Stránka 1 z 1
Napsal: pát 10.10.2014 08:54
od bmw750
Zdravím Vás.Mám opět problém s dobíjením.Byl bych moc rád,kdyby jste mi mohli jakkoliv pomoct.Mám e39,535i-180kw r.v.2000 s vodou chlazeným alternátorem.Poprvé mi auto nedobíjelo asi před 4 lety a nechal jsem vyměnit alternátor.Po druhé se mi ani nerozsvítila kontrolka dobíjení a měnil jsem alternátor znova(to bylo vloni) Vlastním už dvě baterie 95Ah-jedna Bosch a jedna Varta a předpokládám,že baterie jsou dobré.Včera jsem opět auto skoro neotevřel a už na vnitřním osvětlení mi bylo něco podezřelé.Samozřejmě jsem nenastartoval.Při loňské výměně byla vyměněna také vodní pumpa a termostat.Auto nenajede ani 8000km na "jeden alternátor".Kdo zná ceny vodou chlazených alternátoru asi ví,o čem mluvím

.Co mi to může pořád odrovnávat ten altrnátor,nevíte náhodou někdo?Diagnoistiku ještě vyzkouším,ale problém mám i s tou.Jsem z Ostravy a na mé auto se mi málokdo připojí.Tvrdí mi,že je to nějaký mezityp a do CarTecu za 1000 se mi opravdu nechce.A ti,co se připojili,tak nenašli žádný problém.
Napsal: pát 10.10.2014 20:11
od knedlifek
Vždy si měnil za nové? Jak víš, že je to alternátorem? Kolik dává voltů? Je možné, že se ti jednotka neuspává. Vzhledem ktomu, že máš problém s diagnostikou, tak hledal problémy v elektrice. Zkorodovaný kontakty a tak. Dej echo na mé otázky...
Napsal: pát 10.10.2014 23:02
od ACDC
Tuhle zhovadilost vymyslel naprostý debil a idiot..
Napsal: sob 11.10.2014 11:02
od bmw750
Nové jsem opravdu nekupoval.Jak jsem ho menil poprve,tak se cena noveho alt.pohybovala kolem 50-77t.Takze jedina moznost vymana repasovaneho formou vymeneho dilu.Vzdycky byly vsechny streva spalene.Myslel jsem,ze to podruhe vyresil ten termostat,ktery jsem vymenil preventivne zaroven s tou pumpou.Auto se mi neprehriva.Nedavno jsem menil vyrovnavaci nadobku,jinak se mi nikdy voda neztracela-proste s autem nemam zadny motorovy problem.Celou dobu jsem resil spise cidla ABS,parkovaci cidla a dalsi blbosti

Napsal: ned 12.10.2014 17:36
od knedlifek
Když se odpojuje baterka, tak se pálí diody, nebo skrat.
Napsal: ned 12.10.2014 17:47
od bmw750

Tak tomu nerozumim.Baterii nedpojuji a stejne mam pokazde spalene vsechny vnitrnosti alternatoru.
Napsal: ned 12.10.2014 18:50
od ACDC
Proč je při odpoj. aku pálí diody? To je blbost
Napsal: ned 12.10.2014 19:05
od knedlifek
Například. za běhu alternátor je napojen na autobaterii, kterou dobijí a k tomu na alternátoru je buzen určitý proud a napětí. Při odpojení autobaterie se na alternátoru na několik ms uvolní obrovský proud, který je schopen prorazit usměrňovací diody které má v sobě zalisované. Několik ms trvá než se upraví budící proud v rotoru, který budí proud ve statoru (zjednodušeně řečeno).
Koukni na na google, mnoho článku a nespočetně slyšeno u repasů alternátorů, tak tomu věřím i já.
Napsal: ned 12.10.2014 19:14
od knedlifek
Jednodušeně řečeno: Alernátor musí mít zátěž, jinak dojde k průrazu. Bavím se o desítkách i někdy stovkách amper - proto vnitřní vybavení automobliu není schopno využít vzniklý proud.
Podle mě je reálné, že by měl vyklepaný kabel od baterky nebo alternátoru, nebo se skratoval.
Potom je druhá možnost a to že je extrémní zátěž na alternátor vyjímka skratu a to dnes velmi často viděné extrémní sound v autě. Ale vzhledem k tomu, že je vodou chlazený, tak to by neměl být tento případ.
Napsal: ned 12.10.2014 19:17
od knedlifek
A pokud budete protestovat, že alternátor má zenerku, tak to není plná ochrana...
Napsal: ned 12.10.2014 19:27
od bmw750
Fajn.Takze nejlepsi bude zkontrolovat celou kabelaz.O tom ja teda nic nevim,takze neznate nekoho,kdo by toho byl schopny a je z Ostravy?Necham jeste jednou zrepasovat alternator-nejspise opet od stylbohemia a pak to necham vsechno prohlidnout.Moc diky za reakce.
Napsal: ned 12.10.2014 22:06
od knedlifek
Sikovny mechatronic to najde.
Napsal: ned 12.10.2014 22:07
od knedlifek
Nerikam ze to tim je ale je to nejpravdepodovbnejsi. Hlavne by to mohlo nakopavat jednotky a potom se do nich nemuzes napojit.