Napsal: pon 22.08.2016 23:19
Toto je už osobné
V poslednom čase ma začal o5 zlostiť motor, škube na voľnobehu - pripisoval som to zlej kvalite natankovaného LPG. Natankoval som na inej čerpačke, stále to isté.
Takže, zohriaty motor a:
benzín - hladký chod (engine roughness do 0.2)
500otáčok a LPG - chyba odpalov 1. valca (podľa diagnostiky - engine roughness, ostatné valce idú hladko, no jednotka stúpa až ku 7čke),
750otáčok a LPG - chyba odpalov 4. valca (ostatné valce takisto trochu trhajú)
Motor v otáčkach ide na benzin OK, na LPG sem tam cítiť škubnutie.
Rozhodol som prv pozrieť na valec č.1.
Takže ak pri 500ot. prepnem z benzínu na plyn, v engine roughness hneď vidím, ako sa valec č.1 začne štverať nahor. Po prepnutí na benzín sa vracia do normálu.
Ak sa však na LPG vyštverá príliš vysoko, tak DME zapíše chybu odpalov prvého valca. Ináč je diagnostika čistá.
Cievky majú cca 2 roky, sviečky asi 10 000km.
Čo som skúsil:
Prehodiť v lište LPG vstrekovače 1 a 2 - bezo zmeny
Vymeniť sviečku č.1 za inú - bezo zmeny
Prehodiť cievky 1 a 3 - bezo zmeny
Vyčistiť konektor na prívode k 1. LPG vstrekovaču - bezo zmeny, pri jeho odpojení počas behu na benzín pípa LPG.
Pozrieť konektor a piny na LPG riadiacej jednotke
Hadičku od 1. LPG vstrekovača do sania som prefúkol pumpou - bezo zmeny
Diagnostikou som prebehol aj LPG RJ - žiadne chyby v pamäti, v nastaveniach (napr. korekcie vstrekovačov) nič podozrivé.
P.

V poslednom čase ma začal o5 zlostiť motor, škube na voľnobehu - pripisoval som to zlej kvalite natankovaného LPG. Natankoval som na inej čerpačke, stále to isté.
Takže, zohriaty motor a:
benzín - hladký chod (engine roughness do 0.2)
500otáčok a LPG - chyba odpalov 1. valca (podľa diagnostiky - engine roughness, ostatné valce idú hladko, no jednotka stúpa až ku 7čke),
750otáčok a LPG - chyba odpalov 4. valca (ostatné valce takisto trochu trhajú)
Motor v otáčkach ide na benzin OK, na LPG sem tam cítiť škubnutie.
Rozhodol som prv pozrieť na valec č.1.
Takže ak pri 500ot. prepnem z benzínu na plyn, v engine roughness hneď vidím, ako sa valec č.1 začne štverať nahor. Po prepnutí na benzín sa vracia do normálu.
Ak sa však na LPG vyštverá príliš vysoko, tak DME zapíše chybu odpalov prvého valca. Ináč je diagnostika čistá.
Cievky majú cca 2 roky, sviečky asi 10 000km.
Čo som skúsil:
Prehodiť v lište LPG vstrekovače 1 a 2 - bezo zmeny
Vymeniť sviečku č.1 za inú - bezo zmeny
Prehodiť cievky 1 a 3 - bezo zmeny
Vyčistiť konektor na prívode k 1. LPG vstrekovaču - bezo zmeny, pri jeho odpojení počas behu na benzín pípa LPG.
Pozrieť konektor a piny na LPG riadiacej jednotke
Hadičku od 1. LPG vstrekovača do sania som prefúkol pumpou - bezo zmeny
Diagnostikou som prebehol aj LPG RJ - žiadne chyby v pamäti, v nastaveniach (napr. korekcie vstrekovačov) nič podozrivé.
P.