Stránka 1 z 3

Napsal: pon 09.02.2015 14:21
od janys
Zdar,

začínám být už ze svého auta trošku rozmrzelý, nedaří se mi odstranit vibrace, které se objevují na cca 120-130 km/h. Detaily níže:

Někdy kolem léta jsem začal při dálničních rychlostech vnímat čím dál tím větší vibrace ve volantu. Když jsem ho pustil z ruky, viditelně sebou škubal sem a tam, následkem čehož se klepalo celý auto - drnčely zadní roletky a tak. Hlavový opěrky měly rozkmit asi centimetr, takže člověka mlátily do hlavy.

Začal jsem to řešit klasicky postupně. Nejdřív u Pneu Mráček jsem nechal srovnat ráfky kol. Subjektivně to možná o malinký kousek pomohlo, ale vibrace tam byly furt.

Následně jsem byl u Snejka, ten mi vyměnil ramena na přední nápravě. Dvě u spolujedzce, jedno u řidiče. Zase se to malinko zlepšilo a volant už nelítal tak viditelně, ale bylo to tam furt.

Pak jsem přezul na zimáky - ty sice nejsou v nějakém super stavu, ale v pneuservisu to vyvážili a jakože ok. Vibrace tam byly furt. Když jsem jel po dálnici 130, viditelně mi to i škubalo rukama.

Přes Vánoce nebyly prachy a stejně jsem míň jezdil, tak jsem to odložil. Týden zpátky jsem byl v servisu, projeli jsme to a že asi ještě nějaký rameno. TAk to zvedli na hever, horní rameno u řidiče úplně v hajzlu, zadní horní ramena taky (zadní kola se fakt dost ošklivě hejbaly). Plus nějaká tyčka stabilizátoru. A geometrie. Díly od TRW. Předali mi to se slovy, že udělali všechno, ale že to furt ještě "drobet cuká"

Tak jsem to vzal projet a připadalo mi to, že mám v ruce koňskej vibrátor. Ten "rozkmit" už není tak velkej, ale je o hodně intenzivnější. Zkuste si vzít gamepad z Xboxu nebo PS4 a dejte si tam maximální vibrace, abyste měli představu, co mi to auto dělá ve 130 km/h. Mám za sebou 2hod cestu a z toho neustálýho vibrování mě normálně rozbolela hlava.


Zkráceně: na přední nápravě čtyři nová ramena a tyčka stabilizátoru (nebo tak něco). Na zadní nápravě nová horní ramena. Udělaná geometrie, vyvážený kola. Brzdy jsou podle mě ok, protože když lehce přibrzdím ve vysoké rychlosti, tak to nekope. Vibrace nejsou závislé na otáčkách, v tahu jsou možná trošku slabší než když jedu setrvačností z kopce. Když víc otočím volantem, tak mám dojem, že vibrace trošku slábnou (blbě se to zjišťuje - točit hodně volantem ve 130 moc nejde).

Nějaký nápad, na co se zkusit ještě podívat? Samozřejmě je možnost, že zimáky mají nějakou bouli, ale v tomhle počasí se mi nechce přezouvat na letňáky, abych to porovnal.

E65 745i r2003, VIN DM58678



Aktualizace: Dneska trasa Písek-Praha, zkoušel jsem nastavit EDC na sport, ale bez rozdílu. Volant se klepal jak vzteklej, sedačka řidiče taky. Jenom v jeden moment, kdy jsem zrychloval do lehce zatočeného kopce to ve 130 km/h na chvilku ustalo, až mi z toho poskočilo srdce radostí. Ale za pár vteřin se to klepalo zase.

Napsal: úte 10.02.2015 00:27
od tanner540i
Kdyz jsou vibrace zavisle od rychlosti a ne otacek motoru, zacni u kol (coz si jeste uplne nevyloucil), poloos a hlavne kardanu (zkontrolovat a nejlepe nechat vyvazit).. ze se trepe volant nutne neznamena problem na predni naprave, ty vybrace se prave prez kardan umi krane prenaset ze zadni napravy az do volantu.

Napsal: úte 10.02.2015 08:07
od JaraX
a pokud jsi nechal vyvážit kola, tak je nech vyvážit v jiné firmě, už jsem to řešil u dvou zakazníků, oba přezouvali jak šílení, měnili kola a furt to dělalo, nakonec to byla špatná vyvažovačka na konkrétní rozměr kol.

Napsal: úte 10.02.2015 17:40
od kralik
Ne nebo povoleny kord v pneu. Mel jsem dokonale vyvazena kola s pneu vlastne OK a pak mi v pneuservisu rekli tohle, vymenila se guma a bylo po problemu...

Napsal: úte 10.02.2015 18:07
od janys
Ok, díky moc za rady. Takže asi ideál by bylo půjčit si od někoho sadu kol, kdo je má v pořádku a udělat testovací jízdu...

Zkoušel jsem volat do Kardan servisu v Běchovicích u Prahy, ale tam neprovádí montáže, jenom to vyvážení, takže to chce někde rozebrat auto a ten kardan jim tam dovézt. Trošku komplikovaný...

