Stránka 1 z 2

Napsal: pon 13.10.2014 20:30
od DestinyE34
Ahoj,
plánuji koupit 535tku, do teď jsem jezdil 525i (141kw) a chtěl bych u ní zvednout výkon(535i). Máte s tím někdo zkušenosti? Odkazy na zahraniční stránky a podobně? Za jakou cenu se dá dostat na kolik koní? Jde jen o díly, mimo chipu a ladění si vše udělám sám.

Díky :wink:

Napsal: pon 13.10.2014 21:10
od Filozof
nejlepší je rovnou koupit 540i. :-)
Jinak bych šel snížením hlavy o 0,20 - případně probrat s někým o kolik by to mohlo jít zdravou cestou. zda i 0,30... Ostrá vačka.....
Kvalitní benzín 100oktan plus VIF 3oktany nahoru. Odladění komplet výfuku leštěné svody , samosvor ... no bude to dražší ale půjde to. ale za jakou cenu ??


Za to bys ale měl 540i v pohodě.

Napsal: pon 13.10.2014 22:41
od OndraBMW535i
z pangasiuse neuděláš lososa)))))


kup 540..

Napsal: pon 13.10.2014 23:35
od DestinyE34
:D koupim ji za cca 35tis. I kdybych do ni dal 70tis (což nedám) tak na ceně za stejně zachovalou 540i v manuálu se 140tkm nejsem :D

samosvor už na ni čeká doma. Snížit hlavu, ostrou vačku a nemusím nic dělat se vstřikama? Leštěné svody...řekněme, že 30 bych do ní dal a mohlo by to být i s chipem, ne? Takových +20PS...je to možné?


[url]http://www.bmwe34.net/E34main/Upgrade/Recipe.htm][/url]

The following results are from a Dyno Test on an E34 535i with 3.73 Diff Ratio, Free Flow Exhaust, K&N Air Filter and a Jim.C. Chip.

The test results:
Maximum HP: Up to 229HP (171kW) from 208HP (155kW)
Maximum Torque: Up to 243lb/ft (332Nm) from 223lb/ft (305Nm)
Information from Richard Nott

Napsal: úte 14.10.2014 05:31
od Filozof
http://auto.bazos.cz/inzerat/39642983/B ... OURING.php

vypadá dobře neznám ji sice ale pokud ti sleví tak máš super luxusní základ na kteréj se i dražšíma upravama nedostaneš u 535i. Tady jen stříkneš blatník a pořešíš drobnosti a jezdíš. A nemusíš do ni desítky tisíc strkat.
Vidět že podle popisu do toho ted nasypal v dílech dost peněz.

Je to kombík a pokud ti sleví alespoň 10-dolů tak super podle mě. 8)

Myslím si že 540i v základu ti hodně dlouho bude stačit, výkonu pokud je motor ok má požehnaně. S přesednutí z 525i budeš nadšenej. :)

Napsal: úte 14.10.2014 06:37
od DestinyE34
combi nikdyyyyy. sorry ale tohle fakt ne. Nemam 5 deti a kocarek :D

chip jsem nikdy neřešil a jsem zastáncem, že by se to mělo chipnout na brzdě a odzkoušet přímo jak na tom motor je a kolik unese. Ale tohle mě zarazilo z důvodu jaký nárůst tam je u atmosferického motoru...
(tohle je USA chip do EU aut nejde nebo jsou tam nějaké problémy)
*našel jsem to i na jiných stránkách, u 535i je fakt velký nárůst.


Turner Performance Chips provide the ultimate in performance advantage! Adding a performance chip to your BMW is the easiest and most cost effective way of increasing BMW power, torque, and performance with NO DOWNSIDES. Through years of BMW performance tuning, we are able to maximize power and torque gains for 91 octane fuel used in North America. By making changes in the ignition and fuel maps of the DME we are able to optimize performance with no side effects or compromises. Other changes will make your BMW smoother and more responsive than when it left the factory. Our chips have a lifetime warranty and a 30-day satisfaction guarantee. If for any reason you are not fully satisfied with the increase in power and overall drivability you can return the chip to Turner Motorsport for a full refund. Chips are supplied with detailed instructions and are user-installed in about an hour.

