Stránka 1 z 1

Napsal: pon 22.08.2016 23:19
od palciatko
Toto je už osobné :D

V poslednom čase ma začal o5 zlostiť motor, škube na voľnobehu - pripisoval som to zlej kvalite natankovaného LPG. Natankoval som na inej čerpačke, stále to isté.

Takže, zohriaty motor a:
benzín - hladký chod (engine roughness do 0.2)
500otáčok a LPG - chyba odpalov 1. valca (podľa diagnostiky - engine roughness, ostatné valce idú hladko, no jednotka stúpa až ku 7čke),
750otáčok a LPG - chyba odpalov 4. valca (ostatné valce takisto trochu trhajú)
Motor v otáčkach ide na benzin OK, na LPG sem tam cítiť škubnutie.

Rozhodol som prv pozrieť na valec č.1.
Takže ak pri 500ot. prepnem z benzínu na plyn, v engine roughness hneď vidím, ako sa valec č.1 začne štverať nahor. Po prepnutí na benzín sa vracia do normálu.
Ak sa však na LPG vyštverá príliš vysoko, tak DME zapíše chybu odpalov prvého valca. Ináč je diagnostika čistá.

Cievky majú cca 2 roky, sviečky asi 10 000km.

Čo som skúsil:
Prehodiť v lište LPG vstrekovače 1 a 2 - bezo zmeny
Vymeniť sviečku č.1 za inú - bezo zmeny
Prehodiť cievky 1 a 3 - bezo zmeny
Vyčistiť konektor na prívode k 1. LPG vstrekovaču - bezo zmeny, pri jeho odpojení počas behu na benzín pípa LPG.
Pozrieť konektor a piny na LPG riadiacej jednotke
Hadičku od 1. LPG vstrekovača do sania som prefúkol pumpou - bezo zmeny
Diagnostikou som prebehol aj LPG RJ - žiadne chyby v pamäti, v nastaveniach (napr. korekcie vstrekovačov) nič podozrivé.

P.

Napsal: úte 23.08.2016 07:57
od Jaris330D
Mně vypadává válec číslo 2, teď budu zkoušet jestli to dělá jen na LPG nebo i na benzín. Zjistil jsem totiž, že mě tlakuje LPG do chladícího systému. Odšroubuj víčko od expanzky a zkus, jestli z něho necítíš plyn. Já se rozhoduji mezi zrevidováním reduktoru nebo koupit větší, ale čekám, až mě k tomu něco víc řekne Jarax.

Napsal: úte 23.08.2016 21:04
od palciatko
Plyn z expanzky necítiť.

ALE!
Ak auto prepnem na plyn a odpojím hadičku z 1. LPG vstrekovača, chod motora sa nádherne ustáli. LPG vstrekovač dávkuje plyn do vzduchu.

Ak LPG hadičku odpojím z 5. LPG vstrekovača, otáčky motora začnú kolísať, dôjde ku chybe odpalov a 5. LPG vstrekovač sa vypne (fuel-cut, DME sa snaží zabrániť poškodeniu katalyzátora)

Tak buď 1. valec dokáže fungovať na vzduch alebo sa po prepnutí na LPG sa nevypne 1. benzinový vstrekovač.

Mám tam STAG-300 a valtek 34 vstrekovače.
Podľa schémy sú 1.benzínový vstrekovač a 1. LPG vstrekovač napojené na piny 1 a 29 RJ...

Kde na vozidle/elektroinštalácii hľadať zradu?

P.

Re: E66 745, na LPG vypadáva 1. a 4. valec

Napsal: stř 14.09.2016 07:56
od palciatko
Vymenil som riadiacu jednotku plynu... problém pretrváva.

Re: E66 745, na LPG vypadáva 1. a 4. valec

Napsal: stř 14.09.2016 16:00
od pGb
Pusť si input, zobraz si hodnoty roughness, k tomu si pusť diag na lpg a přepínej postupně samostatně jednotlivé válce. Vždy jen 1 válec na lpg naráz a sleduj jak se ty hodnoty mění. když by jsi měl chybu v zapojení, tak to tímhle poznáš. Jsem měl prohozený trochu drátky a stalo se mi, že signál pro 6. válec šel do lpg vstřikovače na 7. a naopak. Ve výsledku mi šel do šestky jak benzín tak lpg a do 7 nic :) Pokud se to přepínalo všechno, tak to vcelku chodilo ale klepalo se to lehce. Roughness by měl jít hladce, i když jede jen jeden válec na lpg a ostatní benzín.

Re: E66 745, na LPG vypadáva 1. a 4. valec

Napsal: stř 14.09.2016 16:47
od Alp
zkus jeste pri behu na lpg vytahnout pojistku palivoveho benzinoveho cerpadla a pockat (chvíli by trvalo nez se vyprazdni tlak v potrubi).
Zazil sem pripad, kdy benzinovy vstrik "protekal" pri neaktivite ... pri behu na benzin vse v pohode, pri behu na plyn protekal.

Re: E66 745, na LPG vypadáva 1. a 4. valec

Napsal: stř 14.09.2016 17:39
od pGb
2 alp: to samé uvidím z diagu co jsem psal .... pokud ti tam půjdou 2 paliva naráz, tak roughness při běhu na lpg nemůže být ok