Stránka 1 z 3
Napsal: úte 22.04.2014 11:32
od BULLITGSXR
vím, že se tyhle rady motaj pořád dokola, ale měl někdo možnost srovnání přímo těhle dvou modelů pořád se nemůžu rozhodnout. Ropa se mi celkem líbí, ale mám přibližný roční nájezd cca 15tisíc (možná trochu víc) a převážně okresky a město takže bych neřekl, že ho využiju naplno, zase nadruhou stranu se u toho benzína hrozim spotřeby (ano já spotřebu řeším i u bmw) díky za příspěvky k tématu
Napsal: úte 22.04.2014 11:51
od Filozof
pokud se bojíš spotřeby tak BMW nekupuj.
S nájezdem do 15tis km bych šel klidně do benzínu. A těch 10litru vs 7litru u nafty je opravdu zanedbatelné. Stačí jedna oprava za 10tis kč a hned si spočítej opravu a náklady jak se ti promítnou ve spotřebě.
Pak zjistíš že 530d jezdí 2x dráž než jakýkoliv benzín.
Strašně záleží na kusu auta které koupíš a v jakém je stavu.
Pokud ti tolik záleží na spotřebě kup si 1,9tdi octavii I nebo fabii 1,4i s LPG.
U e39 nemůžeš koukat na úsporné auto. Pokud jo jedině LPG. A to se vyplatí koupit už hotové.
Ale každé auto starší 5ti let chce prostě investice a e39 je vlastně 96-2003 auto které má 18-11let co bys od toho chtěl ?
Nejlepší je benzín pokud je v perfektním stavu tak bude chtít nejméně do servisu. Pak jedině LPG. Nafta až jako poslední a jen pokud máš naftu za pakatel asi tak to vidím já.
E39 v LPG dneska koupíš v pohodě kolem 80-120tis v pěkném stavu a spotřeba bude pak i menší jak v té oktávce.
Koupit šrot za 30-40tis a pak do toho nasypat dalších 30-40tis není umění.
Budeš toho hodně litovat.
Anebo budeš jezdit ve vraku za který by jsi se musel stydět.
Napsal: úte 22.04.2014 11:56
od BULLITGSXR
jasně zase neočekávám, že nafta bude žrát 5 litrů

to zas ne jde mi o to aby ten benzín nežral permanentně 15 pokud by se s tim dalo udržet do 10 tak mi to stačí. a je to přesně jak píšeš stačí jedna oprava a nafta okamžitě postrádá význam.... jinak naftu levnější nemám možnost.
Napsal: úte 22.04.2014 11:58
od BULLITGSXR
jinak s tim plynem co jsem tady četl tak dost lidí si na to stěžovalo, že má problémy tak mě to celkem odradilo
Napsal: úte 22.04.2014 12:00
od Filozof
neboj se 528i , 523i nebo 525i jezdí všechny mezi 9-10litry průměrná spotřeba. Pokud jezdíš slušně jako člověk o něco více jak je povoleno.
530i záměrně nepíši je dražší ikdyž nejlepší ale řere taky podobně.
Všechny R6 benzíny jezdí řekněme podle nohy mezi cca 9-10,5litry benzínu na sto v e39.
Dálky dokážou kolem 7litrů ale to jedeš fakt piánko párkrát do roka.
čekej průměr 10L a budeš pokojenej když u sebe uvidíš méně.
Vše je o stavu auta a jak šlapeš na plyn a zda jezdíš po praze nebo mimo případně 50:50 s městem.
Napsal: úte 22.04.2014 12:04
od Filozof
osobně mám 728i e38 takže vlastně motor 2,8i co se dává i do e39.
Auto je asi o 80-100kg těžší jak 5er a ted mám měřenou spotřebu průměr 9,6litru/100km po asi pár tisících km naježděných což mě mile překvapilo.
Navíc je to automat a 18" alu. Jezdím jako člověk na pohodu lehce nad limity a občas auto protáhnu po dálnici.
Měl jsem 525i s LPG a jezdil stím 7let. LPG super párkrát se něco řešilo ale najel jsem 150tis km a uspora byla veliká. jezdilo 9-12,5litru LPG. což bylo super. Podle nohy.
Ted najedu cca 10tis ročně a benzín si asi nechám nebudu to přestavovat.
Do práce mám jiný způsob přepravy.
Napsal: úte 22.04.2014 12:19
od BULLITGSXR
tak to je krásná spotřeba na sedmičku ( s tim taky počítám že mat, 18´ kola kat of atd. se podepíše na spotřebě) proto se snažim hledat netuningovej stav

jinak z 80% jezdim město okresky (ústí nad labem) takže žádný hrozný zácpy a bydlím za městem. jízda klasika ne uplnej klobouk ale zase žádná palice to jsem v autě nikdy nejel protože žádný auto tolik nejede (na palici mám motorku)