Horsepower Gain: +39 @ 7,000 RPM
Torque Gain: +38 @ 3,500 RPM
New Rev Limit 7,500


This performance chip fits the following BMWs:
1991-1993 E34 BMW M5 (US 3.6L)
Part #: 350-500
Price: $249.95 (USD)

Napsal: úte 14.10.2014 11:05
od Filozof
Já tam vidím že je určen pro M5 3,6l. :)
nikde není psáno že je určenej na 535i.
Nespletl jsis to ?

hledej i v německu a po evropě občas se pěkná 540i objeví.
Vím že jich je plno v automatu ale sem tam je i manuál.

Pak nemusíš špekulovat nad tím jak starou potvoru dokopat k vyššímu výkonu. Ćo si budeme povídat ona E34 se stává pomalu veteránem vždyt je od roku 88-95 sedan takže to je přes 20let staré auto.

Napsal: úte 14.10.2014 11:47
od Batler
Můj názor ? Mám sice e39 535i v8 a nikdy jsem v 535i e34 nejel.
Ale jsem toho názoru že auto který přivezeš nebude mít ten výkon které má psané v techničáku, nějaké ty koně po tich letech prostě chcípnou.
Ok dobrý, snížíš hlavu, dáš ostrou vačku a dalších XX kravin :) Doplníš tam co tam má být, respektive to co tam bylo když to sjíždělo z linky :D
A možná se i dostaneš trochu nad výrobní údaje :)

A narvat do auta 50 tisíc jenom proto aby to mělo o 10-15 koní víc než serie ? :D :D :D :D :D Kup 540i v dobrém stavu, která i kdyby byla po smrti tak pořád bude mít o 50 koní víc než 535i do které by jsi narval 40 tisíc :)

Řešil jsem tu samou otázku na mojí M62B35 jak z tich 173kw udělat něco krapet lepšího, žádná normální přijatelná varianta co za něco stojí neexistuje, vyjde mě mnohem levněji sehnat 4,4. Hlavní je taky to že když bych nějak poladil motor na 540i dostavám se úplně do jiného levlu. Ale na běžné ježdění a sem tam se vyřádit M60B40 stačí úplně bohatě.

Když jsme u tich kw a chipu, myslíte že když si necháp chipnout 535i dostanu se aspoň na ten výkon co to mělo před 18,5 lety ? :D

Napsal: úte 14.10.2014 12:06
od Filozof
chipovat atmosféru je blbost. podle mě jedině upravit hardware.

Takže ostrá vačka, komplet sání, a pak klika, snížení hlavy 0,2-0,30mm , komplet výfuk ... a den dva dny ladění map. atd... a bude to stát hodně peněz. ale výkon tam pak bude slušnej.

dneska si kde kdo koupí 335i s upravou JB4 a není co řešit za 3-4kila má raketu ala supersport. 4,5s kilo a přes 300 kila maximálka.
Takže tam to pak je uplně jiné s laděním Twinturba.

Napsal: úte 14.10.2014 18:34
od DestinyE34
ten chip jsem zkopíroval špatný text, je tam i pro 535i se stejnýma koněma a krouťákem. Jinak já jedu pro auto dovezené z Německa se 140tkm takže ano myslím si, že tam ty koně pořád jsou a pokud ne, mně nevadí překroužkovat motor a pár dalších kravinek ,aby tam ty koně byly a pak je ještě zvednout :D AC-schnitzer 535i měla kolem 267PS...jiný výfuk, vačka, jednotka,už si nevzpomenu ,ale moc úprav tam nebylo(v uvozovkách) Nevadí, pro tohle auto jedu a zvyšovat výkon mu budu postupně podle peněz. Aspoń se tady pak dočteme jestli to mělo smysl nebo ne :D

Napsal: úte 14.10.2014 19:05
od Foldas
Jestli chceš upravit 3,5 tak tady si počti to je asi jediná úprava která za to stojí :twisted: http://forum.e30.cz/e30-3-5-turbo-601ps ... 99121.html

Napsal: úte 14.10.2014 19:58
od DestinyE34
:twisted: jasně, sem s tím

Napsal: úte 14.10.2014 21:10
od Filozof
smysl to má jedinej. Nasypeš tam do toho postupně hodně peněz a stejně ti 540i ukáže vždy zadek auta.
A cena může bejt pak mnohem vyšší než je cena pěkné 540i.

