Stránka 1 z 2
Napsal: čtv 06.03.2014 21:57
od Hoang
Zdravím,
mám E60 530D (160kw) rv. 2004 a momentálně mám takový problém, že při prudkém přidáním plynu a následně puštění plynu auto při přeřazení z 1 na 2 cukne (to samé dělá z 3 na 4 atd.).
Stává se to jen při prudké akceleraci a následně sundání nohy z plynu. Jinak ne. Když po akceleraci furt nechám nohu na plynu a pomalu ubírám plyn, nedělá to.
Nedělá vám to taky? Jak jste to řešili? Auto má najeto original 162.000km.
Olej v převodovce jsem ještě neměnil, protože někde jsem četl že je náplň doživotní.
Napsal: čtv 06.03.2014 22:54
od kadli
No rozhodne to delat nema, radeji vymen olej v prevodovce, nech udelat adaptaci a mozna to pomuze, mozna ne. Colozivotni napln, je to samy, jako kdyz ti reknu, ze si si koupil celozivotni chleba. Radeji zkus pocist vic o tom, nez se doctes od nejakeho chodce, co videl BMW project na ulici. Jestli se ti nechce, tak olej se ma menit po 60000 km. Typuju, ze si motorovej olej menil po 30000 km???
Napsal: pát 07.03.2014 01:57
od Hoang
Olej v motoru menim maximalne po 20.000.
Ano, opravdu BMW pise ze olej v automatu je dozivotni, ale tak jak jsi psal, taky doporucuje menit motorovy olej co 30.000 a pritom to nikdo nedela, protoze vi, ze tak by oddelal motor.
Asi hodim auto na diagnostiku a uvidi se :-/ doufam ze to bude jen tim olejem.
Napsal: pon 10.03.2014 20:32
od CryoCz
Hoang píše:Olej v motoru menim maximalne po 20.000.
Ano, opravdu BMW pise ze olej v automatu je dozivotni, ale tak jak jsi psal, taky doporucuje menit motorovy olej co 30.000 a pritom to nikdo nedela, protoze vi, ze tak by oddelal motor.
Asi hodim auto na diagnostiku a uvidi se :-/ doufam ze to bude jen tim olejem.
Ano náplň je doživotní. Nemci ale vyrábí auto s životností 160.000km. Pak kupují nové.
Napsal: pon 10.03.2014 21:42
od Honza325
Mrkni na hardyspojku a uložení kardanu.
Napsal: čtv 13.03.2014 23:08
od MadMaxII
Co je to momentalne, jak dlouho auto mas, dela to od zacatku nebo od nejaky doby? Dela to za studena vic a po ohrati mene?
Napsal: úte 18.03.2014 23:05
od daneke38
mechatronic
Napsal: stř 19.03.2014 13:32
od petrolinko
Hoang píše:Zdravím,
mám E60 530D (160kw) rv. 2004 a momentálně mám takový problém, že při prudkém přidáním plynu a následně puštění plynu auto při přeřazení z 1 na 2 cukne (to samé dělá z 3 na 4 atd.).
Stává se to jen při prudké akceleraci a následně sundání nohy z plynu. Jinak ne. Když po akceleraci furt nechám nohu na plynu a pomalu ubírám plyn, nedělá to.
Nedělá vám to taky? Jak jste to řešili? Auto má najeto original 162.000km.
Olej v převodovce jsem ještě neměnil, protože někde jsem četl že je náplň doživotní.
Ahoj, na E90 330i 190kw mi to dělá uplně stejně, pokud dám plný a pak prudce uberu tak jak si to přeřadí nahoru tak to někdy dost cukne.Pokud ten plyn pustím pomaleji, tak je to plynulé...
Nevím jestli tyhle dvě auta používají stejný automat ....
Napsal: stř 26.03.2014 20:41
od Hoang
MadMaxII: Auto už mám 4. rokem(koupeno s 116.000), a ze začátku jsem si ničeho nevšiml. Až teď kdy má najeto okolo 165.000 jsem to zpozoroval.
V jednom nejmenovaném servise specializující se na BMW mi řekli, že ať vyměním olej v převodovce, možná se to trošku zlepší. "Nic víc" pro to nemůžu udělat, protože prý za tu dobu v převodovce vznikly vůle a tím pádem to cuká.
petrolinko: Jestli máš před face tak myslím že tam jsou "stejné" automaty. Kolik máš najeto? Měnil jsi už olej v převodovce?
Napsal: stř 26.03.2014 23:39
od VRsix
Sorry, ale ta prevodovka pri spravny udrzbe vydrzi nesmysl, takze vule jsou kravina podle me