Napsal: úte 10.02.2015 18:09
od milan7777
odkud jsi

Napsal: úte 10.02.2015 18:14
od janys
Praha - Libeň

Napsal: čtv 12.02.2015 17:53
od Fx
Střelba těžce naslepo, ale zkus si změřit středovou díru na kolech. Nejednou jsem řešil takovýhle problém a nakonec to byla kola sice origo pro E60/65/dosaď co chceš s ET kolem 20, ale koupená po někom s E39, kdo nechal upravit středovku na větší.

Napsal: ned 15.02.2015 14:53
od Pitty
co Hydroměnič? buď můžou houpat otáčky nebo kolem 100 km/h se může celé auto klepat když je v mrtvej.

Napsal: úte 17.02.2015 09:39
od Bembik
Já měl hydroměnič KO a teda "houpaly" otáčky, nicméně to neměl ŽÁDNÝ vliv na třepání s autem.... Myslím, že HM to nebude...

Napsal: úte 17.02.2015 16:44
od Pazdi
tak hydroměnič by zatřepal autem hlavně v tahu - když přidáváš, tak s sebou docela zatřepe

Napsal: stř 18.02.2015 15:13
od janys
S tím houpáním otáček jsem se setkal u svýho auta cca před rokem a půl, pak to ale nějak záhadně zmizelo. Snejk mi tam přehazoval motor i převodovku, ale prý ten hydro měnič bylo to jediné, co nechal z předchozího auta.

Tah je ale naprosto v pohodě, nikde to v žádný fázi netřepe, jenom až když se dostanu na těch 120-130

Zeptám se blbě - když mi auto při zastavování řadí jedničku s takovým mírným kopnutím nebo když stojím v mírném kopci a zařadím z N na D zespoda to poměrně hlasitě bouchne, tak je to hydro?

Napsal: stř 18.02.2015 22:09
od Bembik
Takže když to při podřazení na 1 kopne, viděl bych problém v převodovce, ne však v hydroměniči. Doporučil bych vyměnit olej v převodovce, filtr, těsnění (takové tvaru dvou čtverečků) a průchodku. Pokud by nepomohlo, pak je chytlej mechatronik.... (tuto zkušenost mám již za sebou).
To bouchnutí způsobuje hardy-spojka, která je mezi převodovkou a kardanem. Ono to asi bouchne pokaždé, pokud stojí do/z kopce, záleží ale jak moc.

Napsal: stř 18.02.2015 22:10
od Bembik
Týýý woe :-D Už vím, kde je zakopanej pes !!!!!
Vyměň hardy-spojku, kterou tam dle mého názoru už nemáš !!! A vibrace budou pryč...

Napsal: stř 18.02.2015 22:10
od Bembik
Klidně se i vsadím :-)

Napsal: stř 18.02.2015 22:14
od Bembik
Mno...i když....teď zase přemýšlím nad tím volantem, každopádně viděl jsem 65ku prakticky bez hardyny, pouze s pár canckami "špagátu" co z ní zbyl a dělalo to něco hodně podobného....Minimálně bych doporučil kouknout..

Napsal: pát 20.02.2015 00:59
od janys
Jestli je to tohle, tak to už jsem měnil - ta stará byla úplně na hadry. Ale moc výrazně to nepomohlo.

EDIT: Zkusím po výplatě převážit ten kardan, no. Jen to musím nějak zkoordinovat jak se servisem, tak s tou firmou co kardany převažuje (je potřeba jim tam dovézt jen samotnej kardan)

Obrázek

Napsal: pát 20.02.2015 12:09
od janys
Ještě mě napadla jedna věc, ale možná je to blbost. Co se zkusit domluvit s lidma, co měří výkon na brzdě a zkusit tam čistě jenom zadní nápravu. Pokud je problém na přední nápravě (která je při měření v klidu), tak by to klepat nemělo. Jestli je problém kardan nebo zadní náprava, tak se to bude na brzdě klepat. Nebo je to hovadina?

Napsal: pát 20.02.2015 17:32
od zzeli
Kardan by to odhalit mohlo. Ale bude te to stat litr. Nicmene si muzes nechat zmerit motor kdyz uz tam budes :)

Napsal: pon 23.02.2015 00:55
od lolko111
Chalani, vedeli by ste poradiť aj mne? Ja mám podobný problém so svojou e65 730, akurát pri jazde je všetko v poriadku. Mne začne volant vibrovať pri brzdení..... a aj to nie vždy. Väčšinou pri rýchlostiach od 120 vyššie, ale stalo sa mi pár krát, že vibroval pri brzdení aj v rýchlostiach okolo 80. Pri tých nižších rýchlostiach raz vibruje, raz nie..... raz viac, raz menej.
Čo sa auta týka, tak to isté správanie na zimných 17 aj na letných 18. Vymenené všetky ramená vpredu aj vzadu, vrátane tých dvoch gúm na stabilizátore. Nové sú aj predné kotúče a platničky. Ďakujem.