Stránka 1 z 3
Napsal: sob 15.08.2015 17:20
od tomas777
Ahoj,
chtěl bych se zeptat na zkušenosti s převodovkou u motorizací 745i, 750i a 760i. Konkrétně:
- v kolika km se objevují první problémy a jaké
- kolik stojí náhradní díly, repase
- co se dá udělat pro to, aby převodovka vydržela co nejdéle ( servis, styl jízdy...)
Díky
Napsal: sob 15.08.2015 22:01
od fishmaker
začnu od konce...nejvíc vydrží když s tim nebudeš vůbec jezdit
me se pokazila prevodovka, kdyz sem mel na budikach nejakych 335tis km...pomohla výměna za jinou...25tis plus nějaký olej, práce
priznaky u mě za 1) houpaly otáčky, když sem jel konstatní rychlostí třeba 50...2) párkrát to nechtělo zařadit...až to nakonec zůstalo viset stylem, že blikalo PRND a nešlo vůbec zařadit
Napsal: ned 16.08.2015 09:23
od Bembik
Troufám si tvrdit, že při pravidelnbých výměnách oleje (nebál bych se měnit každých 100.000km,) odejde maximákně hydrodynamický měnič, což uričtě není likvidační.
Při výměně vyměnit i průchodku a těsnění pod mechatronikem.
Určitě nelít žádné aditiva a podobně...Já takhle jeden mechatronik odrovnal...
Napsal: ned 16.08.2015 09:32
od TANN3R
Při pravidelných výměnách oleje by ta převodovka hlavně přežila zbytek auta, ale na to už je dnes u E65 pozdě, když prvních 100tis km měly před 10ti roky..
Napsal: ned 16.08.2015 10:21
od vlastnemec
TANN3R píše:Při pravidelných výměnách oleje by ta převodovka hlavně přežila zbytek auta, ale na to už je dnes u E65 pozdě, když prvních 100tis km měly před 10ti roky..
Úplný souhlas, problém jsou předchozí majitelé jak se na ní podepsali užíváním a servisem. U mě třeba - špatný šroub na vaně, jeden chybějící šroub na mechatronice, zbývající šrouby dotáhlé snad pajcrem a hlavně o 2,5l oleje méně - hold když některý servis mění olej způsobem kolik vyteče tolik naleju.
Problém mechatroniky jsem tady popisoval, kanálky AL a táhla potažené nikasilem = postupné obrušování a ztráta tlaku.
Měnič časem taky odejde ale to není taková darda a nedá se tomu nějak zabránit - oddálit jen včasnou výměnou oleje a hlavně správnou hladinou oleje.
Napsal: ned 16.08.2015 10:43
od JaraX
6HP26Z je asi nejlepší automat co BMW kdy mělo, převodovka odejde jen minimálnímu procentu lidi u benzína, u nafty je to trochu horší, každopádně většinou je to špatným servisem. kdo koupí auto s top převodovkou tak většinou nic řešit nebude, takže předkupní prohlídka je tady dost duležitá.
takovej osmikvalt to už je jiná liga, tam jdou ty převodovky rychle srát
Napsal: ned 16.08.2015 11:01
od vlastnemec
JaraX píše:6HP26Z je asi nejlepší automat co BMW kdy mělo
Jojo to jsme si užili
Ještě hodně doporučuji ráno auto nastartovat a nechat běžet cca 2min a teprve jet, to stejné po odstavce cca 3hod je tam znát celkem hodně velkej rozdíl jak auto zařadí.
Napsal: ned 16.08.2015 11:07
od tesil
Jako že zařadí hladčeji? Vždy před vypnutím motoru a pouštění brzdy dávám ruční brzdu a někdy po nastartování zařídím D, že o tom vůbec nevím a z toho to kopne až to bolí i mě.
Napsal: pon 24.08.2015 01:02
od Veselac
mě zase když to švihám, třeba dálnice delší dobu přepne do nouzáku, zařadí o stupeň víš a napíše to, že je přehřátá
stalo se to někomu? Hádám, že jo