Napsal: úte 22.04.2014 12:33
od Pazdi
Filozof píše:pokud se bojíš spotřeby tak BMW nekupuj...
co to je za žblept?:p
obecně bych se spotřeby naopak vůbec nebál - osobně e36 328i - cca 9 litru kombinovaná (jsem z menšího města - sem tam Ostrava, Olomouc, Brno)...e60 535d - 8-9 litru - na to, kolik potvora váží a jaký má výkon si myslím, že je to fajn...ono to nikdy nebude žrát jako Octávia I, ale zároveň to vždycky pojede jinak, budeš se v tom cítit jinak...
co se týká dotazu 530d nebo 528i - to je těžký, když nevíš jestli naftu nebo benzín - nafta = více věcí, co se může podělat, není to "takový" jako R6 v benzínu:)...benzín = teoreticky menší údržba, ale zase třeba horší výbava (proto jsem já u pětky skončil u nafty, i když mám relativně malý nájezd - protože zkrátka v benzínu jsem nenašel to, co jsem chtěl:)
shrnuto : běž si obě projet, zkouknout, napíchnout na diagnostiku a pokud budou v stejném stavu a je ti vskutku jedno, jestli to bude nafta nebo benzín - tak ber tu, co se ti bude víc líbit...pokud na tom nebudou technicky stejně a máš vybrány tyhle dvě (a vlak přes to nepojede) tak ti myslím jen pomůže, když je pořádně zkoukneš.
případně nahoď odkazy, věřím, že se tady k tomu pár lidí vyjádří - nebo pošli posledních 7 znaků VIN a vypíšeme ti tady výbavu a nějaké info o datu výroby apod.
e: pardon - 523i

ale jak psal Filozof - ono je to v podstatě jedno všechno to žere podobně - hlavně záleží na stavu:)
Napsal: úte 22.04.2014 12:38
od BULLITGSXR
díky za další odpověď (jinak ne 528 ale 523)
no mám v plánu se jet podívat na tuhle má i slušnou výbavu, ale je tam už dna inzerci docela dlouho a ta cena se mi zdá nějak moc nízko tak abych nejel zbytečně...
http://auto.bazos.cz/inzerat/33841614/B ... -do-24.php
Napsal: úte 22.04.2014 12:44
od Pazdi
osobně mě ta výbava až tak nepřesvědčila - člověk by až koukal, co takhle "starý" auto může mít:)
doporučuju - zavolat, zjistit ten konec VIN a k tomu ať ti dá nějaké info o těch opravách - kdy a jestli je dělal - pokud je seriozní, tak bude mít třeba faktury - aspoň za díly - gumy, tlumiče, podvozek, baterka a jsi skoro na ceně auta za kterou to prodává;-)
Napsal: úte 22.04.2014 12:46
od Filozof
Tak do té bych nešel určitě už jen od pohledu.
Mrkni se na nověší nebo v lepším stavu.
Kolik do toho chceš investovat ?
528i pokud najdeš bude lepší volba ale spíše hledej co nejlepší stav a taky nějakou výbavu pokud o to stojíš. Tohle auto je celkem holota a předface na první pohled nic půvabného. Asi tak.
Muselo by se to vidět.
PAZDI: Už jsi viděl usporné BMW mimo 316i s LPG nebo 116d ?
BMW je pro lidi co chtějí něco více a preferují radost za volantem a spotřeba je až na dalším místě. A kdo chce spořit koupí si LPG do auta.
Pokud najede 15k ročně tak nepotřebuje LPG a benzín je prostě ideální volba.
Napsal: úte 22.04.2014 12:48
od Pazdi
Filozof: když ti řeknu, že 316i compact mi žral v podstatě skoro víc jak 328i:) takže za sebe - BMW nejsou úsporný auta - ok:) ale chtěl jsem upozornit, že to nejsou bestie požírající i trávu okolo cesty - i když upřímně - rád u toho některé lidi nechávám "ty si musíš žít ve vatě 3 litr v naftě, dvě turba??? ty vole to musí žrát.." - ať si to myslí:)
Napsal: úte 22.04.2014 12:51
od BULLITGSXR
no chybí mi tam kůže to je pravda, ale zas nepotřebuju masážní prdelní sedáky a vyhřejvaný

hlavně má bc a tam se dá zjistit podstatný údaje pokud se nepletu hlavně o teplotě (test č. 7) jako extra krasavec to neni to ne, ale aspoň je (snad) v origo stavu... psal jsem mu o vin atd. tak čekám.... zase nekoupim hned druhou e39 co uvidim nedávno jsem se byl na jednu podívat a

