Stránka 1 z 1

Napsal: stř 05.02.2014 23:16
od SZDC
Zdravim všechny,potřeboval bych o trochu zvednout otáčky motoru....
běží mi na 700ot.min. trochu málo ne? půjdou zvednout bez navštívení origo servisu?

Napsal: stř 05.02.2014 23:36
od horan
Nelibi se ti jen ten udaj na budikach, nebo vibruje auto? Nevim co mas za motor, ale predpokladam ze R6. No a jelikoz mas 2x vic valcu, nez dnesni letadla z koncernu a z tcpa v koline, tak staci i mene otacek. :lol:

Napsal: pát 07.02.2014 19:53
od SZDC
Pardon,motor 3.0D 160kW. Auto na volnoběh má občasné cuknutí.
Pokud držím otáčky malinko víš,je klid.

Napsal: pát 07.02.2014 20:04
od horan
Vim, ze ti to nepomuze a je to tady psany porad, ale zacni diagnostikou. Kouknout na data kdyz to znovna vynechava, kouknout na korekce vstriku, tesnost cele saci soustavy......
Sice to neni stejny, ale me auto pocukavalo pri mirne akceleraci. Chyba nakonec byla na konektoru RJ. Pod pravy pylak se dostala vlhkost a konektor RJ -> vstriky dostal lehkou vyrazku. Po ocisteni a konzervaci je to pryc. Na diagnostice taky nic nebylo.

Napsal: pát 07.02.2014 20:41
od Honza325
Nezvedej žádný otáčky,ty máš v pořádku a nech si přetěsnit ten vstřik,kterej máš špatnej.. :)

Napsal: sob 08.02.2014 21:42
od SZDC
Díky za tipy,,,,jinak čím je motor teplejší tak tím víc to na volnoběh kope. Zajedu na diagn. a uvidím. Jinak vstřiky nechám překontrolovat,přeci jen jsou tam nějaký pátek :roll:
Díky.

Napsal: sob 03.05.2014 13:29
od Zdenda530d
Trochu oživím toto téma s malinko jiným problémem.
Mám 530d, 142kw, r.v. 2001. nájezd 260 tkm
Volnoběh mám také na cca 700ot/min. Můj problém není v cukání - ať zahřátý nebo studený jde pěkně bez zadrhávání, po přidání plynu absolutně bez prodlevy jde do otáček, ALE;
Na volnoběh je v interiéru znatelné dunění a zvýší se vibrace - není to nic tragického ale vadí mi to. Po zvýšení otáček na 850-900 vše ustane - stejně tak jízda je krásně tichá a motor začínám v interiéru slyšet až za hranicí 3500ot/min (zdravý zvuk šesti hrnků v řadě).
Když na volnoběh stojím vedle auta, ševelí si pěkně klidně. Tak kde hledat problém?
Díky za rady.

Napsal: sob 03.05.2014 16:31
od shadou
podívej se na uložení motoru a na podtlak.

Napsal: sob 03.05.2014 20:06
od Zdenda530d
Tak uložení je mi vcelku jasný, ale podtlakem myslíš co? Mám zkontrolovat nějakou hadici nebo potrubí. Moc se v tomto motoru nevyznám, tak potřebuju navést... dá se to tmáknout v garážových podmínkách?

Napsal: sob 03.05.2014 20:52
od shadou
do silentbloků motoru jsou vedené hadičky. Ty je potřeba udržovat.
Podtlak ti zpevní silentbloky v akceleraci i při zhasnutí motoru.

Obrázek

hadice vede pod sáním a pak z leva do prava pod motorem

Ideální je zrovna projít všechna podtlaky

Napsal: sob 03.05.2014 22:41
od Zdenda530d
Super, díky.

Napsal: sob 03.05.2014 23:27
od shadou
motor se ti jinak opravdu neklepe a nekucká ?

Napsal: ned 04.05.2014 09:31
od Zdenda530d
Až budu mít chvilku, tak hodím auto na kanál a vrhnu se na to.
Jde o to zkontrolovat jestli nejsou zanesené hadičky podtlaku?
A ty silentbloky se dají případně nějak dotáhnout?
Jak náročná je výměna? kdyby byla potřeba...

Napsal: ned 04.05.2014 11:21
od shadou
uložení motoru se ti po čase začne trhat, ani podtlak už je nedokáže zpevnit.
Silentbloky se nedají dotahovat, pokud jsou unavené jedině dát nové. Hadičky nesmí přisávat vzduch. Překontroluj spoje, konce hadic, popřípadě je natáhni. Jde o to že se mohou zdát opticky dobré, ale už neudrží podtlak nebo jsou rozleptané.
podívej se na tenhle návod
http://www.5er.cz/forum/viewthread.php? ... 0#post_100

Ještě jedna věc. Funkčnost silentbloků si můžeš ověřit jednoduše. Otevři kapotu. Nastartuj motor a trochu tůruj. Dívej se mezerou pod kapotou na motor. Při přidání se ti nemá moc naklánět. Levá strana má tendenci jít nahoru. 1cm je asi tak normální, 2cm je už na prohlídku, 3/4cm je už opravdu na pováženou.
Po odpojení motoru ti zase jde ráz doleva. Motor ti nemá moc lítat.

Napadá mě , To dunění jak si psal ti může dělat i čerpadlo pod podlahou řidiče. To se dá zjistit poslechem, pokud tušíš kde poslouchat

Napsal: ned 04.05.2014 12:11
od bibikuba
docela mě zajímá jak vyzkoušet funkčnost toho podtlakového ovládání silentbloků motoru-silentbloky jsem vyměnil,hadičky před připojením do nich jsem profouknul a systém neni vůbec těsný-nekde pod sáním to vyfukuje ven...Je mi jasný že tam je ventil kterej tam ten podtlak pouští či co ale ani při nastartovanym motoru z hadiček u silentbloků se toho moc neděje..Je mi jasný že ty silentbloky budou těsný proti profouknutí-je tam asi membrána či co ale dá se zjistit funkčnost toho systému dál??má někdo metodu jak vyzkoušet že ten systém podtlaku funguje OK-v jakých otáčkách to jak funguje atd...

Napsal: ned 04.05.2014 12:58
od shadou
jestli ti to pod sáním fouká, tak tam je díra nebo volná hadice.
vepředu na motoru máš pumpu. Od ní jde jedna hadice+ trubka pod sání. Tam je rozdělovač na Posilovač brzd, ovládání turba, klapky, egr, uložení motoru. Ideální je sundat sání a překontrolovat.

Na test podtlaku je podtlaková pistole. Kutilsky se dá ověřit těsnost třeba balonkem z testru hustoty kapalin.Obrázek
Obrázek
Obrázek[/list]