Stránka 1 z 1
Napsal: pát 06.06.2014 14:08
od Pazdi
Měl bych jen drobný dotaz - je nějaká standardní hodnota, jakou by měla dávat váha vzduchu při volnoběhu? Vyjížděl jsem si hodnoty v INPA, tak jestli podle toho zjistím, jak moc je ještě OK - protože na ni mám podezření - sem tam zhoupnou otáčky na volnoběhu, mentuli mě na ni varoval - že může být problém...tak jsem si chtěl jen potvrdit, jak moc je mimo hodnoty:)
Napsal: sob 07.06.2014 23:28
od Laco19
Bez EGR je prietok pri volnobehu cca 17g/s ale koli EGR tam skor vidis udaj okolo 10g/s.
Je na to vzorec ktorym mozes spocitat prietok vzduchu pri lubovolnych otackach, takze mozes skontrolovat vahu v celom rozsahu otacok. Len treba zobrat do uvahy aj EGR alebo ho pred kontrolou vyradit odpojenim podtlaku.
Napsal: pon 09.06.2014 08:51
od Pazdi
EGR tam je - zkoušel jsem ho vyčistit - i když asi ne úplně úspěšně, protože se stejně zobrazuje kontrolka emisí...
nicméně při volnoběhu (688rpm) mi INPA ukazuje na váze 54.31 kg/h (což by mělo být nějakých 15.09g/s) - takže?:)
Napsal: pon 09.06.2014 17:18
od Laco19
Pazdi píše:EGR tam je - zkoušel jsem ho vyčistit - i když asi ne úplně úspěšně, protože se stejně zobrazuje kontrolka emisí...
nicméně při volnoběhu (688rpm) mi INPA ukazuje na váze 54.31 kg/h (což by mělo být nějakých 15.09g/s) - takže?:)
To vyzera akoby sa EGR neotvaral - pri zohriatom motore a ak mas vsetko OK tak by sa na volnobehu mal EGR otvorit.
Pozri ake chybove hlasenie mas zapisane vo vstrekovani (asi bude vacsi prietok vzduchu ako ocakavany).
Napsal: pon 09.06.2014 17:40
od Pazdi
no EGR jsem měl min. týden venku a snažil sjem se ho pročistit a tady jsou hodnoty , když jsem dorazil po projížďce domů -http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/dKjqt.jpg
Klidně vypíšu chyby - ale jako laik bych potřeboval vědět, kde přesně hledat a hodím je sem;-)
Napsal: pon 09.06.2014 18:12
od Laco19
Chyby mas pod F1 hned ako spustis Inpu a odkliknes vstrekovanie DDE. Myslim ze je dobre pozriet ci aj DDE sa nepaci to velke mnozstvo vzduchu.
Skontroluj pre istotu ci mas pripojenu hadicku podtlaku kedze si vyberal EGR

.
Napsal: pon 09.06.2014 18:21
od Pazdi
ok, takže jak budu u auta vyjedu chyby dde...hadička je na 100% připojená - kontroloval jsem několikrát - respektive určitě je k EGR - kouknu, jestli je připojený druhý konec...protože mě strašně překvapilo, jak bylo EGR čistý (
http://www.imagehosting.cz/?v=img1211.jpg http://www.imagehosting.cz/?v=img1213.jpg ) podle toho, jak jsem poznal předchozího majitele, tak pochybuju, že ho někdy čistil...
Napsal: pon 09.06.2014 18:28
od Laco19
S nefunkcnym (resp. odpojenym) EGR to hlasi "increased emissions", takze by si vedel ze ho mas nefunkcny.
Napsal: pon 09.06.2014 20:40
od Pazdi
chybu to hlásilo - proto jsem to čistil

¨
dnes jsem načetl chyby viz :
http://www.jpeg.cz/images/2014/06/09/ETrJ.jpg no a kontrolka přestala svítit (zatím)...jen to bylo po cca 2km jízdě...takže ani pořádně zahřáté to nebylo

Napsal: pon 09.06.2014 21:08
od Laco19
Mas to tam napisane: vysoky prietok vzduchu. To znamena ze do sania nejdu spaliny z EGR ale vsetok vzduch ide cez vahu. Aj ten prvy udaj o prietoku vzduchu vyzeral ako hodnota pri zatvorenom EGR.
Zvykne sa kazit ovladaci ventil (pressure converter, kupit sa da aj za 50€) ale ten je pod sanim. Pre zaciatok by som skontroloval ovladaciu membranu na EGR a hadicky, to sa da urobit aj bez demontaze sania. Kabelaz bude prevdepodobne OK, to by ECU hlasila ako chybu.
Ked teraz nahodou EGR funguje popocuvaj ci nezacujes z motora nezvykle zvuky - to by bol vadny pressure converter.
Mimochodom, EGR myslim zacina otvarat pri teplote vody nad 15°C a tu mas pri sucasnom pocasi este pred nastartovanim.
Napsal: pon 09.06.2014 21:25
od Pazdi
membránu EGR - takže ho vytáhnout a zkontrolovat jestli se hýbe "ten pístek"?:)
aktuálně je zvuk trošku jiný, jakoby přidušený...navíc se mi stalo, že motor "chcípnul" při dobrždění v křižovatce na semaforu...jakoby se udusil
Napsal: pon 09.06.2014 21:54
od Laco19
Pre rychlu kontrolu staci na EGR pripojit hadicku, ustami vysat vzduch a pocuvat ci nefuci ale najlepsi test je vybrat EGR, zatlacit piestik, zaskrtit hadicku a uvolnit piestik - dobry EGR vydrzi otvoreny par minut (dlhsie som neskusal).
Ja by som tipoval vadny pressure converter ked niekedy sa dusi motor spalinami a inokedy sa EGR neotvara.