no už jsem to tu psal nic nesedělo podle vinu stříbná 96 s textilnim interiérem a auto modrá 98 komplet v kůži

a tvrdil , že má najeto 181

Napsal: úte 22.04.2014 12:56
od Filozof
PAZDI: V pořádku. Na mě se taky koukají jak na pána milionáře. Když někam dojedu v 7er krásně nablejskaná e38 černá v chrompaketu...
Taky říkám že to žere malé děti co stojí u krajnice ...a už nemá smysl to s něma řešit. Prostě majitelé BMW musí ještě dlouhé roky poslouchat co ty bestie žerou a jak jezdí jako piráti všichni. To je prostě klasika.
Se divím že mě nestaví policejní komando. Zajimavé že občas někdo pochválí a pokecá. Není to v ČR uplně tak strašný ještě jsou slušní lidi.
Jinak u nás ve fitku se občas sleze 6lidí co má BMW většinou 530d nebo 330d tour. případně 330i a já s 728i. Takže časy se mění a mladí se nebojí kupovat BMW. Před 10lety tady nic ještě nebylo. Sem tam vlaštovka.
AUTO jsem neviděl ale podle fotek vypadá daleko líp jak co jsi poslal ty.
http://auto.bazos.cz/inzerat/34334919/P ... e-pneu.php
mrkni. Ještě ověřit že je v pěkném stavu.
Napsal: úte 22.04.2014 13:04
od Pazdi
přesně jak píšeš - nekupovat první auto, pořádně to zkouknout no a hlavně projet - nedávno jsme se o tom bavili, člověk koupil auto aniž by v něm kdykoliv seděl a najednou zjistil, že z něj blbě vidí, že ty sedačky nejsou ono apod:)
určitě jít krok po kroku - inzerát, fotky, vin, osobně - zkouknout, projet, diagnostika...
jinak zapátrej i v prodeji z klubových aut;-)
Napsal: úte 22.04.2014 13:12
od xnovic
523 vs 530D? Tohle srovnání moc nechápu..
Mám si koupit novou Avii, nebo formuli?
Vybíráš mezi skoro nejslabším benzínem a nejsilnějším dieselem? Výkonový skok mezi oběma auto je obrovský!
Pokud vybíráš, tak bych vybíral mezi 528 vs 530D..
Pokud máš takhle malý nájezd, tak bych šel do benzínu...
Napsal: úte 22.04.2014 13:14
od BULLITGSXR
Filozof: jo na něj sem koukal, ale o té 2.8 nic nevim hlavně všichni si 2.3/ 2.5 chválej spolehlivostí
Napsal: úte 22.04.2014 13:19
od BULLITGSXR
xnovic: když nechápeš tak proč odpovídáš? prostě se rozhoduju mezi těmahle modelama proto se ptám na názory
jinak na tvoji odpověď radši bych bral avii ale v turbu

Napsal: úte 22.04.2014 13:37
od Filozof
motor 2,8i je super a stejně spolehlivej jako jinej R6 co jsou 2,5i.
Výhoda motoru 2,8i je v kroutícím momentu který je větší a tak na to nemusíš tak šlapat.
Ted víš že chceš benzín a radíme ti neboj se 528i a klidně vybírej. Stav a výbava daného kusu je samozřejmě nejduležitější. Chápu že chceš levné auto ale za 30-40tis nečekám nic dobrého.
Ta 528i co jsem dal odkaz je levná 55tis a navíc vypadá že do toho něco nasypal. Chce to projet a s někým kdo tyto auta servisuje a zná je obejít ideálně pár aut a to co bude nejlepší si odvezeš.
Napsal: úte 22.04.2014 14:33
od LukesE39
BULLITGSXR píše:Filozof: jo na něj sem koukal, ale o té 2.8 nic nevim hlavně všichni si 2.3/ 2.5 chválej spolehlivostí
2.8 mají stejně dobrou, ba dokonce lepší pověst, co se spolehlivost týče. Hlavní rozdíl mezi 520i/523i/528i - 110kW/125kW/143kW rozdíl ve spotřebě u dvoulitru a dvaosmičky je žádný, v některých případech je dokonce nižší u 2.8.
Já tu měl nedávno dvě - 523iA Touring a 528iA Touring, 2.8 je víc vybavená a dlouhodobý průměr co to auto mám je 10,2, s 523 jsem měl za cca 3 měsíce 10,1 s tím, že 528 má širší kola a jezdím s ní i o něco rychleji
Za mě - pokud se najde 523 v hodně pěkném stavu, proč ne, ale když bude aspoň trochu srovnatelná 528, tak jedině tu.. A nebo klasicky ohraná věta zde - kup rovnou 540i v LPG a budeš vysmátej