Napsal: pon 24.08.2015 06:08
od JaraX
neznám nikoho komu by se to stalo, ale už mi o tom někdo říkal, tipuju termostat na výměníku oleje.
Napsal: pon 24.08.2015 15:50
od Veselac
to zní jako dobrej tip
mě se zdá, že hučí ložisko na převodovce, je možné že by mohlo zahřívat převodovku?
Napsal: sob 05.09.2015 19:07
od kupca
Já se přidám a zeptám se.
Převodovka řadí úplně normálně. Jen jsem dnes přijel ke garáži, couvám tam z prudšího kopečka. A zpátečka prostě necouvala. Dopředu jo, zpátky ne. A to ani už na rovině v garáži. Vždycky když přeřadím dopředu, nebo vypnu motor, tak na chvilku dozadu jede.
Jel jsem to tedy projet. Na velkém parkovišti, dopředu, dozadu, prostě cokoli a bez problémů.
Tak jsem projel cca 50 km bez problémů, napadlo mi, na jednom malém parkovišti do kopce a to samé jak před garáží, prostě zpátečka nereaguje.
Odjel jsem, cesta normálně v pohodě. Jak jsem couval do garáže, zas zpátečka blbne.
Prostě když je čumák zvednutý, tak R blbne.

Pak samozřejmě vyhodí červenou hlášku failsafe...
Typuju na málo oleje, bohužel se teď pod něj nedostanu a stejně doma olej ZF nemám.
Diagnostika jen hláška o spojce B a D, co jsem zatím vyčetl, může taky souviset s nízkou hladinou oleje.
Setkal jste se s tím někdo?
Před rokem výměna oleje u ZF v Jihlavě a není vidět, že by to někde teklo...
Napsal: sob 05.09.2015 19:38
od JaraX
může to být málo oleje nebo třeba jen špatny těsnění mezi mechatronikem a převodovkou, jelikož stojí asi 400kč tak to měním všem zakaznimum s výměnou oleje v automatu, ale většina mechaniku na to kašle, přitom to už spoustě lidí vyřešilo problém s převodovkou.
Napsal: sob 05.09.2015 20:08
od kupca
JaraXy, díky za info.
Na faktuře mám pouzdro mechatroniku (450Kč s DPH), tak doufám, že je vyměněné.
V týdnu dojde olej a snad se dostanu na zvedák a zkontroluju.
Předcházející majitelé mu fakt dávali zabrat. Ale jednou ho dám do původního stavu....
Napsal: sob 05.09.2015 20:20
od JaraX
http://bmwfans.info/parts-catalog/E65/E ... ing_parts/
tak to ti vyměnili asi jen rukáv, díl č.1
a ne díl č.2 což je těsnění mechatroniku
Napsal: sob 05.09.2015 20:30
od kupca
Tak to už říct nemůžu.
Ale podle čísla dílu máš pravdu...
O těch "brejlích" jsem taky četl.
Uvidím. Jak dojde olej. Nechce se mě sundávat vanu.

Napsal: sob 05.09.2015 21:19
od vlastnemec
To co popisuješ je určitě málo oleje, každopádně jestli Ti to vyhodilo už failsafe chce to řešit, tip na únik oleje je rukáv ale máš ho vyměněný, potom vana a to uvidíš, gufero mezi převodovkou a měničem, hadice v ohybu co jdou k chladiči - to byl můj případ a díra byla pod tepelnou páskou, hadice a kontrola až k chladiči, to jsou asi nejvíce časté místa, bacha gufero mezi převodovkou se Ti může zdát že teče tama, ale můžou to být ty hadice je to ve stejné úrovni.
Olej se měří při nastartovaném motoru a při 35°C - myslím.
Napsal: sob 05.09.2015 21:34
od kupca
Díky za info. Našel jsem, že se měří při nastartovaném a do max 35 stupňů..
Napsal: úte 08.09.2015 22:35
od kupca
Zítra se na to tedy podívám, jen pod autem olej nikde a řazení se zhoršuje, dnes jsem si to vyzkoušel. Kam by ten olej mizel?
Při pročítání fora jsem narazil na problémy s automatem u pětky, nedocvaklý konektor mechatroniku, tak mi napadlo, jestli by to nemohlo být taky ono.
http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... 5&start=30
Každopádně rozebírat se mě to moc nechce, mám malou garáž.

Napsal: stř 09.09.2015 07:59
od pGb
jak psal jarax, měl jsem podobné chování, dlouhá jízda dopředu ok, zpátečka ... nouzák, pomohla výměna dílu č 2, takový "osmičkový" těsnění, pak vše zase ok, jinak panika a strach, kdy se nerozjedu při otáčení z křižovatky
edit: kupoval jsem auto s tím, že bývalý majitel měnil mechatronik ..... jarax pak zjistil, že mechatronik přidělávalo nějaký "....." a díl č. 2 - těsnění si nesedlo do svého žlábku, tudíš se netlakoval správně mechatronik