, že nebeží kompresor klimy? Když to nefouká, tak to neznamená, že vlastní klima neběží. Alespoň tak to chápu já.

Napsal: stř 30.07.2014 08:56
od vita11
V topení máš výměník tepla na topení a klimování a do toho celého fouká ventilátor, který prohání vzduch těma výměníkama směrem do kabiny. Klima ti asi klimuje ale ventilátor do toho nefouká ... ba naopak klima chladí jak vzteklá protože se snaží auto vychladit, ale ventilátor jí s tím nepomáhá, takže se to klimě nedaří.

Ježek je regulátor ventilátoru, který podle signálu co dostane z ovládacího panelu, do ventilátoru pustí víc nebo míň proudu a podle toho se ventilátor točí pomalejš nebo rychlejš. Když umře, tak si ventilátor dělá co chce, točí se málo, nebo hodně, furt a nebo vůbec.... Na to, jestli z výdechů leze teplý nebo studený vzduch, ježek nemá vliv.

Napsal: stř 30.07.2014 16:59
od JaraX
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... condition/

díl 1 nebo 2, chce to změřit, vyzkoušet.

Napsal: čtv 31.07.2014 08:29
od kabyr01
Ahoj, díky za obrázky - taky jsem myslel tyhle díly.

Včera už jsme se k němu snažili dostat (od spolujezdce dole - přístup nic moc) ale skoncili jsme na jednom blbem bilem konektoru, kterej zaboha nemuzeme odpojit.. Vypadá jako klasickej "stiskni s obou stran a zatáhnni" ale to na něj vůbec nefunguje.

Tak budem dneska zjoušet dál :roll:

Napsal: čtv 31.07.2014 08:43
od hurvajs77
Může být zoxidovaný, takže to bude chtít hrubou sílu. Já ventilátor měnil, sralo mě jak pískal (ikdyž jen někdy) a když jsem ho vyndal, byl jsem zděšený jak moc je ten regulátor volezlej - jako by na něj něco vyteklo a pak celý hliník a elektronika zoxidovala. Oxistil jsem to a funguje to. Pamatuji se, že jsem ten konektor měl také problém odpojit - pomohl kontaktol

Napsal: pát 01.08.2014 20:26
od kabyr01
Tak jsme to včera konečně dostali ven. Ventilátor po připojení na zdroj běží jak má, nijak nehlučí.

Ale ten bílej konektor má očouzenej prostřední kontakt - asi nějakej zkrat. Takže ted resim, jestli to bude jenom ten konektor, nebo celej regulator.

Kdyby jste nekdo vedel kde by se to dalo sehnat, tak dejte vědět - kromě bmw samozřejmě :wink:

A ten regulátor je z roku 2010 - dle traceability na stitku, takže už byl taky měněn...

Napsal: pon 04.08.2014 08:20
od hurvajs77
jestli je to takhle, tak by asi chtělo zjistit, proč se to děje. Rozhodně to není normální. Regulátor tuším stojí něco kolem 3tis. a pokud by měl zase odejít tak nevím...

Napsal: pon 18.08.2014 22:12
od wutce
tak uz si zas poridil 7? vidim ze nejakej drzak:-)) ani ses nepochlubil. ja se vratil ke starej dobrej 38. ta 65 me nejak nanadchla. blejt z toho vzhledu kazdy rano fakt nemusim:-))) face by sel:-)) ale na tomhle se fakt ten fricek vyradil. tak kdy dame mc?

Napsal: úte 19.08.2014 08:32
od kabyr01
Jj, problém už vyřešen 8)

Byl to vypálenej konektor k ventilátoru, samostatně nesehnatelnej - tak jsem ho musel objednat přímo v BMW. Cena 390kč za malej bílej plast docela pěkná :lol:

Tak mi napiš a můžem dát třeba dneska :wink:

Napsal: úte 19.08.2014 09:47
od hurvajs77
také jsem kupoval konektory na světla a jeden stál tuším 600,-. Ale na druhou stranu byl tak 2x větší :-D