Stránka 1 z 2

Napsal: pát 18.07.2014 20:40
od HansE34
Nějaké postřehy co by to mohlo být za závadu? Díky za tipy :-)

Jedná se o E34 M60B40 v automatu 1992

Poznatek č.1:
Problém s volnoběhem, motor jakoby zakopává, chvěje se na volnoběh. Test s navejšku položenou mincí nepřipadá v úvahu, za dvě vteřiny už by spadla někam do motoráku :-D

Poznatek č.2:
Auto je v automatu, a při delším intenzivním brždění neudrží volnoběh až úplně chcípne

Nové věci:
Nová váha vzduchu (Bosch)
8x nová cívka - proměřeny navíc i měřákem že na motoru opravdu dávají
8x nové svíčky NGK
nové víko zezadu sání včetně podtlakové membrány (orig BMW)
vyčištěný palivový systém - tlak na liště odměřen na 3.5 baru (regulace tlaku funkční)
vyčištěné vstřiky ultrazvukem + nové těsnění vstřiků
nový volnoběžný regulátor vzduchu (Pieburg)
okolo motoru a škrtící klapky jsem vystříkal asi dva spreje na rychlé starty - beze změny otáček
motor je bez nikasilu - tlaky změřeny a OK
diagnostikou KTS se s ŘJ nespojím - píše rušený signál z ŘJ, přisuzuju to použité čínské redukci z 20pin BMW


už mi jenom zbývá vyměnit:
těsnění sání
lambda sondy
čidlo klepání
čidla teploty

Napsal: pát 18.07.2014 20:57
od darklord
KTSkou sa s tym podla mna nespojis, na to treba ADS kabel...

Napsal: pát 18.07.2014 21:05
od HansE34
To jsem už taky zjistil, i když jí má v podporovanejch vozech.

Napsal: pát 18.07.2014 21:37
od darklord
Ja osobne by som siel skorej po prevodovke ako motore, skus sa pripadne stavit u Snejka, ten by si s tou diagnostikou mohol poradit.

Napsal: ned 20.07.2014 10:11
od force
ahoj, tip na možnou příčinu u tohoto motoru= volnobežný ventil - taková konzerva a nebo pokud slyšíš na volnoběhu takové mírné klapání tak napínák nebo vodící lišta na řetězu...

Napsal: ned 20.07.2014 10:15
od HansE34
volnoběžný ventil je nový právě, a bez změny

Napsal: ned 20.07.2014 14:02
od Lucifer
Kts se připojíš ale nemůžeš používat obd redukce na 20pin bmw ale musíš používat jednotlivý drátky z kts který potom napinuješ do zásuvky na autě. Jinak e34 m60 jsem třeba načetl s čínskou univerzálkou Launch tak zkus zjistit kterej servis jí v okolí má ;)

Vypadá takhle

Obrázek

Napsal: ned 20.07.2014 17:01
od rawen
M60 načte i autocom/delphi, ale těm hodnotám se nedá úplně věřit (Altík dává 16V ...atd). Nejlepší je DIS, pokud pojedeš do Prahy tak se klidně ozvi...Já to vidim buď na rozvody, nebo špatná klapka nebo váha.

Napsal: pon 21.07.2014 08:00
od RomanM3
ahoj,
moje M62b44 mi taky dělal dobré psí kusy....i když ne tolik jako tobě.
škoda, že ti nejde ta diag, možná by tam bylo něco vidět.
zkus ještě rozebrat sání a pořádně vypucovat škrtící klapku. můj problém byl v tomto. přes škrtící klapku si to přisávalo, čili šlo do motoru moc vzduchu a jel nepravidelně, kuckal, cukal apod. je to věc za nula kč.
na diag se to v live datech projevuje tak, že máš vysokou potřebu vzduchu ale zároven ti jde hodně vzduchu přes váhu...pálí to pak chudou směs, což je problém. některé ty symptomy co popisuješ by odpovídaly, akorát mě to teda nechcipalo, ikdyž místama už moc nechybělo a taky jsem povyměňoval milion věcí....
tak hodně štěstí :wink:
edit: řešil jsem to tady: http://www.bmwklub.cz/modules.php?name= ... luftbedarf
zkus mrknout

Napsal: pon 21.07.2014 15:33
od HansE34
Ok díky za tip s klapkou, zkusím dát novu jak se to projeví.

Napsal: pon 21.07.2014 16:59
od RomanM3
novou? stačí vyčistit! nebo jestli se ti válí nějaké doma....
moje byla při okrajích špinavá a tím netěsnila a přisávalo si to....po vyčištění ok. ani jsem ji nevytahoval z auta - jen rozebral sání at se k ní dostanu.

Napsal: stř 23.07.2014 16:46
od HansE34
Tak jsem jí včera vyndal:

Napsal: stř 23.07.2014 19:41
od Vesa88
Prijde mi dost zaolejovana, nemas v sani olej? Jak je na tom membrana? :)

Napsal: stř 23.07.2014 20:23
od HansE34
Membránu jsem vyměnil hned po koupi auta. Byla zpuchřelá a roztržená, ještě původní no.

Napsal: čtv 24.07.2014 12:19
od Vesa88
Tak ta klapka bude takhle zadelana jeste od te puvodni membrany. Ja kdyz mel spatou membranu na M62b44tu tak mi olej skoro tekl klapkou ven :) Mel jsem ho v sani tak pul litru :)

Napsal: čtv 24.07.2014 15:30
od RomanM3
zvenku moje klapka vypadala taky takto a dělalo to bordel jak prase. tak to pěkně vypucuj nahoď zpátky a držím palce!! :wink: z vnitření strany jsem ji neviděl, pue sem ji nesundával
hlavně at jsou čisté ty hrany klapky které při dovření mají těsnit. a taky samozřejmě to tělo klapky do kterého to dosedá. já jsem tu klapku ani nepáral ven. za prvé jsem na to neměl čas a za druhé už teď mám na ní jeden ten torx servaný, takže bych si s tím musel trošku více pohrát. takže jsem to čistil namontované na motoru a čistil jsem tak dlouho dokud to špinilo hadr prostě, protože tam nebylo vidět.

Napsal: čtv 24.07.2014 16:23
od HansE34
No já měl od němců stržené torxi dva. A zrovna ty dole, jak jinak :-D Klapku mám pročištěnou a navíc jsem doladil půl měsíc klapky aby doléhal co nejvíce a nenechával žádnou škvíru, tak uvidíme. :roll:

Napsal: čtv 24.07.2014 22:31
od HansE34
Klapka po:

Napsal: čtv 24.07.2014 22:35
od HansE34
Technický dotaz: má být klapka při volnoběhu úplně zavřená tak aby byla po celém obvodu utěsněná s tím že motoru stačí nasávaný vzduch přes volnoběžný ventil nebo má být spodním dorazem trochu pootevřená a volnoběžný ventil to jen jemně dolaďuje??

Napsal: pát 25.07.2014 07:34
od RomanM3
no krásně sis s tím pohrál! tleskám.
pokud vím, má být uplně zavřená - reguluje se přes volnoběžňák. aspon u mě tomu tak je, ale já mám M62B44...ale myslím že to bude stejné. tak už nenapínej a nahoď to tam ať víme výsledek. :twisted:
jo a na těch fotkách máš tu klapku dost otevřenou - to tak držíš, nebo je tak nastavená? pue já ji mám v klidové poloze uplně zavřenou
edit: když jsi měl stržené torxy dole, jak jsi je dostal ven? nějaký šikovný postup na to? díky