Stránka 1 z 2
Napsal: úte 27.05.2014 20:40
od civn
Mohu poprosit o následující informaci:
Uvažuji o zakoupení BMW 535D kombi. Volba padne na 3L biturbo. Ročníkově od 10/2005 mladší (kvůli problematice klapek).
Dotaz:
Jaký je motor 200kw z hlediska spolehlivosti.
Má smysl připlácet a jít do faceliftovaného modelu 7/2007 s motorem 210kw?
Jaké jsou rozdíly těchto motorů 200kw a facelift 210kw?
Díky za informace.
PS: tlačítko hledat jsem použil = nic nenalezeno

Napsal: úte 27.05.2014 22:20
od hungar
ahoj, moc ti nepomůžu, ale obecně po FL modely jsou více vychytané než před FL. nevím jak jsou ty motory odlišné, mám po VL E61 535d a jako ten motor jede luxusně, ale mám zachovalý kousek 11/2007 najeto jen 140 tkm protože ten človíček měl spoustu aut a rok to stálo v bazaru, kvůli super stavu chtěl strašně prachy, než slevil. zatím s tím mám najeto jen 5 tkm, ale jako jezdí to skvěle, jen prostě počítej, že v průměru se pod 8 l na sto nedostaneš. kvůli hustému provozu výkon využiješ tak 10% času, ale na předjíždění atd. super. proti starému focusu stejné trasy jezdím bez problémů o 15-20% rychleji a cesta po dálnici bomba, to letí a úplný klid. spíš to bude asi o stavu konkrétního auta
Napsal: úte 27.05.2014 23:34
od mi00wa
Přesně tak. Mám 200kw. a je to Dálniční stíhačka.
Motor je parádní, turba bych se nebal protože používají starou techniku ,,obtokovy kanal (bypass)" takže žádne naklapěcí lopatky.
Spotřeba na takovej výkon je normální dokonce i lepší.
Napsal: stř 28.05.2014 12:20
od VRsix
poFL ma nachylnejsi vstriky, jinak je to asi plus minus stejny
Napsal: stř 28.05.2014 14:49
od Vlasta
200 kW má vstřiky solenoid, 210 kW piezo, které jsou choulostivější na kvalitu nafty, zejména biosložky a je problém s jejich repasí. A jedna technická, není to bi-turbo, ale twin-turbo
Napsal: stř 28.05.2014 20:11
od civn
díky za odpovědi, v jednom testu jsem se dočetl, že 210kw je o proti staršímu modelu 200kw o dost úspornějším agregátem, tester psal, že se při velice klidné jízdě dostal pod 7l.To je prý v před FL modelu nedosažitelné.
Dále někdo na zahraničním foru psal, že životnost automatu je +- 250tis/km poté repas v horším případě výměna.S kvalitou našich naft je to bída, každé tankování doplňuji VIF v dvojnásobném množství. Má motorizace (200,210kw) nějakou vrozenou slabinu? Rozhoduji se mezi BMW 535D a Audi A6 3.0TDi.
Napsal: stř 28.05.2014 20:22
od Honza325
To je jakoby jsi napsal, že se rozhoduješ, jestli budeš chodit s chlapem nebo s ženskou

(neber osobně ). Obojí je uplně o něčem jiném.
Ať už 200Kw nebo 210Kw, obojí je mnohem lepším autem, než A6, což neříkám jen ze zaujatosti, ale z mnoha názorů lidí okolo a známých, kteří již vyzkoušeli Audi (konkrétně A6, vše bylo Quattro) a poté přesedli do BMW, ať už E60/61 nebo E65/66.
Napsal: stř 28.05.2014 20:23
od hungar
po FL má průměrnou spotřebu zhruba o půl litr menší. automat záleží jak s ním zacházíš, zda měnís po 100-150 tkm olej a filtr, vím o autech, které mají najeto půl mega a původní převodovku, ale v jiných motorizacích! hodně záleží jak s tím jezdíš, já 90% slušno a honím to jen těch 10% a navíc až tak když je to zahřáté, prvních 15-20 km jedu klobouk, až potom to přišlápnu a nafta, s tou je problém, snažím se kupovat bez biosložky, výhoda je, že vyjedu nádrž dvakrát měsíčně, takže ta nafta mi tam moc nestojí na aditiva pozor, pokud je nafta plně adivitovaná - verva, shell, agip, a další prémiová paliva, tak další aditivace může být spíše škodlivá. to už je lepší koupit neaditivovanou naftu, třeba základní u lukoil či u jiných firem a doaditivovat si to, ale je prostě těžké v tomto směru říct, co je dobré a co ne, nikdo ti to neřekne
Napsal: stř 28.05.2014 20:28
od Pazdi
nechci se příliš hádat, ale řekl bych, že VIFem nepřeaditivuješ...když jsem byl u JaraXe, tak mi doporučil vylít zbytek VIFu do nádrže (asi dvě třetiny) na pročištění vstřiků...dal jsem na něj, doma pročetl diskuse a nikde se nepsalo, že to můžeš "předávkovat":)

