Stránka 1 z 1
Napsal: sob 26.04.2014 14:09
od skalapa
Čau kluci, mám důležitý dotaz... Jde dát motor který byl spojený s manuální převodovkou na auto ve kterém je automat ? Popř. jaké jsou tam změny nebo rozdíly a co by se muselo předělat ?
Mám na svém autě r.v.99 530dA 135 kW - ale mám tam k.o. turbo, vstřiky už taky mají nejlepší za sebou a celkově motoricky není úplně v pořádku, a mám možnost vzít od známého 3.0d 142kW manual , který vím že fungoval na 100% ( před týdnem měl kolizi a mám možnost motor koupit komplet )...
Otázka tedy zní : Lze přendat motor z auta s manuálem a dát na auto s automatem? A co by bylo potřeba předělat/ změnit když ten druhý motor je silnější... ?
Díky VŠEM za rady !!!!
Napsal: sob 26.04.2014 16:09
od _milan_
JDE TO !
Napsal: sob 26.04.2014 16:28
od skalapa
Paráda

, dočetl jsem se, že u manuálu je nějaké ložisko které se při montáži na automat "vyndá" ? Je tomu tak, nebo to platilo jen u Tds ?
Co elektronika ? Nějaké rozdíly, nebo vše zůstane stejně? Našel jsem taky že 142Kw nemá konektor pro napojení na diagnostiku v mot.prostoru jako 135Kw, ale že konektor pro napojení se nacházel v interiéru...
Jinak díky za reakci, hned se mi líp přemýšlí nad tím, kdy to zrealizuji

Napsal: sob 26.04.2014 16:28
od skalapa
Snad nenarazím na nějaké komplikace...
Ještě by mě zajímaly hlavní rozdíly mezi slabší (135kw) a silnější (142kw) verzí ? Našel jsem, že silnější má jiné sání, větší turbo a pár technických údajů... ale spíš mě zajímá jestli je shodné uložení, kabeláž atp... abych se mohl na výměnu připravit a nebyl jsem zaskočenej až něco nebude sedět...
takže budu vděčný každému, kdo mi v tomhle dokáže čímkoliv poradit nebo říct na co dát pozor ...

Napsal: ned 27.04.2014 08:52
od Vesa88
To lozisko je pravda. Je zezadu na motoru v klice...

Napsal: ned 27.04.2014 14:20
od Brátn
rada nad zlato: přenechej tu výměnu odborníkům!
napiš odkud jsi a třeba se ti ozve odborník z tvého okolí
totožné motory nemají mezi sebou rozdíl mezi automatem a manuálem, liší se pouze v ostatních částech, jako je kabeláž elektřiny, ložisko v klice, dvouhmota/startovací kroužek atd, takže pokud se bavíme o výměně za totožný motor, tak vše co potřebuješ máš na svém motoru a tedy by výměna nebyl problém,
bohužel ty chceš výměnu za jiný motor, tedy je možné,
že je tam jiná elektřina (motorový svazek) tedy ty potřebuješ 142kw automatový
dále mezi motory proběhl facelift auta včetně faceliftu celé elektřiny proto chybí zásuvka v motoru,
potřebuješ samozřejmě jednotku motoru 142kw, otázkou je vazba mezi jednotkou na automat a jestli automatová jednotka 135kw je totožná s 142kw
další věcí je EWS, pak budíky atd
takže to chce odborníka, který už to ideálně dělal a vyzná se hlavně v elektrice motoru, mechanicky problém ve výměně není
Napsal: ned 27.04.2014 15:37
od skalapa
Děkuji za příspěvěk

, trošku se bojím právě té elektriky...
Určitě se do toho nepohrnu já, práci nechám na odborníkovi, mechanika už mám... zajímaly mě právě Vaše zkušenosti a hlavně rady na co dát pozor...
Takže zatím to vypadá že výměna proběhne následujících cca 14 dnech... budu dále informovat jak se to vyvíjí
A za každou další radu budu velmi vděčný VŠEM