Napsal: čtv 27.03.2014 12:31
od Hoang
Taky se mi zda ze to je nejaka blbost, a najezd 160.000 neni na BMW takove zavratne cislo aby se prevodovka "sypala". Zkusim vymenit ten olej. Uvidime jestli se to zlepsi.
Napsal: čtv 27.03.2014 12:35
od petrolinko
Hoang píše:MadMaxII: Auto už mám 4. rokem(koupeno s 116.000), a ze začátku jsem si ničeho nevšiml. Až teď kdy má najeto okolo 165.000 jsem to zpozoroval.
V jednom nejmenovaném servise specializující se na BMW mi řekli, že ať vyměním olej v převodovce, možná se to trošku zlepší. "Nic víc" pro to nemůžu udělat, protože prý za tu dobu v převodovce vznikly vůle a tím pádem to cuká.
petrolinko: Jestli máš před face tak myslím že tam jsou "stejné" automaty. Kolik máš najeto? Měnil jsi už olej v převodovce?
Ahoj,
najeto 255 tisíc, bohužel se olej v převodovce měnil poprvé až teď a připadá mi, že se to trochu zlepšilo .. Jinak celkově řadí pěkně ...
Napsal: čtv 27.03.2014 15:01
od MadMaxII
Ja mam E39 2003, 525d 120kw, 200k km,
automat luxus, radi jak ma, prechody bez skubani..... Olej byl udajne menen prede mnou, a skutecne byl olej cistej. Ja ho menil chvili po koupi na 160k km z neduverivych duvodu, nikdy nevis co je od prodavajiciho pravda a co ne... Osobne bych v aut. prevodovce tak dlouho jako ty olej nenechaval, ja to menim kazdy 2 roky at najedu 10k nebo 60ka prevodovka porad zadna zmena(teda az na moje zachazeni).....
Pravdou je ze jsem ted resil spotrebu, papalo mi 10L tak jsem testoval jaky vliv ma na to automat, a s vyrazovanim z D na N jsem snizil spotrebu skoro o 1L(Ted jsem zjistil jednu dulezitou vec, ze kdyz promazes prevodovce pamet kam si uklada jak s ni jezdis, bude se chovat ekonomicky i bez vyrazovani. A jelikoz jsem kupoval auto s nabehem 160k km, buh vi co tam bylo natrendovano). Ale pisi to proto, ze kdyz radis zpet na D jeste nez zastavis, napr. v 50km/h kdyz vjedes do vesnice z kopce, tak uz za tech 14dni testovani jsem si vyrobil na 3pr. stupni jemny prechod ktery ja vim ze tam je i kdyz si ho moc lidi nevsimne a je to opravdu o oleji a o zachazeni, mit Dcko a neresit nesmysly dokud nestojim.....
Jinak pak pisni jak jsi dopad s vymenou jestli se to zlepsilo hodne nebo malo atpdb....

