Stránka 1 z 1
Napsal: pon 16.06.2014 09:01
od Vodouch
Zdravim, moje e39 523i 97 (m52) byla v únoru na výměně oleje, jelikož jsem jí nově koupil, tak abych měl klid. V servisu mi tam nalili olej Valvoline 5w-30 plnou syntetiku. Od té doby jsem najezdil přes 5000km a před pár dny jsem jel asi 200km po dálnici a po celé cestě mi doma lehce zacvakaly hydroštely. Po dalším nastartování zase dobrý. Druhý den jsem kouknul na olej radši a nic tam nebylo. Kontrolka mi neukazovala a motor běžel jako vždy, ale už jsem s ním radši nejel. Teď sháním olej a chtěl bych se zeptat co tam tedy nalít? Servisáci říkali, že je to hold starší motor, že by to určitě neřešil nějak extra, že je to prý šíleným vedrem a ten řidší olej prostě to auto víc sežere a že jde o to si to hlavně hlídat. Je pravda že jednou za čas mi z auta vyletí lehce modrej kouř při sešlápnutí plynu. Takže co za typ oleje do auta co zjevně žere olej? A proč se mi nerozsvítila kontrolka? Děkuju moc
Napsal: pon 16.06.2014 11:56
od worf23
Cau,dolej olej 5w-40 na znacce nezalezi,dolej po rysku a zjisti kolik presne oleje ti to sezralo za tech 5000km.Koukni pod auto jestli nekde nemas nejaky unik oleje pri nastartovanym motoru a rovnou skoukni cidlo hladiny oleje na vane jestli nemas rozpojeny konektor nebo utrzeny dratek.Pak ti bud cidlo nefunguje nebo nesviti dioda na pristrojovce.Diody na pristrojovce se daji odzkouset pres test.Presnej navod najdes nekde tady i video na youtube.Zatim
Napsal: pon 16.06.2014 13:02
od Vodouch
Když tam naliju 5w-40, je nutný to nějak po tý 5w-30 vyčistit, nebo vypustit (myslim že na vypuštění toho moc nebude).. radši se ptám.. Díky moc
Napsal: pon 16.06.2014 14:03
od Angelos
Já osobně bych různé viskozity oleje nemíchal. Ten 5w-30 bych vylil, stejně pro tenhle motor neni určenej a do našeho podnebnýho pásma neni úplně ideální.
Nalil bych tam nějakej 5w-40, vyměnil separátor oleje (ten taky umí někdy olej sežrat). Podle návodu to myslim může klidně brát 1l/1000 km.
Po výměně bych konroloval kolik si to veme za těch 1000 km, jestli třeba skoro ten litr, tak bych přešel na 10w-40, nebo přinejhoršim 10w-60.
No a taky samozřejmě kouknout, jestli někde neteče, nejčastějči těsněnim pod víkem ventilů nebo těsněnim pod olejovou vanou.
Napsal: pon 16.06.2014 14:11
od Vodouch
Ok děkuju. Olej vyliju a hodim tam teda 5w-40.. Pod autem jsem nikdy olejovy fleky nemel. Samozrejme je to u tesneni trochu protekly, ale opravdu trosku.. Z e36ek mi vzdycky chcalo dost a nikdy jsem s olejem problem nemel.. Spis si myslim ze ten 5w-30 byl opravdu moc ridkej... Dekuju za rady, uvidime co to bude delat.
Napsal: pon 16.06.2014 19:32
od Vesa88
Ja bych to taky videl na spatny separator oleje... Myslim ze by se to dalo skontrolovat podle sani, jestli je v nem olej nebo ne.
Napsal: pon 16.06.2014 20:28
od Francis
Dej 10W-40, pro tvůj motor je asi nejvhodnější.
Napsal: pon 16.06.2014 21:12
od beny-maser
souhlasím s fracisem nalej tam 10w-40 ,s tou 5w-40 by to mohlo dopadnout stejně jako s 30tkou
Napsal: sob 21.06.2014 12:55
od rawen
Taky záleží jestli má motor najeto 200 nebo 400 tkm. Pokud vám jednou za čas z auta vyletí lehce modrej kouř, tak bych asi taky změril komprese.