Napsal: stř 28.05.2014 21:23
od civn
Pazdi píše:nechci se příliš hádat, ale řekl bych, že VIFem nepřeaditivuješ...když jsem byl u JaraXe, tak mi doporučil vylít zbytek VIFu do nádrže (asi dvě třetiny) na pročištění vstřiků...dal jsem na něj, doma pročetl diskuse a nikde se nepsalo, že to můžeš "předávkovat":)

konkrétně u VIF není předávkování na škodu. V některých případech větší předávkování zlepšilo špatné hodnoty na vstřikách!
Napsal: stř 28.05.2014 22:19
od Pazdi
tak tak - proto mi to JaraX doporučoval:)
Napsal: čtv 29.05.2014 07:24
od Vlasta
civn píše:konkrétně u VIF není předávkování na škodu.
To taky není až tak pravda, loni ke známýmu v zimě přitáhli dvě auta, který nadopovali OMV Maxxmotion naftu VIFem a zamrzlo jim to. Ta nafta obsahuje podíl syntetické složky a syntetické aditivum, které se s VIFem nesnáší
Napsal: čtv 29.05.2014 07:26
od hungar
pokud není jiné aditivum než VIF tak s vámi souhlasím, ale pokud koupím plně aditivovanou naftu a narvu do ni VIF, tak problém být může, řešili to mnohokrát na dieseforu atd. a nikdo vám neřekne, co to dělá dlouhodobě. proto jsem říkal, že mi přijde bezpečnější koupit kvalitní základní naftu - pokud se dá obecně o kvalitě u nás mluvit a tu si sám doaditivovat, víte co tam je. některé pumpy - euroil a jiné prodávají i naftu bez biosložky, ale zase pozor, nafta bez biosložky hůře maže

prostě je milion ale. používám VIF protože je na něj dobrý test, jen nevím, zda si ten test nezaplatili, aby dopadl dobře

Napsal: čtv 29.05.2014 07:31
od Vlasta
hungar píše:pokud...je na něj dobrý test, jen nevím, zda si ten test nezaplatili, aby dopadl dobře

Tak nějak. V časopise, kde ten test vyšel, měli reklamu přes celou zadní stranu časpisu
Napsal: čtv 29.05.2014 07:31
od hungar
tak jsem se díval ještě na nějaké články a přeaditivování je uváděno hlavně co se týče zimních vlastností, že při přeaditivování může být bod tuhnutí vyšší, jinak nic. takže beru zpět

jen mi bylo ještě řečeno, že více aditiv obecně zkracuje životnost DPF. ale raději o pár tisíc dříve čistit dpf než přijít o vstřikovače, čerpadla, turbou a podobné drahé dobrátky

Napsal: čtv 29.05.2014 10:23
od VRsix
Jeste k 3.0TDI, neni to zrovna dobry motor, 3.0d je proti nemu nesmrtelny. Viz. unaveny napinaky rozvodu, vymenis olej, napinak se nantlakuje a mas potkana jeste na heveru. Neni to jedna pani povidala, stal jsem u toho kdyz se to potkalo

Ty rozvody jsou tam proste problematicky.
Napsal: čtv 29.05.2014 13:21
od civn
VRsix píše:Jeste k 3.0TDI, neni to zrovna dobry motor, 3.0d je proti nemu nesmrtelny. Viz. unaveny napinaky rozvodu, vymenis olej, napinak se nantlakuje a mas potkana jeste na heveru. Neni to jedna pani povidala, stal jsem u toho kdyz se to potkalo

Ty rozvody jsou tam proste problematicky.
tuto věc neslyším bohužel poprvé, další z věcí co v pravidelnosti na A6 3.0TDi odchází jsou klapky saní motoru. Touto slabinou ale trpěla 535D do roku 7/2005 také, potom to nějak BMW upravilo.
Napsal: čtv 29.05.2014 14:17
od Pazdi
skutečně na to trpěla 535? já zatím četl, že to bylo právě prošlo okolo 535d...že problém býval na 530 předFL
Napsal: čtv 29.05.2014 15:16
od VRsix
klapky ok, to se da, ale potkan je proste fatal error

Napsal: pát 30.05.2014 09:51
od Tomas535D
Mám E61 535D 200kw cca půl roku. Najel jsem zatím 16000km a bez problémů. Celkem najeto 270tis převodovka měněna ve 250tis. Tankuju většinou prémiovou naftu OMV. V úterý jsem jel OV-Praha ježdění po Praze cca 70km a zpět. Tempomat na 160, spotřeba 7.55l, dlouhodobý průměr s tím že 60% je město mám 9.3l nejezdím klobouka ale zase zbytečně neplynuju. Spotřeba mě příjemně překvapila, čekal jsem o něco více. Ze začátku jsem měl obavy kdy se co vysere, ale zatím to vypadá na slušný kup. ťuk ťuk ťuk