Napsal: ned 27.04.2014 17:21
od all
ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.
Napsal: ned 27.04.2014 18:48
od skalapa
all píše:ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.
Tak to je zatím nejpozitivnější zpráva

předpokládám že i soft převodovky s tím bude spolupracovat tak jak má

Napsal: ned 27.04.2014 19:41
od _milan_
skalapa píše:all píše:ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.
Tak to je zatím nejpozitivnější zpráva

předpokládám že i soft převodovky s tím bude spolupracovat tak jak má

převodovka ma svoji samostatnou jednotku...
Napsal: ned 27.04.2014 20:09
od skalapa
_milan_ píše:skalapa píše:all píše:ten motor je stejný, jak vstřiky, tak turbo. normálně to zapoj na svou elektriku co máš na autě a bude vše chodit. 135kw a 142kw má jen jiný software v jednotce. nic víc.
Tak to je zatím nejpozitivnější zpráva

předpokládám že i soft převodovky s tím bude spolupracovat tak jak má

převodovka ma svoji samostatnou jednotku...
Tak tím je to vyřešené

Napsal: pon 28.04.2014 07:08
od Perunwit
to si jenom myslíš

to teprve přijde

Napsal: pon 28.04.2014 09:49
od skalapa
Perunwit píše:to si jenom myslíš

to teprve přijde

No je pravda, že jsem sám zvědav jaká překvapení na mě budou číhat

Napsal: sob 17.05.2014 16:29
od BULLITGSXR
kluci a kdybych chtěl přehodit z 525d na 530d obojí manuál?
Napsal: sob 17.05.2014 17:38
od OndraBMW535i
já dával do 535ia motor z 535 manuál a žádný problém..
Napsal: sob 17.05.2014 17:41
od OndraBMW535i
BULLITGSXR píše:kluci a kdybych chtěl přehodit z 525d na 530d obojí manuál?
a) jak se dočteš nahoře, tak manuál nemá vliv
b) jak se dočteš nahoře, tak pokud měníš stejný motor, tak v tom není problém. To znamené, že když není stejný motor, tak to je problém

Napsal: sob 17.05.2014 22:51
od BULLITGSXR
OndraBMW535i a) jasný tak proto jsem se ptal když je problém tak jestli to někdo dělal tak v čem je ten problém co je potřeba změnit nebo předělat mě zajímá
Napsal: ned 18.05.2014 16:14
od OndraBMW535i
BULLITGSXR píše:OndraBMW535i a) jasný tak proto jsem se ptal když je problém tak jestli to někdo dělal tak v čem je ten problém co je potřeba změnit nebo předělat mě zajímá
no já osobně bych to nikdy nedělal, pač předělávat celou elektriku, říd.jednotku, převodovku, kardan a milion komplikací, které většinou nastanou.. Kup raděj stejný motor a jsi vklidu

Napsal: ned 18.05.2014 19:35
od BULLITGSXR
OndraBMW535i píše:BULLITGSXR píše:OndraBMW535i a) jasný tak proto jsem se ptal když je problém tak jestli to někdo dělal tak v čem je ten problém co je potřeba změnit nebo předělat mě zajímá
no já osobně bych to nikdy nedělal, pač předělávat celou elektriku, říd.jednotku, převodovku, kardan a milion komplikací, které většinou nastanou.. Kup raděj stejný motor a jsi vklidu

super to jsem potřeboval vědět že je toho tolik tak na to samozřejmě kašlu. Myslel jsem že bude problém jen na převodovce dík za info
Napsal: ned 18.05.2014 20:43
od OndraBMW535i
třeba by něco z toho bylo stejne, ale delat bych to nechtel

ja jsem daval do 535 stejny motor a za dva dny byl prehozeny a pak se tri dny trapili s tim, ze auto neslo nastartovat.., takze asi tak

)