Napsal: pon 09.02.2015 14:21
Zdar,
začínám být už ze svého auta trošku rozmrzelý, nedaří se mi odstranit vibrace, které se objevují na cca 120-130 km/h. Detaily níže:
Někdy kolem léta jsem začal při dálničních rychlostech vnímat čím dál tím větší vibrace ve volantu. Když jsem ho pustil z ruky, viditelně sebou škubal sem a tam, následkem čehož se klepalo celý auto - drnčely zadní roletky a tak. Hlavový opěrky měly rozkmit asi centimetr, takže člověka mlátily do hlavy.
Začal jsem to řešit klasicky postupně. Nejdřív u Pneu Mráček jsem nechal srovnat ráfky kol. Subjektivně to možná o malinký kousek pomohlo, ale vibrace tam byly furt.
Následně jsem byl u Snejka, ten mi vyměnil ramena na přední nápravě. Dvě u spolujedzce, jedno u řidiče. Zase se to malinko zlepšilo a volant už nelítal tak viditelně, ale bylo to tam furt.
Pak jsem přezul na zimáky - ty sice nejsou v nějakém super stavu, ale v pneuservisu to vyvážili a jakože ok. Vibrace tam byly furt. Když jsem jel po dálnici 130, viditelně mi to i škubalo rukama.
Přes Vánoce nebyly prachy a stejně jsem míň jezdil, tak jsem to odložil. Týden zpátky jsem byl v servisu, projeli jsme to a že asi ještě nějaký rameno. TAk to zvedli na hever, horní rameno u řidiče úplně v hajzlu, zadní horní ramena taky (zadní kola se fakt dost ošklivě hejbaly). Plus nějaká tyčka stabilizátoru. A geometrie. Díly od TRW. Předali mi to se slovy, že udělali všechno, ale že to furt ještě "drobet cuká"
Tak jsem to vzal projet a připadalo mi to, že mám v ruce koňskej vibrátor. Ten "rozkmit" už není tak velkej, ale je o hodně intenzivnější. Zkuste si vzít gamepad z Xboxu nebo PS4 a dejte si tam maximální vibrace, abyste měli představu, co mi to auto dělá ve 130 km/h. Mám za sebou 2hod cestu a z toho neustálýho vibrování mě normálně rozbolela hlava.
Zkráceně: na přední nápravě čtyři nová ramena a tyčka stabilizátoru (nebo tak něco). Na zadní nápravě nová horní ramena. Udělaná geometrie, vyvážený kola. Brzdy jsou podle mě ok, protože když lehce přibrzdím ve vysoké rychlosti, tak to nekope. Vibrace nejsou závislé na otáčkách, v tahu jsou možná trošku slabší než když jedu setrvačností z kopce. Když víc otočím volantem, tak mám dojem, že vibrace trošku slábnou (blbě se to zjišťuje - točit hodně volantem ve 130 moc nejde).
Nějaký nápad, na co se zkusit ještě podívat? Samozřejmě je možnost, že zimáky mají nějakou bouli, ale v tomhle počasí se mi nechce přezouvat na letňáky, abych to porovnal.
E65 745i r2003, VIN DM58678
Aktualizace: Dneska trasa Písek-Praha, zkoušel jsem nastavit EDC na sport, ale bez rozdílu. Volant se klepal jak vzteklej, sedačka řidiče taky. Jenom v jeden moment, kdy jsem zrychloval do lehce zatočeného kopce to ve 130 km/h na chvilku ustalo, až mi z toho poskočilo srdce radostí. Ale za pár vteřin se to klepalo zase.
začínám být už ze svého auta trošku rozmrzelý, nedaří se mi odstranit vibrace, které se objevují na cca 120-130 km/h. Detaily níže:
Někdy kolem léta jsem začal při dálničních rychlostech vnímat čím dál tím větší vibrace ve volantu. Když jsem ho pustil z ruky, viditelně sebou škubal sem a tam, následkem čehož se klepalo celý auto - drnčely zadní roletky a tak. Hlavový opěrky měly rozkmit asi centimetr, takže člověka mlátily do hlavy.
Začal jsem to řešit klasicky postupně. Nejdřív u Pneu Mráček jsem nechal srovnat ráfky kol. Subjektivně to možná o malinký kousek pomohlo, ale vibrace tam byly furt.
Následně jsem byl u Snejka, ten mi vyměnil ramena na přední nápravě. Dvě u spolujedzce, jedno u řidiče. Zase se to malinko zlepšilo a volant už nelítal tak viditelně, ale bylo to tam furt.
Pak jsem přezul na zimáky - ty sice nejsou v nějakém super stavu, ale v pneuservisu to vyvážili a jakože ok. Vibrace tam byly furt. Když jsem jel po dálnici 130, viditelně mi to i škubalo rukama.
Přes Vánoce nebyly prachy a stejně jsem míň jezdil, tak jsem to odložil. Týden zpátky jsem byl v servisu, projeli jsme to a že asi ještě nějaký rameno. TAk to zvedli na hever, horní rameno u řidiče úplně v hajzlu, zadní horní ramena taky (zadní kola se fakt dost ošklivě hejbaly). Plus nějaká tyčka stabilizátoru. A geometrie. Díly od TRW. Předali mi to se slovy, že udělali všechno, ale že to furt ještě "drobet cuká"
Tak jsem to vzal projet a připadalo mi to, že mám v ruce koňskej vibrátor. Ten "rozkmit" už není tak velkej, ale je o hodně intenzivnější. Zkuste si vzít gamepad z Xboxu nebo PS4 a dejte si tam maximální vibrace, abyste měli představu, co mi to auto dělá ve 130 km/h. Mám za sebou 2hod cestu a z toho neustálýho vibrování mě normálně rozbolela hlava.
Zkráceně: na přední nápravě čtyři nová ramena a tyčka stabilizátoru (nebo tak něco). Na zadní nápravě nová horní ramena. Udělaná geometrie, vyvážený kola. Brzdy jsou podle mě ok, protože když lehce přibrzdím ve vysoké rychlosti, tak to nekope. Vibrace nejsou závislé na otáčkách, v tahu jsou možná trošku slabší než když jedu setrvačností z kopce. Když víc otočím volantem, tak mám dojem, že vibrace trošku slábnou (blbě se to zjišťuje - točit hodně volantem ve 130 moc nejde).
Nějaký nápad, na co se zkusit ještě podívat? Samozřejmě je možnost, že zimáky mají nějakou bouli, ale v tomhle počasí se mi nechce přezouvat na letňáky, abych to porovnal.
E65 745i r2003, VIN DM58678
Aktualizace: Dneska trasa Písek-Praha, zkoušel jsem nastavit EDC na sport, ale bez rozdílu. Volant se klepal jak vzteklej, sedačka řidiče taky. Jenom v jeden moment, kdy jsem zrychloval do lehce zatočeného kopce to ve 130 km/h na chvilku ustalo, až mi z toho poskočilo srdce radostí. Ale za pár vteřin se to klepalo zase.