Napsal: čtv 27.03.2014 22:21
od Hoang
Jo díky za rady chlapi. Musím ten olej v nejbližší době vyměnit, než aby mi odešla převodovka.
Napsal: čtv 27.03.2014 23:20
od matiz
Jestli ze je nacata, stejne udela pa pa...
Napsal: čtv 27.03.2014 23:26
od kadli
MadMaxII píše:Ja mam E39 2003, 525d 120kw, 200k km,
automat luxus, radi jak ma, prechody bez skubani..... Olej byl udajne menen prede mnou, a skutecne byl olej cistej. Ja ho menil chvili po koupi na 160k km z neduverivych duvodu, nikdy nevis co je od prodavajiciho pravda a co ne... Osobne bych v aut. prevodovce tak dlouho jako ty olej nenechaval, ja to menim kazdy 2 roky at najedu 10k nebo 60ka prevodovka porad zadna zmena(teda az na moje zachazeni).....
Pravdou je ze jsem ted resil spotrebu, papalo mi 10L tak jsem testoval jaky vliv ma na to automat, a s vyrazovanim z D na N jsem snizil spotrebu skoro o 1L(Ted jsem zjistil jednu dulezitou vec, ze kdyz promazes prevodovce pamet kam si uklada jak s ni jezdis, bude se chovat ekonomicky i bez vyrazovani. A jelikoz jsem kupoval auto s nabehem 160k km, buh vi co tam bylo natrendovano). Ale pisi to proto, ze kdyz radis zpet na D jeste nez zastavis, napr. v 50km/h kdyz vjedes do vesnice z kopce, tak uz za tech 14dni testovani jsem si vyrobil na 3pr. stupni jemny prechod ktery ja vim ze tam je i kdyz si ho moc lidi nevsimne a je to opravdu o oleji a o zachazeni, mit Dcko a neresit nesmysly dokud nestojim.....
Jinak pak pisni jak jsi dopad s vymenou jestli se to zlepsilo hodne nebo malo atpdb....

Tak jestli vyrazujes na automatu, tak se stou prevodovkou pomalu muzes loucit... U automatu se nema vyrazovat, pri vyrazene rychlosti klesne tlak oleje a prevodovka se nemaze, tak jak by mela.
Napsal: pát 28.03.2014 21:09
od VRsix
Ja nechapu, ze po x desitkach let co se automaty pouzivaj jsou lidi, ktery porad vyrazujou na N.

takovej automaty bych si vazne chtel po nekom koupit

Napsal: pát 04.04.2014 16:59
od Hoang
Problem vyresen!!! Vymena oleje + vany ve kterem je filtr. Auto radi pekne jak ma

jsem zase stastny... Schvalne jsem si vzal domu starou vanu at ji prozkoumam. Rozebral jsem ji a uvnitr filtru byly malinkate supinky kovu(asi hlinik) protoze kdyby to byl kov, zachytilo by to dva magnety ktere jsou na vane. Na magnetech byl takovy sajrajt jako kdybych smichal prach s olejem.
Takze rada pro vsechny komu cuka automat... Vymenit olej v automatu + vanu.
Jo, a vsechno me to vyslo na 9844,-. Draha je ta vana, okolo 5800,- uz.
Napsal: sob 05.04.2014 07:11
od Honza325
Myslim,že Tvůj problém tim nekončí... Ono po resetu adaptací řadí převodovka vždycky po nějakej čas lépe (pokud nemáš měnič nebo mechatronik atd uplně v loji) Ten olej se má vyměnit po koupi,pokud nemáš absolutně podloženou dřívější výměnu. Ne když už je zle. Dá se to přirovnat k motoru - tam se olej taky neměníaž když se přidře.
Jinak vana ve který je filtr a těsnění stojí originál ZF cca 2000,-
Lehkej mazut na magnetech neni nic tak divnýho, no špony (nejspíš z měniče) už jsou horší.
Napsal: úte 22.04.2014 19:09
od Andr228
Ahoj pánové,
nemám problém s cůkáním automatu, řadí krásně (až při zařazení na R), ale mám problém s hlukem. Po nastartování hodně hlučně šustí něco hned za setrvačníkem. Nevíte co by to mohlo být? Dělá to asi měsíc a je to větší a větší hluk. Co říkate na servis Pakra ZF Jihlava? Díky