Ale dělej co se ti líbí. Mohl jsi splácet 540i a užívat si výkon a V8 a takto budeš furt laborovat a dokupovat atd.

Napsal: úte 14.10.2014 22:21
od DestinyE34
to zase ne. Turbo tam dávat nebudu, četl jsem nějaké přestavby a za 1. bych do toho nešel (čas a pořád to nejede) a peníze bych utratil jinak. 535i mi bude stačit sama o sobě, 2.5lce něco chybělo, mohla by to mít 535tka a pokud udělám nějaké úpravy a bude tam víc výkonu(20ps stačí) tak je to super...

ještě jaký máš názor na chip u atmosféry...jdu googlit nějaké články ,protože mi to nedá, nevěřím že u 535i se chipem dostaneš o 30PS nahoru...to je fakt divné :D

Napsal: úte 14.10.2014 23:01
od kuca25
v první řadě se v tom autě projeť. pokud bude motor v dobrý kondici, tak poznáš změnu hned. 525 má maximální krouťák 250nm někde po 4 t, kdežto 535 ho má už od volnoběhu :wink: papírově těch 20 koní není zas takovej rozdíl, ale pocitově určitě ano. když ti to nebude stačit, tak nějaký úpravy tohodle motoru sem četl na slovenskym klubu. spočívaly tušim v přehrátí softu na 95okt, zbroušení sání (prej to z výroby moc nelícuje..) a ještě pár prkotinách byl výsledek 250 koní.. jinak nejlevnější bych řekl je zkrátit kvalty .. (na 5. st to v 90ti toči zhruba 2 tis, takže pokud nelitaš po dalnici, dá se to). na gůglu k tomu určitě najdeš něco víc ! jinak jak už tu bylo napsaný, trošku to přifouknout :twisted: nějaký čipování bych u benzínu neřešil

Napsal: stř 15.10.2014 06:16
od Perunwit
u mojí ex e34 525i mi bylo řečeno, že "je to čiplé". nevím, jestli to byl kec, nebo jak se to projevuje, ale když jsem prohodil ECU za kus z 520i, tak to jelo úplně stejně.
čipovat atmošku je tak jak tak kokotina myslím si.

Napsal: čtv 16.10.2014 12:08
od ARMAN
Nevim co tam chces zvysovat jezdim s 535 uz asi 5 let a nevzpominam si ze by mi chybel vykon, je pravda ze nejsem zrovna zavodnik.

Hod sem pak fota :)

Napsal: pát 17.10.2014 00:16
od oldaf
Jestli jsi byl zvyklej jezdit s 2,5i tak 3,5 v dobrým stavu jede oproti tomu o dost líp, tahá to krásně odspodu. Kdyžtak tady mám na prodej na M30 3,5l podbroušenou vačku od p. Krejbicha, kdyby ses rozhodl ladit.
To co chceš koupit má elektrickou škrtící klapku nebo mechanickou? Ty s elektrickou jsou takový zdechlejší :D

Napsal: pon 20.10.2014 08:07
od DestinyE34
elektronickou 8) :(
motor jede skvěle a nájezdu 140tkm se podle stavu auta dá věřit. Jaká je ta vačka? jde přirovnat k 280" nebo 284" ?? A cena? :twisted:

Napsal: pon 20.10.2014 09:13
od Totic
DestinyE34 píše:motor jede skvěle a nájezdu 140tkm se podle stavu auta dá věřit. :twisted:
Co to stálo 5let ve křoví, teda spíš stodole? Pač by to bylo venku prohnilý.